Oletko ollut

Anonyymi-ap

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?

117

2897

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kyllä mitä tulee sinun vainoamisen aiheuttamaan ahdistukseen.

• Anonyymi00030

Aplle sanoisin, kyllä ja monesti, syynä enempi ollut se, että haluan uskoa aina aluksi hyvään toisesta. Pettymyksiä, sokeutta, väärin ymmärtämistä, kohdannut itselle vääränlaisia ihmisiä. Haluilla on suuri merkitys ja myönteisillä asioilla, joille haluaa antaa tilaa omassa arjessa.

Nykyisin osaan paremmin haistaa toisessa sen pahan, epäaitouden, pelaamisen ja läsnä olon puutteen. Paha ihminen paljastaa itsensä käytöksellään, puheillaan, joskus jopa olemuksellaan? Ristiriitaisuudet, epäilyn herääminen toisesta ovat merkkejä, jotka eivät lupaa koskaan mitään hyvää? Silloin pitäisi ymmärtää ottaa etäisyyttä toiseen.

Näin ajattelen nykyisin, liian hyvä ensivaikutelma harvemmin on merkki mistään hyvästä. Kiltti naapurin tyttö- look, tuntuu prinsessalta, josta ei voi ajatella aluksi mitään pahaa, koska...? Voikin olla kaikkea muuta kuin ensivaikutelma antoi ymmärtää?

Haluaa uskoa vain hyviä asioita ja kokee olevansa onnekas hänen kohdalla, kun tällainen sattui osumaan omalle kohdalle? Yleensä pettyy mielikuvaan hänestä lopuksi. Sokeutta, jota haluaa uskoa niin kauan kuin mahdollista, typeryyttä ajatella näin, mut ne tunteet voivat olla petollisia?

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Aplle sanoisin, kyllä ja monesti, syynä enempi ollut se, että haluan uskoa aina aluksi hyvään toisesta. Pettymyksiä, sokeutta, väärin ymmärtämistä, kohdannut itselle vääränlaisia ihmisiä. Haluilla on suuri merkitys ja myönteisillä asioilla, joille haluaa antaa tilaa omassa arjessa.

Nykyisin osaan paremmin haistaa toisessa sen pahan, epäaitouden, pelaamisen ja läsnä olon puutteen. Paha ihminen paljastaa itsensä käytöksellään, puheillaan, joskus jopa olemuksellaan? Ristiriitaisuudet, epäilyn herääminen toisesta ovat merkkejä, jotka eivät lupaa koskaan mitään hyvää? Silloin pitäisi ymmärtää ottaa etäisyyttä toiseen.

Näin ajattelen nykyisin, liian hyvä ensivaikutelma harvemmin on merkki mistään hyvästä. Kiltti naapurin tyttö- look, tuntuu prinsessalta, josta ei voi ajatella aluksi mitään pahaa, koska...? Voikin olla kaikkea muuta kuin ensivaikutelma antoi ymmärtää?

Haluaa uskoa vain hyviä asioita ja kokee olevansa onnekas hänen kohdalla, kun tällainen sattui osumaan omalle kohdalle? Yleensä pettyy mielikuvaan hänestä lopuksi. Sokeutta, jota haluaa uskoa niin kauan kuin mahdollista, typeryyttä ajatella näin, mut ne tunteet voivat olla petollisia?

Näinhän se juuri menee, myös miesten kohdalla. Vaikea se kuitenkin on tietää "etukäteen" ennen kuin on tutustunut, että minkälainen ihminen pohjimmiltaan on. Ja sanon taas, että pitäähän sitä oikeasti luottaa ihmisten hyvyyteen... ei tulisi mitään jos ensimmäisenä olisi kaikkia kohtaan epäileväinen ja ajattelisi heistä pahaa. Jäisi kyllä kaikki ihmissuhteet kokematta.
        Ap

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Näinhän se juuri menee, myös miesten kohdalla. Vaikea se kuitenkin on tietää "etukäteen" ennen kuin on tutustunut, että minkälainen ihminen pohjimmiltaan on. Ja sanon taas, että pitäähän sitä oikeasti luottaa ihmisten hyvyyteen... ei tulisi mitään jos ensimmäisenä olisi kaikkia kohtaan epäileväinen ja ajattelisi heistä pahaa. Jäisi kyllä kaikki ihmissuhteet kokematta.
        Ap

Lisään sen verran, että väitän, ettei kenenkään olemuksesta voi oikein päätellä yhtään mitään toisen hyvyydestä tai pahuudesta.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Lisään sen verran, että väitän, ettei kenenkään olemuksesta voi oikein päätellä yhtään mitään toisen hyvyydestä tai pahuudesta.

Erehdyksen kautta tulee varautuneemmaksi. Yhden pahan erehdyksen kautta ainakin itse opin sen, että herkkä nainen (arka, ujo) synnyttää kiltin ja hyvän mielikuvan aluksi (olemus), vaikka totuus voi olla kaikkea muuta kuin mitä hyvä mielikuva antoi ymmärtää. Aluksi oli vaikea uskoa sitä pahuuden määrää mikä toisesta paljastui lopuksi.

Jälkiviisasteluna totesin, että taisi olla traumatisoitunut jollain tapaa, hyväksikäytetty ja hyvin epävarma ihminen itsestään. Oli kohdannut prinsessana ilmeisesti monia prinssejä, jotka sitten olivat paljastuneet sammakoiksi? Jos näitä satutermejä käytän?

Synnytti minussa todella raukkamaisen kuvan itsestään, päättelin siitä, että on ilmeisen kovia kokenut nainen? Minun epäilykset olivat heränneet ristiriitaisuuksien kautta, mutta jostain syystä halusin uskoa hyvään hänessä, mikä oli oma moka. Minkä sitä omille tuntemuksilleen voi?

Opinpa kerrasta, en tule vastaavaa kokemaa toiste. Ei ole enää samaa uskoa hyvään toisesta ihmisestä. Hänen kohdalla ajattelin myös aluksi, että minä voisin hänet muuttaa muuksi siitä pahasta, jota koin välillä hänestä (tuntemukset). Hyvällä ei saanut kuin lisää pahaa aikaan hänessä. Tunne ihmisenä tätä oli vaikea itse ymmärtää.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Erehdyksen kautta tulee varautuneemmaksi. Yhden pahan erehdyksen kautta ainakin itse opin sen, että herkkä nainen (arka, ujo) synnyttää kiltin ja hyvän mielikuvan aluksi (olemus), vaikka totuus voi olla kaikkea muuta kuin mitä hyvä mielikuva antoi ymmärtää. Aluksi oli vaikea uskoa sitä pahuuden määrää mikä toisesta paljastui lopuksi.

Jälkiviisasteluna totesin, että taisi olla traumatisoitunut jollain tapaa, hyväksikäytetty ja hyvin epävarma ihminen itsestään. Oli kohdannut prinsessana ilmeisesti monia prinssejä, jotka sitten olivat paljastuneet sammakoiksi? Jos näitä satutermejä käytän?

Synnytti minussa todella raukkamaisen kuvan itsestään, päättelin siitä, että on ilmeisen kovia kokenut nainen? Minun epäilykset olivat heränneet ristiriitaisuuksien kautta, mutta jostain syystä halusin uskoa hyvään hänessä, mikä oli oma moka. Minkä sitä omille tuntemuksilleen voi?

Opinpa kerrasta, en tule vastaavaa kokemaa toiste. Ei ole enää samaa uskoa hyvään toisesta ihmisestä. Hänen kohdalla ajattelin myös aluksi, että minä voisin hänet muuttaa muuksi siitä pahasta, jota koin välillä hänestä (tuntemukset). Hyvällä ei saanut kuin lisää pahaa aikaan hänessä. Tunne ihmisenä tätä oli vaikea itse ymmärtää.

Miten tämä pahuus ilmeni naisessa? Aika paljon käytät voimakkaita sanoja. Ne ovat vain tuntemuksia, jos niitä ei mitenkään perustele.
        Sivusta

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Miten tämä pahuus ilmeni naisessa? Aika paljon käytät voimakkaita sanoja. Ne ovat vain tuntemuksia, jos niitä ei mitenkään perustele.
        Sivusta

Ilmeisesti nainen oli paha, kun ei halunnut miehen kanssa suhteeseen.
        -Sysipaha nainen

• Anonyymi00039
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ongelma oli siinä, että en ollut prinsessa enkä kiltti naapurintyttö, vaan paljon monimutkaisempi kokonaisuus. Ei koskaan tutustuttu toisiimme. Olisin halunnut kyllä, tarjosin tilaisuuksia, mutta pidit tiukasti erilaisista rooleistasi kiinni. Ja myös siitä, millaisena halusit minut nähdä. Olet hyvin konservatiivinen naiskäsityksissäsi, mitä en olisi ikinä juuri sinusta uskonut.

Mitään traumoja mulla ei ole miehiin liittyen. Ketään en muista pahalla, eikä kenestäkään "prinssistä" ole paljastunut suhteessa sammakkoa. Yksi nuoruuden poikaystävä oli sairaalloisen mustasukkainen ( ilman aihetta), mutta tajusin myöhemmin sen johtuneen hänen sairaudestaan (skitsofrenia) Suhteita minulla on tosin ollut hyvin vähän. Yhden illan juttuja ei lainkaan.

Sinuun en päässyt tutustumaan, joten susta en tiedä. Paljon uutta kyllä ilmeni, myös sellaista, mistä en todellakaan pitänyt. Ehkä niille olisi selvinnyt joku selitys, jos oikeasti olisi tutustuttu. Esim.ystävyyden tai työkaveruuden myötä. Sitä olisin toivonut, koska edelleen pidin sinusta, kaikesta huolimatta.

Mut nyt lounastauko loppui. Heipä hei. Ehkä joskus vielä palaamme aiheeseen. Mieluiten IRL. Mut ei ole pakko, jos pelottaa.
        (Kuin hänelle.)

• Anonyymi00041
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Sivusta

Jouduin kokemaan syytöksiä, jotka olivat valheiden värittämiä ja lopuksi vielä uhriutui. Minä olin vainoaja hänelle, vaikka hän kulki enemmän minun kuin minä hänen perässä. Minä halusin saada varmuutta häneen, että olisiko hän sen kaiken vaivan arvoinen? (Ei ollut, tämä jälkiviisautta).

Kannattaako tilannetta jatkaa? Jos olisin tiennyt hänen todellisen luonteen silloin, touhu olisi loppunut samantien. Minun oli vaikea ymmärtää tilannetta, mihin toinen minut ajoi raukkamisuuttaan. Minä maksoin kokemastani kalliisti, ehkä katkeroiduin myös, koska oli vaikea ymmärtää kaiken jälkeen, mihin se kaikki lopulta johti. Epäoikeudenmukaisuutta.

Olin liian hyvään uskova ja halusin ajatella kaiken hyvän kautta häneen, annoin paljon anteeksi, koska ajattelin, että toinen voi todella pahoin ja sisimmässään ajatteli minusta hyvää (ensivaikutelma, hymy kohtaamisissa)? Olin liian hyvään uskova hänen suhteen. Missään vaiheessa en ollut painostava häntä kohtaan, enkä aggressiivinen.

Enemmänkin pyrin olemaan näkymätön hänelle kuin näkyvä. Hänen suhtautuminen oli muuttunut muuksi siitä, mitä oli aluksi. Hänen suhtautuminen oli minuun myöhemmin kettumainen, halusi ilmeisesti kostaa jotain kokemaansa traumaa menneisyydestä, johon koki minut hyväksi kohteeksi? Millään muulla en tätä ansan virittelyä hänellä pysty perustelemaan?

Aistin, että minun rahkeet puolustaa itseäni oikeudessa olivat lähes mitättömät toisen uhriutumisen ja itkujen vuoksi. Suhtautuminen käräjillä oli kuin olisin syytettynä jostain pahemmastakin rikoksesta. Itse olin kokenut aiemmin burn outin työelämässä ja siksi olin aika huonoissa lähtökohdissa puolustamaan itseäni.

Luotiin ilmapiiri, että minun täytyy ymmärtää uhriutuvaa, jota ymmärsin vähän liikaakin silloin. Hän ei pelännyt minua, sen toi julkikin käräjillä. Muuten kaikki oli enemmän valhetta kuin totta. Tämän todennut jälkiviisaana itselle, silloin en ollut kykenevä puolustamaan itseäni riittävästi.

Nykyisin ajattelen, etten halua nähdä häntä enää ikinä (katkeroiduin hänelle). En arvosta mitään hänessä, hänen tekojensa vuoksi. Ymmärtäminen loppui aika pian käräjien jälkeen, kun tajusin, minkälaisen ihmisen kanssa olin ollut tekemisissä. Aistimukset ja olettamukset voivat johtaa harhojen tielle. Puhukaa, älkää olettako toisesta liikoja?

• Anonyymi00043
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Noinhan se juuri menee, miten sitä haluaa toisen nähdä. Kuitenkin ja nimenomaan, että haluaa, vaikka toinen oikeasti voi itseasiassa näyttää ihan muuta, mutta rakkauslasit päässä, sitä näkee mitä haluaa. Lisäksi on asioita, mitkä ihmisistä tulee esiin vasta tietyissä tilanteissa ja jos puuttuu kyky kommunikoida ja se halu uskoa toisesta hyvää, niin ei voi tuoda kenestäkään esiin, kuin sen huonoimman.
        Olen siis edelleen sitä mieltä, että ihmisistä pitää uskoa ennemmin hyvää, kuin pahaa, kunnes toisin todistetaan.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Sinä et ole 13:02:25 kohdannut olemassaolevaa pahaa itsessäsi. Niin kauan kun näkee toisissa vain pahoja asioita, on varjotyöskentely kohdallasi tekemättä. Ihminen toimii silloin täysin egonsa kautta, että saisi säilytettyä kontrollin ja hallinnan omista tunteistaan.

Niin kuin kerroitkin petyit omissa odotuksissasi. Jos laittaa ne kriteerit ihmisestä jonnekin utupilveen, niin väistämättäkin se menee niin. Syyn ja seurauksen laki.

Ja ainoa jota voit lähteä muuttamaan, olet sinä itse. Ja sitäkin vaan rajallisesti.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Sinä et ole 13:02:25 kohdannut olemassaolevaa pahaa itsessäsi. Niin kauan kun näkee toisissa vain pahoja asioita, on varjotyöskentely kohdallasi tekemättä. Ihminen toimii silloin täysin egonsa kautta, että saisi säilytettyä kontrollin ja hallinnan omista tunteistaan.

Niin kuin kerroitkin petyit omissa odotuksissasi. Jos laittaa ne kriteerit ihmisestä jonnekin utupilveen, niin väistämättäkin se menee niin. Syyn ja seurauksen laki.

Ja ainoa jota voit lähteä muuttamaan, olet sinä itse. Ja sitäkin vaan rajallisesti.

Itse ajattelen niin, että teoilla on merkitystä. Toinen toimi sillai, miten en itse voisi toimia milloinkqan toista kohtaan "raukkamaisesti". Tätä miettinyt monesti, että miten toinen voi ajatella asian niin eri tavoin kun asian koki? Huomioiden aina myös oman tekemisen vaikuttimet asioihin. Minä halusin alusta asti suhtautua häneen hyväntahtoisella tavalla, mut hän senkin käänsi päinvastaisena kokemana?

Kaikki minun kommenttini hänelle, hän halusi nähdä ne pahan kautta, vaikka itse halusin niillä rauhoitella vain häntä. Siksi koin jälkiviisaana sen, että hänellä on pakko olla menneisyydessä tapahtunut jokin trauma, joka sen selittäisi? On totta, että tämä kokema jätti jäljen itseeni, etten ole enää niin luottavainen hyvää kohtaan,mkuin oli aiemmin.

Hän sai itselle merkityksettömän asian näyttämään suurelta ongelmalta? Totesin hänelle, että tässä hän yrittää tehdä kärpäsestä härkäsen? Onnistui siinä. Siksi näin hänen toiminnassaan paljon pahaa, joka katkeroitunut minua.

Hän kuitenki oli tämän kaiken alulle panija. Minun haluttiin ymmärtävän häntä ja siksi ymmärsinkin häntä jopa liikaa, mikä oli minulle kohtalokasta. Koin, että olin tässä todella epäitsekäs ja siksi avutonkin tuomaan niitä epäkohtia julki.

Muistin jälkeenpäin mm. Etten maininnut puolustuksessa hänen aktivoitumisia minua kohtaan, mikä aktivoi minua häntä kohtaan, ilman niitä tämä olisi kuivunut kasaan koko juttu ennen aikojaan. Siksi koin hänet petolliseksi.

Täällä käytiin silloin keskustelua seksikokemuksista ja uskon sen olleen varmaankin tämän kaiken laukaisija? Minulla oli siinä omat periaatteeni, jonka takia sain aika paljon kuraa niskaani. Toin luottamustekijöitä ja lojaaliutta korostetusti esille, mikä tuntui olevan vastapuolelle selkeästi haitaksi?

Hänen toimintaa on vaikea ymmärtää näin jälkeenpäinkään. Olimme liian erintavalla ajattelevia. Hänen traumat ehkä sotki kuviot? Minä toimin reilusti, hyväntahtoisesti häntä kohtaan, paitsi toi seksikokema aktiviteetit- kirjoittelu täällä, joissa itsellä oli periaatteet eriäviä hänen kanssaan, oletan?

• Anonyymi00097
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Koska et kysy vaan
        Annat mielelle luvan kuvitella kaikki päin persettä niin noihan siinä käy .

On parenpi kysyä
        selvittää nopeasti eikä haaveilla vain
        Haaveilu ja mielikuvat on toki pieninö hetkinä hyväksi
        Mutta voi pitkään jatkuessa etäänytyää oikeata todellisuudesta jopa pahoihin harhoihin
        Jos ei tarkista tosiasioita vähän väliä
        Esitä kysymyksiö ?
        Tapaa kyseistä ihmistä jne.

Opin asian kun tosi kiltiltä ihmiseltä
        Vaikuttava naapurin poika tyyppi
        Olikin mieleltään täysi hirviö ...

Naiselta

• Anonyymi00111
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Ilmeisesti nainen oli paha, kun ei halunnut miehen kanssa suhteeseen.
        -Sysipaha nainen

Sairasta tuo guben höpinä!

• Anonyymi00112
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Ongelma oli siinä, että en ollut prinsessa enkä kiltti naapurintyttö, vaan paljon monimutkaisempi kokonaisuus. Ei koskaan tutustuttu toisiimme. Olisin halunnut kyllä, tarjosin tilaisuuksia, mutta pidit tiukasti erilaisista rooleistasi kiinni. Ja myös siitä, millaisena halusit minut nähdä. Olet hyvin konservatiivinen naiskäsityksissäsi, mitä en olisi ikinä juuri sinusta uskonut.

Mitään traumoja mulla ei ole miehiin liittyen. Ketään en muista pahalla, eikä kenestäkään "prinssistä" ole paljastunut suhteessa sammakkoa. Yksi nuoruuden poikaystävä oli sairaalloisen mustasukkainen ( ilman aihetta), mutta tajusin myöhemmin sen johtuneen hänen sairaudestaan (skitsofrenia) Suhteita minulla on tosin ollut hyvin vähän. Yhden illan juttuja ei lainkaan.

Sinuun en päässyt tutustumaan, joten susta en tiedä. Paljon uutta kyllä ilmeni, myös sellaista, mistä en todellakaan pitänyt. Ehkä niille olisi selvinnyt joku selitys, jos oikeasti olisi tutustuttu. Esim.ystävyyden tai työkaveruuden myötä. Sitä olisin toivonut, koska edelleen pidin sinusta, kaikesta huolimatta.

Mut nyt lounastauko loppui. Heipä hei. Ehkä joskus vielä palaamme aiheeseen. Mieluiten IRL. Mut ei ole pakko, jos pelottaa.
        (Kuin hänelle.)

Sinä olet kyllä todella sairas,mene helvettiin,ei aviossa oleva pariskunta voi haluta olla sun kaa,ku ei edes tunne sinua saatikka oikeeta sukupuolta,toisinaan esiinnyt naisena ja toisinaan miehenä!

• Anonyymi00113
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Jouduin kokemaan syytöksiä, jotka olivat valheiden värittämiä ja lopuksi vielä uhriutui. Minä olin vainoaja hänelle, vaikka hän kulki enemmän minun kuin minä hänen perässä. Minä halusin saada varmuutta häneen, että olisiko hän sen kaiken vaivan arvoinen? (Ei ollut, tämä jälkiviisautta).

Kannattaako tilannetta jatkaa? Jos olisin tiennyt hänen todellisen luonteen silloin, touhu olisi loppunut samantien. Minun oli vaikea ymmärtää tilannetta, mihin toinen minut ajoi raukkamisuuttaan. Minä maksoin kokemastani kalliisti, ehkä katkeroiduin myös, koska oli vaikea ymmärtää kaiken jälkeen, mihin se kaikki lopulta johti. Epäoikeudenmukaisuutta.

Olin liian hyvään uskova ja halusin ajatella kaiken hyvän kautta häneen, annoin paljon anteeksi, koska ajattelin, että toinen voi todella pahoin ja sisimmässään ajatteli minusta hyvää (ensivaikutelma, hymy kohtaamisissa)? Olin liian hyvään uskova hänen suhteen. Missään vaiheessa en ollut painostava häntä kohtaan, enkä aggressiivinen.

Enemmänkin pyrin olemaan näkymätön hänelle kuin näkyvä. Hänen suhtautuminen oli muuttunut muuksi siitä, mitä oli aluksi. Hänen suhtautuminen oli minuun myöhemmin kettumainen, halusi ilmeisesti kostaa jotain kokemaansa traumaa menneisyydestä, johon koki minut hyväksi kohteeksi? Millään muulla en tätä ansan virittelyä hänellä pysty perustelemaan?

Aistin, että minun rahkeet puolustaa itseäni oikeudessa olivat lähes mitättömät toisen uhriutumisen ja itkujen vuoksi. Suhtautuminen käräjillä oli kuin olisin syytettynä jostain pahemmastakin rikoksesta. Itse olin kokenut aiemmin burn outin työelämässä ja siksi olin aika huonoissa lähtökohdissa puolustamaan itseäni.

Luotiin ilmapiiri, että minun täytyy ymmärtää uhriutuvaa, jota ymmärsin vähän liikaakin silloin. Hän ei pelännyt minua, sen toi julkikin käräjillä. Muuten kaikki oli enemmän valhetta kuin totta. Tämän todennut jälkiviisaana itselle, silloin en ollut kykenevä puolustamaan itseäni riittävästi.

Nykyisin ajattelen, etten halua nähdä häntä enää ikinä (katkeroiduin hänelle). En arvosta mitään hänessä, hänen tekojensa vuoksi. Ymmärtäminen loppui aika pian käräjien jälkeen, kun tajusin, minkälaisen ihmisen kanssa olin ollut tekemisissä. Aistimukset ja olettamukset voivat johtaa harhojen tielle. Puhukaa, älkää olettako toisesta liikoja?

Kyllä sinä gubbe olet vainoaja,kyttääjä,pahantekijä,paskanpuhuja !tulet toisten alueille ilman lupaa,niinkuin tulet kotiimme varkaisille ym!!

• Anonyymi00115
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Noinhan se juuri menee, miten sitä haluaa toisen nähdä. Kuitenkin ja nimenomaan, että haluaa, vaikka toinen oikeasti voi itseasiassa näyttää ihan muuta, mutta rakkauslasit päässä, sitä näkee mitä haluaa. Lisäksi on asioita, mitkä ihmisistä tulee esiin vasta tietyissä tilanteissa ja jos puuttuu kyky kommunikoida ja se halu uskoa toisesta hyvää, niin ei voi tuoda kenestäkään esiin, kuin sen huonoimman.
        Olen siis edelleen sitä mieltä, että ihmisistä pitää uskoa ennemmin hyvää, kuin pahaa, kunnes toisin todistetaan.

Näin itsekin ajattelin ennen tätä kokemaa. Se kostautui minulle sitten näin.

• Anonyymi00117
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Kyllä sinä gubbe olet vainoaja,kyttääjä,pahantekijä,paskanpuhuja !tulet toisten alueille ilman lupaa,niinkuin tulet kotiimme varkaisille ym!!

En alennu sun tasolle, vaikutat ihmiseltä, joka yrittää puhua mustaa valkoiseksi? Älä opeta täällä omia tekemisiä muiden tekemisiksi. Sen totean, että tällaista aihetta on täällä turha väitellä, kun tällaiset pitää itse kokea, että niitä ymmärtää ja osaa oikealla tavalla läpikäydä. Täällä paljon heitä, jotka olettaa asioita ja päättelee ne tosiksi. Mikä on se suurin virhe.

• Anonyymi00002

Voisin kans vastata vainoajalle. En ole. En vain välitä enää. Oot ilmaa.

• Anonyymi00003

Annetaan niille viimeisille mohikaaneille aikaa myötätunnolla ja hyvällä tahdolla tajuta, että olen ollut sekä tilanteen tasalla, että edellä jo hyvän aikaa blink

• Anonyymi00004

My stare mainly thirsty for blood.

• Anonyymi00005

- nyt on vuorossa : toisen syyllistäminen keinot

• Anonyymi00007

Jep, eaim se kiinnostaakin kuin kilo kiviä kun joku groupie kulmilta syyllistää itse aiheutettujen ongelmien vuoksi ja pitää mulkoiluaan muiden nimissä isona urotekona

• Anonyymi00009

Kenellä?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kenellä?

Suhtaudu tähän vaikka niin, että ihan koko netti niin pääset ikäänkuin helpommalla. Sivusta

• Anonyymi00023
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Jep, eaim se kiinnostaakin kuin kilo kiviä kun joku groupie kulmilta syyllistää itse aiheutettujen ongelmien vuoksi ja pitää mulkoiluaan muiden nimissä isona urotekona

Eilen tavan tallaaja tänään heitteri kuustoista tusinassa evil eyn kera

• Anonyymi00006

Olen. Anteeksi siitä. Tarvitsen sinua, haluan sinua, tykkään susta.

• Anonyymi00008

Ei tule meitä enää. Se on nyt loppu. Etsi vaan parempi

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ei tule meitä enää. Se on nyt loppu. Etsi vaan parempi

Tuleepas!

• Anonyymi00014

Ai stana, jos hän kehtaisi sanoa noin 😆

• Anonyymi00034
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kyllä kehtaan!

• Anonyymi00035
        Anonyymi00014 kirjoitti:

😉🤭

• Anonyymi00012

Joo, aluksi luulin, että hän on vilpitön. Olen oppinut odottamaan kärsivällisesti, niin todelliset ajatukset ja tunteet purskahtavat aina lopulta esiin.
      Naiselta

• Anonyymi00013

Ei tästä elämästä mitään tulisi, jos ei pitäisi lähtökohtaisesti ihmisiä vilpittöminä! Pettymyksiä tulee aina valitettavasti.

• Anonyymi00016

No kerro ihmeessä mitä sinun päätteeltä naisia esittävä keke tällä kertaa lähes purskahti, niin saavat nämä piip kärsimysfiksoituneet päivän doussinsa. TT

• Anonyymi00017
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ei tästä elämästä mitään tulisi, jos ei pitäisi lähtökohtaisesti ihmisiä vilpittöminä! Pettymyksiä tulee aina valitettavasti.

Saatko henkistä tyydytystä siitä että setämieshymistelet palstasedälle?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Saatko henkistä tyydytystä siitä että setämieshymistelet palstasedälle?

Saan henkistä tyydytystä siitä, että sinä kommenteillasi tuot jatkuvasti esille omaa yksinkertaisuuttasi.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Saan henkistä tyydytystä siitä, että sinä kommenteillasi tuot jatkuvasti esille omaa yksinkertaisuuttasi.

No olipa noheva vastaus taas. Oletatko edelleen käyväsi ns kukkotappelun merkeissä tätä nk taistoa, sillä naisiin suhtaudut juurikin tuolla tavalla, että verbaliikkamme yltää korkeintaan tuon palstaäijän tuottamalle tasolle?

• Anonyymi00025
        Anonyymi00022 kirjoitti:

No olipa noheva vastaus taas. Oletatko edelleen käyväsi ns kukkotappelun merkeissä tätä nk taistoa, sillä naisiin suhtaudut juurikin tuolla tavalla, että verbaliikkamme yltää korkeintaan tuon palstaäijän tuottamalle tasolle?

Mene nyt vaikka selaamaan vanhoja puhelinluetteloita... ihan yhtä pätevää!

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Mene nyt vaikka selaamaan vanhoja puhelinluetteloita... ihan yhtä pätevää!

Ymmärränkö oikein. että tämä palstaäijän tuottama mieskeskeinen -ja riippuvainen nk surkunarratiivi on sinulle psykologisesti hyvin tärkeä jostain syystä?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ymmärränkö oikein. että tämä palstaäijän tuottama mieskeskeinen -ja riippuvainen nk surkunarratiivi on sinulle psykologisesti hyvin tärkeä jostain syystä?

Et!

• Anonyymi00015

Tiedän enemmän kuin uskotkaan.

• Anonyymi00020

Tuskin!

• Anonyymi00026
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Tuskin!

Mitä esim en tietäisi. Mut tiesitkö et miesten naururypyt on minusta seksikäitä.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Mitä esim en tietäisi. Mut tiesitkö et miesten naururypyt on minusta seksikäitä.

Sitä en kyllä tiennyt :-O

• Anonyymi00096
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Syrjintää nykymittapuulla jos vain miesten.

• Anonyymi00018

Mille asioille en en vain ole välittänyt kun ei kukaan muukaan miks mun pitäs kun ei muutkaan

• Anonyymi00021

Toi on hyvä lähtökohta... meinaan siihen, ettei koskaan mistään tule valmista, kun ei muutkaan!

• Anonyymi00024

Todellakin.

• Anonyymi00036

Kyllä olen

• Anonyymi00040

En olen vain sulkenut silmäni ettei lapset näe kaikkea mitä isi kodin ulkopuolella tekee

• Anonyymi00042

Joillekin asioille on pakko olla vähän sokea, kuuluu toimenkuvaani

• Anonyymi00044

Mikä on sellainen toimenkuva?

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Mikä on sellainen toimenkuva?

Poliisi monimutkaisessa maailmassa

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Poliisi monimutkaisessa maailmassa

Ne on ne puuttuvat määrärahat ;-)

• Anonyymi00047

En en vain ole välittäny mitä turhaan ainoana mä pärjään ihan minkälaisessa helvetissä vaan minkä ihmiset maailmasta si haluakaan tehdä

• Anonyymi00049

Kovin olen joutunut ihmettelemään ihmisten yksinkertaisuutta, kun itsellä ollut monimutkaisempi elämä, jossa pahuuttakin mukana. Ei kai se pahuutta ole, vaikka sille se saattaa tuntua. Vietän parempaa aikaa muutaman kovia kokeneen ja muutaman ”kosmopoliitin” seurassa.

• Anonyymi00059

Also known as flying monkeys, big buddies

• Anonyymi00050

Mulla ei ole ollut ketään, kuka olisi rakastanut, tai ketään, jota olisin rakastanut, niin sitä on ikäänkiin vain luovuttanut, kuollut tavallaan, eikä ole siksi jaksanut katsoa.

• Anonyymi00051

Hän avasi silmäni näkemään paremmin kuin koskaan. Mutta mitä on vakuuttaa joku totuudesta, jota liian kieroutunut nähdäkseen. Kuinka alkaa edes löysentää sellaista solmua. Hämmentävän täynnä intohimoa ja uskomattoman rispaantunut. Onnistunut tulemaan itsensä myrkyttämisen mestariksi pelkoon kääriytyen ja vaikeroiden sokeuttaan Se oli raivostuttavaa. Riitti murskaamaan toivon mistään välillämme.

• Anonyymi00052

Tekee mieli höhhötellä aika hiton lujaa ja toivottaa itselle ikuista kauhistuksen kananhäkkiä, mutta tiedän miten asia kyllä on. Jostain on kuitenkin tullut seuraamaan aika mieletön varjo kertoilemaan, että entäpä jos kaikki onkin pirun irvailua, senhän valtakunta tämä maailma on ja ainoastaan äärettömällä petoksella se saa sielun puijattua itselleen, joka on ikuinen.

• Anonyymi00058

Eli käytännössä kaikki naiset äipästäsi alkaen liittyy tähän puheenparteen jollakin tavalla, palstaäijä? Selevä.

• Anonyymi00053

Olen ja haaskannut aikaani. On aika leikata hullutukka ja jäädä kotiin tiktokkaamaan ja unohtaa ihastus lopullisesti.

• Anonyymi00057

Tarkoitatko pk-seudun sykkeessä vaikuttava palstasetä ns ruuhkatukkaa?

• Anonyymi00054

On mulla lasit päässä!

• Anonyymi00056

Kiva kuulla, ennen vanhaan inspehtorit ottivat nääs suurennuslasin käteen nähdäkseen entistä paremmin pienellä präntätyt ym

• Anonyymi00067
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Kiva kuulla, ennen vanhaan inspehtorit ottivat nääs suurennuslasin käteen nähdäkseen entistä paremmin pienellä präntätyt ym

Keskellä otsaa on joko tuumausryppy tai tatti

• Anonyymi00055

Täällä mainitsi joku kulmilla ja ei kiinnosta.Sanon sille:
      "Parempi sinun on olla kotonasi ,miksi menet sinne kulmille?Sinun kotonasi ei ole kulmia eikä muita kuin pelkkää korpea.

• Anonyymi00060

Sinä pilasit tämän päivän! Paljastit korttisi. Olet tuulenhaistelija ja romanttisten haihattelijoiden hännystelijä!

• Anonyymi00061

En ole vaan oon sittenkin heh.

• Anonyymi00062

Mitä tarkoitat?

• Anonyymi00064
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Ja taas lähti kyselyvaihde päälle heti kun trollaava palstasetä vihjasi ettei ehkä ymmärrä ns mistään mitään. Lol

• Anonyymi00063

Olen ollut sokea siinä miten miehen näin ja mihin uskoin.
      Tunteeni ei häntä kiinnostanut, eikä se että hän satutti.
      No, hän porskuttas ja voi "hyvin" ja elää valintojensa mukaan.
      Itse olisi pitänyt ymmärtää heti alussa, mutta mitä sitä tunteilleen voi ja sille, että uskoo ihmisistä hyvää. On nämä oppirahat taas maksettu kalliisti.

• Anonyymi00065

Eipä se palstaäijä tämäkään itseäsi kieroutuneesti nostava euron novelli kovin rikas ollut sisällöllisesti ellei tätä skeidaa halua tiivistää lopoukaneettiin nojaten, että tässä takuuvarma pettymys naisille silvuplee. Hohhoijaa

• Anonyymi00068

Kyllä. Ihastuminen sokaisee. Sitä liiottelee asioita, kuvittelee toisen teot ja sanat merkiksi ihastumisesta ja ei halua ajatella ja nähdä niitä merkkejä, jotka kertovat muuta.

• Anonyymi00077

Minua ei ole ihastuminen sokaissut enää kauan sitten tapahtuneen eroni jälkeen! Päätin jo silloin, että ainoa vaihtoehto minulle on olla pelkkä ystävä ikäiseni miehen kanssa! Kerroin tästä minun rakkaille työkavereille siellä minulle tärkeässä työpaikassa. Olen ihmetellyt sitä, miksei heiltä kysytty mitään minun toiveisiini liittyen! Olisin säästynyt elämäni kamalimpien vuosien kokemuksilta ja hyvin todennäköisesti myös kroonisilta sairauksilta, jotka puhkesivat vuosia jatkuneen todella syvän ja ahdistavan projektin takia!

• Anonyymi00069

Olen sokia manta.

• Anonyymi00070

Joo, oot niin eri näköinen vaaleilla hiuksilla 😳 silti sie ja kaunis 😘❤️ mut oon mä vähän nolo, anteeks 🥺

• Anonyymi00071

Nälkäinen katsoo toiveikkain silmin kaikkea, mikä lupaa ravits, mitä tahansa, jopa feikkiä.

• Anonyymi00072

Sokea en usko olleeni, kyse on varmaan huonosta maustani ja rajallisista voimavaroista mitä tulee vaihtoehtoihin. Näiden yhdistelmästä muodostuvasta kääntymisestä puoleensa.

• Anonyymi00078

Olihan siinä nyt muutakin, mutta en minäkään kehtaisi välttämättä myöntää

• Anonyymi00073

Hän oli tietenkin ihan muuta kuin ihanteeni mutta koska kaikki merkit olivat kerrankin kohdillaan niin ei voinut kuin antaa asioiden mennä omalla painollaan. Luottamus jumalalliseen ajoitukseen kun ulottuu omien toiveiden ja ilmentymien tuolle puolen. Universumi toimii omalla aikajanallaan, orkestroiden tapahtumia ja synkronismeja rajallisen ymmärrykseni tuolla puolen .

• Anonyymi00074

En ole ollut. Olen ollut aina tietoinen siitä kaikesta mitä tiettyyn henkilöön on liittynyt, mutta muut eivät ole ymmärtäneet sitä! Oli ihan älytöntä eri työpaikoillakin se täysin turha tiedon jakaminen, kun muut eivät olleet ymmärtäneet minun ymmärtäneen kaiken jo paljon aikaisemmin! Täällä siitä kerroin, mutta silti saa vaan jatkui! Siksi pyysin, että kaikki kautta rantain kertominen loppuisi jo silloin, kun muutin tähän asuntoon! Missä tahansa liikuin niin sitä samaa asiaa "kerrottiin" tavalla tai toisella, koska minua pidetiin tyhmänä ja ymmärtämättömänä, vaikka siitä ei koskaan ollut kyse! Siksi irrottauduin projektista jo siinä vaiheessa, kun muutin tähän asuntoon! En siis ole ollut lähes seitsemään vuoteen ollut henkisesti mukana projektissa, koskien oman lapseni ikäistä henkilöä! Kaikki nuo vuodet olivat siksi valtavan raskaita, koska en voinut liikkua missään joutumatta kokemaan "sitä saatanan" esitystä kaikkialla! Siksi inho häntä kohtaan on vain syventynyt vuosien mittaan. Ja se etten saanut vakituista työtä edes silloin itselle mieluisasta työpaikasta, kun nyt jo edesmennyt minulle rakas työntekijä jäi eläkkeelle! Voin rehelliisesti kertoa, että mitään yhtä kauheaa en ole koskaan joutunut kokemaan kuin ilman lupaani aloitettu projekti! Oli kamala virhe muiden luulla tietävänsä paremmin kuin minä itse, mistä minä haaveilin ja mikä oli juuri minun näköistä elämää! En tule koskaan ymmärtämään sitä, että kuinka ajattelemattomia he voivat olla kuvitellessaan muka auttavansa tiettyä henkilöä, tietämättä mitään hänen toiveistaan!

• Anonyymi00075

Rakastuneena luulee asioita, kyllä.

• Anonyymi00076

Toivosta luopuessa yleensä tartutaan kättä pitempään. Älkää uskoko eskoo. Esko puhuu......

• Anonyymi00079

Taisin olla turhan sinisilmäinen. Olis vaan pitänyt lopettaa heti ekasta huomiosta. Ettet ollut mun kanssa tosissasi ja teit mun selän takana mitä sua huvitti.

• Anonyymi00082

Olen. Sokkona kulkenut koko matkan...

• Anonyymi00083

Joo varmaan. Mutta hän on jo haudassa hetkisen ollut niin ei ole mitään syytä eikä järkeä päässään vatvoa eikä spekuloida. Totuus jää ikuisesti epäselväksi ja se nyt vaan on valitettavasti hyväksyttävä.

• Anonyymi00084

En ole autuaan tietämätön hänen suhteensa. Hänellä ei ole pysyvää oli muotoa vaan taito tulla aina joksikin muuksi, kiertyä heijastukseksi moniin suunnitelmiin. Muuttaa väriään aina valaisijan mukaan. Alkanut kadota varjoihin. Näyttää silmissäni kokonaiselta mutta sisältään yhä eksyneempi. Kaikkien kompromissiensa painon upottama, teeskentelynsä hukuttama.

• Anonyymi00085

Suljen yksinkertaisesti vain silmäni kaikelta siltä mikä ei oikein tunnu sopivan kuvioomme. En ole valmis kohtaamaan edes itseäni niin miten voisin vetää ketään tilille elämänsä epäjohdonmukaisuuksista. En usko että hyviä asioita tapahtuu vain jos on rehellinen sydän.

• Anonyymi00099

Et oo valmis suhteeseen
        Ennenkuin olet kohdannut itsesi .
        Kaikki tajuaa tuon esityksen ja jööt yksin niin pitkään kun kohtaat itsesi ensin.
        Et voi aina paieta
        Tai valita vain palkintoja mies
        Joskus pitää nähdä vaivaakin sen onnen eteen

• Anonyymi00087

Kulta, nämä eivät ole minulta… Minä ihastuin, rakastuin, vikpittömästi ja aidosti. En ole ansa enkä halua kostaa mitään, en varsinkaan sinulle. En ole koskaan kettuillut sinulle. Olen työpaikkakiusaamisen, savustamisen, kiristämisen uhri. En ole epävarma, heikko enkä sokea, traumatisoitunut kylläkin. En ole hyväksikäyttäjä. Haluan vain vilpittömästi rakastaa. Haluak sinulle vain hyvää. Nämä muut haluavat pahaa. Minä haluan vain hyvää.

M

• Anonyymi00088

En sokea. Mutta kuvittelin liikoja itsestäni, että pystyisin kestämään kaiken, kun oli tärkeämpi ajatella kolmatta ihmisen alkua.

• Anonyymi00089

En tiedä. Liikaa näkevä joissakin asioissa.

• Anonyymi00091

Eräs nainen näyttäytyi kiltiltä urheilevalta mukavalta äitihahmolta, yritin viestillä yhteyttä mutta täysi hiljaisuus, nyt ymmärrän. Olikin täysi h*ro kun asiat paljastui. Eläkööt sitä ihanuuttaan tuntemattomien kanssa. Sairas ilmestys.

• Anonyymi00092

Niin että horo ihan kun jätti sulle vastailematta? 😂

• Anonyymi00093
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Niin että horo ihan kun jätti sulle vastailematta? 😂

Tuli vasta vastailemattomuuden jälkeen tietoon tuo harrastus. Vaihteluahan se tietysti on aina p*nna tuntematonta.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Tuli vasta vastailemattomuuden jälkeen tietoon tuo harrastus. Vaihteluahan se tietysti on aina p*nna tuntematonta.

Minkälaisesta vaihtelusta kukakin tykkää niin joo tokikin.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Minkälaisesta vaihtelusta kukakin tykkää niin joo tokikin.

Minulle sillä mitään väliä ole, vastaamattomuus jo selvensi puutteen kiinnostukseen. En toki halua lähelleni kaikkien hyvää.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Minulle sillä mitään väliä ole, vastaamattomuus jo selvensi puutteen kiinnostukseen. En toki halua lähelleni kaikkien hyvää.

Joo koska sä oot narsku
        Joka ei lähtökohtaisesti osaa mitään sosiaalisia taitoja .
        Vaatii vain palkintoja itselle .
        Sillä ei suhteita luoda

• Anonyymi00100
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Joo koska sä oot narsku
        Joka ei lähtökohtaisesti osaa mitään sosiaalisia taitoja .
        Vaatii vain palkintoja itselle .
        Sillä ei suhteita luoda

Niinkai sitten, muuta halunnut kuin toiselta viestin halusta tavata. Mutei.

• Anonyymi00109

Aina te kilttimiehet rupeatte sanomaan h*roksi jos joku ei ole teistä kiinnostunut. Sitä paitsi h*rot on ihmisiä kuten sinäkin ja luultavasti eivät noin katkeria kuin sinä.

• Anonyymi00101

Yleensä ihmiset ja asiat ovat sitä miltä ne näyttävät. Oma käytöskin toki vaikuttaa asioihin. Jos jonkin asian kanssa epäröi niin kannattaa unohtaa koko juttu, siitä ei seuraa mitään hyvää.

• Anonyymi00102

Paremminkin kuuro, koska kukaan ei ole sanonut mitään. Ja mykkä, koska en ole itsekään mitään puhellut. Miten olisin voinutkaan?

• Anonyymi00108

Etkö oikeasti olisi voinut puhua?

• Anonyymi00103

En. Toki tajuan olleeni useaan otteeseen tekemisissä totaalisten ihmisperseiden kanssa. Siksi en enää suostu yhteenkään tilanteeseen tai olosuhteeseen, joka muistuttaa menneisyyden olosuhteista tai tyypeistä.

• Anonyymi00104

Sinä olet minun sokeapisteeni, mies. En ole nähnyt sinua kohta kuukauteen.

• Anonyymi00105

Kaikki on samanlaisia p askoja ja elämä muutenkin p erseestä. Mihinkään ei voi luottaa.

• Anonyymi00106

Olen tätä pohtinut ja tullut tulokseen, että en ole sokea ollut päin vastoin hyvin tietoinen mutta olen kuitenkin tavallinen ihminen ja voin lähteä houkutuksien perään. En ole heikko mutta ihan inhimillinen kuin niin moni muukin.

• Anonyymi00107

Hyvä sulle 🤭

• Anonyymi00110

Kumpi teistä on jatkuvasti tällä kännykällä,ymmärrättekö sen olevan rikollista touhua! Aina on eri valokuvat,ku avaan tän kännykän ja tiedän ketkä täällä seilaavat!valokuvia en ole katsellut pitkään aikaan!tuossa kävitte tänäänkin talossanne naapurissa e ja o! Olette rikollisia!

• Anonyymi00114

Hän, kuin hänelle kokonaan tästä ketjusta out.
      Todistaa sen saman kuin aina. Keskenänne olette täällä alla ja päällä, suruissa ja pettyneinä. Katsoisin ammattikiusaajiin ja maalaajiin täällä.
      Teams palaveri olis hyvä koko ketjulaisille.

• Anonyymi00116

Tule vain sisään.. voi vi##u

• Anonyymi00120

No Voiiii II!

• Anonyymi00119

mites se kuuluikaan ,, ei ole koiraa karvoihin katsominen?.

• Anonyymi00121

Olen havainnut muutoksia henkilöissä se ei tiedä hyvää. Hiljaisuus on vastaus tyypille.

• Anonyymi00122

Persu ideologia viimeinen niitti.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      412
      6006
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      82
      5336
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4374
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3941
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      52
      3729
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      172
      3447
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      109
      3205
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      61
      3196
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2279
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49