Onkohan omituinen kysymys..Ystäväni muistaa lukeneensa Paasilinnan kirjan, jossa mummoa vietiin vanhainkotiin ja mummo aina heitti kissan kyydistä koska ei halunnut sinne vanhainkotiin mennä. Lupasin kysellä tuon kissan nimeä. Ystäväni nimittäin otti kissan ja haluaa antaa saman nimen kuin kirjan kissalla oli, se oli kuulemma hauska ja erikoinen. Että jos joku muistaa niin kertoisko mulle, kiitos.
Kissa Arto Paasilinnan kirjassa
6
594
Vastaukset
- riittää
Kysymys ei ole mitenkään omituinen.
Naska-muorin kissan nimi oli Jermakki.- Kissanristiäiset
Jermakki siitä kissasta sitten varmaan tulee, ilmoitan heti ystävälleni. Hän muuten eilen muisteli tuota muorin nimeä vähän muutettuna (muistaakseni Naskas) kissan nimeksi. Ilmeisesti on kulunut kauan kun hän on kirjan lukenut.
Iloista talvipäivän jatkoa sinulle vastaaja! - riittää
Kissanristiäiset kirjoitti:
Jermakki siitä kissasta sitten varmaan tulee, ilmoitan heti ystävälleni. Hän muuten eilen muisteli tuota muorin nimeä vähän muutettuna (muistaakseni Naskas) kissan nimeksi. Ilmeisesti on kulunut kauan kun hän on kirjan lukenut.
Iloista talvipäivän jatkoa sinulle vastaaja!Iloista päivän jatkoa vaan sinnekinpäin.
Mukavaa, kun voi olla avuksi.
(On vähän, kuin olisi kummina ollut) - Kissanristiäiset
riittää kirjoitti:
Iloista päivän jatkoa vaan sinnekinpäin.
Mukavaa, kun voi olla avuksi.
(On vähän, kuin olisi kummina ollut)Minäpä kerron ystävälleni, että Jermakilla on jo kummi tiedossa. Ja myöhän (sinä ja minä) ollaan sitten melkein sukua, kun tämä "kissaystäväni" on meidän kissamme kummi:)
Laittele vaan kummilapsellesi kuhafileitä postissa tulemaan!
On se muuten ihan mukavaa että aiheesta kuin aiheesta melkein saa keskustelua aikaan. Nämähän ovat keskustelupalstoja. Tämäkin heilahti kirjallisuudesta kissoihin ja kummiuteen. Eikä tule joutavaa kissanhännänvetoa (kas kuinka osuva sana tähän aiheeseen) niin kuin joillakin palstoilla, aina joku takertuu ja rupeaa ****lemaan:( - karannut muori
Kissanristiäiset kirjoitti:
Minäpä kerron ystävälleni, että Jermakilla on jo kummi tiedossa. Ja myöhän (sinä ja minä) ollaan sitten melkein sukua, kun tämä "kissaystäväni" on meidän kissamme kummi:)
Laittele vaan kummilapsellesi kuhafileitä postissa tulemaan!
On se muuten ihan mukavaa että aiheesta kuin aiheesta melkein saa keskustelua aikaan. Nämähän ovat keskustelupalstoja. Tämäkin heilahti kirjallisuudesta kissoihin ja kummiuteen. Eikä tule joutavaa kissanhännänvetoa (kas kuinka osuva sana tähän aiheeseen) niin kuin joillakin palstoilla, aina joku takertuu ja rupeaa ****lemaan:(kylmässä maailmassa
- Ei lemmikkejä, N51v
karannut muori kirjoitti:
kylmässä maailmassa
Eikä koiratkaan. Juuri kinataan Kiinassa siitä, että saako kissaoja ja koiria syödä, yrittävät lakia ettei saisi, mutta maan perinteet ja ihmiset haraavat vastaan, ovat sitä mieltä että ovat hyvää lihaa sekä että. Jossain osassa Kiinaa nje haakkaavat koiran kuoliaaksi, se kuulemma parantaa lihan makua, on aikaa raakaa touhua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2244711Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233480Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2672025Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,81862Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381247Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611219Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin103977- 30787
- 61767
- 176750