Onko kylmäpuristettu vehnänalkioöljy

turvallista?

Onko kylmäpuristettu vehnänalkioöljy turvallista?

sisältää
tyydyttyneitä rasvahappoja 18g
monotyydyttymättömiä rasvahappoja 13g
polytyydyttymättömiä rasvahappoja 62g
linolihappoa 54g (omega 6)
alfalinoleenihappoa 8,4g (omega 3)
e-vitamiinia 200mg

Ohjeessa sanotaan päiväannokseksi t-lusikallinen. Itselläni on aina kuiva atooppinen iho ja otin eilen kaksi ruokalusikallista. Jo muutaman tunnin päästä tunsin kuinka tuli ihanan hyväntuntuinen iho. Eli vaikuttaa äkkiä. Onkohan tuo annos (2rkl) kuitenkin liikaa? Ja onko tällainen öljy ylipäänsä nyt sitten terveellistä, kun täälläkin haukuttiin kasvisöljyjä vaarallisiksi? Kannattaisiko ottaa mieluummin isompi annos kalaöljyä?

12

14976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryj5w32

En alkuunkaan. Vaikka olisit uinut siinä öljyssä, ei mitään vaikutusta, ei huonoon eikä hyvään, voi tulla niin nopeasti.

• vvnjhhjf

mä käytin tuota kanssa joskus,kynnet ei enää lohkeillut ja iho pysy suht hyvänä paitsi talvella ei iholle auta oikein mikään.Mä käytin tuota pari kuukautta,tosin en joka päivä sitä ottanut kun en muistanut.En huomannut ainakaan mitään huonoa vaikutusta.Muta mä käytin ihan ohjeen mukaan,joskus laitoin 2 teelusikallista jogurttiin kun en muuten saa palkkää öljyä menemään alas..se kuulemman saattaa auttaa hedelmällisyyteen,oltiin yritetty pari vuotta lasta ja pari kolme kuukautta tuon kanssa meni että tärppäs.Kyllä luulen että oli tuurista enemmän kiinni:D

• d3
        vvnjhhjf kirjoitti:

mä käytin tuota kanssa joskus,kynnet ei enää lohkeillut ja iho pysy suht hyvänä paitsi talvella ei iholle auta oikein mikään.Mä käytin tuota pari kuukautta,tosin en joka päivä sitä ottanut kun en muistanut.En huomannut ainakaan mitään huonoa vaikutusta.Muta mä käytin ihan ohjeen mukaan,joskus laitoin 2 teelusikallista jogurttiin kun en muuten saa palkkää öljyä menemään alas..se kuulemman saattaa auttaa hedelmällisyyteen,oltiin yritetty pari vuotta lasta ja pari kolme kuukautta tuon kanssa meni että tärppäs.Kyllä luulen että oli tuurista enemmän kiinni:D

On hyvä ja luonnollinen E-vitamiinin lähde.

Lisäksi atoopikot ja kaikki muutkin tatvitsevat D-vitamiinia. Aikuiset vähintään 50µg/vrk. Taatusti auttaa.

• alkiosta alku!

Minäkin välillä ostan tuon vehnänalkioöljyn (pikkupullon) ja mielestäni autta todella hyvin ihoon, hiuksiin, kynsiin - koko oloon.

Olen niin monesti kuurin käyttänyt, ehkä kerran vuodessa, että en voi kuvitella asiaa. Se että koit vaikutuksen noin nopeasti on hyvä, mitäs sitä miettimään. Itse luuleen, että hyvinkin vuorokaudessa "tuntuu", sehän riippuu usein siitäkin, miten suuri puute on ollut just tuosta 'tavarasta'.

Kun itse aloitan pikkupulloni, otan myös aluksi pari teelusikallista päivässä muutamia päiviä ja sitten ohjeen mukaan. En voi uskoa, mitä haittaa tästä voisi olla. Minä olen saanut hyötyä, mutta nämä asiathan yksilöllisiä. Sulle sanoisin, että jatka aineen kanssa vain. On iso apu iho-ongelmaisille, kuiville tyypeille ;-)

• vili 7

Olen apteekissa työskennellessäni kuullut myös, että pitää silmänpohjat hyvässä kunnossa!

• tyttönen16v.

Vehnänalkioöljy on huipputuote!
      Lukekaapa mitä Alfred Vogelin "Luonto, paras lääkitsijä" -kirja kertoo kyseisestä öljystä. Itse olen käyttänyt vuosikausia vehnänalkioöljyä 1-1½tl päivässä ja sanon, että aion käyttää vastedeskin!

Vehnänalkioöljy ravitsee hiuksia, ihoa ja kynsiä. Lisäksi se auttaa normaalipainon saavuttamisessa; vehnänalkioöljy tukee ylipainoisten laihduttamista, mutta toisaalta auttaa alipainoisia saavuttamaan pikkuhiljaa normaalipainon. Itse olen teininä ollut aina alipainoinen, vaikka syömishäiriötä minulla ei ole koskaan ollut. Aloitettuani vehnänalkioöljyn käytön painoni alkoi vähitellen nousta normaalirajoihin, ja niihin se jäikin. Ihoni, hiukseni ja kynteni ovat huippukunnossa.

Vehnänalkioöljy tekee hyvää myös sydämelle ja verenkierrolle. Ääreisverenkiertoni on parantunut huomattavasti öljyn pitkäaikaisen nauttimisen seurauksena. Uskokaa tai älkää, mutta venhänalkioöljy helpottaa myös kuukautiskipuja! Yleisesti tämä "vehniksen" sisältämä E-vitamiini tunnetaan myös "hedelmällisyysvitamiinina". Vehnänalkioöljyn pitkäaikainen käyttö ehkäisee siis keskenmenoja ja tukee naisen hedelmällisyyttä.

Syy kohtalaiseen tietomäärääni vehnänalkioöljystä perustuu aiemmin mainitsemaani A. Vogelin kirjaan, omiin kokemuksiini ja äitini ja mummini, entisten luontaistuotekaupan pitäjien, kertomuksiin. Äitini on kertonut minulle usein asiakkaista, jotka olivat yrittäneet lapsia vuosikausia. Venhänalkiöljyn käytön aloittamisen jälkeen toivottua perheenlisäystä tuli nopeastikin. Äitini ja mummini ovat molemmat myyneet satoja ja taas satoja venhänalkioöljypulloja.

Jokaisen naisen pitäisi käyttää vehnänalkioöljyä säännöllisesti varhaisnuoresta asti. Suosittelen lämpimästi!

Ps. A. Vogelin kirja kertoo myös säännöllisen vehnänalkioöljyn käytön parantavan seksuaalista vitaliteettia. Halut siis voivat lisääntyä ja venhänalkioöljy voi helpottaa myös naisten kiihottumis- tai orgasmivaikeuksia. Ottakaa tavaksi vehnis!

• 7+1=8

Olen miettinyt, mistä voisin ostaa tuota ihmeainetta?
        Onko sitä shampoona saatavana?

• plmb

http://www7.slv.se/Naringssok/Naringsamnen.aspx?LivsmedelsId=41

kovin yksipuolinen öljy. Siinä on rasvaliukoisista vitamiineista vain E-( Ei A eikä K), jotn pitäisi varoa ettei käytä liikaa, koska liika E aiheutta verenvuotoa.

E-vitamiinia on öljyssä heijastamassa öljyn monityydyttämättömien öljyhappojen antioksidanttitarvetta. Siis siinä on paljon monityydyttämättömiä happoja. niitä, varsinkin linolihappoa C18:c -omega6 keho varastoi metaboliittimuodossa arakidonihappona 8C20: 4 omega 6) joka soluun.

Näklyy olevan myös paljon omega3 linjan kasvishappoa alfalinoleenihappoa C18:3 omega 3, josta keho voi tehdä tarvitsemiiaan EPA ja DHA happoja ihan omin keinoin. (Korkeintaan pari grammaa sen lisäksi on suotuisaa syödä valmiita kalahappoja esim rasvaisesta kalasta, jota nauttii 2-3 kertaa viikossa).
      kalahaposita saa D- vitamiinia.

A ja E vitamiinia on esim rypsiöljyssä.
      Ei kannata liikaa käyttää E-vitamiinia yksin, ettei tule haittoja. Liiasta pelkkien kalarasvojenkin käytöstä voi tulla nenäverenvuotoja.

Pieni määrä on parempi kuin iso määrä tätä otsikossa mainittua vehnänalkioöljyä.

• Advis

Niin, mutta mikä on liikaa? Lääkärin määräsi aloitusannokseksi 200mg/vrk kuukauden ajaksi. Sen jälkeen vähemmän.

• tyrniä

Tyrniöljy on hyväksi limakalvoille.

• Muumimammeliini

Itse teeen ihovoitteet koko kropalle vehnänalkioöljystä. 2/3 osaa perusvoidetta 1/3 osaa vehnänalkioöljyä. Käyttänyt kasvoille joka päivä ja koko kropalle aina saunomisen jälkeen.
      Yhä 63-vuotiaana rypytön, sileä ja hehkuva iho.

• Hellou

Hei Muumimammeliini! Mitä perusvoidetta sekoitat vehnänalkioöljyyn?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      137
      7689
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      839
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe