Joo siis oon tässä miettinyt josko lähtis työharjotteluun Yorkkiin tai sen lähistölle.. Ajatuksissa on pari paikkaa jotka hakee ainakin paikallisia pajoihinsa.. Elikäs jos niin, niin onko mahdollista olla palkattomassa harjottelussa turistiviisumilla vai pitääkö siihen hakea työviisumi?? Ja samoin jos menee jonnekin lyhyt kursseille jonnekinpäin maata, voiko moiset hoitaa tavallisella vai tarviiko niihin anoo jotkut opiskeluviisumit tai vastaavat?
Eli jos on aiheesta kokemusta niin mielelläni kuulisin miten tämmösissä tulisi edetä..
viisumista
3
328
Vastaukset
- matkailija-x
Työharjoittelussa ei saa olla turistiviisumilla, siihen haetaan J1-viisumia, jota varten täytyy saada vakuutettua Yhdysvaltalainen organisaatio sponsoroimaan vaihtoa. Sitä varten sitten joutui täyttämään erinäisiä papereita sekä omalta että työpaikan ja suomalaisen oppilaitoksen puolelta.
Itse olen ollut kaksi kertaa J1-viisumilla Yhdysvalloissa, ensin au pairina järjestön kautta Itärannikolla ja pari vuotta myöhemmin opiskellessani oli kesän työharjoittelussa Länsirannikolla. Varsinkin tuohon kesän työharjoitteluun piti olla erilaisia todistuksia ja käydä kirjeenvaihtoa. Suomessa asioin kouni kautta Cimon www.cimo.fi kanssa ja Yhdysvalloissa harjoitteluohjelmaa hoiti paikallinen college, joka järjesti harjoittelupaikat, asumisen paikallisissa perheissä sekä luvat. Palkanmaksua ja tilin avausta varten tarvittiin oaikallinen sosiaaliturvatunnus, jota taas ei olisi saanut ilamn viisumia.- zxcvbnmklö
Kiitoksia vastauksesta.. Pitihän se toki taas arvata ett hirvee paperisotahan tässä on heti luvassa..
Mitä tää sponsoroini käytännössä tarkoittaa?? Tilanne on siis etten ole missää kouluissa ollu enään aikoihin vaan ajatuksena on hakea alan kokemusta eri suunnilta.. Suomessa tämmöstä meininkiä ei tunneta ollenkaan mut esim Briteissä on monia working experience paikkoja tarjolla ja siis tän tyyppistä juttua on nyt siis suunnitelmissa.. Voin taas arvata ett tämä on vieläkin monimutkaisempi operaatio kun tässä ei ole kouluja mukana kuvioissa kummassakaan päässä vai kuinka?? Vai luokitellaanko tälläiset operaatiot suoraan palkkatyössä olemiseen? - matkailija-x
zxcvbnmklö kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta.. Pitihän se toki taas arvata ett hirvee paperisotahan tässä on heti luvassa..
Mitä tää sponsoroini käytännössä tarkoittaa?? Tilanne on siis etten ole missää kouluissa ollu enään aikoihin vaan ajatuksena on hakea alan kokemusta eri suunnilta.. Suomessa tämmöstä meininkiä ei tunneta ollenkaan mut esim Briteissä on monia working experience paikkoja tarjolla ja siis tän tyyppistä juttua on nyt siis suunnitelmissa.. Voin taas arvata ett tämä on vieläkin monimutkaisempi operaatio kun tässä ei ole kouluja mukana kuvioissa kummassakaan päässä vai kuinka?? Vai luokitellaanko tälläiset operaatiot suoraan palkkatyössä olemiseen?Käsittääkseni Yhdysvalloissa suunnittelemasi "työharjoittelu" katsotaan työskentelyksi ja lupien sekä viisumin saaminen taitaa olla aika mahdotonta ilman "sponsoria" eli esim jotain alan oppilaistosta, joka hoiitaa työpaikkojen etsimisen ja osan paperisodasta tarvittavista luvista yms. Työharjoittelu on yleensä opiskelijoiden tutustumista oman opiskelualaansa työn kautta. Esim. myyntityötä kaupallisen alan opiskelijoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892