Oletko ollut

Anonyymi-ap

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?

46

1619

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Kyllä mitä tulee sinun vainoamisen aiheuttamaan ahdistukseen.

• Anonyymi00030
        UUSI

Aplle sanoisin, kyllä ja monesti, syynä enempi ollut se, että haluan uskoa aina aluksi hyvään toisesta. Pettymyksiä, sokeutta, väärin ymmärtämistä, kohdannut itselle vääränlaisia ihmisiä. Haluilla on suuri merkitys ja myönteisillä asioilla, joille haluaa antaa tilaa omassa arjessa.

Nykyisin osaan paremmin haistaa toisessa sen pahan, epäaitouden, pelaamisen ja läsnä olon puutteen. Paha ihminen paljastaa itsensä käytöksellään, puheillaan, joskus jopa olemuksellaan? Ristiriitaisuudet, epäilyn herääminen toisesta ovat merkkejä, jotka eivät lupaa koskaan mitään hyvää? Silloin pitäisi ymmärtää ottaa etäisyyttä toiseen.

Näin ajattelen nykyisin, liian hyvä ensivaikutelma harvemmin on merkki mistään hyvästä. Kiltti naapurin tyttö- look, tuntuu prinsessalta, josta ei voi ajatella aluksi mitään pahaa, koska...? Voikin olla kaikkea muuta kuin ensivaikutelma antoi ymmärtää?

Haluaa uskoa vain hyviä asioita ja kokee olevansa onnekas hänen kohdalla, kun tällainen sattui osumaan omalle kohdalle? Yleensä pettyy mielikuvaan hänestä lopuksi. Sokeutta, jota haluaa uskoa niin kauan kuin mahdollista, typeryyttä ajatella näin, mut ne tunteet voivat olla petollisia?

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Aplle sanoisin, kyllä ja monesti, syynä enempi ollut se, että haluan uskoa aina aluksi hyvään toisesta. Pettymyksiä, sokeutta, väärin ymmärtämistä, kohdannut itselle vääränlaisia ihmisiä. Haluilla on suuri merkitys ja myönteisillä asioilla, joille haluaa antaa tilaa omassa arjessa.

Nykyisin osaan paremmin haistaa toisessa sen pahan, epäaitouden, pelaamisen ja läsnä olon puutteen. Paha ihminen paljastaa itsensä käytöksellään, puheillaan, joskus jopa olemuksellaan? Ristiriitaisuudet, epäilyn herääminen toisesta ovat merkkejä, jotka eivät lupaa koskaan mitään hyvää? Silloin pitäisi ymmärtää ottaa etäisyyttä toiseen.

Näin ajattelen nykyisin, liian hyvä ensivaikutelma harvemmin on merkki mistään hyvästä. Kiltti naapurin tyttö- look, tuntuu prinsessalta, josta ei voi ajatella aluksi mitään pahaa, koska...? Voikin olla kaikkea muuta kuin ensivaikutelma antoi ymmärtää?

Haluaa uskoa vain hyviä asioita ja kokee olevansa onnekas hänen kohdalla, kun tällainen sattui osumaan omalle kohdalle? Yleensä pettyy mielikuvaan hänestä lopuksi. Sokeutta, jota haluaa uskoa niin kauan kuin mahdollista, typeryyttä ajatella näin, mut ne tunteet voivat olla petollisia?

Näinhän se juuri menee, myös miesten kohdalla. Vaikea se kuitenkin on tietää "etukäteen" ennen kuin on tutustunut, että minkälainen ihminen pohjimmiltaan on. Ja sanon taas, että pitäähän sitä oikeasti luottaa ihmisten hyvyyteen... ei tulisi mitään jos ensimmäisenä olisi kaikkia kohtaan epäileväinen ja ajattelisi heistä pahaa. Jäisi kyllä kaikki ihmissuhteet kokematta.
        Ap

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Näinhän se juuri menee, myös miesten kohdalla. Vaikea se kuitenkin on tietää "etukäteen" ennen kuin on tutustunut, että minkälainen ihminen pohjimmiltaan on. Ja sanon taas, että pitäähän sitä oikeasti luottaa ihmisten hyvyyteen... ei tulisi mitään jos ensimmäisenä olisi kaikkia kohtaan epäileväinen ja ajattelisi heistä pahaa. Jäisi kyllä kaikki ihmissuhteet kokematta.
        Ap

Lisään sen verran, että väitän, ettei kenenkään olemuksesta voi oikein päätellä yhtään mitään toisen hyvyydestä tai pahuudesta.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Lisään sen verran, että väitän, ettei kenenkään olemuksesta voi oikein päätellä yhtään mitään toisen hyvyydestä tai pahuudesta.

Erehdyksen kautta tulee varautuneemmaksi. Yhden pahan erehdyksen kautta ainakin itse opin sen, että herkkä nainen (arka, ujo) synnyttää kiltin ja hyvän mielikuvan aluksi (olemus), vaikka totuus voi olla kaikkea muuta kuin mitä hyvä mielikuva antoi ymmärtää. Aluksi oli vaikea uskoa sitä pahuuden määrää mikä toisesta paljastui lopuksi.

Jälkiviisasteluna totesin, että taisi olla traumatisoitunut jollain tapaa, hyväksikäytetty ja hyvin epävarma ihminen itsestään. Oli kohdannut prinsessana ilmeisesti monia prinssejä, jotka sitten olivat paljastuneet sammakoiksi? Jos näitä satutermejä käytän?

Synnytti minussa todella raukkamaisen kuvan itsestään, päättelin siitä, että on ilmeisen kovia kokenut nainen? Minun epäilykset olivat heränneet ristiriitaisuuksien kautta, mutta jostain syystä halusin uskoa hyvään hänessä, mikä oli oma moka. Minkä sitä omille tuntemuksilleen voi?

Opinpa kerrasta, en tule vastaavaa kokemaa toiste. Ei ole enää samaa uskoa hyvään toisesta ihmisestä. Hänen kohdalla ajattelin myös aluksi, että minä voisin hänet muuttaa muuksi siitä pahasta, jota koin välillä hänestä (tuntemukset). Hyvällä ei saanut kuin lisää pahaa aikaan hänessä. Tunne ihmisenä tätä oli vaikea itse ymmärtää.

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Erehdyksen kautta tulee varautuneemmaksi. Yhden pahan erehdyksen kautta ainakin itse opin sen, että herkkä nainen (arka, ujo) synnyttää kiltin ja hyvän mielikuvan aluksi (olemus), vaikka totuus voi olla kaikkea muuta kuin mitä hyvä mielikuva antoi ymmärtää. Aluksi oli vaikea uskoa sitä pahuuden määrää mikä toisesta paljastui lopuksi.

Jälkiviisasteluna totesin, että taisi olla traumatisoitunut jollain tapaa, hyväksikäytetty ja hyvin epävarma ihminen itsestään. Oli kohdannut prinsessana ilmeisesti monia prinssejä, jotka sitten olivat paljastuneet sammakoiksi? Jos näitä satutermejä käytän?

Synnytti minussa todella raukkamaisen kuvan itsestään, päättelin siitä, että on ilmeisen kovia kokenut nainen? Minun epäilykset olivat heränneet ristiriitaisuuksien kautta, mutta jostain syystä halusin uskoa hyvään hänessä, mikä oli oma moka. Minkä sitä omille tuntemuksilleen voi?

Opinpa kerrasta, en tule vastaavaa kokemaa toiste. Ei ole enää samaa uskoa hyvään toisesta ihmisestä. Hänen kohdalla ajattelin myös aluksi, että minä voisin hänet muuttaa muuksi siitä pahasta, jota koin välillä hänestä (tuntemukset). Hyvällä ei saanut kuin lisää pahaa aikaan hänessä. Tunne ihmisenä tätä oli vaikea itse ymmärtää.

Miten tämä pahuus ilmeni naisessa? Aika paljon käytät voimakkaita sanoja. Ne ovat vain tuntemuksia, jos niitä ei mitenkään perustele.
        Sivusta

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Miten tämä pahuus ilmeni naisessa? Aika paljon käytät voimakkaita sanoja. Ne ovat vain tuntemuksia, jos niitä ei mitenkään perustele.
        Sivusta

Ilmeisesti nainen oli paha, kun ei halunnut miehen kanssa suhteeseen.
        -Sysipaha nainen

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ongelma oli siinä, että en ollut prinsessa enkä kiltti naapurintyttö, vaan paljon monimutkaisempi kokonaisuus. Ei koskaan tutustuttu toisiimme. Olisin halunnut kyllä, tarjosin tilaisuuksia, mutta pidit tiukasti erilaisista rooleistasi kiinni. Ja myös siitä, millaisena halusit minut nähdä. Olet hyvin konservatiivinen naiskäsityksissäsi, mitä en olisi ikinä juuri sinusta uskonut.

Mitään traumoja mulla ei ole miehiin liittyen. Ketään en muista pahalla, eikä kenestäkään "prinssistä" ole paljastunut suhteessa sammakkoa. Yksi nuoruuden poikaystävä oli sairaalloisen mustasukkainen ( ilman aihetta), mutta tajusin myöhemmin sen johtuneen hänen sairaudestaan (skitsofrenia) Suhteita minulla on tosin ollut hyvin vähän. Yhden illan juttuja ei lainkaan.

Sinuun en päässyt tutustumaan, joten susta en tiedä. Paljon uutta kyllä ilmeni, myös sellaista, mistä en todellakaan pitänyt. Ehkä niille olisi selvinnyt joku selitys, jos oikeasti olisi tutustuttu. Esim.ystävyyden tai työkaveruuden myötä. Sitä olisin toivonut, koska edelleen pidin sinusta, kaikesta huolimatta.

Mut nyt lounastauko loppui. Heipä hei. Ehkä joskus vielä palaamme aiheeseen. Mieluiten IRL. Mut ei ole pakko, jos pelottaa.
        (Kuin hänelle.)

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Sivusta

Jouduin kokemaan syytöksiä, jotka olivat valheiden värittämiä ja lopuksi vielä uhriutui. Minä olin vainoaja hänelle, vaikka hän kulki enemmän minun kuin minä hänen perässä. Minä halusin saada varmuutta häneen, että olisiko hän sen kaiken vaivan arvoinen? (Ei ollut, tämä jälkiviisautta).

Kannattaako tilannetta jatkaa? Jos olisin tiennyt hänen todellisen luonteen silloin, touhu olisi loppunut samantien. Minun oli vaikea ymmärtää tilannetta, mihin toinen minut ajoi raukkamisuuttaan. Minä maksoin kokemastani kalliisti, ehkä katkeroiduin myös, koska oli vaikea ymmärtää kaiken jälkeen, mihin se kaikki lopulta johti. Epäoikeudenmukaisuutta.

Olin liian hyvään uskova ja halusin ajatella kaiken hyvän kautta häneen, annoin paljon anteeksi, koska ajattelin, että toinen voi todella pahoin ja sisimmässään ajatteli minusta hyvää (ensivaikutelma, hymy kohtaamisissa)? Olin liian hyvään uskova hänen suhteen. Missään vaiheessa en ollut painostava häntä kohtaan, enkä aggressiivinen.

Enemmänkin pyrin olemaan näkymätön hänelle kuin näkyvä. Hänen suhtautuminen oli muuttunut muuksi siitä, mitä oli aluksi. Hänen suhtautuminen oli minuun myöhemmin kettumainen, halusi ilmeisesti kostaa jotain kokemaansa traumaa menneisyydestä, johon koki minut hyväksi kohteeksi? Millään muulla en tätä ansan virittelyä hänellä pysty perustelemaan?

Aistin, että minun rahkeet puolustaa itseäni oikeudessa olivat lähes mitättömät toisen uhriutumisen ja itkujen vuoksi. Suhtautuminen käräjillä oli kuin olisin syytettynä jostain pahemmastakin rikoksesta. Itse olin kokenut aiemmin burn outin työelämässä ja siksi olin aika huonoissa lähtökohdissa puolustamaan itseäni.

Luotiin ilmapiiri, että minun täytyy ymmärtää uhriutuvaa, jota ymmärsin vähän liikaakin silloin. Hän ei pelännyt minua, sen toi julkikin käräjillä. Muuten kaikki oli enemmän valhetta kuin totta. Tämän todennut jälkiviisaana itselle, silloin en ollut kykenevä puolustamaan itseäni riittävästi.

Nykyisin ajattelen, etten halua nähdä häntä enää ikinä (katkeroiduin hänelle). En arvosta mitään hänessä, hänen tekojensa vuoksi. Ymmärtäminen loppui aika pian käräjien jälkeen, kun tajusin, minkälaisen ihmisen kanssa olin ollut tekemisissä. Aistimukset ja olettamukset voivat johtaa harhojen tielle. Puhukaa, älkää olettako toisesta liikoja?

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Noinhan se juuri menee, miten sitä haluaa toisen nähdä. Kuitenkin ja nimenomaan, että haluaa, vaikka toinen oikeasti voi itseasiassa näyttää ihan muuta, mutta rakkauslasit päässä, sitä näkee mitä haluaa. Lisäksi on asioita, mitkä ihmisistä tulee esiin vasta tietyissä tilanteissa ja jos puuttuu kyky kommunikoida ja se halu uskoa toisesta hyvää, niin ei voi tuoda kenestäkään esiin, kuin sen huonoimman.
        Olen siis edelleen sitä mieltä, että ihmisistä pitää uskoa ennemmin hyvää, kuin pahaa, kunnes toisin todistetaan.

• Anonyymi00002
      UUSI

Voisin kans vastata vainoajalle. En ole. En vain välitä enää. Oot ilmaa.

• Anonyymi00003
      UUSI

Annetaan niille viimeisille mohikaaneille aikaa myötätunnolla ja hyvällä tahdolla tajuta, että olen ollut sekä tilanteen tasalla, että edellä jo hyvän aikaa blink

• Anonyymi00004
      UUSI

My stare mainly thirsty for blood.

• Anonyymi00005
      UUSI

- nyt on vuorossa : toisen syyllistäminen keinot

• Anonyymi00007
        UUSI

Jep, eaim se kiinnostaakin kuin kilo kiviä kun joku groupie kulmilta syyllistää itse aiheutettujen ongelmien vuoksi ja pitää mulkoiluaan muiden nimissä isona urotekona

• Anonyymi00009
        UUSI

Kenellä?

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kenellä?

Suhtaudu tähän vaikka niin, että ihan koko netti niin pääset ikäänkuin helpommalla. Sivusta

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Jep, eaim se kiinnostaakin kuin kilo kiviä kun joku groupie kulmilta syyllistää itse aiheutettujen ongelmien vuoksi ja pitää mulkoiluaan muiden nimissä isona urotekona

Eilen tavan tallaaja tänään heitteri kuustoista tusinassa evil eyn kera

• Anonyymi00006
      UUSI

Olen. Anteeksi siitä. Tarvitsen sinua, haluan sinua, tykkään susta.

• Anonyymi00008
        UUSI

Ei tule meitä enää. Se on nyt loppu. Etsi vaan parempi

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ei tule meitä enää. Se on nyt loppu. Etsi vaan parempi

Tuleepas!

• Anonyymi00014
        UUSI

Ai stana, jos hän kehtaisi sanoa noin 😆

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kyllä kehtaan!

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

😉🤭

• Anonyymi00012
      UUSI

Joo, aluksi luulin, että hän on vilpitön. Olen oppinut odottamaan kärsivällisesti, niin todelliset ajatukset ja tunteet purskahtavat aina lopulta esiin.
      Naiselta

• Anonyymi00013
        UUSI

Ei tästä elämästä mitään tulisi, jos ei pitäisi lähtökohtaisesti ihmisiä vilpittöminä! Pettymyksiä tulee aina valitettavasti.

• Anonyymi00016
        UUSI

No kerro ihmeessä mitä sinun päätteeltä naisia esittävä keke tällä kertaa lähes purskahti, niin saavat nämä piip kärsimysfiksoituneet päivän doussinsa. TT

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ei tästä elämästä mitään tulisi, jos ei pitäisi lähtökohtaisesti ihmisiä vilpittöminä! Pettymyksiä tulee aina valitettavasti.

Saatko henkistä tyydytystä siitä että setämieshymistelet palstasedälle?

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Saatko henkistä tyydytystä siitä että setämieshymistelet palstasedälle?

Saan henkistä tyydytystä siitä, että sinä kommenteillasi tuot jatkuvasti esille omaa yksinkertaisuuttasi.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Saan henkistä tyydytystä siitä, että sinä kommenteillasi tuot jatkuvasti esille omaa yksinkertaisuuttasi.

No olipa noheva vastaus taas. Oletatko edelleen käyväsi ns kukkotappelun merkeissä tätä nk taistoa, sillä naisiin suhtaudut juurikin tuolla tavalla, että verbaliikkamme yltää korkeintaan tuon palstaäijän tuottamalle tasolle?

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

No olipa noheva vastaus taas. Oletatko edelleen käyväsi ns kukkotappelun merkeissä tätä nk taistoa, sillä naisiin suhtaudut juurikin tuolla tavalla, että verbaliikkamme yltää korkeintaan tuon palstaäijän tuottamalle tasolle?

Mene nyt vaikka selaamaan vanhoja puhelinluetteloita... ihan yhtä pätevää!

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Mene nyt vaikka selaamaan vanhoja puhelinluetteloita... ihan yhtä pätevää!

Ymmärränkö oikein. että tämä palstaäijän tuottama mieskeskeinen -ja riippuvainen nk surkunarratiivi on sinulle psykologisesti hyvin tärkeä jostain syystä?

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ymmärränkö oikein. että tämä palstaäijän tuottama mieskeskeinen -ja riippuvainen nk surkunarratiivi on sinulle psykologisesti hyvin tärkeä jostain syystä?

Et!

• Anonyymi00015
      UUSI

Tiedän enemmän kuin uskotkaan.

• Anonyymi00020
        UUSI

Tuskin!

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Tuskin!

Mitä esim en tietäisi. Mut tiesitkö et miesten naururypyt on minusta seksikäitä.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Mitä esim en tietäisi. Mut tiesitkö et miesten naururypyt on minusta seksikäitä.

Sitä en kyllä tiennyt :-O

• Anonyymi00018
      UUSI

Mille asioille en en vain ole välittänyt kun ei kukaan muukaan miks mun pitäs kun ei muutkaan

• Anonyymi00021
        UUSI

Toi on hyvä lähtökohta... meinaan siihen, ettei koskaan mistään tule valmista, kun ei muutkaan!

• Anonyymi00024
      UUSI

Todellakin.

• Anonyymi00036
      UUSI

Kyllä olen

• Anonyymi00040
      UUSI

En olen vain sulkenut silmäni ettei lapset näe kaikkea mitä isi kodin ulkopuolella tekee

• Anonyymi00042
      UUSI

Joillekin asioille on pakko olla vähän sokea, kuuluu toimenkuvaani

• Anonyymi00044
        UUSI

Mikä on sellainen toimenkuva?

• Anonyymi00045
        UUSI
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Mikä on sellainen toimenkuva?

Poliisi monimutkaisessa maailmassa

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Poliisi monimutkaisessa maailmassa

Ne on ne puuttuvat määrärahat ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      157
      7721
    2. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      222
      5739
    3. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      39
      4638
    4. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      10
      4246
    5. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      76
      3963
    6. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      32
      3908
    7. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3001
    8. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      109
      2926
    9. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      73
      2433
    10. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      119
      2367
    Aihe