tampooni

savolaistyttö15v.

miten saan tampoonin sisääni? olen yrittänyt 1 vuoden enkä ole edelleenkään onnistunut.

14

1010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mätieltjk

      kokeilet aina vain uudestaan. kyllä se joskus onnistuu.

    • äippäliiniiii

      mulla oli sama homma teininä, ei onnistunu. taisin olla 25 ku onnistu ja nyt oon 27 :D hmmm..koitatko varmasti oikeaan kohtaan tarpeeks alas? ota peili ja levitä sormilla et näät reiän, eli ihan pienten häpyhuulten alareuna, ja voi jotai perusrasvaaki laittaa tamponiin jos se auttais. ja jos sormi menee ni menee tampooniki. ite taisin sillon yrittää vähän väärään kohtaan.....

    • makldjdj

      Etkö ole saanut sitä ollenkaan sisään vai onko se mennyt vähän kuitenkin? Tamponipaketeissakin on ohjeet. Ne voivat auttaa. Oletko koskaan laittanut sormea sisääsi? Se auttaisi hahmottamaan omaa anatomiaa. Kannattaa huomioida, että emätin kallistuu taaksepäin, eli suoraan ylöspäin työnnettäessä se ei mene. Kokeile vaikka vaseliinin kanssa ob miniä silloin. Voit kokeilla ilman menkkojakin jos käytät vaseliinia, kunhan et jätä tamponia sisään. Entä jännitätkö alavatsaasi? Jos stressaat tamponin kokeilemista, niin alapään lihaksesi saattavat jännittyä ja pistää vastaan, kun yrität saada jotain sisään.

      Suosittelisin kokeilemaan puhtaalla, liukastetulla sormella, millainen se emätin on. Sen jälkeen pitäisi olla mahdollista myös sujauttaa pieni tamponi sisään. Suosittelen siis ob miniä, keltainen pieni pakkaus. Ne ovat niin pieniä, että pitäisi onnistua. Niillä minäkin opin, kun oli pahoja ongelmia uskaltaa laittaa mitään sisääni. Tamponi myös työnnetään suht syvälle, eli ei jätetä emättimen suulle (syvällä ei tunnu).

      • savolaistyttö15v.

        neuvoista!yritän vielä kokeilla. niin, on se ehkä sentin mennyt, mutta ei enempää...


      • iuytfgy

        "Voit kokeilla ilman menkkojakin jos käytät vaseliinia, kunhan et jätä tamponia sisään."

        EI! Tampoonia ei pidä mennä tunkemaan sisään, jos ei ole menkat päällä. Sitä vaseliiniakaan kun ei sipaista muualle kuin hieman kärkeen eikä se estä millään tavalla sitä, että tampooni alkaa välittömästi imeä itseensä nesteitä ja kosteutta ja tarrautuu emättimen seinämiin kiinni. Kuivaa tampoonia on sitten kiva kiskoa pois. Joten jättäkää ne kokeilut siihen, kun kuukautisvuoto on runsaimmillaan.


      • makldjdj
        iuytfgy kirjoitti:

        "Voit kokeilla ilman menkkojakin jos käytät vaseliinia, kunhan et jätä tamponia sisään."

        EI! Tampoonia ei pidä mennä tunkemaan sisään, jos ei ole menkat päällä. Sitä vaseliiniakaan kun ei sipaista muualle kuin hieman kärkeen eikä se estä millään tavalla sitä, että tampooni alkaa välittömästi imeä itseensä nesteitä ja kosteutta ja tarrautuu emättimen seinämiin kiinni. Kuivaa tampoonia on sitten kiva kiskoa pois. Joten jättäkää ne kokeilut siihen, kun kuukautisvuoto on runsaimmillaan.

        "Sitä vaseliiniakaan kun ei sipaista muualle kuin hieman kärkeen".

        Mikäköhän ihme estää voitelemasta tamponia kokonaan...? Ja tarkoitin tietenkin, että ilman menkkoja voi kokeilla nimenomaan sitä sisäänlaittamista (kunnolla liukastetulla tamponilla). Ei sitä tietenkään emättimeen jätetä sen kokeilun jälkeen (edes voideltuna), vaan otetaan saman tien pois.


      • öikujyhjnk
        makldjdj kirjoitti:

        "Sitä vaseliiniakaan kun ei sipaista muualle kuin hieman kärkeen".

        Mikäköhän ihme estää voitelemasta tamponia kokonaan...? Ja tarkoitin tietenkin, että ilman menkkoja voi kokeilla nimenomaan sitä sisäänlaittamista (kunnolla liukastetulla tamponilla). Ei sitä tietenkään emättimeen jätetä sen kokeilun jälkeen (edes voideltuna), vaan otetaan saman tien pois.

        No juuri niin ei pidä tehdä. Sitä kokeilua ei tehdä OLLENKAAN jos ei ole menkkoja. Ei siis mitään "kokeilen vaan vähän aikaa".

        Ei mikään estä sitä tamponia kyllästämästä vaseliinilla, mutta kun se vaseliini ei ole tarkoitettu emättimen limakalvoille laitettavaksi. Siksi sen käyttöä pitää välttää ja jos on pakko käyttää, niin käyttää silloinkin mahdollisimman vähän liukasteena.

        Jokainen tietysti saa tehdä omalle keholleen mitä haluaa, vaikka tunkea tamponeja menkattomina päivänä sisäänsä, mutta on hyvin edesvastuutonta kehoittaa muita toimimaan samalla tavalla.


      • makldjdj
        öikujyhjnk kirjoitti:

        No juuri niin ei pidä tehdä. Sitä kokeilua ei tehdä OLLENKAAN jos ei ole menkkoja. Ei siis mitään "kokeilen vaan vähän aikaa".

        Ei mikään estä sitä tamponia kyllästämästä vaseliinilla, mutta kun se vaseliini ei ole tarkoitettu emättimen limakalvoille laitettavaksi. Siksi sen käyttöä pitää välttää ja jos on pakko käyttää, niin käyttää silloinkin mahdollisimman vähän liukasteena.

        Jokainen tietysti saa tehdä omalle keholleen mitä haluaa, vaikka tunkea tamponeja menkattomina päivänä sisäänsä, mutta on hyvin edesvastuutonta kehoittaa muita toimimaan samalla tavalla.

        Mjaaah, outoa kun minulle on ihan lääkärikin ehdottanut tuota vaseliinikeinoa. Edesvastuutonta sitten häneltäkin. Ja voihan sitä kokeilla kostuttaa paikat tietysti vaikka liukastusvoiteellakin (se tosin tuppaa imeytymään..). Samalla logiikalla tamponin käytön pitäisi olla kiellettyä myös niukkavuotoisille ja niukkoina päivinä, mutta monet sitä silti käyttävät. Näissä tapauksissa olen itsekin kyllä sitä mieltä, että tamponi ei ole hyväksi. Minä en muutenkaan käytä enää niitä, vaan olen siirtynyt hyvin pitkälti kupin käyttöön. Se on kyllä sikäli hyvä, että voi pitää jo varmuuden vuoksikin menkkoja odotellessa. Aloittajalle en ehkä kuitenkaan heti lähtisi sitä suosittelemaan, jos tamponinkin laittamisessa on hankaluuksia. Sitten, kun tamponin käyttö on luontevaa, on kuppi kyllä ihan kiva (joskin alussa aikaa, hermoja ja harjoittelua vaativa) vaihtoehto.

        Enkä siis tarkoittanut tamponia "kokeiltavaksi vähäksi aikaa", vaan että se olisi vain ja ainoastaan sisäänlaittoharjoitus, ja tamponi otettaisiin HETI pois. Periaatteessa saman tuntuman varmaankin saa vain sormellakin, joten eihän tuo toki mitenkään välttämätöntä ole tamponin laittoa harjoitella muuten kuin menkkojen aikana. En ole kuullut tuosta, että vaseliini olisi limakalvoille haitaksi (vaseliinipohjaista voidetta minun on lääkärin toimesta myös käsketty käyttää alapään kuivuuden hoitoon), mutta jos näin on niin ei sitä toki sitten kannata käyttää. Sormen voi ainakin liukastaa vaikka jollakin apteekin liukuvoiteella, jonka kaiken järjen mukaan pitäisi käydä limakalvoille.


      • jonnnnnnna
        makldjdj kirjoitti:

        Mjaaah, outoa kun minulle on ihan lääkärikin ehdottanut tuota vaseliinikeinoa. Edesvastuutonta sitten häneltäkin. Ja voihan sitä kokeilla kostuttaa paikat tietysti vaikka liukastusvoiteellakin (se tosin tuppaa imeytymään..). Samalla logiikalla tamponin käytön pitäisi olla kiellettyä myös niukkavuotoisille ja niukkoina päivinä, mutta monet sitä silti käyttävät. Näissä tapauksissa olen itsekin kyllä sitä mieltä, että tamponi ei ole hyväksi. Minä en muutenkaan käytä enää niitä, vaan olen siirtynyt hyvin pitkälti kupin käyttöön. Se on kyllä sikäli hyvä, että voi pitää jo varmuuden vuoksikin menkkoja odotellessa. Aloittajalle en ehkä kuitenkaan heti lähtisi sitä suosittelemaan, jos tamponinkin laittamisessa on hankaluuksia. Sitten, kun tamponin käyttö on luontevaa, on kuppi kyllä ihan kiva (joskin alussa aikaa, hermoja ja harjoittelua vaativa) vaihtoehto.

        Enkä siis tarkoittanut tamponia "kokeiltavaksi vähäksi aikaa", vaan että se olisi vain ja ainoastaan sisäänlaittoharjoitus, ja tamponi otettaisiin HETI pois. Periaatteessa saman tuntuman varmaankin saa vain sormellakin, joten eihän tuo toki mitenkään välttämätöntä ole tamponin laittoa harjoitella muuten kuin menkkojen aikana. En ole kuullut tuosta, että vaseliini olisi limakalvoille haitaksi (vaseliinipohjaista voidetta minun on lääkärin toimesta myös käsketty käyttää alapään kuivuuden hoitoon), mutta jos näin on niin ei sitä toki sitten kannata käyttää. Sormen voi ainakin liukastaa vaikka jollakin apteekin liukuvoiteella, jonka kaiken järjen mukaan pitäisi käydä limakalvoille.

        Olen kokeillut tampoonia, mutta se ei pidä. Laitoin tampoonin ja varmuuden vuoksi myös siteen, niin vuotoa tuli silti siteeseen ja aika paljonkin... Mikä vikana??


      • -----
        jonnnnnnna kirjoitti:

        Olen kokeillut tampoonia, mutta se ei pidä. Laitoin tampoonin ja varmuuden vuoksi myös siteen, niin vuotoa tuli silti siteeseen ja aika paljonkin... Mikä vikana??

        Minkä merkin tampoonia kokeilit? Toiset laajenevat pituussuuntaan, mikä ei millään tavalla auta ohivuotojen estämisessä. Paras on tampooni, joka laajenee sivusuunnassa. Se pitää sitten vuodon siellä missä kuuluukin, kunhan vaan valitset oikean imukyvyn ja vaihtovälit eivät ole liian pitkät.


    • nolopolo

      Minä kaksitoista vuotias sain heti :DDD

    • Tyttttö

      Hei auttakaa!! Mun vuoto on aika niukkaa ja nyt on vikoja päiviä menkoista, mutta laitoin silti tamponin (ob mini). Voiko tapahtua jotain tai voiko tulla esimerkiksi se TSS-tauti?? Pitäiskö ottaa se pois ja tyytyä vaan stringipikkihousunsuojiin sillä käytän stringejö joka päivä? HELP

      • asdfgij

        Silloin kun sinulla on kuukautiset voit käyttää tamponeita, kunhan huolehdit hygieniasta ja valitset sinun vuotoosi mahdollisimman pienen imukyvyn. Ja voi se TSS- tauti tulla vaikkei käyttäisikään tamponeita, vaikka niitä käyttäessä voi riski olla suurempi jos jätät tamponin liian pitkäksi aikaa ja et huolehdi hygieniasta.
        Mutta jos sinun vuotosi on hyvin niukkaa niin et edes tarvitsisi tamponia, vain siteen.


    • Anonyymi

      Kunhan kaikki naiset jotka käyttää naisten tuotteet, laittaa oman sormensa alapään hammaslääkäri hoitovirhe alapää reikään päästään bonus tästä hulluus Häggman soitot tölli kierro.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe