Taktiikkakysymys

The_Rat

Pelitaktiikasta ei nyt omaa foorumia ollut, mutta jäipä mietityttämään pienen sittarin eräs jako aika paljon.

Tämä tulee ulkomuistista, eli "sinne päin". Jäljellä kolme pelaajaa, joista hero istuu bb:ssä (chip leaderina). Riideinä SB kippaa herkästi roskakädet, mutta jos osuu tässä vaiheessa yhtään floppiin, slouvaa vaan ei kippaa. Kärkiparilla ja isommalla saattaa jopa korottaa.

Button 1200
SB 950
hero BB 4200 4d5d

Buttoni maksaa 30
sb maksaa 15
bb passaa

flop 3d7d9c
SB bet 300
BB all-in
button fold
SB call

noh, lopuillahan ei ole väliä. Ysiparihan sieltä paljastui ja piti loppuun asti. Mielestäni en tuossa virhettä tehnyt, mutta mietityttämään jäi... Nyt saisi sitten perustella, miksi mokasin. Sen verran vielä, että pieneen reissuun preflop olisi tullut maksut molemmilta ja isoon taas vain hyvillä käsillä, joita nuo eivät osaa kipata missään tapauksessa muutenkaan... :)

11

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjhnmbbjnb

      Preflop on ok pelattu. Flopin oisit vain voinut maksaa, sillä jos et osu vetoosi (65%), säästät rahaa, sillä vastustaja on varmasti edellä. Jos taas osut (35%), on vastustaja jo sen verran "pot committed (potissa 690 vastustajalla 635)", että saat häneltä kyllä loputkin merkit pois turnilla/riverillä. Ei vastustaja enää tuon 300 betsin jälkeen puskuusi kippaa, joten annat hänelle mahdollisuuden tuplata

      • Toisaalta minä en halunnut joutua siihen tilanteeseen, että turnilla tulee joku isompi kortti, joka pelottaa vastustajan kippaamaan, vaan halusin nimen omaan tiputtaa hänet turnauksesta... Mikä tietysti oli tarkemmin ajatellen virhe. Kolmen pelaajan ollessa jäljellä pitäisi painostaa kakkosta, ei kolmosta... :)

        Outteja minusta muuten 12 (9 ruutua 3 kutosta), mikä antaa flopin jälkeen vedoille noin 48% todennäköisyyden. Koneen ilmoittamat taisivat olla jotain 45-55, tms. eli ilmeisesti yksi ruutu buttonissa (mutta sitä ei pitäisi laskea kuitenkaan :D). Arvelin siis olevani coin-flipissä melkein mitä tahansa vihun kättä vastaan, ehkä runner-runner -väriä huomioimatta. Kaikki rahat kuitenkin keskelle, kun itsellä noita merkkejä oli sen verran (en ICM-laskentaa harrasta, mutta arvioita heittelen sinne päin).

        Tämä siis vain mielipide.


      • Näin meillä
        The_Rat kirjoitti:

        Toisaalta minä en halunnut joutua siihen tilanteeseen, että turnilla tulee joku isompi kortti, joka pelottaa vastustajan kippaamaan, vaan halusin nimen omaan tiputtaa hänet turnauksesta... Mikä tietysti oli tarkemmin ajatellen virhe. Kolmen pelaajan ollessa jäljellä pitäisi painostaa kakkosta, ei kolmosta... :)

        Outteja minusta muuten 12 (9 ruutua 3 kutosta), mikä antaa flopin jälkeen vedoille noin 48% todennäköisyyden. Koneen ilmoittamat taisivat olla jotain 45-55, tms. eli ilmeisesti yksi ruutu buttonissa (mutta sitä ei pitäisi laskea kuitenkaan :D). Arvelin siis olevani coin-flipissä melkein mitä tahansa vihun kättä vastaan, ehkä runner-runner -väriä huomioimatta. Kaikki rahat kuitenkin keskelle, kun itsellä noita merkkejä oli sen verran (en ICM-laskentaa harrasta, mutta arvioita heittelen sinne päin).

        Tämä siis vain mielipide.

        Ei tuossa tarvitse miettiä 9 outtia värin vetoon ja 4 välivetosuoraan. 13 outtinen miksi vain kolme kutosta ?. Kaiken lisäksi oma stackki niin iso että mitään riskiä ei ole. Sinällään en tuossa tosin olisi tullut flopilla päälle olisin maksanut vain jos vaikka olisi buttonin kaverikin tullut samalla mukaan. Tuolla tavalla hänen oli pakko foldata kaikki alle setin kädet.

        Pf peli ok kun blindit on noin pienet niin riehuminen pf ei oikein mitään hyödytä flopin katsonta mun mielestä ok.


      • Näin meillä kirjoitti:

        Ei tuossa tarvitse miettiä 9 outtia värin vetoon ja 4 välivetosuoraan. 13 outtinen miksi vain kolme kutosta ?. Kaiken lisäksi oma stackki niin iso että mitään riskiä ei ole. Sinällään en tuossa tosin olisi tullut flopilla päälle olisin maksanut vain jos vaikka olisi buttonin kaverikin tullut samalla mukaan. Tuolla tavalla hänen oli pakko foldata kaikki alle setin kädet.

        Pf peli ok kun blindit on noin pienet niin riehuminen pf ei oikein mitään hyödytä flopin katsonta mun mielestä ok.

        Jos tarkkoja ollaan, 8 outtia väriin, 3 outtia suoraan ja 1 outti värisuoraan. Siitä siis kolme kutosta suoraan. :)


      • hahaahhha
        The_Rat kirjoitti:

        Jos tarkkoja ollaan, 8 outtia väriin, 3 outtia suoraan ja 1 outti värisuoraan. Siitä siis kolme kutosta suoraan. :)

        Pokerinerot kokoontuu :)


      • hahaahhha kirjoitti:

        Pokerinerot kokoontuu :)

        Kiitos hyödyllisestä kommentistasi. Täytyypä alkaa mainostamaan jotain rahaa ilmaiseksi -palvelua, josko sitten keräisi vähän lisää arvostusta pokerimestarina...


      • BUUJAAA
        The_Rat kirjoitti:

        Kiitos hyödyllisestä kommentistasi. Täytyypä alkaa mainostamaan jotain rahaa ilmaiseksi -palvelua, josko sitten keräisi vähän lisää arvostusta pokerimestarina...

        poker calculator kertoo että prosentit oli sinun vihulle 67/33 oletuksella että toinen vihun yseistä oli ruutua, ja siinä tapauksessa ettei olisi toinen 9 ruutua, vihusi johtaa edelleen 65/35.

        http://www.cardplayer.com/poker-tools/odds-calculator/texas-holdem


      • BUUJAAA kirjoitti:

        poker calculator kertoo että prosentit oli sinun vihulle 67/33 oletuksella että toinen vihun yseistä oli ruutua, ja siinä tapauksessa ettei olisi toinen 9 ruutua, vihusi johtaa edelleen 65/35.

        http://www.cardplayer.com/poker-tools/odds-calculator/texas-holdem

        Minulle tuo antoi oddsit noin 44/56, kun vihulla paljastuu flopin jälkeen ysipari. Jos sillä olisi ollut ysipari kädessä, tilanne voisi olal toinen. En jaksa laskea, eikä sillä ole sinänsä mitään väliäkään...


      • BUUJAAA
        The_Rat kirjoitti:

        Minulle tuo antoi oddsit noin 44/56, kun vihulla paljastuu flopin jälkeen ysipari. Jos sillä olisi ollut ysipari kädessä, tilanne voisi olal toinen. En jaksa laskea, eikä sillä ole sinänsä mitään väliäkään...

        luulin et sillä oli taskuparit lähtiessä, sitten ei mitään. pahoittelen häiriötä.


    • lollerzzz

      Itse kyllä survoisin, mutta en olekaan mikään sittaripelaaja. Folding equityhän tuossa on tasan nolla, kun vihu lyö 300 betin 90 pottiin jättäen 620 taakse.

      Tässä on kyseessä ilmeisesti shorttisittarin bubble? Siinä tapauksessa tuon voi varmaan kipata, koska pääsee isolla stäkillä myllyttämään bubblessa. Varsinkin jos vihut on heikkoja, niin turha lähteä flippaamaan.

      • > Tässä on kyseessä ilmeisesti shorttisittarin bubble?

        Jeps.

        > Siinä tapauksessa tuon voi varmaan kipata, koska pääsee isolla stäkillä myllyttämään bubblessa.

        Niin no... Totta kyllä.

        > Varsinkin jos vihut on heikkoja, niin turha lähteä flippaamaan.

        Totta toinen puoli. Olisi vaan pitänyt jaksaa repiä rahat pois hitaammin... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      992
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      705
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe