Neuvoja Åreen aikoville

Kohti etelää

Aikaomuksena on vaihtaa maisemia hiihtolomaviikolla 10 ja ajaa Åreen teini-ikäisten poikien kanssa. Paikka on meille täysin tuntematon , mutta netin mukaan tuolla viikolla on paljon vapaata ja kohtuuhintaista majoitustilaa vapaana. Mihin kylään siellä oikein kannattaisi majoittua? Yöelämä ei meitä kiinnosta, vaan menemme nimenomaan laskettelemaan. Mitä muuta majapaikkaa varattaessa kannattaa ottaa huomioon? Kuinka skibussisysteemi toimii?

Kaikki mmutkin vinkit otamme kiitollisina vastaan.

3

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0902

      Vietimme joulun Åressa, vanhemmat ja 7- ja 9-vuotiaat pojat. Majapaikkamme oli Duvedin kylässä hotelli Renenissä kolmen makuuhuoneen huoneisto. Hotellissa on pieni ravintola, mutta me enimmäkseen kokkailimme huoneistossamme. "Kotirinne" näkyi ikkunasta ja oli meille kätevä ja sopiva. Skibussisysteemistä en osaa sanoa muuta kuin että pysäkki oli hotellin vieressä, kotirinteen alla. Meillä oli oma auto mukana. Duved on erittäin rauhallinen ja pieni kylä, päätien varressa on ICA-ruokakauppa (hyvä!) ja välinevuokraamo/-myymälä. Itse Åren kylään on muistaakseni 8 km.

      Kävimme myös Åressa laskettelemassa, mutta tuulisten säiden vuoksi Duvedin rinne oli suositeltavampi ja hissit varmemmin auki. Åren rinteet ovat kyllä hienot ja varmasti teini-ikäisille mieluisammat kuin Duved. Kävimme myös tsekkaamassa HolidayClub-kylpylän, joka oli ihan kiva, mutta ei suomalainen oikein meinannut saada kunnon löylyjä saunassa ;)

      Rinnekortit kannattaa ostaa ja tilata etukäteen Åren nettisivuilta.

      Kysele lisää, jos haluat tarkempia vastauksia!

      • Kohti etelää

        Mökki tuli jo varattua. Näytti siltä, että vapaa paikat tuolle viikkolle hupenevat nopeasti, joten arvoin meille mökin Tegefjällistä Alpenin alueelta hissin ala-aseman kupeesta. Käydään nyt paikka katsomassa, kun kerran hommaan on alettu! Asumme itse eräässä Tunturi-Lapin hiihtokeskuksessa, mutta haemme virkistävää vaihtelua rajan takaa.


      • Mia+1+2+3+4+5
        Kohti etelää kirjoitti:

        Mökki tuli jo varattua. Näytti siltä, että vapaa paikat tuolle viikkolle hupenevat nopeasti, joten arvoin meille mökin Tegefjällistä Alpenin alueelta hissin ala-aseman kupeesta. Käydään nyt paikka katsomassa, kun kerran hommaan on alettu! Asumme itse eräässä Tunturi-Lapin hiihtokeskuksessa, mutta haemme virkistävää vaihtelua rajan takaa.

        Matkalla samaan paikkaan -Tegefjäliin majoitutaan huoneistohotelliin.Lapset 3-12v väliltä. Matkalta odotetaan paljon,mutta neitsyt matkalla ollaa,joten minäkin kaipaan tietoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe