Eli haluaisin adoptoida ulkomaalaisen vaimoni lapsen. Onko tämä mahdollista? Lapsen biologinen isä ei ole koskaan ollut lapseensa yhteydessä, mutta syntymätodistuksessa löytyy hänen nimensä ko. olevassa maassa ja myös suomessa oleskelulupa papereiden kautta.
Vaimoni ja minä haluaisimme, että lapsi olisi niin sanotusti virallisestikkin minun sukunimellä. Lapsi itsehän pitää minua isänään.
Eli jos on mahdollista, niin kuinka asiassa edetään? Pitääkö asia hoitaa vaimon kotimaassa ja hyväksyykö suomi tämän myöskin täällä myöhemmin? Vai voiko asian hoitaa täällä? Haluamme, että lapsella on sama sukunimi muiden lasten kanssa ja yhtälaiset perintö ym. oikeudet myöhemmin, kun meistä aika jättää.
Kysymys ulkomaalaisen puolison lapsen adoptio
asiallisia vastauksi
2
590
Vastaukset
- 1+1
saada lupa. Muutoin ei mitään adoptiota voi edes ajatella.
Voit toki ottaa lapsen nimillesi, eli lapsi voi saada sukunimesi. (mitä tulee perintöasioihin, tehkää testamentti jollei teillä jo sellaista ole)- erty
Ota yhteyttä Pelastakaa Lapsiin. He osaavat nauvoa sinua ja hoitavat tarvittaessa prosessin. Sännöt vaihtelevat lapsen kotimaasta riippuen. Tarvitsette biologisen isän suostumuksen, jos hänet voi tavoittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865371
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai744709Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1314670Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3702114- 951733
- 991617
- 2571507
- 3511206
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.581034- 2001021