sukset

tt

minkälaiset sukset on fischer rsc skate onko kokemuksia?

19

3021

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyry-Tuisku

Muutama vuosi sitten hankin halvalla ko. sukset. Jäykkyyttä suksissani ei ole kovalle alustalle tarpeeksi. Välikelillä kulkee oikein hyvin. Hanki sukset, jos löydät omiin tarpeisiisi sopivan jäykät sopivalla hinnalla. Ongelma saattaa olla juuri kovan alustan suksen löytäminen ja silloin kauppias alkaa myymään RCS- tai Carbonlite-malleja, jotka ovat paljon kalliimpia. Kovalla alustalla löysällä suksella on vaikea hiihtää, joten kannattaa miettiä omat tarpeet huolella ennen kauppaanmenoa.

• ..ignoll

itselläkin oli viime talvena liian löysät,siis kevyemmän kaverin vanhaaa kalustoa.
        vasta höylätyllä ja pehmeällä uralla hyvä hiihdellä.mutta kovalla jäljellä yhtä tuskaisaa rimpuilua.
        suksissa ei suuntavakaudesta tietoakaan!kauheeta sauvoihin nojailua ku ei yksinkertaisesti voinut hyödyntää
        potkua alta karkaamisen takia!1000 km tuli silti rimpuiltua viime talvena(suurin osa tasaisilla järvireiteillä missä ura siis yleensä oli vähemmän liippaantunut)nyt on alla uudet,omalle painolle sopivat hyvät sukset,ni onhan se ero ku yöllä ja päivällä!!mikä nautinto liutella ja saaada kunnon potku suksella joka todella toimii!vielä keväällä luulin,ettei noilla kilometreillä näköjään meikäläinen ainakaan oppinu luisteleen ku kuokkimalla tasamaata..mutta tämän talven aikana uusilla sivakoilla alkaa jo wassunki salat avautuun.mutta PALJON PALJON on opittavaa,nyt se opettelu vaan on paljon
        mielekkäämpää!meinasin pilata hyvän harrastuksen väärillä vehkeillä.

• pettynyt suksiin

Ostin tuossa jokin aika sitten Fisukan RSC skatet, mitattiin painemittarilla ja myös hiihtäjä kävi suksien päällä ja katottiin, että on ok. Sukset ostettiin paikasta, jossa on varmasti tietämystä asialle. Nyt näillä on päästy hiihtämään ja ihmetyttää tuo suksen käytös. Joka liu'ulla suksi jää ns. kanittamaan/tahmaamaan juuri jalkapohjan alta. Etenkin ylämäkeen hiihtäessä ongelma korostuu. Onko suksi sittenkin väärä vai onko tuo tahmeus Fisukan ominaisuus?

Verrokkina on toinen suksiparini Atomic RS-11, joka on aivan eri planeetalta. Ei kanita/tahmaa ja on johdonmukainen hiihdettävä.

• vanha ukki

toi mulle rossignol x-ium nis 1.olen kyllä tosi tyytyväinen suksiin.toimii erittäin hyvin kovalla ja myös
        ihan ok hiihdettävä pehmeälläkin,vaikka suksen sanotaan olevan parhaimmillaan kovalla ja vaativan voimaa pehmeällä alustalla.minusta kyllä oikein mukava hiihdeltävä iha hissukseenkin tuo suksi myös pehmeälläkin uralla.hiihtelen n.tonnin talvessa ja olen mielestäni ihan kuntohiihtelijä,en mikään rajun potkun omaava kiitäjä.mitatki on 171cm80kg,että passeli pari nämä rossarit tälle jässikälle.(niin tai sitten tämän vertanen paino vaatiikin luonnostaan potkua,jos mielii edetä...mene ja tiedä).eihän tämä ylistys vielä riitäkkään,vaan on mulle ekat luistelu sivakat,jotka luistaa ihan SIEDETTÄVÄSTI jopa-15 asteessa.votelu ei oo muuttunu.

• kysyvä.
        vanha ukki kirjoitti:

toi mulle rossignol x-ium nis 1.olen kyllä tosi tyytyväinen suksiin.toimii erittäin hyvin kovalla ja myös
        ihan ok hiihdettävä pehmeälläkin,vaikka suksen sanotaan olevan parhaimmillaan kovalla ja vaativan voimaa pehmeällä alustalla.minusta kyllä oikein mukava hiihdeltävä iha hissukseenkin tuo suksi myös pehmeälläkin uralla.hiihtelen n.tonnin talvessa ja olen mielestäni ihan kuntohiihtelijä,en mikään rajun potkun omaava kiitäjä.mitatki on 171cm80kg,että passeli pari nämä rossarit tälle jässikälle.(niin tai sitten tämän vertanen paino vaatiikin luonnostaan potkua,jos mielii edetä...mene ja tiedä).eihän tämä ylistys vielä riitäkkään,vaan on mulle ekat luistelu sivakat,jotka luistaa ihan SIEDETTÄVÄSTI jopa-15 asteessa.votelu ei oo muuttunu.

Kuinka pitkät suksesi ovat?

• sivakat
        kysyvä. kirjoitti:

rossariukolla on 187cm.

• lissäys edelliseen
        sivakat kirjoitti:

rossariukolla on 187cm.

rossignolilta olisi pitänyt halvemmasta delta mallista ottaa pitempi,oisko ollu 194 tai jotain,et ois
        löytyny tarpeeksi jäykät.

• Johan123
        lissäys edelliseen kirjoitti:

rossignolilta olisi pitänyt halvemmasta delta mallista ottaa pitempi,oisko ollu 194 tai jotain,et ois
        löytyny tarpeeksi jäykät.

Max,joka ei ole edes kallis.Tosi hyvä hiihtää kovalla ladulla,ja luisto oli eilen niin hyvä että oikein hävetti kalliimpia fissereitä ohitella alamäessä.Toiset sukset on atomicit ,ne toimii hyvin pehmeällä limella.

• mmmm..
        Johan123 kirjoitti:

Max,joka ei ole edes kallis.Tosi hyvä hiihtää kovalla ladulla,ja luisto oli eilen niin hyvä että oikein hävetti kalliimpia fissereitä ohitella alamäessä.Toiset sukset on atomicit ,ne toimii hyvin pehmeällä limella.

mää en taas kehtaa käydä ollenkaan hiihtämässä kun mun fisserit luistaa niin että nolottaa
        muiden puolesta.

• ihmettelee?
        sivakat kirjoitti:

rossariukolla on 187cm.

Löytyykö 187:sta tosiaan jäykkyyksiä 80 kg:lle. Itte saman painoinen, mutta piti ottaa 193 Xiumit, että rupes pareja löytymään. Olisin kyllä halunnut 187:t, mutta sanoivat että vakaita et löydä muualtakaan tosta 187 pituudesta.

• rosssssssss
        ihmettelee? kirjoitti:

Löytyykö 187:sta tosiaan jäykkyyksiä 80 kg:lle. Itte saman painoinen, mutta piti ottaa 193 Xiumit, että rupes pareja löytymään. Olisin kyllä halunnut 187:t, mutta sanoivat että vakaita et löydä muualtakaan tosta 187 pituudesta.

80kg ja 193:t xiumit mullakin.

• LH-447 matkustaja

en ole koskaan omistanut Fishereitä hiihtäjien Ferrareita en vain pidä niistä suksista enkä niiden nimestä.
        Omistan Atommikin perinteisen sukset tosi hyvät hiihtää kunhan niihin voiteet laitaa oikean sään voitelun kyllä luistaa ja oikein kilpavoitelun kunpistää niinmeno on kyllä kuin savannin pedolla Jakuaarilla konsanaan.
        Omistan myös Espanjialaisvalmisteiset tehtaan valmistamat Rossignol S2 Skateng I-MAX kilpasukset,kun niihin laitetaan kilpavoitelu niin eipä niillä tahdo pystyssä laskumäessä kurvassa pysyä,luistovoide on musta parahfiini ja kyllä mennään ja kovaa,niin että trukka pivon alla tutisee.
        Lisäksi käsiin otetaan ONEWEY kilpasauvat lippasommilla ja voimalenkeillä varutettuna niin eiköhän hiihto varmasti onnistu ja kyllä vapaalla menee liian lujaa ylinopeus jos vain vauhdin saa päälle niin kyllä menee ja kovaa.
        Alla Espanjiaslaisuket Rossignollit tottakai ja ONEWEY sauvat siinä vapaan tyylin välineet ja monot Pilot SNS ja Pilot suksisiteet niin vauhtia löytyy vaikka Pieksämäen nelosen lenkiltä.

• LH-447 matkustaja
        sivakat kirjoitti:

rossariukolla on 187cm.

Rossignol S2 I-MAX 180 cm pitkät ja itse olen 164 cm pitkä ja luistelusauvat ovat 150 cm pitkät.
        Atommic Classic 190 cm pitkät ja itse olen 164 cm pitkä ja sauvat ovat 140 pitkät.

• LH-447 matkustaja
        mmmm.. kirjoitti:

mää en taas kehtaa käydä ollenkaan hiihtämässä kun mun fisserit luistaa niin että nolottaa
        muiden puolesta.

katsoppa mikä siellä mättää?
        Ostappa mustaa paraffiinia ja vaalenpunaista ja keltaista paraffiinia ja sekä erillisia pitovoiteita.
        Jos sinulla on luistelukappa niinhin ei tarvitse aina laittaa voiteita,senkun vain sivakoit.
        Vain joka toinen kerta kun menet sillä luistelukapalla hiihtämään niin voi laittaa niinhin mustaa paraffiinia ja muistaa korkilla liipata se hyvin sunne suksiaen pohjiin.
        Jos omistat pertsat ota sukset paikkaa jossa voit voidella ne kelin mukaan,eli jos ulkona on sellainen 10 astetta pakkasta niin musta paraffiini luitopinnalle ja pitopinnalle sen kelin pitovoide.
        Minä itse käytä hyvin liipattua liisteriä ei purkkivoidetta se on tuubivoide sitä tarvitse laitta suksiin paljoakaan niin jo onnistuu hiihto hyvin ja eikä tunnu väkinäiseltä menolta.

• LH-447 matkustaja
        rosssssssss kirjoitti:

80kg ja 193:t xiumit mullakin.

Rossignol puna - hopeaharmaat luistelusukset S2 sns pilot Actiivihiihtäjänkilpasuksikappa ja pituutta minulla on 164 cm ja sauvat ONEWEY Daimond 150 cm kilpasauvat.

• LH-447 matkustaja
        Johan123 kirjoitti:

on myös Rossarit on muuten kahdet luitelukapat en ole vielä ehtinyt vaihtaa niin Japanin aikaisiin Rossareihin vahtaa uusia Pilot SNS lippasiteitä.
        Näillä vuoden 2005 vuoden Rossignoleilla olen hiihdellyt jo vaikka missä aina Pohjois - Amerikan Yhdysvaltain Idahon Sun Vallessa vuonna 2009 9.-10.2 ja 12.2.2009 ma,ti ja to
        myöden täytyy tunustaa että merkkiä en vaihda.
        Hyvän maineiset sukset,kyllä se suksen päällä tai voitelussa on se yleisin vika jos ei suksi luista.
        Hyvän maineen voin antaa kultamitallien määrällä niitä on yli 20 kipaletta ja kaksi niistä on saavutettu Rossignol - suksikapalla.
        Saavutukset on tehty vuosina 2005.2.3.ke Japanin Snou Harpissa Hakubassa Naganossa 7.5 kilometrin matkalta F4 luokassa.
        Pohjois - Amerikan Yhdysvaltain Idahon Boisen Sun Valleyn ylängöllä 1600 metrin korkeudessa superstarluokassa hopeaa F101 luokassa luokituksessa toinen 2009.9.2 maanantaina ja finaalissa luokan toinen tiistaina F101 luokassa vapaan vitosella Rossignollin luistelukapalla.
        Kultaa voitinn F100 luokassa torstaina 2009.12.2 vapaan 7.5 kilometrin matkalla Rossignolin kapalla.

• LH 447 MATKUSTAJA
        kysyvä. kirjoitti:

Clasisisen tyyli sukset painokäyrää käyttäen ja pituus.
        Naisten 164 cm ja 52 kg sukset perinteinen 190 cm.
        Suksien nimi on ATOMIC CLASSIK nis suksisiteillä ja Elek Intergna perinteisen sauvat 140cm.
        Luitelukappa vapaan tyylin sukset painokäyrää käyttäen ja pituus sekä sauvat.
        Naisten 164 cm ja 52 kg sukset vapan tyylin 180 cm.
        Suksien nimi on Hopeanharmaa - punaiset Rossignol Max-i S2 luistelukappa tehtaanmyymälästä Espanjasta tilatut ja siellä tehtaalla valmistetut sukset alkuperäiset siteet niissä oli Rottefellerit mutta toisesta suksesta hajosi lukko ne täytyi vaihtaa sns pilot lukollisiin siteisiin ja sukset menee kiinni hyvin hiihtokengän lukkitussalpaan eli kengän rautaan.
        Enkä taistele rikkoutuneen lukon kanssa,ne vaihdettiin vuonna 2008 - Spesial OLumpics - Jyväskylän kisojen jälkeen jotten sitten tapellut suksieni kanssa puolta tuntia ennen hiihtoon lähtöä.
        Ensimmäisen startin hiihtokisoissta näillä uusilla Piloottilukoilla hiihdin Usa:n kamaralla ja olin todella hurmiossa ja kun piloottisiteet olivat kiinnitetty vielä näin vuoden 2005 hankittuihin MAX -i S2 Activkappaan niinhomma onnistui puolta paremmin matkanteko onnistui loistavasti.

• LH-447 matkustaja

liian luikkaat täytyy tunnustaa että minä tyydyn ennen niinhin sivakoihin mitkä minulla on olen painoltani 50 -52 kiloo ja pituutta minulla on kilpahiihtäjäksi sopivasti 164 cm.
      Sauvojen mitat minulla on 140 cm ja 150 cm.
      Sukset ovat Atomic Classis kilpakappa 190 cm painoluokka 52-54.
      Sukset ovat Rossignol I-Max S2 Skatin pilot sns siteillä kilpakappa painoluokka 52-54.
      Olen voittanut monnia mestaruuksia noilla välineillä mitkä minulla on käytössä aina vuodesta 2004 asti aina vuoteen 12.2.2009 torstai 7.5 km Usa ja hopeaa 10.2.2009 Usa.
      Tätä ennen koppasin niinikään Rossignol I - MAX Cap sin Aktiv kapalla Japanista voiton niinikään 7.5 kilometrin matkalta.
      Kyllä on hyvä suksimerkki kunhan niinhin laitaa mustaa paraffiiniä oli keli mikä tahansa niin aina luistaa paitsi suojakilillä ei tarvitse mitään muutakuin hiihtää ja kovemmalla pakkasella karkean lumen voide se valenpunainensvikin luisteluvoide tai keltainen luisteluvoide.

• 29

meininkiä LoppuHiki-447:n matkustajalla. Koeta nyt viimein päättää mitä oikein aiot kertoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3143
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1065
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      1007
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      832
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      811
    Aihe