aloitteleva sitoja

asdfghyt

Olen aloittelemassa perhon sidontaa ja olisin kysellyt yhtä asiaa. Kun sidon jotakin perhoa reseptin mukaan niin onko pyrstö, häkilä ja siipi sidottava sen eläimen höyhenellä mikä reseptiin on merkitty että saadaan just oikea perho vai voiko höyhenet korvata jonkun muun eläimen höyhenillä jos löytyy vastaavan värisiä?

11

2125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flashabou

      Jos haluat tehdä reseptin mukaisen esim. kilpailuperhon niin materiaaleista ja mitoista ei voi tinkiä.
      Jos teet jäljitelmän niin se voi olla ,karvaa tekokuitua,höyhentä,sulkaa tai niiden sekoituksia.
      Myös reseptissä olevat mittasuhteet voivat olla toiset.
      Ne ovat reseptissä mainitun perhon muunnoksia ja joskus alkuperäisen perhon hahmo ja väritkin on vaikeasti havittavissa,kuitenkin ne kalastavat aivan hyvin.
      Onneksi sitominen antaa vapaat kädet toteuttaa itseään joskin kun esittelet perhoasi,jos se ei ole alkuperäisen reseptin mukainen voit reilusti sanoa musiikkimiehen termein "se on minun oma sovitus".
      Nyt onkin paras aika sitoa perhot tulevalle kaudelle se kun tahtoo aina jäädä viimetippaan.
      Mukavia hetkiä hyvän harrastuksesi parissa terveisin sitoja jo vuodesta 1974.

      • hgghj

        Kiitoksia vaan sinulle hyvistä neuvoista! Täytyy tästä alkaa sitomista opettelemaan. Osaatko vielä sanoa mistä netistä löytää parhaan opastuksen ja löytääkö kenties opetus videoitakin?


      • Flashabou
        hgghj kirjoitti:

        Kiitoksia vaan sinulle hyvistä neuvoista! Täytyy tästä alkaa sitomista opettelemaan. Osaatko vielä sanoa mistä netistä löytää parhaan opastuksen ja löytääkö kenties opetus videoitakin?

        En tiedä missäpäin asut ja onko paikkakunnallasi kalastus kerhoja heillä yleensä on kursseja,tai kysele jotain perhokalastajaa hän varmasti neuvoo perus-asiat ne kun oppii niin sitominenhan ei ole muuta kuin erilaisten materiaalien kiinnittämistä koukunvarteen sidontalangalla.
        Kyllähän kirjoissa olevien kuvien kautta myös homman oppii mutta sekin on enemmän yritysten ja erehdysten kautta oleva tie sitojaksi.( 044 3257286 Antsu) Kuopiosta.


      • rfsrfewrfwrw
        Flashabou kirjoitti:

        En tiedä missäpäin asut ja onko paikkakunnallasi kalastus kerhoja heillä yleensä on kursseja,tai kysele jotain perhokalastajaa hän varmasti neuvoo perus-asiat ne kun oppii niin sitominenhan ei ole muuta kuin erilaisten materiaalien kiinnittämistä koukunvarteen sidontalangalla.
        Kyllähän kirjoissa olevien kuvien kautta myös homman oppii mutta sekin on enemmän yritysten ja erehdysten kautta oleva tie sitojaksi.( 044 3257286 Antsu) Kuopiosta.

        Huomenna ois tarkoitus mennä kurssille. Toivottavasti sielä jotakin oppii? Aika hankalan näköiseltä touhulta tuo vaikuttaa...Löytääkö sinua facebookista jos tulee sidonnasta joskus kysymyksiä?


      • Flashabou
        rfsrfewrfwrw kirjoitti:

        Huomenna ois tarkoitus mennä kurssille. Toivottavasti sielä jotakin oppii? Aika hankalan näköiseltä touhulta tuo vaikuttaa...Löytääkö sinua facebookista jos tulee sidonnasta joskus kysymyksiä?

        Laitappa postia tarvittaessa os. [email protected] Autan mielelläni.
        Terv Antsu


      • perhostelija87

    • pillukarvasson

      PARAS PERHO IKINÄ tuli ihanan vaimoni pimppakarvoista ja kolmesta vintiltä löytyneestä pulun pikkusulasta..... ikinä en oo heittäny enkä heitä.... ovat hienossa muovirasiassa vanuun laitettuna. FOR EWER!

    • G79

      Onko Turun ympäristössä kerhoja perhositojille?
      Samalla laajentaisin kaveripiiriä tästä harrastuksesta.

      Harrastan myös digikuvausta järjestelmällä, joten jokikinen saisi kuvia itsestä ja saaliista näin useanvuoden harrastaja kokemuksella :)

    • saaliinsyöjä!
    • Hauskaapitääolla

      VAnha linkki mutta pakko lisätä. Mitä enemmän vuosia mennään eteenpäin sitä ongelmallisemmaksi voi reseptinmukaisten perhojen sidonta tulla. Eli on nyt jo sellaisia harvinaisia ja suojeltuja ja vaikeasti saatavai materiaaleja joiden perusteella varmasti on perhoja joita ei voi välttämttä koskaan tai on hyvin vaikeaa ja erittäin kallista sitoa. Toisinsanoen joissakin perhoissa et välttämättä tule koskaan ainakaan jossain vaiheessa saamaan reseptinmukaista perhoa. Tämä toki nostaa keräilijöiden kannalta alkuperäisten perhojen hintaa. Itse taas en näe mitään eroa niiden ja nykyaikaisten materiaalien perustella sidottujen perhojen hinnassa. Jos joku haluaa maksaa antaa maksaa.

      Mielestäni on ihan järkevää suhtautua rationaalisesti asioihin eli oppia jo alkuunsa käyttämään oma-aloitteisesti uusia materiaaleja piittaamatta siitä mitä mieltä muut ovat ja mitä mieltä muut ovat perhon nimestä. Jos tykkän nimetä perhon jo keksityllä nimellä, niin anna mennä vaan, ei se ole sinulta pois ja miksi muiden etes tarvitsee perhon nimeä tietää. Ellet itse halua eritoten esitellä muille jostain syystä. Periaatteesa aina omat perhot on kaikkein kivointa, Toisaalta jos et tykkää itse nimetä niin miksei sitten samantien osta kaupasta nimiperhoja....en tiedä....kun lukee näitä perhonsidontaan eriksoituneita sivuja niin ilmentyy sitä peeloilua niin paljon ettei sinne viitti rekisteröity.

      Harrastus on hauskaa niin kauan kun se on hauskaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe