Hotellin metsästys

pelottava pariisi

Heippa!
Olemme varanneet ystäväni kanssa lennot maaliskuun alkuun ja tarkoitus viipyä 5pv. Olisiko kellään vinkata jotain hyvää ja edukasta hotellia? Ei tarvitse olla luksus hotelli, kunhan on turvallinen katto päänpäällä Meille Pariisi ei ole entuudesta tuttu.. Arvostaisimme hyviä kulkuyhteyksiä ja keskeistä sijaintia, mieluiten niin että lähellä olisi mahdollisuus yöelämään ettei öisin tarvitse suunnistaa kymmeniä kilometrejä... :D

Olemme 25-vuotiaita jotka on myöskin kiinnostunut näkemään nähtävyyksiä mutta ei kuitenkaan juoksemista kellon kanssa että ehdittäisi näkeä kaikki..Joten pakolliset tulee nähtyä :)
Koska lentomme saapuu klo.23 olisi kiva jos hotellin lähelle pääsisi metrolla/bussilla...

Minkäslainen Pariisissa on hintataso? Ihan perusravintola ruoka? Aamiaiset ravintoloissa? Baareihin sisäänpääsyt, keskihintaa alkoholijuomille? Taksimatkat? entä ostokset, onko jotain missä kannattaisi ehdottomasti käydä shoppailemassa...

Täytyy mennä kirjastoon lainailemaan kirjoja.. tuntuu että Pariisi on niin iso ja sekava ettei pysty ajattelemaan mitenkään järkevästi :D

Kiitos kaikille ja mukavaa kevättä!

8

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokrata

      yksiöta, sen sijaan, että majoittuisi hotelliin.

      Googlettamalla löytyy helposti eri osotteita.

    • Le ridicule

      Yöelämää on tietysti tarjolla monen moista, baareilua kaipaavien kannattaa ehkä varata hotellinsa Marais'lta, Bastillelta, Republiquelta tai Latinalaiskorttelista.

      "Minkäslainen Pariisissa on hintataso?"
      Hintataso on korkeahko, sen korkeampi, mitä keskesemmällä paikalla olette. Tosin olen vähän jäänyt Suomen hintatason junasta, eli en nyt mene vannomaan miltä se suomalaisen silmään näyttää.

      "Ihan perusravintola ruoka? Aamiaiset ravintoloissa? "
      Riippuu missä päin kaupunkia tämä perusravintola sijaitsee. 15-20 eurolla syö jo komiasti. Aamiaisista en oikein tiedä, ranskiksilla ei ole kauheasti tapana aamaistaa kahvin, tupakin ja croissantin lisäksi. ;)

      "Baareihin sisäänpääsyt, keskihintaa alkoholijuomille? "
      Naiset pääsevät yleensä ilmaiseksi sisään, miehiltä saattaa maksaa kympin pintaan. Keskihintaa en nyt oikein alkoholijuomille osaa sanoa, baarissa demin (0,25 l) kaljan hinta voi vaihdella parista eurosta kuuteenkin euroon. Usein tapana ostaa pullo esim. viskiä pöytään koko seurueen kanssa. Drinksut suht kalliita, häppärissä voi tosin saada viidelläkin eurolla.

      Taksimatkat?
      Edullisempia kuin Suomessa, parilla kympillä pääsee Pariisin sisällä jo pitkälle.

      Metron läheisyyden hotellista voitte tarkistaa ihan metrokartasta. Yleensä joku asema on suht lähellä. Ilman vaihtoja haluatte selvitä lentokentälle, kannattaa seurata, missä RER-linja B kulkee.

      Tuosta vielä Pariisin liikennelaitoksen sivut, joilla voi esim. tehä reittihakuja.
      http://www.ratp.fr/

    • Montparnasse-setä

      Hei!
      Pariisi on mahtava paikka,jossa voisi käydä 1000 kertaa ja aina löytyy jotain uutta, 5krt käynyt,viimeksi kesäkuussa09 ,
      Hotellisuositus:Montparnasse Daguerre. Siisti pikku hotelli Rue Daguerre kadulla,kadun varrella(kävelykatu) ja lähistöllä paljon baareja,pikkuravintoloita ja kahviloita ja live-musiikkiklubeja sekä ruokakauppoja ja ainutlaatuinen "katutori "viinikauppoineen.300m metrolle ja juna-asemalle(Gare Montparnasse)
      800 m juna-asemalle(Denvert Roucheau),josta suora junayhteys lentokentälle(RER B).Kehottaisin varovaisuuteen yöjunissa. .Paluu junalla onnistuu päiväaikaan hyvin,lentokenttäbussit eivät kai kulje yöaikaan?.. Jos tykkää kokkailla niin huoneistohotelli Citadines on myös hyvä(aika kallis mutta ruuan hinnassa säästää)

      Ruokakaupasta saa viinipullon n. 1-3 e,ravintolassa n.10-15e, oluttuoppi n.5-7e ,mutta happy hour aikaan n.3 e. Itse olemme syöneet pääasiassa pikaruokaloissa,etnisissä ja kahviloissa. tai kokkailleet itse ( keittiö huoneessa.) "Michelin"-ravintolat ovat mielestäni ylihinnoiteltuja,ruoka toki on hyvää.lisäksi olemme ostaneet kaupoista lihaa ,kalaa valmisruokia,piiraita, lettuja,patonkeja yms valikoimaa riittää ja laatu hyvä,hintataso alle Suomen,.

      Kahviloita on paljon jotka tarjoavat aamiaismenuun kohtuuhintaan(munat,pekonit,paahtoleivät jne). Jazz paikoissa ollaan käyty pari kertaa, sisäänpääsymaksuna oli "kolehti" muusikoille .Ei pakollinen,mutta suotava. Hyvä tunnelma

      Metro on paras kulkuväline Pariisissa ,sillä pääsee lähes kaikkien kohteiden lähelle.Hanki hyvä kartta ja
      metrokartta, kannattaa opiskella ja suunnitella reittejä etukäteen,koska yleensä kohteen sijainti matkaoppaissa on ilmoitettu,minkä aseman kohdalla se sijaitsee.Berlitz ja metrokartta ovat hyvät työkalut
      Itse kirjoitin "lunttilappuja"reitistä ja vaihtoasemista kohteeseen ja takaisin.Ei ole lyhyen loman aikana hauskaa harhailla

      Shoppailu: Galleries Lafayette ja Le Bon Marche tavaratalot sopivat ainakin "ikkunaostoksille",kallista,ihan kaikkea tarjolla,näkemisen arvoisia paikkoja.Montmarten alueelta löytyy paljon kauppoja joissa "köyhäilijä" (siis minä) löytää jotakin.esim "aito" panama hattu 10e,Versacen sateensuoja 9e.katukauppiaalta "aito" Vuitton laukku 50e(en kyllä ostanut)
      MINUN TOP 5,
      1. Montparnassen torni "Tour Montparnasse"..näkymät yli kaupungin, lounas 200m korkeudessa
      2. Eiffel Torni..myös näkymät yli kaupungin,pitkä jono
      3. Louvre museo ...meni koko päivä,mutta "Mona Lisa" pelasti päivän
      4. Riemukaari..vaikuttava
      5.Notre Dame..kuin myös
      ....ja kaikille jotka lukee tämän: Tämä kuvaus on vain minun mielipiteeni Pariisista...etsi ja löydä lisää

    • Montparnasse-setä

      ..Ja vielä lisäys: Hard Rock Cafe Paris.... pakollinen kohde,hyvää musaa ja ruokaa!!!

    • Tee Tee

      Me löysimme sopivan hotellin täältä yli 800:n hotellin valikoimasta:
      http://www.venere.com/france/paris/

      Valitse haluamasi hintataso, jonka jälkeen näet vaihtoehdot Pariisin kartalla. Hotelleja selatessasi kannattaa lukea 'Hotel Reviews' välilehteä, jossa on aikaisempien asiakkaiden kokemuksia kustakin hotellista.

      Olimme vaimoni kanssa viime heinäkuussa viikon päivät Pariisissa ja tarvitsimme siistin ja edullisen paikan, jossa yöpyä ja sijainti lisäksi saisi olla aika lähellä keskustaa, jotta tarvittaessa hotellille voi palata kesken päivää vaikka lepuuttamaan uupuneita jalkojaan. Päädyimme tähän:
      http://www.venere.com/hotels/paris/hotel-royal-opera/
      Hotelli oli tarpeisiimme nähden mitä erinomaisin ja lähin metroasemakin oli vain reilun 100 metrin päässä.

      • tarpeensakullakin

        Teidän tarpeisiin varmasti kiva, mutta ap. kaipasi yöelämää, ja sitä ei kyllä juuri tuon hotellin lähellä oikein ole...


      • Tee Tee
        tarpeensakullakin kirjoitti:

        Teidän tarpeisiin varmasti kiva, mutta ap. kaipasi yöelämää, ja sitä ei kyllä juuri tuon hotellin lähellä oikein ole...

        Ihan totta. Venerestä löytyy kyllä muutkin hotellit.


    • Kaksu2

      Kiitos kaikille! Kiva kun olette vastanneet ja kertoneet,näistä on ollut tosi suuri apu!! :) Ihanaa kevättä kaikille!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe