Sunnuntai LeivontaMix

masja

Olin todella yllättynyt päästessäni mukaan kampanjaan, sillä vain 20 valittiin mukaan, ihanaa kuitenkin että pääsin, kiitos sunnuntain.
Kerronpas ensin jotain itsestäni olen vuonna 78 syntynyt,naimisissa ja 4 ihanaa lasta minulle on syntynyt tytöt 3/97 ja 10/09 ja pojat 5/98 sekä 28/12 ikähaarukka siis 3kk nuorin ja pian 13 vanhin...

Suurpeheellisenä meillä tehdään ruokaa paljon ja joka päivä, mutta myöskin leivotaan ja siitä päästäänkin itse aiheeseen.

Leipominen on aina ollut mielipuuhaani reseptien kokeiluja ja muokkailuja omien sekä perheen mieltymysten mukaan, välillä minulla on oikein kunnollisia leivontakausia ja uusia ohjeita tulee kokeiltua vähintään parikin kertaa viikossa sekä kausia, että ei kerkeä hirveän paljon leipomaan itse alusta asti, minkä takia onkin ihanaa kun olemme saaneet markkinoille näitä erilaisia valmismixejä joihin lisätään vain vesi ja öljy. Nämä ilahduttavat monia perheellisiä ja kiireisiä ja jotka joskus haluavat päästä helpommalla.
Mixejä on mukava pitää kaapissa vierasvarana, koska leipominen on niin helppoa eikä uunissakaan vierähdä älyttömän kauan aikaa on vieraille aina mahdollisuus tarjota tuoretta kakkua,keksiä tai mitä nyt ikinä haluatkin valmistaa helppoa ja hyvää.

Eilen tuli tosiaan paketti ihan koti ovelle asti ja noin tunnin kuluessa olikin jo ensimmäinen pussi uunissa, muutamassa minuutissa olin vatkannut taikinan, leivittänyt vuoan ja uuniin.

Resepti mitä käytin oli seuraava
1 pussi Sunnuntai suklaanmakuinen kakku ja muffinssimix
lisätään van 2 dl vettä sekä 1 dl öljyä
(veden tilalla voisi käyttää myös ananasmehua, sekä seoksen sekaan voisi laittaa ananaspaloja tai vaikkapa rusinoita)
Seoksen paistoin uunissa 175 astetta noin 30 minuuttia
Annnoin valmiin kakun jäähtyä hetken ja sillä välin tein kuorrutuksen

Kuorrutus mitä normaalisti käytän mokkaruuduissa
3 rkl sulaa rasvaa
3 rkl kahvia
1 rkl tummaa kaakaota
1-2 tl vaniliinisokeria
sekä tomusokeria niin paljon kunnes kuorrutus on mukavan notkeaa kakun päälle pantavaksi
päälle ripottelin vielä hedelmäströsseliä

Ja ei muuta, kun kahvin keittoon, siinä vaiheessa jo lapsetkin tulivat koulusta ja tottakai haistoivat äidin leiponeen, voi niitä ilmeitä ja kysymysten tulvaa saako jo maistaa.

Kakkua masiteltiin porukalla, täytyy sanoa etä oli paljon parempaa mitä olin odottanut, koostumus oli todella pehmeä ja suussa sulava, maku ei ollut ollenkaan teollinen tytär myös huomautti että äiti eihän tää ole edes yhtään kuiva.

Lapset myös innoissaan odottavat vuoroa päästä leipomaan omia herkkuja jäljellä olevista pussseista ja tottahan toki tuli luvattua sillä tekemällähän oppii, yhdessä joku päivä tulemme kokeilemaan sekä soveltamaan seuraavaa pussia, ja kerron siitä silloin lisää.

Positiivinen yllätys maku erittäin hyvä ja varmasti tulen ostamaan jatkossa , sillä voiko leipomisen enään helpommaksi tehdä näillä ohjeilla jo lapsikin osaa leipoa ilman äidin avustusta..

laitan vielä linkin blogiini minne kuvasin kakun, jäljellä ei muuten ole enään murustakaan se meni saman tie parempiin suihin ;D

http://masja2.blogspot.com/

4

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Illalla tulee uutta tietoa eilisistä leipomisista sekä lisää valokuvia ;D sen voi sanoa, että oli HYVÄÄ

      • Ihanan elävästi kirjoitat


      • Seregi kirjoitti:

        Ihanan elävästi kirjoitat

        Kiitos en ole tosin ikinä ollut mitään kirjoittaja tyyppiä, mutta jotenkin sanat tupsahtelevat aina välillä suusta ;D leipomisoppeja saan kiittää omaa äitiä, kun sain olla itse hänen kanssann leipomassa ja oppimassa
        Leipominen ihanaa, mutta kun olen tälläinen herkkupeppu niin tuppaa nuo kilot jäämään vyötärölle ;D

        kiitos sinulle ystäväiseni


      • masja kirjoitti:

        Kiitos en ole tosin ikinä ollut mitään kirjoittaja tyyppiä, mutta jotenkin sanat tupsahtelevat aina välillä suusta ;D leipomisoppeja saan kiittää omaa äitiä, kun sain olla itse hänen kanssann leipomassa ja oppimassa
        Leipominen ihanaa, mutta kun olen tälläinen herkkupeppu niin tuppaa nuo kilot jäämään vyötärölle ;D

        kiitos sinulle ystäväiseni

        oli muuten kiva kuvata siinähän saa sitten muistoja mitä on tullut leivottua ja mitä on koristelussa käyttänyt jne..
        Sunnuntaille ehdotus, että voisi melkein laittaa kuvagallerian minne näitä kokeilukakkujen kuvia voisi lisätä ;D saisi muutkin immeiset itsellensä uusia ideoita ja malleja ( tosin eivät kyllä meikäläisen kakun koristelutaidot ole mahtavia ) mutta ideoita kuitenkin jotka taas toisille voisivat antaa taas ideoita omiin koristeluhin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe