http://www.opko.fi/vip/mitentullaanuskoon.html
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Miten tullaan uskoon
22
143
Vastaukset
- kiinnostavia asioita
Samasta lehdestä toinen sivu http://www.opko.fi/vip/kysyjumalalta.html
- Threemoles
Usko on ns taivaan lahja, jonka jokainen ihminen saa ilman vastiketta suoraan Luojalta, Jumalalta
, taivaalliselta Isältä. Ja sitten suurin osa tämän maailman ihmistä aikaa myöden sen hylkää kuin käytetyn rukkasen. Kristus kertoi aikoinaan tuostakin ilmiöstä moni sanoin, helpoin vertauksin, yksinkertaisten kiertoilmaisun keinoin. Silloinkaan suurin osa ihmiskunnasta ei ymmärtänyt sitä jota Kristus tarkoitti.Niinhän sinä luulet ja sen totena toitotat.
Uskoja kuitenkin on monenlaisia ja kummasti tuntuu suuntaus periytyvän kodin sijainnin mukaan. Intialaisessa kylässä on aivan eri meininki kuin italialaisessa. Uskonnon tuputusta vailla elävä lapsi ei hurahda itsekseen Raamatun juttuihin.
Suomessa veisattiin virrestä viis ennen kuin tänne tuotiin väksisin paimentolaisuskonto.
Miksi sinun uskonkäsityksesi olisi yhtään parempi kuin 4000 vuotta sitten eläneen metsäsuomalaisen?- Threemoles
A10097 kirjoitti:
Niinhän sinä luulet ja sen totena toitotat.
Uskoja kuitenkin on monenlaisia ja kummasti tuntuu suuntaus periytyvän kodin sijainnin mukaan. Intialaisessa kylässä on aivan eri meininki kuin italialaisessa. Uskonnon tuputusta vailla elävä lapsi ei hurahda itsekseen Raamatun juttuihin.
Suomessa veisattiin virrestä viis ennen kuin tänne tuotiin väksisin paimentolaisuskonto.
Miksi sinun uskonkäsityksesi olisi yhtään parempi kuin 4000 vuotta sitten eläneen metsäsuomalaisen?Tottakai ihmisillä on myös omanlaisia käsityksiä uskosta, eikä se sinänsä liity siihen uskoon jota ihmiset tuntevat Kristuksen julistamaan sanomaan ja opetuksia kohtaan. Eikä tietenkään jonkun usko ole yhdenkään sortin tuputusta (tyrkytystä). Kuten sinä vielä luulet. Osaatko vastata.. miksi minun pitäisi ylipäätään olla parenpi jossakin kuin jonkun toisen?
- Foulheart
Threemoles kirjoitti:
Tottakai ihmisillä on myös omanlaisia käsityksiä uskosta, eikä se sinänsä liity siihen uskoon jota ihmiset tuntevat Kristuksen julistamaan sanomaan ja opetuksia kohtaan. Eikä tietenkään jonkun usko ole yhdenkään sortin tuputusta (tyrkytystä). Kuten sinä vielä luulet. Osaatko vastata.. miksi minun pitäisi ylipäätään olla parenpi jossakin kuin jonkun toisen?
Sinun pitäisi olla muita parempi olemaan hiljaa ja kirjoittamatta. Ja perusteluna ihan vain se että hyvin harvoin mitään edes puoliasiallista kirjoitat.
Threemoles kirjoitti:
Tottakai ihmisillä on myös omanlaisia käsityksiä uskosta, eikä se sinänsä liity siihen uskoon jota ihmiset tuntevat Kristuksen julistamaan sanomaan ja opetuksia kohtaan. Eikä tietenkään jonkun usko ole yhdenkään sortin tuputusta (tyrkytystä). Kuten sinä vielä luulet. Osaatko vastata.. miksi minun pitäisi ylipäätään olla parenpi jossakin kuin jonkun toisen?
"Tottakai ihmisillä on myös omanlaisia käsityksiä uskosta, eikä se sinänsä liity siihen uskoon jota ihmiset tuntevat Kristuksen julistamaan sanomaan ja opetuksia kohtaan."
Aivan. Mutta eikös olekin ihmeellistä että se kristinuskon Jumala ei anna sitä kristinuskoa päähän lapsille esim. Intiassa muuta kuin niille harvalukuisille lapsille, joille sitä tuputetaan?
"Eikä tietenkään jonkun usko ole yhdenkään sortin tuputusta (tyrkytystä)."
Se ei ole sitä, mutta siihen liittyy sitä. Uskonto ei periydy geeneissä vaan tutputuksen kautta.
"Osaatko vastata.. miksi minun pitäisi ylipäätään olla parenpi jossakin kuin jonkun toisen?"
Ei tarvitse. Sinä voit olla vapaasti se huonoin. Kysymys oli uskonkäsityksestäsi. Jos hieman rautralankaa saan tarjota, niin ajattelin kysymykselläni herätellä pohdintaa siitä, että onkohan se uskoontulo mikään syntymälahja.- rtyhujik
usko sanan ymmärtäminen on kristinuskon toimesta turmeltunut. kristinuskossa usko ja uskominen on Jumalallisuuden tietoudesta luopumista pakolla tai/ja harhauttamalla.
Jeesus ei ollut uskossa, tosin saatana kiusasi Jeesusta 40 vrk mutta Hän pysyin Jumallisuuden tietoudessa.
Ihminen, joka ei tajua rikollisen kristinuskon herraksi saatanaa on uskovainen.
Jeesus oli Kristus vain silloin kun Hän oli ristillä!
Jeesusta Kristukseksi kutsuvat ovat harhauttajia tai/harhautettuja.
JEESUS EI OLE TÄMÄN SANOESSAAN KRISTUS.
JEESUS TIETÄÄ ITSE PARHAITEN KUKA ON.
ASETTAKAA HÄNEN TIETOJA PAREMMAT TIEDOT JOS YLÄMPÄÄ JUMALALLISUUDEN TIETOA LÖYTYY!
Kenen todistajia olette ellette USKO, LUOTA, KUUNTELE mitä JEESUS ITSE SANOO?
---------------------------
Matt. 24:23 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matteus 24:23-24
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
Mark. 13:21
Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.
### JEESUS RISTILLÄ - KRISTUS ###
Luuk. 24:46
Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
### YLÖS NOUSEMISEN JÄLKEEN HÄN ON JEESUS KRISTITYILLE###
Markuksen evankeliumi:
16:6 Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.
Vain harhauttajat käyttävät "kristus" sanaa jotta kristilliset tuntisivat harhauttajat.
Kristilliset ovat eri ryhmään kuuluvia kuin kristityt ja kristinuskon uskovaiset. Kristilliset eivät usko vaan ovat Jumalallisuuden tietoudessa sielullisesti, uskossa olevien mieliin on manipuloitu rikollisuuden herra jumalaksi esim. näin:
Luterilaisten ensimmäinen käsky katekismuksessa:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
Huomaa, että tuossa tehdään herrasta jumala.
Jumalan Moosekselle antama ja Jeesukse vahvistamana sama käsky on näin:
(Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Raamatun Jumalan antaman ja Jeesuksen vahvistaman Lain väärentäminen on rikos! - Threemoles
rtyhujik kirjoitti:
usko sanan ymmärtäminen on kristinuskon toimesta turmeltunut. kristinuskossa usko ja uskominen on Jumalallisuuden tietoudesta luopumista pakolla tai/ja harhauttamalla.
Jeesus ei ollut uskossa, tosin saatana kiusasi Jeesusta 40 vrk mutta Hän pysyin Jumallisuuden tietoudessa.
Ihminen, joka ei tajua rikollisen kristinuskon herraksi saatanaa on uskovainen.
Jeesus oli Kristus vain silloin kun Hän oli ristillä!
Jeesusta Kristukseksi kutsuvat ovat harhauttajia tai/harhautettuja.
JEESUS EI OLE TÄMÄN SANOESSAAN KRISTUS.
JEESUS TIETÄÄ ITSE PARHAITEN KUKA ON.
ASETTAKAA HÄNEN TIETOJA PAREMMAT TIEDOT JOS YLÄMPÄÄ JUMALALLISUUDEN TIETOA LÖYTYY!
Kenen todistajia olette ellette USKO, LUOTA, KUUNTELE mitä JEESUS ITSE SANOO?
---------------------------
Matt. 24:23 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matteus 24:23-24
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
Mark. 13:21
Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.
### JEESUS RISTILLÄ - KRISTUS ###
Luuk. 24:46
Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
### YLÖS NOUSEMISEN JÄLKEEN HÄN ON JEESUS KRISTITYILLE###
Markuksen evankeliumi:
16:6 Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.
Vain harhauttajat käyttävät "kristus" sanaa jotta kristilliset tuntisivat harhauttajat.
Kristilliset ovat eri ryhmään kuuluvia kuin kristityt ja kristinuskon uskovaiset. Kristilliset eivät usko vaan ovat Jumalallisuuden tietoudessa sielullisesti, uskossa olevien mieliin on manipuloitu rikollisuuden herra jumalaksi esim. näin:
Luterilaisten ensimmäinen käsky katekismuksessa:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
Huomaa, että tuossa tehdään herrasta jumala.
Jumalan Moosekselle antama ja Jeesukse vahvistamana sama käsky on näin:
(Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Raamatun Jumalan antaman ja Jeesuksen vahvistaman Lain väärentäminen on rikos!Sinun olisi syytä ottaa aina lääkkeesi ajoissa ja lopettaa nuo rikoksien tehtailut tälläkin palstalla ajoissa! Sekä myös lopettaa nuiden järjettömyyksiesi viljelyn tänne. Ne eivät naurata ketään!
- Threemoles
A10097 kirjoitti:
"Tottakai ihmisillä on myös omanlaisia käsityksiä uskosta, eikä se sinänsä liity siihen uskoon jota ihmiset tuntevat Kristuksen julistamaan sanomaan ja opetuksia kohtaan."
Aivan. Mutta eikös olekin ihmeellistä että se kristinuskon Jumala ei anna sitä kristinuskoa päähän lapsille esim. Intiassa muuta kuin niille harvalukuisille lapsille, joille sitä tuputetaan?
"Eikä tietenkään jonkun usko ole yhdenkään sortin tuputusta (tyrkytystä)."
Se ei ole sitä, mutta siihen liittyy sitä. Uskonto ei periydy geeneissä vaan tutputuksen kautta.
"Osaatko vastata.. miksi minun pitäisi ylipäätään olla parenpi jossakin kuin jonkun toisen?"
Ei tarvitse. Sinä voit olla vapaasti se huonoin. Kysymys oli uskonkäsityksestäsi. Jos hieman rautralankaa saan tarjota, niin ajattelin kysymykselläni herätellä pohdintaa siitä, että onkohan se uskoontulo mikään syntymälahja.Kyllä intialaisilla on ne aivan samat mahdollisuudet kuin sinulla!
Rautalanka ei näemmä suostu taipumaan sinun sormissasi mihinkään muotoon. Joten älä edes yritä taivutella, vaan pysy jossakin riittävän helpossa materiaaleissa. Ja opettele myös lukemaan. Threemoles kirjoitti:
Kyllä intialaisilla on ne aivan samat mahdollisuudet kuin sinulla!
Rautalanka ei näemmä suostu taipumaan sinun sormissasi mihinkään muotoon. Joten älä edes yritä taivutella, vaan pysy jossakin riittävän helpossa materiaaleissa. Ja opettele myös lukemaan."Kyllä intialaisilla on ne aivan samat mahdollisuudet kuin sinulla! "
Naulan kantaan (olettaen että tarkoitat mahdollisuutta oppia kotialueen uskonnon riitit)!
"Rautalanka ei näemmä suostu taipumaan sinun sormissasi mihinkään muotoon. Joten älä edes yritä taivutella, vaan pysy jossakin riittävän helpossa materiaaleissa. Ja opettele myös lukemaan."
Meidän kylässä on varppina paremmat katuvalot kuin teidän kylässä!
Inhottaa tuo kristinuskon tapa uskotella tavallisille ihmisille, että he ovat syntisiä ja vaarassa joutua kadotukseen.
- Jumalan opettama
Anoen Jumalalta Jeesuksen nimessä, että saisi sen Herralta kutsuna ja elävänä vetenä ja Pyhän Hengen täyteytenä.
- hyjukiop
Niin paljon on kristinuskon herra maailmaa rakastanut että on tappanut ja tapattanut olemassa olonsa aikana satoja miljoonia ihmisiä. Järjestönä kristinusko on maailman suurin rikollisjärjestö jonka herraa palvellaan jumalana Jumalan ja Jeesuksen Lakia rikkoen ja Heitä pilkaten.
- vanhaisäntä.
sitten se usko astuu näytämölle uskonnollisen propagandan siivittämänä.
- Threemoles
Miksi sinulta on järki sumentunut? Osaatko kertoa.
- vanhaisäntä.
Threemoles kirjoitti:
Miksi sinulta on järki sumentunut? Osaatko kertoa.
sinne ne sumentumat jää. Elämää voi opiskella ilman uskontoja.
Mitä hyötyä on maksaa veroja kirkolle tai jollekkin lahkolle? Maksatko sinä jäsenmaksua sellaiselle?
Jos temppelissä haluan käydä niin menen metsään kuuntelemaan honkien huminaa. Ja halailen niitä.
Se on Kirkasta ja jumalaista. - pelastunut
vanhaisäntä. kirjoitti:
sinne ne sumentumat jää. Elämää voi opiskella ilman uskontoja.
Mitä hyötyä on maksaa veroja kirkolle tai jollekkin lahkolle? Maksatko sinä jäsenmaksua sellaiselle?
Jos temppelissä haluan käydä niin menen metsään kuuntelemaan honkien huminaa. Ja halailen niitä.
Se on Kirkasta ja jumalaista.vaan usko eli luottamus Jumalaan ja halu tehdä Hänen tahtonsa mukaan. Ei Jumala kysele mitään jäsenkirjoja vaan sydämen asennetta.
Minäkin rakastan luontoa - onhan Jumalan sen(kin) luonut - mutta avun ja Elämän saan Häneltä, joka on sen minulle antanut. Ja antaa samoin jokaiselle -ihan rahatta, maksutta- joka Häntä tosissaan elämäänsä pyytää.
Kiitos Jumala kaikesta. - vanhaisäntä.
pelastunut kirjoitti:
vaan usko eli luottamus Jumalaan ja halu tehdä Hänen tahtonsa mukaan. Ei Jumala kysele mitään jäsenkirjoja vaan sydämen asennetta.
Minäkin rakastan luontoa - onhan Jumalan sen(kin) luonut - mutta avun ja Elämän saan Häneltä, joka on sen minulle antanut. Ja antaa samoin jokaiselle -ihan rahatta, maksutta- joka Häntä tosissaan elämäänsä pyytää.
Kiitos Jumala kaikesta.kristinuskosta, eihän siihen voi kuulua jos ei usko persoonalliseen luojajumalaan, helvettiin, saatanaan, syntien anteeksisaamiseen, ylöstempaukseen..
Minulla on niin erillainen käsitys jumalasta.
Nyt vanhana sitä on alkanut arvostamaan enemmän ja enemmän luontoa. Istutan kesäisin puita ja aion käydä sitten seuraavassa elämässä katsomassa niitä kun ne ovat kasvaneet jättiläispetäjiksi ja haltijakuusiksi. Ellei niistä ole sitten tehty sellua tai lankkua siihen mennessä. - mihis sitten joudut?
vanhaisäntä. kirjoitti:
kristinuskosta, eihän siihen voi kuulua jos ei usko persoonalliseen luojajumalaan, helvettiin, saatanaan, syntien anteeksisaamiseen, ylöstempaukseen..
Minulla on niin erillainen käsitys jumalasta.
Nyt vanhana sitä on alkanut arvostamaan enemmän ja enemmän luontoa. Istutan kesäisin puita ja aion käydä sitten seuraavassa elämässä katsomassa niitä kun ne ovat kasvaneet jättiläispetäjiksi ja haltijakuusiksi. Ellei niistä ole sitten tehty sellua tai lankkua siihen mennessä.On erittäin surullista, että joku luopuu varmasta pelastuksesta vielä vanholla päivillään, ja jäljelle jää pelkkä luonto ja tämän maailman antamat kuvat elämstä, joka on Saatanan alaisuudessa elävien ihmisten oma tekemä käsitys asioista.
- siis että miten
mihis sitten joudut? kirjoitti:
On erittäin surullista, että joku luopuu varmasta pelastuksesta vielä vanholla päivillään, ja jäljelle jää pelkkä luonto ja tämän maailman antamat kuvat elämstä, joka on Saatanan alaisuudessa elävien ihmisten oma tekemä käsitys asioista.
Jumala rakastaa juuri sinua ja tahtoo sinun pelastuvan! Se on jo merkki Jumalan työstä sinussa, että uskonasiat edes kiinnostavat. Synti näet vaikuttaa meissä ihmisissä sen, että eläisimme mieluiten kokonaan ilman Jumalaa välittämättä tippaakaan hänen tahdostaan. Jos haluat hänen lähelleen, hän on jo lähestynyt sinua ja odottaa, että vastaisit hänen kutsuunsa. Hän ei ole kaukana, vaan hyvin lähellä sinua. Raamattu kertoo, että Taivaassa iloitaan suunnattomasti yhdestäkin syntisestä, joka tekee parannuksen (katso Luukkaan evankeliumi 15:1-10)! Sinustakin. Nämä sanat on tarkoitettu myös sinulle. http://www.opko.fi/vip/mitentullaanuskoon.html
siis että miten kirjoitti:
Jumala rakastaa juuri sinua ja tahtoo sinun pelastuvan! Se on jo merkki Jumalan työstä sinussa, että uskonasiat edes kiinnostavat. Synti näet vaikuttaa meissä ihmisissä sen, että eläisimme mieluiten kokonaan ilman Jumalaa välittämättä tippaakaan hänen tahdostaan. Jos haluat hänen lähelleen, hän on jo lähestynyt sinua ja odottaa, että vastaisit hänen kutsuunsa. Hän ei ole kaukana, vaan hyvin lähellä sinua. Raamattu kertoo, että Taivaassa iloitaan suunnattomasti yhdestäkin syntisestä, joka tekee parannuksen (katso Luukkaan evankeliumi 15:1-10)! Sinustakin. Nämä sanat on tarkoitettu myös sinulle. http://www.opko.fi/vip/mitentullaanuskoon.html
Mistä Jumala tahtoisi ihmisen pelastuvan?
Miksi ihmisen kannattaisi välittää Jumalan tahdosta?- vanhaisäntä.
mihis sitten joudut? kirjoitti:
On erittäin surullista, että joku luopuu varmasta pelastuksesta vielä vanholla päivillään, ja jäljelle jää pelkkä luonto ja tämän maailman antamat kuvat elämstä, joka on Saatanan alaisuudessa elävien ihmisten oma tekemä käsitys asioista.
sitä tulee edestäpäin lisää ja lisää.
Saatanasta en ymmärrä muutakuin että se on mielisairaitten keskiaikaisten pappien keksimä mielikuvitusolento alamaisten pelottelemiseksi.
Juuri tuollaiset lapselliset lässytykset pelastuksesta ja saatanasta ovat yksi syy miksi erosin kirkosta.
Uskon kuitenkin että kukaan tervejärkinen ihminen ei niihin enää usko, olemmehan 2000 luvun sivistyneitä ihmisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.1656095Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni2093492Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on133205Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a562893Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,942628Tämä on persut
Persut kannattavat koko Suomen alueiden luovuttamista Venäjälle. Kannattavat myöskin väestönvaihtoa suomalaisten ja ven22515IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-292243Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.251963Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna
Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:551724- 461719