Internet Explorer

Meillä kaikilla lienee tuo " ei koskaan kunnolla toimiva" iljetys selaimena. Nyt on Nordea-pankkikin herännyt kun asiakkaiden rahat nostetaan.

IE on Microsoftin kanssa kuin paita ja peppu. Kun ostat tietokoneen niin selain on valmiina etkä sitä pois saakaan millään keinoin.

Itse ko'in tuon ohgelman kun putosin suomi24-postista pois. Löysin tosin evästeistä kohdan, jossa tuo esto oli mainittu, vain klikkaus "poista kaikki" ja olen taas mukana.

Varaselaimeksi latasin Mozilla Firefoxin, jonka avulla pääsin näillekin sivuille ja sähköpostiini väliaikaisesti.

Kaikki muuttuu, jo nyt on myynnissä tietokoneita, jossa on MAC-selain. Onko tuo mc tai muu. aiankin se on tunnoton viruksille.

25

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Ei ole koskaan ollut tuo selain, alunperin jo otettiin Mozilla Firefox on toiminut moitteettomasti,
      ei ole ollut tarvetta edes kokeilla muita.
      Alkuun oli elisan kaapeliliittymä, pätki ja toimi miten sattui, vaihdoin elisan lankaliittymään sama juttu, ihmettä on kun langat ovat elisan omaisuutta ei niitä tarkasteltu, Sonerahan on vain lankojen käyttäjä.
      Soneralle muutin ja pätki vaan, parin ilmoituskerran jälkeen tuli monttöörit ja löysi vian, ja nyt on toiminut kiitettävästi.

• Minulla on ehtinyt olla useita läppäreitä, kaikissa on ollut Internet Explorer valmiina.

Maalaismies oikoi sekoiluani. MAC on siis tietokone, jossa on selaimena Safari

• Maalaismies*

Vaihdoin viime vuonna vanhan tietokoneeni MACiin. Sen selain on nimeltään Safari. Tekniikka on toiminut hyvin. Roskapostia ei tule lainkaan.
      (Palsta epäilee yhteenlaskutaitoani, mutta se tuskin johtuu selaimesta.)

• sinikynä ekv

Mac on Applen tuote. Apple on jo vanha tekijä tietokonemarkkinoilla. Jo 1980-luvulla, kun PC:t (henkilökohtaiset tietokoneet) alkoivat valloittaa maailmaa, oli Apple eli Omppu edellä muita.
        Microsoft ja Bill Gates vasta tuolloin puuhasteli autotalliverstaassaan.
        Windowsin voittokulku alkoi vuonna 1995, kun Bill Gates lanseerasi kuuluisan Windows 95 käyttöjärjestelmän. Se oli tuolloin valtava edistysaskel, kun sen käytön helppous mahdollisti yhä useamman tavallisen pulliaisenkin alkaa käyttää tietsikkaa.
        Tänään on taas Mac voimissaan ja haastaa Windowsin. Esim. opiskeleva nuoriso suosii Maccia.
        Mielestäni Microsoft on ahneuksissaan suoltanut liian usein markkinoille uusia käyttöjärjestelmiä.
        Muutokset edellisiin ovat olleet vain näennäisiä, mutta ovat hämänneet käyttäjät.
        Sitä paitsi niissä on esiintynyt ongelmia ja siksi esim. Explorer on monelle taakse jäänyttä elämää.
        Meikä on käyttänyt jo vuosia Mozilla Firefoxia ja tyytyväinen olen ollut.

• <<<<<
        sinikynä ekv kirjoitti:

Mac on Applen tuote. Apple on jo vanha tekijä tietokonemarkkinoilla. Jo 1980-luvulla, kun PC:t (henkilökohtaiset tietokoneet) alkoivat valloittaa maailmaa, oli Apple eli Omppu edellä muita.
        Windowsin voittokulku alkoi vuonna 1995, kun Bill Gates lanseerasi kuuluisan Windows 95 käyttöjärjestelmän. Se oli tuolloin valtava edistysaskel, kun sen käytön helppous mahdollisti yhä useamman tavallisen pulliaisenkin alkaa käyttää tietsikkaa.
        Tänään on taas Mac voimissaan ja haastaa Windowsin. Esim. opiskeleva nuoriso suosii Maccia.
        Mielestäni Microsoft on ahneuksissaan suoltanut liian usein markkinoille uusia käyttöjärjestelmiä.
        Muutokset edellisiin ovat olleet vain näennäisiä, mutta ovat hämänneet käyttäjät.
        Sitä paitsi niissä on esiintynyt ongelmia ja siksi esim. Explorer on monelle taakse jäänyttä elämää.

Mitä mieltä olette Linux käyttöjärjestelmästä, veljeni vannoo sen nimiin, ei kuulemma tule viruksia.
        Minulla on Vista, se ei suostu toimimaan Mozillan avulla, ei vaikka mitä tekisi. Alkuun toimi mutta sitten alkoi ilmoittaa että on jokin virhe, pyytävät ilmoittamaan palveluntarjoajalle, olen ilmoittanut ainakin sata kertaa mutta ei siitä ole apua.
        Olen myös poistanut entisen ja ladannut tilalle uuden version, aina sama juttu.

• Maalaismies*
        sinikynä ekv kirjoitti:

Vaimoni ja minä olemme valokuvafriikkejä. Se on yhteinen harrastuksemme ollut aina, jo vanhempamme jne. Koneellamme on yli 17 000 valokuvaa talletettuna erilliselle kovalevylle. Sellaiseen Mac on yliveto. Kuvia voi kätevästi ja helposti siirrellä albumeihin, korjailla, tekstittää jne.

Myös videoiden editointi käy helposti tai musiikin tai tietysti kaikkien tavallisten tiedostojen hallinta. Niitä voi siirrellä kätevästi paikasta toiseen vain tarttumalla kiinni ja raahaamalla.

Windowsista siirtyminen uuteen systeemiin aluksi hirvitti, mutta yllättävän helposti se sujui.

• että syytä on myös Suomi24 touhuissa, vaikka todistamaan en pystykään.
      Minulla tuo vika tuli sen jälkeen, kun vaihdoin Windows Vistan Windows7:si.
      Muualla IE toimii ihan hyvin ja esim. TV ohjelmia katsellessa paremmin, kuin FireFox.

Maalaismiehelle
      Jos Sinun laskusi 2 2=4 jne. ei kelpaa, niin kyllä sama vika taitaa olla Macin ja Suomi24 välillä.

• sano rys

Ompas nyt sitä miesenergiaa saatu palstalle, Ja tapansa myös yksi munatonkin on tuonut viisautensa ketjuun.

• *Kukkahame*
        sano rys kirjoitti:

Ompas nyt sitä miesenergiaa saatu palstalle, Ja tapansa myös yksi munatonkin on tuonut viisautensa ketjuun.

suomi24 kanssa on varmasti ollut kaikilla kokemuksia, nyt viime aikoina olleet katkokset kuitenkin ilmoitettu, se on ihan hyvä, alkuun lemahti vain joku herja sivulle.
        Onkohan täällä taas vaihtunut ylläpitäjät, vai onko saaneet tarpeeksi huomautuksia, ilmoittelemattomuudesta?

• Maalaismies*

Macissa ja Suomi 24:ssä on ainakin yhteistä se, etten ole muualla havainnut Macini juonitelleen. Olen pari tekstiä menettänyt taivaan tuuliin eikä sellainen kirjoitusintoa lisää. Sekin käy työlääksi, jos on otettava jokaisesta jutusta kopio ja yritettävä lähettää se niin monta kertaa että menee perille.

Minä nyt muutenkin olen entisenä uutena kirjoittajana vähän niin kuin koe-ajalla. Katsotaan käynnistyykö vanha moottori. Tuskin käyn konetta tai selainta vaihtamaan.

• Suomenboy
        sano rys kirjoitti:

rys S24sen palveluksessa?

• havainto*
        Maalaismies* kirjoitti:

Macissa ja Suomi 24:ssä on ainakin yhteistä se, etten ole muualla havainnut Macini juonitelleen. Olen pari tekstiä menettänyt taivaan tuuliin eikä sellainen kirjoitusintoa lisää. Sekin käy työlääksi, jos on otettava jokaisesta jutusta kopio ja yritettävä lähettää se niin monta kertaa että menee perille.

Minä nyt muutenkin olen entisenä uutena kirjoittajana vähän niin kuin koe-ajalla. Katsotaan käynnistyykö vanha moottori. Tuskin käyn konetta tai selainta vaihtamaan.

Jos summan laittaa aiemmin ja sitten kirjoittelee
        ei koneen ynnäpää pysty hahmottamaan montaa asiaa yhtä aikaa.

Viimeiseksi ja lähetä niin ainakin mulla on toiminut.

• pilvi*
        Maalaismies* kirjoitti:

on minullakin ollut 3:koneessa valmiina, tämän hetkisen ollessa Acer malli. Joskus on selittämättömiä katkoksia.Windows Vista on meneillään, mutta aion vaihtaa Mac' in poikani sitä suositellessa jo tämän PC:n hankkiessani.
        Mac on ilmeisesti hieman kalliimpi, mutta poika hehkutti ostessaan sen kaikkia sen hyviä ominaisuuksia, joihin en sitä käyttäessäni vielä tutustunut. Toistaiseksi pidän tämän, vaan heti kun on kovin hankalaa, siirryn Mac'in.

• utelias ,
        *Kukkahame* kirjoitti:

suomi24 kanssa on varmasti ollut kaikilla kokemuksia, nyt viime aikoina olleet katkokset kuitenkin ilmoitettu, se on ihan hyvä, alkuun lemahti vain joku herja sivulle.
        Onkohan täällä taas vaihtunut ylläpitäjät, vai onko saaneet tarpeeksi huomautuksia, ilmoittelemattomuudesta?

tyhjän päiväiset viestit jolla yrität taas saada sotkuja aikaiseksi eivät kyllä kuulu palstalle. Miettisit vähän mitä kulloinkin aijot sanoa. Hyvien tapojen rajoissa on täällä sallitua arvostella myös kirjoituksia. Jos jatkuvasti suollat puuta heinää miin tokihan siitä voi joku sanoakkin.
        Muutoin olen vähän arvaillut sinun olevan mies kun tuppaat milloin mihinkin.
        Kerroppas onko tuo kukkahame kuitenkin skotin kiltti.

• lue vaikka
        utelias , kirjoitti:

tyhjän päiväiset viestit jolla yrität taas saada sotkuja aikaiseksi eivät kyllä kuulu palstalle. Miettisit vähän mitä kulloinkin aijot sanoa. Hyvien tapojen rajoissa on täällä sallitua arvostella myös kirjoituksia. Jos jatkuvasti suollat puuta heinää miin tokihan siitä voi joku sanoakkin.
        Muutoin olen vähän arvaillut sinun olevan mies kun tuppaat milloin mihinkin.
        Kerroppas onko tuo kukkahame kuitenkin skotin kiltti.

tämä on monica-mummeli

• Katleija yksi
        pilvi* kirjoitti:

on minullakin ollut 3:koneessa valmiina, tämän hetkisen ollessa Acer malli. Joskus on selittämättömiä katkoksia.Windows Vista on meneillään, mutta aion vaihtaa Mac' in poikani sitä suositellessa jo tämän PC:n hankkiessani.
        Mac on ilmeisesti hieman kalliimpi, mutta poika hehkutti ostessaan sen kaikkia sen hyviä ominaisuuksia, joihin en sitä käyttäessäni vielä tutustunut. Toistaiseksi pidän tämän, vaan heti kun on kovin hankalaa, siirryn Mac'in.

Minulla on Mozilla sekä Explorer. Kun lähetän viestin IE:llä laskusta tulee virheilmoitus, Mozillalla lähettäessäni ei koskaan.
        Ota näistä sitten selvää.

• IE toimii
        Katleija yksi kirjoitti:

Minulla on Mozilla sekä Explorer. Kun lähetän viestin IE:llä laskusta tulee virheilmoitus, Mozillalla lähettäessäni ei koskaan.
        Ota näistä sitten selvää.

sillä IE on toiminut kaikissa koneissani aika moitteettomasti. Tuolla tietotekniikka sivuilla suosittelivat Operaa ja Mozarella Foxia, mutta en ala kokeilemaan.

• ja joskus vielä nykyisinkin sitä käytän, vaikka harvoin.
      En ole huomannut eroja juurikaan eri selaimilla,
      tähän koneeseen poikani on laittanut useampia.
      En aikaisemmin {eli miehei vielä ollessa täällä}
      käyttänyt tietokonetta kotona,
      ainoastaan töissä, jossa siihen oli pakko tutustua.

:)

• pilvi*

Senverran on muutosta, että siihen reagoi. Hiiren käyttö on aivan samanlaista kuin ennenkin, mutta yhtäkkiä saattaa lyödä läpi Eniron sivu, samoin koko ruudun täyttävä mainos, jonka alla näkyy kuitenkin 70 palsta reunoilla.Muitakin "hyppää" esiin sattumanvaraisesti ja katkokset on tänään olleet tiheämmin kuin ennen.

Olisko jotain kokeiluja meneillään, mutta vielä tämän kanssa olen pärjäillyt:D

PS. ISS Sekurin hälyytyslaite piippailee kuin hätääntynyt lintunen koko päivän.Se on turvahälyytysjärjestelmä,
        joka jäi ilman puhelinyhteyttä, kun luovuin lankapuhelimesta. Kaikenlaista tekniikkaa on elämässä, onneksi huoltomies on tulossa, ja saa selvittää uuden kytkennän. Se kun raportoi "päämajaan", että kaikki toimii.

• Mozilla Firefox on niin helppo asentaa koneelle, että minultakin se onnistui. Se muutti hiukan työpöydän asetuksia niin, että jouduin kutsumaan atk-avustajan hätiin.
      Mm. suosikit oli siirtynyt Kirjainmerkit merkin alle. Musiikkia varten piti päivittää lisää MF osiota, että MF:kin voi niitä käyttää.

Uskon, että ilman neuvojasi Ruuneperi kärsisin lopunikäistä 'banniani' lukuisten bannipyyntöjen takia nimimerkkiäni kohtaan.
      Miksi S24 taas toimii MF käyttöönoton jälkeen, on minulle arvoitus. Saa myös jäädä sellaiseksi puolestani.

• katko 2-4

koska edellisenä päivänä ilmoitti katkoksista viime yönä kahden ja neljän välillä?

• tänään, sivut oli huollon takia suljetut, mutta ainakaan Win7 ja Explorer yhdistelmä ei alkanut toimia vieläkään täällä.

• pilvi*

Näyttöruudulleni ilmaantui aloitukseni Äly/tunneäly nimimerkki päällikkö pilvi* Jäin katsomaan suu auki!

Sitten se hävisi hetkeksi tullakseen taas takaisin. Soitin ATK asiantuntialle, joka tuli koneellaan tarkastamaan tilannetta, sanoen että se on suomi 24:n sisältä. Siis joku pääsee operoimaan palstaa mielinmäärin, ei ihme ,että niin paljon saastaa saamme!

Ilmeisesti se huomattiin, ja saatiin poistettua, koska nyt otsikko on normaali. Kumma juttu.....olisko sama joka onnistui banneroimaan Ruuneperin ja capteeni
        cöpenicin?

• sekasortoa
        pilvi* kirjoitti:

Näyttöruudulleni ilmaantui aloitukseni Äly/tunneäly nimimerkki päällikkö pilvi* Jäin katsomaan suu auki!

Sitten se hävisi hetkeksi tullakseen taas takaisin. Soitin ATK asiantuntialle, joka tuli koneellaan tarkastamaan tilannetta, sanoen että se on suomi 24:n sisältä. Siis joku pääsee operoimaan palstaa mielinmäärin, ei ihme ,että niin paljon saastaa saamme!

Ilmeisesti se huomattiin, ja saatiin poistettua, koska nyt otsikko on normaali. Kumma juttu.....olisko sama joka onnistui banneroimaan Ruuneperin ja capteeni
        cöpenicin?

Suomi 24 keskustelu palstalle. Oli kuullemma päivittämässä, mutta tuli kummallisia sivuja koneelleni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      137
      6289
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      66
      5211
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3675
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3260
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      108
      2386
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2276
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2008
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1608
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      16
      1183
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      77
      1131
    Aihe