Liikuntaneuvoja?

liiiikunta

Olisin kiitollinen jos joku vastaisi muutamaan kysymykseeni. Eli, minua kiinnostaisi liikuntaneuvojan tai jonkilainen personal trainerin tutkinto. Olen tällä hetkellä toisessa koulussa, joka ei kylläkään liity liikunta-alaan mutta aion käydä koulun loppuun (amk). Ajattelin sen jälkeen käydä jonkin liikunta alaan liittyvän koulutuksen. Haluaisin toimia yksittäisten ihmisten apuna liikunnassa ja ruokavaliossa, onko liikuntaneuvojan koulutus siihen juuri sopiva? Voiko koulua suorittaa oppisopimuksella ja onko kouluun miten vaikea päästä? Kertokaa kaikkea mikä mieleen juolahtaa. Olisi kiva jos neuvoisitte asiassa. :)

6

5264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikuntaneuvoja

      Itse olen käynyt liikunnanohjauksen perustutkinnon, eli olen liikuntaneuvoja. Koulu on kolmivuotinen, tai jos on käynyt lukion/aikaisemman ammattikoulun, niin kaksivuotinen. Tietysti tämä koulutus olisi sinullekin mahdollisesti sopiva, jos haluat työskennellä liikunnan parissa. Urheiluopistoissa järjestetään myös liikunnanohjauksen peruskursseja, jotka kestävät 4 kuukautta. (Se on maksullinen) Siinä voi tutustua liikunta-alaan ja hakea sen jälkeen opiskelemaan perustutkintoa jos haluaa. Jos lyhyellä haluaa päästä, niin personal training voi olla hyvä vaihtoehto, mutta siinä tietysti keskitytään lähinnä yksilöohjaukseen kun taas noissa muissa on enemmän ryhmäliikuntaa. Kyllä oppisopimuksellakin voi opiskella liikuntaa, en osaa sanoa kuinka vaikeaa on löytää oppisopimuspaikkaa.

      Onhan niitä monia vaihtoehtoja, kannattaa vain miettiä minkälaista työtä haluat tehdä ja kuinka pitkään opiskella. Voihan liikkunnanohjaajaksi opiskella myös AMK:ssa.

      • Taina10

        Minkälainen työllisyystilanne on liikuntaneuvojilla? Entä palkka...?


      • liikuntaneuvoja
        Taina10 kirjoitti:

        Minkälainen työllisyystilanne on liikuntaneuvojilla? Entä palkka...?

        Töitä löytyy hyvin. Ongelmana (mitä itse olen kokenut) on, että ohjaustunteja saa helposti, mutta yleensä ne ovat yksittäisiä tunteja eri paikoissa. Eli menee aikaa kun siirtyy paikasta toiseen. Yksi vaihtoehto (missä itsekin olen) on uimahallit ja kylpylät. Niissä vain suuri osa työstä on myös uimavalvontaa. Tietysti myös kaupunkien liikuntatoimet työllistävät, mutta niissä on aina vain muutama henkilö töissä, eli niissä on paikkoja harvoin auki. Palkka riippuu paljon siitä missä on töissä ja miten paljon on varsinaisia ohjauksia, ohjauksista saa yleensä suuremman palkan. Olisikohan palkka keskimäärin noin 1600-1800 e/kk lisät


    • H.ki

      Palkka alle 2000€ ja siitä verot pois ym maksut,niin 1500€ nettoansioista puhutaan.

    • Studentum.fi

      Hei,

      täältä voit alkaa etsimään tulevaisuuteen uusia vaihtoehtoja missä opiskella liikunta-alaa ja mitä eri vaihtoehtoja sieltä löytyy: http://www.studentum.fi/search/liikunta_urheilu___306__.html .

      Onnea etsintöihisi!

      Huom! Listasta ei löydy kaikki Suomen oppilaitokset, jotka tarjoavat liikunta-alan koulutusta, mutta kattava lista ainakin.

    • Anonyymi

      Palkka reilusti alle 2000. Työajat huonoja, jos ei pääse kunnalle töihin. Muuten teet töitä kun muut vapaalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe