Suomen Kansallisoopperan baletti

-a-

Suomen Kansallisoopperan baletti ei jatka seitsemän tanssijan sopimusta. Heidät korvataan 14:sta ulkomaalaisella tanssijalla.
Nämä irtisanotut henkilöt ovat harjoittelijsopimuksella, mutta tekevät täysin samaa työtä kuin kaikki muutkin. He ovat kolmen vuoden ajan osoittaneet pätevyyttään eikä ulkomailta tulevat ole kuuleman mukaan yhtään suomalaisia parempia.
Lisäksi Suomen valtio maksaa "tukirahaa" baletille, jolla ooppera maksaa mm. harjoittelijoiden palkat.Yhtä tanssijaa lukuun ottamatta kaikki muut tulevat ensi vuonna olemaan ulkomaalaisia.

Olen todella pettynyt Suomen Kansallisbaletin taiteelliseen johtajaan Kenneth Greveen. Hän johtaa suomen kansallisbalettia ja me(yleisö) haluamme nähdä maamme parhaita tanssijoita ja tulevia kykyjä lavalla. Seurata heidän kehitystään. Mitä baletin ammatillinen koulutus lupaa nuorille? Saavuttamattomia unelmia?

-a-

3

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antibaluboi

      Eiks noi balettipojat oo kaikki homoi? En oo ees kuullu, että heteromiehet harrastais baluu. Heterosonnit vinguttaa naisii ja Staroo. Ei ne levittele pershorojaan balulavoilla. Eli siit saivat kun rupesivat baluaan.

    • rarpalh

      Baletti on taiteena roskaa, pelkästään seksuaalisesti häiriintyneiden tyyppien hölmöilyä. Bolsoissakin Breznev ja Honegger imivät toistena suita kullit pystyssä. Se oli aivan tarpeetonsa sikailua. Baletti joutaa lakkautaa heti. Samoin ooppera. Ne syövät liikaa rahaa oikealta ja elävältä kultuurilta. Baletti ja ooppera ovat täysin vanhanaikaisia ja kuolleita ja kasvatavat ihmisyyden päälle paskantavia epäsosiaalisia, paskaa puhuvia ja ylpeydessään mätiä tähtiä. Molemmat alat ovat myös sataprosenttisen nepotistisia laitoksia, joihin ei ulkopuolisia päästetä, todellisia hurrivallan pesäkeitä. Niissä ei pyöri muut kuin rappareiden arrogantit kakarat.

    • vuokko17

      O nYT OLEN ELAKKEELLA JA AION MUUTTAA TAKAISIN sUOMEENlen kuin puulla paahan lyoty luettuani nuo aikaisemmat mielipiteet. Kuinka talla vuosituhannella elava ihminen voi ajatella noin. Olen ex- balettitanssija ja suomalainen ja aina ollut ylpea molemmista. Olen asunut poissa suomesta jo 43 vuotta. Kotipaikkani on ollut Espanjassa Madridissa , mutta tyoni vuoksi olen pyorinyt ympari maailmaa. Aviomieheni oli myios tanssija ja voin sanoa etta han ei ollut homo. Olen tuntenut raskaan ammatini aikana valtavasti ihmisia . Jotkut heteroja jotkut homoja ja biseksuaaleja ja minulle ei ole koskaan tullut mieleeni
      luokitella heita heidan seksualisuutensa vuoksi. Samoin kun en ole koskaan oppinut luokittelemaan ihmisia ihonvarin tai uskonnon mukaan , vain ja ainoastaan ihmisina. Tama maailma olisi todella parempi paikka asua jos kaikki olisimmme hiukan suvaitsevaisempia ja ymmartartavaisempia toisiamme kohtaan. Minulla ei ollut onni tanssia Suomessa koska muutin pois hyvin nuorena, joten en tieda onko baletti siella joku kummallinen eliittiammatti.
      Mutta olen tanssinut noin 40 eri maassa ja en ole sellaista huomannut. Sen vain voin sanoa etta on raskas ammatti. Nyt olen elakkeella ja aion muuttaa takaisin kotimaahan, mutta hiukan pelottaa nuo mielipiteet .!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe