Miksi kerrostaloissa

ei talvella kiitos

vaihdetaan vanhat ikkunat ja parvekkeenovet uusiin talvella ja pakkasen aikana. ?????????!!!!!!!Eikös tuo homma olisi pitänyt laissa määrätä tällä leveysasteella tehtävän lämpimänä vuodenaikana. Kustannuksia tulee kaikille lämpökustannuksina myöskin. Sisällä olevia kukkasia ei saa pidettyä hengissä, ne paleltuvat. Yksiöissä ja kaksioissa asuvilla on todellakin kurjat olot.

Terveisiä Nättinummen alueelle, sillä näin toimitaan täällä. Viimeksi sama juttu toisessa talossa. Kesällä oli hiljaista ikkunarintamalla, mutta kun pahimmat pakkaset paukkuvat, niin silloin seinät auki ikkunoista. Voi hyvänen aika. Ei ole asukkaita ajateltu. Raha ratkaisee. Lopettakaa talvella ikkunoiden vaihtaminen.

11

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työvoimaa

      paitsi tupla- tai triplahinnalla ja siitä
      nousisi vielä suurempi valitus.

      • klasit?

        Kerrostalojenn isännöijille myydään uudet ikkunat, kun vanhat on jo likaiset! Sanotaan, että vanhojen ikkunoiden maalaaminen ja pesu tulee kalliimmaksi kuin uusien asentaminen. Tämä jos mikä on kansataloudellista tuhlausta! Tehtiin se sitten vaikka kesällä.

        Useimmiten myäs uudet ikkunat ovat niin tiukkoja, ettei vanhempi ihminen saa niitä kiinni jos ei aukikaan. Ikkunat tehdään niin tiiviiksi, että niihin on jouduttu rakentamaan erillinen korvausilmaluukku, josta vetää aina ja jatkuvasti. Missä se säästö piilee? Lisäksi ikkunoiden asialliset liitynnät vanhaan rakenteeseen on joskus unohdettu asennussopimuksesta. Tuloksena on entistä hurjempi veto huoneessa ja jo parinkymmenen asteen pakkasella huurretta sisäseinässä!

        Olen asunut sellaisessakin taloyhtiössä, jossa huomattiin, että maalamalla ikkunat niistä tulee kuin uudet, eikä maksa läheskään niin paljon kuin ikkunoiden uusiminen. Samalla uusittiin vanhat tiivisteet. Helppoa.


      • ostoista päätä
        klasit? kirjoitti:

        Kerrostalojenn isännöijille myydään uudet ikkunat, kun vanhat on jo likaiset! Sanotaan, että vanhojen ikkunoiden maalaaminen ja pesu tulee kalliimmaksi kuin uusien asentaminen. Tämä jos mikä on kansataloudellista tuhlausta! Tehtiin se sitten vaikka kesällä.

        Useimmiten myäs uudet ikkunat ovat niin tiukkoja, ettei vanhempi ihminen saa niitä kiinni jos ei aukikaan. Ikkunat tehdään niin tiiviiksi, että niihin on jouduttu rakentamaan erillinen korvausilmaluukku, josta vetää aina ja jatkuvasti. Missä se säästö piilee? Lisäksi ikkunoiden asialliset liitynnät vanhaan rakenteeseen on joskus unohdettu asennussopimuksesta. Tuloksena on entistä hurjempi veto huoneessa ja jo parinkymmenen asteen pakkasella huurretta sisäseinässä!

        Olen asunut sellaisessakin taloyhtiössä, jossa huomattiin, että maalamalla ikkunat niistä tulee kuin uudet, eikä maksa läheskään niin paljon kuin ikkunoiden uusiminen. Samalla uusittiin vanhat tiivisteet. Helppoa.

        Jos sinulla on oma osake, käy yhtiökokouksissa ja ota kantaa. Turha täällä on valittaa, mutta niinhän se aina onkin, että suurimmat valittajat löytyvät niistä jotka asioita miettivät kotonaan, osallistumatta mihinkään.
        Nykyiset ikkuna-asentajat tekevät ikkunoiden vaihdonkin niin nopeasti että ei siinä kukkaset paljon kerkiä paleltua. Pakkasraja siinä on työntekijöilläkin.


    • valivalivalivali

      kiirettä pitää............ Jopa valitat kun muutaman päivän saat kärsiä lasittomista ikkunoista!

      Sattu vaan toi tämän vuoden talvi niin talviseksi............. Sulla ei käyny tsägä niin kuin kävi vr:n tunareilla.

      Ole kiitollinen, että sulla on sentäs katto pään päällä! VALI VALI VALI ITKUU VÄÄNTÄÄ.........

    • huh hellettä

      Ei paljoa ollut järkeä siinäkään, kun talo huputettiin ja ryhdyttiin maalaushommiin keskikesällä. Lämpötila auringon puolella hupun sisällä oli 50 asteen paikkeilla ja jälki sen näköistä!

    • turha valittaa nyt

      kun asiasta päätettiin?

      • taloyhtiön hallintaa

        Taloyhtiöiden mafia on ihan oma juttunsa, ja jos niitä vastaan lähdet hankalaksi, saat lähteä. Tämä on monta kertaa nähty. Hallitus jyrää ja isännöitsijä sekä vanhat hyvät tunnetut toimijat insinööritoimistoineen ovat mukana juonessa.

        Parempi olla hiljaa.


    • Olisko näin?

      tapetaan asunnosta pölypunkit.

    • Talvella on halvempaa tehdä työ.Itselläni vaihdettiin muutama vuosi sitten ikkunat talvella Nättinummessa.Ei ollut mitään ongelmia.Kukat eivät paletuneet enkä itse kylmettynyt koska olin töissä silloin.

    • Äly hoi..!!!

      Miksei siis voisi ikkuinoita vaihtaa?

      Kevämmällä tosin ihmeteltiin, että olipa huonoa maalia, kun tuli ensimmäisten kevät sateiden mukana ränneistä alas? Yhtenä vaihtoehtona tuli mieleen, että olisiko pohja pitänyt puhdistaa ennen maalausta? Tuskin se katto nyt niin likainen oli, ettei maali olsi siinä pysynyt, olihan katto vasta parisenkymmentä vuotta sitten edellisen kerran maalattu!

    • vaan!

      Työntekijät ovat kesälomilla, joten hommat hidastuvat. Saman huomaa esim. tieprojekteissa, kun asvaltoinnit ovat kesken pitkiäkin aikoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe