Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tapon uhkaus/kuoleman toivominen

pelokas!!!

Eräs tuttavani toivoo mieheni kuolemaa, oikein odottaa sitä.
Poliisi ei tee mitään, koskaan mitään ei ole tapahtunut.
Olen niin huolissani tilanteesta.
vinkkejä?

8

3088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3521

      tee älykkyystesti.

    • htrwhtds

      kaksi eri asiaa.
      Tappamisella uhkaaminen voi olla laiton uhkaus, toisen kuoleman toivominen ei.

      Voin minäkin toivoa, esimerkiksi että muumimamma Halonen kuolee tekemästä enempää haittaa tälle valtiolle, mutta syyllistyn rikokseen vasta jos uhkailen Haloskaa tappamisella.

      • aloittaja

        Suoraan sanonut pari kertaa ja sitten sanonut yhteiselle tuttavallemme moneen kertaan että kunpa mieheni kuolisi.
        Tämä on vaan niin raskasta.


    • Koeta jaksaa

      Yritin kuvitella itseni asemaasi ja en varmasti tiedä miltä sinusta tuntuu.

      Sen kuitenkin tiedän, millainen otse olen ja, jos en puhuisi ystävälleni, en varmaan saisi mielenrauhaa.

      Mikäli ymmärsin oikein ystäväsi haluaa miehensä kuolemaa..? Olisiko mahdollista keskustella ko. henkilön kanssa riittäisikö ero? Suostuisiko hän menemään terapiaan?
      Yksi vaihtoehto on kertoa miehelle itselleen, ei välttämättä hyvä vaihtoehto, kun en yhtään tiedä, millaisesta henkilöstä on kyse. Haluaako ystäväsi miehen kuolemaa väkivaltaisuuden tms. vuoksi? Jos on näin, tulee hänen katkaista suhde ja hakea apua.
      Jos sinulla on txt tms. näyttöä, veisin tiedot poliisille.

      Normaali, terve ihminen toimii omantuntonsa mukaan. Yleensä se jo auttaa pitkälle. Joskus on vain valittava pienin paha.

      Puhu kuitenkin jollekin ongelmasta ja yritä muistaa, että joskus vain ei riitä mikään, vaikka kuinka toisten parasta ajattelisi, yrittää auttaa.

      En tiedä auttaako tämä yhtään.. toivottavati.

    • Koeta jaksaa

      Oli lukihäiriö... Joku siis toivoo miehesi kuolemaa.

      Miehesi varmaan tietää?

      Jos poliisi ei voi tehdä mitään (se valitettava näytön puute), niin kysy asianajajalta.

      Onko tuttavallasi rikosrekisteriä? Onko aikaisempaa todistettavaa väkivaltaisuutta? Jos mikään/kukaan ei auta, minä vaihtaisin nimeä ja muuttaisin pois paikkakunnalta.
      Ikävä kyllä, monesti uhri joutuu pahimpaan linkoon.

      Parempi kuitenkin muuttaa toiselle puolelle Suomea, vaihtaa nimi, laittaa os.tiedot ja puh. numero salaiseksi kuin menettää miehensä väkivaltaisesti.

      Toivottavsti oli edes vähän apua...

    • vinkkivain

      Ehkä miehesi on tehnyt jotain, josta et itsekkään tiedä..joten ollen kosto mahdollista..

    • Anonyymi

      Hei!
      Suomen ulkomaalaisena
      (Painotan että kysyin ulkomaalaisena koska en tiedä Suomen laista paljon mitään)
      kysyisin tähän aiheeseen liittyvän kysymyksen.

      Olen itse ollut todella ruman ja raakan pahoinpitelyn uhrina tässä taannoin.
      Koen olevani, tai oikeastaan toivon olevani riittävän vahva ottamaan ja ymmärtämään kaiken ympärillä kuten vain sattuu olemaan.

      Välittämättä siitä että miten pitkä haava mulla on keskellä naamaa, taikka miten erikokoisia arpea mulla on ympäri kasvoja, luulin kokevani oikeutta.
      Senpä takia tieto on niin kallista saada, ja luullo senku vaan on ainiaan luulemista.

      Jos minulla on kirjallista todistusta siitä kuinka toinen osapuoli on vahvasti sitä mieltä että se oli pientä mitä teki. Eli lyödä VAIN LASILLA Naamaan. Koska kun minun sillon "kannatti/olisi pitänyt" kuolla.
      Joten voiko sitä aiempaa (mistä aiheutui haavat ja arvet) yhdistää tuohon "toivomukseen /uhkailuun " ja kuinka vakavana minun pitäisi ottaa sitä toteamusta, tai pitääkö ollenkaan?

      Vilpittömästi: Kasvoton nuorukainen

      • Anonyymi

        "Koeta jaksaa." " Normaali terve ihminen toimii omatuntonsa mukaan. "
        "Toivottavasti oli edes vähän apua"

        Hyviä toteamuksia jo kymmenen vuoden takaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe