Onko muilla golf 1,4 tsi 2009 samaa ongelmaa . Mootorin lämpö nousee normaalin tuskallisen hitaasti.Esim 2 tuntia lämmityksessä ja pakkasta10c vasta 7kmjälkeen mootorinl'mpö normaali. ilman lämmitystä n 10km
20 asteessa ilman lämmitystä ainakin 15km. Lämmityslaite muutenkin onneton , jos pakkasta yli 20c.
Edellien golf sama juttu.LIenee tyyppivika? Muutenkin tämä ns säteilylämmitin on onneton teholtaan.
golf 1.4 mootorinlämpiää todella hitaasti
19
2693
Vastaukset
- Golffailija
Juu samanlaisia kokemuksia. TSI-moottorit ottavat oman aikansa lämmetäkseen käyntilämpöön. Climatronicin huoltovalikon kautta max. lämpö kesällä tai talvella on ollut 86 astetta. Se mittariston lämpömittari näyttää vain sen mitä halutaan nähdä. Näyttää 90C jos moottorin lämpötila saavuttaa 75C.
- Elvis oli kala
Kierroksia peliin. Ei alle 2000rpm ajon aikana, niin kyllä pata lämpenee.
Talveksi maskipeitto, niin sitten tarkenee varmasti.
Ps. Autoja ei ole tehty talviolosuhteisiin.
- ...
Annappas sille autolle vähän enemmän kenkää...pitää käyttää polttoainetta että saa lämpöä. Jos autossa on sisäilmankierto niin pistä se päälle ensimmäiseksi 5 ajominuutiksi, se auttaa ainakin.
- Das Romu
Juuri samanlaista kun 60 luvulla, silloinkin piti Volkkareita huudattaa että tulis edes vähän lämpöä ohjaamoon, nyt on vuosi 2010 ja sama epätoivoinen moottorin huudattaminen jatkuu, heh Volkkari ei vaan osaa!
- ...
Das Romu kirjoitti:
Juuri samanlaista kun 60 luvulla, silloinkin piti Volkkareita huudattaa että tulis edes vähän lämpöä ohjaamoon, nyt on vuosi 2010 ja sama epätoivoinen moottorin huudattaminen jatkuu, heh Volkkari ei vaan osaa!
:D Kuule tähän suuntaan ollaan menossa, että mitä vähemmän kuluttaa niin sitä parempi. Syytä EU:ta siitä että päätörajat vedetään niin tiukalle, jos volkkari kuluttaisi 10L sataselle niinkuin tojota niin tottakai sitä hukkalämpöä olisi enemmän.
- Das Romu
... kirjoitti:
:D Kuule tähän suuntaan ollaan menossa, että mitä vähemmän kuluttaa niin sitä parempi. Syytä EU:ta siitä että päätörajat vedetään niin tiukalle, jos volkkari kuluttaisi 10L sataselle niinkuin tojota niin tottakai sitä hukkalämpöä olisi enemmän.
On lukuisia autoja jossa on yhtä pieni tai pienempi kulutus ja silti lämpöä riittää ohjaamoon, se on vaan niin että Volkkari ei vaan osaa!
- Läpätys
Das Romu kirjoitti:
On lukuisia autoja jossa on yhtä pieni tai pienempi kulutus ja silti lämpöä riittää ohjaamoon, se on vaan niin että Volkkari ei vaan osaa!
Alustan ja nokan viimasuojaus säästää monelta murheelta.
- yllin kyllin
Das Romu kirjoitti:
On lukuisia autoja jossa on yhtä pieni tai pienempi kulutus ja silti lämpöä riittää ohjaamoon, se on vaan niin että Volkkari ei vaan osaa!
TSI:n kulutuksellakin poltetusta polttoainemäärästä syntyy hukkalämpöä enemmän kuin tarpeeksi sisätilojen lämmittämiseksi. Mitään muuta syytä siihen että hukkalämpöä ei saada siirrettyä jäähdytysnesteeseen ja sitä kautta lämmityslaitteelle ei ole kuin huono suunnittelu, jossa ei ole (riittävästi) huomioitu kylmiä olosuhteita. Markkinointi ja myynti toki yrittävät peitellä ja selitellä tätä alhaisella polttoaineenkulutuksella.
- 18+4
Das Romu kirjoitti:
On lukuisia autoja jossa on yhtä pieni tai pienempi kulutus ja silti lämpöä riittää ohjaamoon, se on vaan niin että Volkkari ei vaan osaa!
ellet anna muutamaa esimerkkiä! hyvähän se on huudella tyhjänpäiväisyyksiä ilman mitään totuuspohjaa
- niin niin joo joo
Das Romu kirjoitti:
On lukuisia autoja jossa on yhtä pieni tai pienempi kulutus ja silti lämpöä riittää ohjaamoon, se on vaan niin että Volkkari ei vaan osaa!
Ai ei osaa vai...kummallisesti meikäläisellä ainakin on riittänyt lämpöä tsi:ssä, pakkasta ei tosin tänäaamuna ollut kuin -28 astetta.
- Das Romu
niin niin joo joo kirjoitti:
Ai ei osaa vai...kummallisesti meikäläisellä ainakin on riittänyt lämpöä tsi:ssä, pakkasta ei tosin tänäaamuna ollut kuin -28 astetta.
Tottahan sitä nyt pilkkihaalareissa tarkenee mutta eikö ne haalarit ole vähän huonot ajokamppeet?
- 8
yllin kyllin kirjoitti:
TSI:n kulutuksellakin poltetusta polttoainemäärästä syntyy hukkalämpöä enemmän kuin tarpeeksi sisätilojen lämmittämiseksi. Mitään muuta syytä siihen että hukkalämpöä ei saada siirrettyä jäähdytysnesteeseen ja sitä kautta lämmityslaitteelle ei ole kuin huono suunnittelu, jossa ei ole (riittävästi) huomioitu kylmiä olosuhteita. Markkinointi ja myynti toki yrittävät peitellä ja selitellä tätä alhaisella polttoaineenkulutuksella.
olen samaa mieltä kanssasi.Ajotietokone näyttää kulutukseksi 9-10l taajamassa kovilla pakkasilla,pitäisi olla riittävä kulutus lämmön tuottoon.Ei vaan lämpene 1,4Tsi 90KW-09 aj.4500km,harkinnassa asennuttaa jälkias.Webasto.
Onko kokemuksia kenelläkään kokemuksia jälkias.Webastosta kys. autoon? - natsipakastimet
Das Romu kirjoitti:
On lukuisia autoja jossa on yhtä pieni tai pienempi kulutus ja silti lämpöä riittää ohjaamoon, se on vaan niin että Volkkari ei vaan osaa!
on se että monien eurooppalaisten automerkkien suunnittelun lähtökohtana on se että talvet on max miinus 8-12 asteisia. No täällä pohjoismaissa ne on jotain ihan muuta. Se taas ei tehtaita kiinnosta kun niille näiden maiden myyntiosuus on ihan kärpäsen paskan luokkaa koko myyntipaletissa. Moni tehdas myös sokeasti uskoo kasvihuoneilmiöön ja olettaa että muka kaikki talvet on vain muutaman pakkasasteen talvia. Kuinkas nyt sitten kävikään. Jonkun uuden ennusteen muakan suunta tulee olemaankin nyt sitten se että talvet tulee olemaankin pirun kylmiä tästä lähtien.
Kyllä moni muu auto lämpiää paljon nopeammin vaikka kuluttaisi lähes tai yhtä vähän kuin VW:t TSI:llä. Lämmityslaitteen kenno on esim. VW:ssä riittämätön siitä se johtuu sekä puhallin on heikkotehoinen ja kun vielä etumaski on avonainen (esim. Audit ja tietyt VW:t) niin hyytävä ajoviima menee siitä kiduksiin. Lisäksi lämmityslaitteen kanavistot on suunniteltu persiilleen. Sitten on vielä se hanskalootan kanssa epäonnistuminen: edes uusimmassa Golf VI:ssä ei ole saatu tilkittyä sitä haskalootaa niin etteikö apparin jaloille puhalla sieltä jostain laatikon sivuista jääkylmää ilmaa. - kateellinen
natsipakastimet kirjoitti:
on se että monien eurooppalaisten automerkkien suunnittelun lähtökohtana on se että talvet on max miinus 8-12 asteisia. No täällä pohjoismaissa ne on jotain ihan muuta. Se taas ei tehtaita kiinnosta kun niille näiden maiden myyntiosuus on ihan kärpäsen paskan luokkaa koko myyntipaletissa. Moni tehdas myös sokeasti uskoo kasvihuoneilmiöön ja olettaa että muka kaikki talvet on vain muutaman pakkasasteen talvia. Kuinkas nyt sitten kävikään. Jonkun uuden ennusteen muakan suunta tulee olemaankin nyt sitten se että talvet tulee olemaankin pirun kylmiä tästä lähtien.
Kyllä moni muu auto lämpiää paljon nopeammin vaikka kuluttaisi lähes tai yhtä vähän kuin VW:t TSI:llä. Lämmityslaitteen kenno on esim. VW:ssä riittämätön siitä se johtuu sekä puhallin on heikkotehoinen ja kun vielä etumaski on avonainen (esim. Audit ja tietyt VW:t) niin hyytävä ajoviima menee siitä kiduksiin. Lisäksi lämmityslaitteen kanavistot on suunniteltu persiilleen. Sitten on vielä se hanskalootan kanssa epäonnistuminen: edes uusimmassa Golf VI:ssä ei ole saatu tilkittyä sitä haskalootaa niin etteikö apparin jaloille puhalla sieltä jostain laatikon sivuista jääkylmää ilmaa.Maailman paras autoinsinööri on puhunut!!! Sääli, ettei häntä ole palkattu mihinkään autotehtaaseen.
- rööriroope.
natsipakastimet kirjoitti:
on se että monien eurooppalaisten automerkkien suunnittelun lähtökohtana on se että talvet on max miinus 8-12 asteisia. No täällä pohjoismaissa ne on jotain ihan muuta. Se taas ei tehtaita kiinnosta kun niille näiden maiden myyntiosuus on ihan kärpäsen paskan luokkaa koko myyntipaletissa. Moni tehdas myös sokeasti uskoo kasvihuoneilmiöön ja olettaa että muka kaikki talvet on vain muutaman pakkasasteen talvia. Kuinkas nyt sitten kävikään. Jonkun uuden ennusteen muakan suunta tulee olemaankin nyt sitten se että talvet tulee olemaankin pirun kylmiä tästä lähtien.
Kyllä moni muu auto lämpiää paljon nopeammin vaikka kuluttaisi lähes tai yhtä vähän kuin VW:t TSI:llä. Lämmityslaitteen kenno on esim. VW:ssä riittämätön siitä se johtuu sekä puhallin on heikkotehoinen ja kun vielä etumaski on avonainen (esim. Audit ja tietyt VW:t) niin hyytävä ajoviima menee siitä kiduksiin. Lisäksi lämmityslaitteen kanavistot on suunniteltu persiilleen. Sitten on vielä se hanskalootan kanssa epäonnistuminen: edes uusimmassa Golf VI:ssä ei ole saatu tilkittyä sitä haskalootaa niin etteikö apparin jaloille puhalla sieltä jostain laatikon sivuista jääkylmää ilmaa.-olisi mikään ihmeellinen homma varustaa vaikka paksummalla kennolla pohjoiseen tuotavat autot. Sentti kennon vahvuudessa tekisi jo paljon. Reilummin vaan asennustilaa. Liekö tuokaan auttaisi koska mylly lämpiää hitaasti. Nokkapeitto olisi hyvä ratkaisu, vaikka merkkiliikken valikoimissa. Liekö 6-Golfiin edes saa peittoa. Onneksi nuita kylmiä on aika vähän. Ei alle -10 C ole mitään ongelmaa.
- Löytyy kyllä
rööriroope. kirjoitti:
-olisi mikään ihmeellinen homma varustaa vaikka paksummalla kennolla pohjoiseen tuotavat autot. Sentti kennon vahvuudessa tekisi jo paljon. Reilummin vaan asennustilaa. Liekö tuokaan auttaisi koska mylly lämpiää hitaasti. Nokkapeitto olisi hyvä ratkaisu, vaikka merkkiliikken valikoimissa. Liekö 6-Golfiin edes saa peittoa. Onneksi nuita kylmiä on aika vähän. Ei alle -10 C ole mitään ongelmaa.
niin HB:hen kuin farkkuunkin. Jettaan saa ja Golf V:hen myös sekä Passatiin. Taitaa Poloonkin olla. Ihan merkkiliikkeistä löytyy. Pörhö myy, Berner myy, VV-center myy, Autotalo Laakkonen myy. Ei tietenkään ole Volkkarin itsensä valmistama. Hintaa 45,00eur ja väri musta. Sisältää kiinnikkeet ja suojan maskiin sekä puskurin keskiritilään. Sinne vaan merkkiliikkeisiin rohkeasti kyselemään siellä niitä on myynnissä ja voivat tilata jos ei heti löydy. Misään näytillä ne ei niitä yleensä pidä (aika erikoista sinällään että myyvät niitä mutta niitä on harvoin näytillä), mutta ne myy niitä kyllä.
- Leghorn
Löytyy kyllä kirjoitti:
niin HB:hen kuin farkkuunkin. Jettaan saa ja Golf V:hen myös sekä Passatiin. Taitaa Poloonkin olla. Ihan merkkiliikkeistä löytyy. Pörhö myy, Berner myy, VV-center myy, Autotalo Laakkonen myy. Ei tietenkään ole Volkkarin itsensä valmistama. Hintaa 45,00eur ja väri musta. Sisältää kiinnikkeet ja suojan maskiin sekä puskurin keskiritilään. Sinne vaan merkkiliikkeisiin rohkeasti kyselemään siellä niitä on myynnissä ja voivat tilata jos ei heti löydy. Misään näytillä ne ei niitä yleensä pidä (aika erikoista sinällään että myyvät niitä mutta niitä on harvoin näytillä), mutta ne myy niitä kyllä.
- olla tiskinalustavaraa kun ei näytille laiteta. Hopi Hopi nokkapeittoo ostamaan .
- idomia
Löytyy kyllä kirjoitti:
niin HB:hen kuin farkkuunkin. Jettaan saa ja Golf V:hen myös sekä Passatiin. Taitaa Poloonkin olla. Ihan merkkiliikkeistä löytyy. Pörhö myy, Berner myy, VV-center myy, Autotalo Laakkonen myy. Ei tietenkään ole Volkkarin itsensä valmistama. Hintaa 45,00eur ja väri musta. Sisältää kiinnikkeet ja suojan maskiin sekä puskurin keskiritilään. Sinne vaan merkkiliikkeisiin rohkeasti kyselemään siellä niitä on myynnissä ja voivat tilata jos ei heti löydy. Misään näytillä ne ei niitä yleensä pidä (aika erikoista sinällään että myyvät niitä mutta niitä on harvoin näytillä), mutta ne myy niitä kyllä.
Soitin VW-Center/Herttoniemi ja Laakkonen/Kerava ja molemmissa tympääntynyt varaosamyyjä sanoi että ei saa nokkapeittoa, eikä tehdas anna tsi:hin sellaista edes asentaa!
Tää on just tätä: koko merkkiorganisaatio kusee. - XXX-lllll
idomia kirjoitti:
Soitin VW-Center/Herttoniemi ja Laakkonen/Kerava ja molemmissa tympääntynyt varaosamyyjä sanoi että ei saa nokkapeittoa, eikä tehdas anna tsi:hin sellaista edes asentaa!
Tää on just tätä: koko merkkiorganisaatio kusee.maskinsuojan ja myivät ihan nurisematta. Maahantuojan sivuillakin noita mainostetaan. Siellä toki sanotaan, että näitä tulee käyttää vain kovemmilla pakkasilal ja muutoin pitää ottaa pois.
Tosin nokkapeitettä ostaessa ei ollut puhetta että mulla on TSI. Eikä se myyjää tuntunut kiinnostavankaan. Sanoin vaan, että haluan sellaisen myyttekö ja onko teillä. Oli ja myivät. Siinä paketissa on suoja sekä yläosaa, että alaosaan ja itse laitoin vain alaosaan suojan koska sen suojaaminen on tärkeämpää ja haluan, että ilma edes jotenkin kiertää eikä tule konerikkoa. Sen kyllä huomasin, että ilman maskisuojaa jäähdytin jälkijäädyttää melkein aina, mutta maskisuojan kanssa flekti ei jäänyt jäähdyttämään moottoria ajon jälkeen ollenkaan. Tosin empä ajanut kuin lyhyen pätkän (ei rasittavaa ajoa) ja mylly oli lämmin kun laitoin suojan paikalleen. Eipä se aina jälkijäähdytä muutenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401440Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2971280- 1091115
- 191061
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841