viisumista

cvbnm,

Joo siis oon tässä miettinyt josko lähtis työharjotteluun Yorkkiin tai sen lähistölle.. Ajatuksissa on pari paikkaa jotka hakee ainakin paikallisia pajoihinsa.. Elikäs jos niin, niin onko mahdollista olla palkattomassa harjottelussa turistiviisumilla vai pitääkö siihen hakea työviisumi?? Ja samoin jos menee jonnekin lyhyt kursseille jonnekinpäin maata, voiko moiset hoitaa tavallisella vai tarviiko niihin anoo jotkut opiskeluviisumit tai vastaavat?
Eli jos on aiheesta kokemusta niin mielelläni kuulisin miten tämmösissä tulisi edetä..

3

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-x

Työharjoittelussa ei saa olla turistiviisumilla, siihen haetaan J1-viisumia, jota varten täytyy saada vakuutettua Yhdysvaltalainen organisaatio sponsoroimaan vaihtoa. Sitä varten sitten joutui täyttämään erinäisiä papereita sekä omalta että työpaikan ja suomalaisen oppilaitoksen puolelta.

Itse olen ollut kaksi kertaa J1-viisumilla Yhdysvalloissa, ensin au pairina järjestön kautta Itärannikolla ja pari vuotta myöhemmin opiskellessani oli kesän työharjoittelussa Länsirannikolla. Varsinkin tuohon kesän työharjoitteluun piti olla erilaisia todistuksia ja käydä kirjeenvaihtoa. Suomessa asioin kouni kautta Cimon www.cimo.fi kanssa ja Yhdysvalloissa harjoitteluohjelmaa hoiti paikallinen college, joka järjesti harjoittelupaikat, asumisen paikallisissa perheissä sekä luvat. Palkanmaksua ja tilin avausta varten tarvittiin oaikallinen sosiaaliturvatunnus, jota taas ei olisi saanut ilamn viisumia.

• zxcvbnmklö

Kiitoksia vastauksesta.. Pitihän se toki taas arvata ett hirvee paperisotahan tässä on heti luvassa..

Mitä tää sponsoroini käytännössä tarkoittaa?? Tilanne on siis etten ole missää kouluissa ollu enään aikoihin vaan ajatuksena on hakea alan kokemusta eri suunnilta.. Suomessa tämmöstä meininkiä ei tunneta ollenkaan mut esim Briteissä on monia working experience paikkoja tarjolla ja siis tän tyyppistä juttua on nyt siis suunnitelmissa.. Voin taas arvata ett tämä on vieläkin monimutkaisempi operaatio kun tässä ei ole kouluja mukana kuvioissa kummassakaan päässä vai kuinka?? Vai luokitellaanko tälläiset operaatiot suoraan palkkatyössä olemiseen?

• matkailija-x
        zxcvbnmklö kirjoitti:

Kiitoksia vastauksesta.. Pitihän se toki taas arvata ett hirvee paperisotahan tässä on heti luvassa..

Mitä tää sponsoroini käytännössä tarkoittaa?? Tilanne on siis etten ole missää kouluissa ollu enään aikoihin vaan ajatuksena on hakea alan kokemusta eri suunnilta.. Suomessa tämmöstä meininkiä ei tunneta ollenkaan mut esim Briteissä on monia working experience paikkoja tarjolla ja siis tän tyyppistä juttua on nyt siis suunnitelmissa.. Voin taas arvata ett tämä on vieläkin monimutkaisempi operaatio kun tässä ei ole kouluja mukana kuvioissa kummassakaan päässä vai kuinka?? Vai luokitellaanko tälläiset operaatiot suoraan palkkatyössä olemiseen?

Käsittääkseni Yhdysvalloissa suunnittelemasi "työharjoittelu" katsotaan työskentelyksi ja lupien sekä viisumin saaminen taitaa olla aika mahdotonta ilman "sponsoria" eli esim jotain alan oppilaistosta, joka hoiitaa työpaikkojen etsimisen ja osan paperisodasta tarvittavista luvista yms. Työharjoittelu on yleensä opiskelijoiden tutustumista oman opiskelualaansa työn kautta. Esim. myyntityötä kaupallisen alan opiskelijoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 76
      1230
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1214
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      49
      1099
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1038
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      1015
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      34
      757
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      714
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      56
      673
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      39
      642
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      577
    Aihe