Tämä ei ole sitten kellarista nostettu vanha ja homehtunut Kansanradio, vaan ihka uusi ja on tarkoitettu niin tosikoille kuin veitikoille. Rohkeninkin laittaa aloituksen pitkästä aikaa, varsinkin kun nyt on tuossa pyydys marisijoille ja häiriköille. Säästyy tämä sitten niiltä.
Jotain jutun juurta kaiketi löytyy. Asiaa ja mukavia huumorilla höystettyjä juttuja. Omista töppäilyistä voi aina kertoa, niillä ei ketään loukkaa. Sen verra azaleaa jokainen potee, että näitä sattuu.
Kansanradio
66
1351
Vastaukset
- Seku
Joskus tuntuu, että "azalea" edennyt niin pitkälle, että eksyn omalla kotipihallai.
Ainakin marketissa eilen eksyimme ukkoni kanssa toisistamme. Enkä vieläkään oikein ymmärrä miten se pääsi tapahtumaan. Onneksi tuo kännykkä on keksitty. Ihmiset taisivat, jotkut ainakin, katsoa pitkään kun tolkutin missä minä olen. Jos kännykkä on mukana, niin suuret, selkeät, eri myyntiosastojen merkit ovat hyvä maamerkki neuvottaessa, että missä sitä ollaan.
Hassuinta tässä on se kun moitin miestä, että häntä täytyy paimentaa kuin pikkulasta. Näin jälkeenpäin ajateltuna taisin itse lähteä etsimään jotain tavaraa.....mitä se olikaan....en saa enää mieleeni :D- Katleija yksi
Kännykkää ilman olisi vaikea tulla toimeen, kyllä se on moneen avuksi. Yhteydenpito, muistutustoiminto ja kalenterikin mm.
Minä en osaisi enää kenenkään muun kanssa kaupassa käydä, häiriöksi olisi. Tietty, jos se ukko vielä eläisi, niin se olisi eri asia. Ainahan me yhdessä... - pilvi*
Valtavassa Jumbossa käydessämme ensimmäistä kertaa kävi meille kahdelle eläkeläiselle myös hassusti.
Jättikärryn pohjalla, oli pienet ostoksemme kun huomasin, että tuore leipä vielä puuttui. Komensin ukkoni odottamaan kärryn kanssa siinä just, että löydän hänet, mutta enhän uudessa hehtaarihallissa tienyt edes missä päinkään leipävuoret olivat. Niinpä viikon kuntojuoksun jälkeen yritin palata samaan paikkaan mihin ukkoa komensin pysymään. Ei löytynyt sitäkään enään, ja pyörittyäni hakemassa määrätyn näköistä herrasmiestä karvahattuineen,
päädyin kassalle, jonne jo oletin hänen järkevänä miehenä menneen.Siellä katseli hymyillen kun porhalsin paikalle:D
Taisi mennä pari vuotta ettemme käyneet Jumbossa lainkaan, mutta onhan tuokin jo tutuksi tullut.
- Maalaismies*
Kyllä minua niin harmittaa tuo AVI ja ELY. Kun menen entiseen lääninhallitukseen niin nytkö sitten menen AVIOON? Tai jos kyselen vaikkapa liikenneasioita, niin menenkö ELYSEEHEN? Kaikki tuttu ja turvallinen pitää hävittää - muka uudistaa ja tehostaa.
Kyllä minä sitten olen vihainen.- pilvi*
Harmillista se onkin, poikii varmaan maaseudun ukoissa huvittavia laukaisuja, kun emänille sanovat, että on mentävä pakosta Avioon!
Nuo lyhenteet joita ei tarvitse usein, onkin hämmentäviä , kun jo alkusekuntteina putoo kärryiltä kuunnelessaan kiireesti papattavia selostajia/toimittajia. Selviäähän ne useimmiten loppuun kuunnellessa, mutta yleisemmäksi on tullut. - Ramoona*
pilvi* kirjoitti:
Harmillista se onkin, poikii varmaan maaseudun ukoissa huvittavia laukaisuja, kun emänille sanovat, että on mentävä pakosta Avioon!
Nuo lyhenteet joita ei tarvitse usein, onkin hämmentäviä , kun jo alkusekuntteina putoo kärryiltä kuunnelessaan kiireesti papattavia selostajia/toimittajia. Selviäähän ne useimmiten loppuun kuunnellessa, mutta yleisemmäksi on tullut.LPÖ:stä eli lämmityspolttoöljystä tuli mukavasti suuhun mukautuva löpö, sitä on kiva taivutella. Uuden työ- ja elinkeinoministeriön lyhenne on TEM. Taivuttaisiko sitä TEM:öön vai TEM:ään vai TEM:iin ? Ehkä siitä tulee lopulta sana Temmi , onhan se tuttu työkalunakin.
Emme mene Elyseehen, vaan Elysee menee pikemminkin meihin, Elysee-Areenalle mahtuukin monta. Moni haaveilee pääsystä Thaimaaseen , koskapa taivaaseenkin tavoitellaan. - Katleija yksi
Ramoona* kirjoitti:
LPÖ:stä eli lämmityspolttoöljystä tuli mukavasti suuhun mukautuva löpö, sitä on kiva taivutella. Uuden työ- ja elinkeinoministeriön lyhenne on TEM. Taivuttaisiko sitä TEM:öön vai TEM:ään vai TEM:iin ? Ehkä siitä tulee lopulta sana Temmi , onhan se tuttu työkalunakin.
Emme mene Elyseehen, vaan Elysee menee pikemminkin meihin, Elysee-Areenalle mahtuukin monta. Moni haaveilee pääsystä Thaimaaseen , koskapa taivaaseenkin tavoitellaan.Aina vaan nuo kirjainlyhennykset lisääntyvät, joskus kuukelista ihan tarkistan, mistä kyse. Toiset lyhenteet ovat jo niin päähän jääneet, ettei aina tiedä mistä sanoista ne alkujaan tulevat. Välillä jo Matti Vanhanenkin on MV. Maalaismies ei olisi mm vaan Mm*. Kertoisko joku, koska lyhennyksen perään tulee piste, kun säännöissä on että pienellä kirjaimilla alkavaan, ei kuitenkaan mm (muun muass) perään.
- *Kukkahame*
Katleija yksi kirjoitti:
Aina vaan nuo kirjainlyhennykset lisääntyvät, joskus kuukelista ihan tarkistan, mistä kyse. Toiset lyhenteet ovat jo niin päähän jääneet, ettei aina tiedä mistä sanoista ne alkujaan tulevat. Välillä jo Matti Vanhanenkin on MV. Maalaismies ei olisi mm vaan Mm*. Kertoisko joku, koska lyhennyksen perään tulee piste, kun säännöissä on että pienellä kirjaimilla alkavaan, ei kuitenkaan mm (muun muass) perään.
No senkin voi katsoa googlelta esim. jne. käytetään pisteitä perässä.
Onneksi ei ole niin hiuksen hienoa tämä kirjoittelu täällä voi olla vaikka kaikki tarinat pisteittä ja pilkuitta, saavat hiuksen halkojat hommia.
Sormet kyllä vielä jäässä, tässä ne sulaa. - Lorena*
*Kukkahame* kirjoitti:
No senkin voi katsoa googlelta esim. jne. käytetään pisteitä perässä.
Onneksi ei ole niin hiuksen hienoa tämä kirjoittelu täällä voi olla vaikka kaikki tarinat pisteittä ja pilkuitta, saavat hiuksen halkojat hommia.
Sormet kyllä vielä jäässä, tässä ne sulaa.Mukavia sanontoja kuulee TV:stä milloin minkin asian yhteydessä. Meteorologi kertoo säästä ja sanoo."Viikonvaihteessa ollaan vielä pakkasella". Pakkanen on myös sukunimi josta nimen omistaja keksi vitsailla, mennään Pakkaselle, niinhän se TV:n säätilatohtorikin sanoo.
Suomenkieli on tehnyt minulle aina tenää, ainekirjoituksessa olin kirjoittanut:"...... pannaan ylös.....", johon maikka taas oikaisi "mitähän jos minä panisin neiti N alas", no siitä saakka musitan missä käytän sanaa panna. Rajua oli opetus männä vuosina. Katleija yksi kirjoitti:
Aina vaan nuo kirjainlyhennykset lisääntyvät, joskus kuukelista ihan tarkistan, mistä kyse. Toiset lyhenteet ovat jo niin päähän jääneet, ettei aina tiedä mistä sanoista ne alkujaan tulevat. Välillä jo Matti Vanhanenkin on MV. Maalaismies ei olisi mm vaan Mm*. Kertoisko joku, koska lyhennyksen perään tulee piste, kun säännöissä on että pienellä kirjaimilla alkavaan, ei kuitenkaan mm (muun muass) perään.
Kansanedustajamme M Pakkanen otti kaiken hyödyn tuosta säätoimittajien pakkasilmaisusta. Hän käytti sitä vaalimainoksissaan: "Tule pakkasen puolelle". Ja mies tuli valituksi eduskuntaan.
- Katleija yksi
Tuolla toisessa ketjussa kirjoiteltiin leskimiesten avuttomuudesta arkiaskareissa kotona vaimon kuoltua. Se oli sellainen vanhanaikainen järjestys ennen, että vaimo se teki kaikki nk. naisten työt kotona. Nykyäänhän niitä ei enää erotellakaan sukupuolen mukaan. Hyvässä lykyssä mies ei oppinut edes kaurapuuroa keittämään. Mitä olen jutellut kaltaisteni leskivaimojen kanssa, ja olemme todenneet että harvalle on tullut vaikeuksia selvitä miehen kuoleman jälkeen. Joidenkin miehet ovat hoitaneet perheen talousasiat, niin siinä oli jollain jotain opeteltavaa ollut.
Itse tein miehen veroilmoituksenkin. Ajokortti oli ajettava, kun mieheltä jäi auto. Se oli ainoa asia joka piti ottaa haltuun. Minä olen ajatellut monta kertaa, että hyvä ettei mieheni jäänyt yksin, uskon hänellä olisi selviytyminen ollut vaikeampaa kuin minulla.- sen muistan.
jäätyään leskeksi: "Sen avuttomampaa ihmistä ei ole kuin leskeksi jäänyt mies!"
Anoppi oli kotiäitinä elämänsä ollut. - Lorena*
sen muistan. kirjoitti:
jäätyään leskeksi: "Sen avuttomampaa ihmistä ei ole kuin leskeksi jäänyt mies!"
Anoppi oli kotiäitinä elämänsä ollut.Ikkunasta katselen kirkastuvaan pakkassäähän taivaan ranta näyttää erilaisia värisävyjä. Huomiota herättää ikkunasta näkyvä kuntopolku jossa nytkin mies kulkee karvahattu korville vedettynä, huopatosuut jalassa, hengitys nousee höyrynä ilmaan, parransänki huurteessa.Ilmeisesti saman ikäluokan kuuluva taapertaja kuten itsekukin. Mittari näyttää -22 astetta. Ilma on rutikuivaa joten henkeen se ottaa liikkuessa. Ei ihme jos hengitysilmaa pakkassäähän puhalletaan.Se on talvea nyt kaikilla mausteilla.
Karvahatut,pipot yleensä päähineet ovat tuikitärkeitä kylmillä ilmoilla sekä lämmin pukeutuminen.
Eilen pakkauduin toppavaatteisiin, satuin marketissa katsomaan peiliin ja voi kauhistus, olin kuin 100 kilon suorakaiteen oloinen voikuutio! Ei auta ilmojen mukaan kaikkien pitää pukeutua.
Viikonvaihteeksi jään tänne kaakonkulmille, pelkään jos auto jäätyy ulkosalla seisoessa vaikka on lämmityslaitteet sun muut, ihan vanha romu se ei ole. On tässä terästäydyttävä ja lähdettävä kauppahalliin, madekeittoa pakkasella mieli tekee ja se Lotto kuponki, jos vaikka osuisi muutama eku kohdalle. - Katleija yksi
Lorena* kirjoitti:
Ikkunasta katselen kirkastuvaan pakkassäähän taivaan ranta näyttää erilaisia värisävyjä. Huomiota herättää ikkunasta näkyvä kuntopolku jossa nytkin mies kulkee karvahattu korville vedettynä, huopatosuut jalassa, hengitys nousee höyrynä ilmaan, parransänki huurteessa.Ilmeisesti saman ikäluokan kuuluva taapertaja kuten itsekukin. Mittari näyttää -22 astetta. Ilma on rutikuivaa joten henkeen se ottaa liikkuessa. Ei ihme jos hengitysilmaa pakkassäähän puhalletaan.Se on talvea nyt kaikilla mausteilla.
Karvahatut,pipot yleensä päähineet ovat tuikitärkeitä kylmillä ilmoilla sekä lämmin pukeutuminen.
Eilen pakkauduin toppavaatteisiin, satuin marketissa katsomaan peiliin ja voi kauhistus, olin kuin 100 kilon suorakaiteen oloinen voikuutio! Ei auta ilmojen mukaan kaikkien pitää pukeutua.
Viikonvaihteeksi jään tänne kaakonkulmille, pelkään jos auto jäätyy ulkosalla seisoessa vaikka on lämmityslaitteet sun muut, ihan vanha romu se ei ole. On tässä terästäydyttävä ja lähdettävä kauppahalliin, madekeittoa pakkasella mieli tekee ja se Lotto kuponki, jos vaikka osuisi muutama eku kohdalle.Siellä kaakossa näyttää aina olevan kylmempää kuin täällä lounaassa. Juuri kun katsoin mittaria,se näytti -14 astetta. Onneksi ei sentään tuule. Lämpimästi pukeutuminen on tähdellistä nyt. Onneksi nykyään vaatteet ovat kevyitä, mutta entistä paksummiksi ne meikäläisenkin tekevät ja jotenkin kankeaksi.
Hyvä ostos oli lämpimät korvalaput, kyllä pysyvät korvat lämpiminä. Myös kintaat sormikkaiden sijaan ja lämpimät jalkineet, joissa varpailla tilaa.
Jos nyt vaikka lämpenisi, niin jo on ollut ennätyspitkä pakkasjakso vuosiin. - Katleija yksi
Olisi mukava kuulla leskeksi jääneiden miesten kertovan kokemuksistaan, miten he ovat selvinneet ja ovatko piankin nähneet parhaaksi etsiä uuden kumppanin. Siihen ei tietysti syynä ole päälimmäisenä paidanpesijää ja ruoanlaittajaa etsiä, vaan se että "ihmisen ei ole hyvä olla yksinänsä", kuten raamattu sanoo.
Teemmemö me naiset hallaa miehillemme, jos liiaksi passaamme. - Lorena*
Katleija yksi kirjoitti:
Siellä kaakossa näyttää aina olevan kylmempää kuin täällä lounaassa. Juuri kun katsoin mittaria,se näytti -14 astetta. Onneksi ei sentään tuule. Lämpimästi pukeutuminen on tähdellistä nyt. Onneksi nykyään vaatteet ovat kevyitä, mutta entistä paksummiksi ne meikäläisenkin tekevät ja jotenkin kankeaksi.
Hyvä ostos oli lämpimät korvalaput, kyllä pysyvät korvat lämpiminä. Myös kintaat sormikkaiden sijaan ja lämpimät jalkineet, joissa varpailla tilaa.
Jos nyt vaikka lämpenisi, niin jo on ollut ennätyspitkä pakkasjakso vuosiin.Kaakonkulmilla näyttää olevan hyvin originelleja kirkkoherroja. En ota kantaa siihen vaihdokkaaseen.
Eipä toisella evp kirkkoherralla ehtinyt vaimo kunnolla maatua kun oli jo tulokas pramilla. Pikavauhtia avioon ja pois muutto paikkakunnalta. Oltiin sitä niin uskovaa virassa ollessa että pois tieltä, saarnattiin nöyrää köyryä seurakuntalaisten niskaan, nimenomaan 6.käskyn tiimoilta. Muutaman kuukauden leskeys päättyi uuden liiton onneen. Olikohan tässä tunteet mukana?
Sanoisinkin se talouspuoli kyllä on monella hakusalla, mutta nopea avioituminen kertoo jotain muuta, ei ole suru sydämessä vaan navan ja polvien välissä. Hyi, hyi miten kirpeä oli taas kieli.
- paljas uneksija
Katleija heitti avauksessaan pyydyksen ja meikä meni heti koukkuun.
Se pyydys oli sellainen provokaatio, että ei paremmasta väliä.
Tosin Mauno Koivisto opasti meitä alamaisia ollessaan pressana, että jos provosoidaan, ei pidä provosoitua. Mutta mitäs teet, kun on tällaista "helposti koukkuun menevää sorttia", niin tässä sitä nyt ollaan ja yritetään pyristellä pois koukusta.
Se koukku oli avauksen se kohta, jossa avaaja pyysi kertomaan töppäyksistä. Ei muiden töppäyksistä, vaan omista.
Omista töppäyksistä on vaikka kuinka paljon kerrottavaa ja muiden töppäyksistä vielä monin verroin enemmän.
Siis omista töppäyksistä pyydettiin kertomaan, mutta kun en kerro.
Sen verran voin kertoa omista töppäyksistä, että olen ryhmitellyt ne pääluokkiin.
Pääluokkia on noin kymmenen ja joukossa on mm. syrjähypyt ja pyynnöstä myös leskimiehen naisseikkailut.
Nyt katsotaan mitä avaaja sanoo töppäyksistä ja sitten harkitaan jatkoa.- nääs neito
Paljon uteliaita lukijoita haluaa lukea niistä leskimiehen naisseikkailuista. Vois nääs varrautua, miten leskimiehet iskevät vapaana kävelevää riistaa. Pitäs nääs opetella noi varrautumiskeinot. Vasså kuu!
Muilla ei nii väliä, viimeinen kohta kiinnostaa. - loridasta
nääs neito kirjoitti:
Paljon uteliaita lukijoita haluaa lukea niistä leskimiehen naisseikkailuista. Vois nääs varrautua, miten leskimiehet iskevät vapaana kävelevää riistaa. Pitäs nääs opetella noi varrautumiskeinot. Vasså kuu!
Muilla ei nii väliä, viimeinen kohta kiinnostaa.tarkoitushakuisia heittoja.
- ritirari'''
loridasta kirjoitti:
tarkoitushakuisia heittoja.
Niinpä näkyy olevan!
- katl..eija
Alku oli lupaava, mutta sitten lopahti, kun kerroit ettet kerro. Enhä tuohon osaa muuta sanoa kuin että kaikkes oot antanut, kun nimimerkkisikin on paljas uneksija. Kynikö ne naiset sinut tykkänään.
- hopoi
katl..eija kirjoitti:
Alku oli lupaava, mutta sitten lopahti, kun kerroit ettet kerro. Enhä tuohon osaa muuta sanoa kuin että kaikkes oot antanut, kun nimimerkkisikin on paljas uneksija. Kynikö ne naiset sinut tykkänään.
kateus katleijaa kohtaan mitäpä muuta.
- paljas uneksija
nääs neito kirjoitti:
Muilla ei nii väliä, viimeinen kohta kiinnostaa.Nääs neidolle ja kaikille töppäilyistä kiinnostuneille voin kertoa yhden töppäilyn, joka sijoittuu töppäysteni ryhmään; leskimiehen naisseikkailut.
Juttu oli nimittäin niin, että laitoin kerran kirjeenvaihtoilmoituksen paikalliseen sanomalehteen.
Ilmoitus oli lyhyt ja ytimekäs.
"Leskimies etsii iltapäivä kahviseuraa 40-60 iloisista naisihmisistä. Vastaukset nimimerkillä kukkiva tölli."
Parin päivän kuluttua sain yhden vastauksen, jossa luki "pistä kassiis se kukkiva töllis".
Ja minä kun luulin olevani nokkela, käyttäessäni sananmuunnosta eli munan saannosta nimimerkkinä!?
Se oli paha töppäys näin viksulta leskimieheltä. - Katleija yksi
paljas uneksija kirjoitti:
Nääs neidolle ja kaikille töppäilyistä kiinnostuneille voin kertoa yhden töppäilyn, joka sijoittuu töppäysteni ryhmään; leskimiehen naisseikkailut.
Juttu oli nimittäin niin, että laitoin kerran kirjeenvaihtoilmoituksen paikalliseen sanomalehteen.
Ilmoitus oli lyhyt ja ytimekäs.
"Leskimies etsii iltapäivä kahviseuraa 40-60 iloisista naisihmisistä. Vastaukset nimimerkillä kukkiva tölli."
Parin päivän kuluttua sain yhden vastauksen, jossa luki "pistä kassiis se kukkiva töllis".
Ja minä kun luulin olevani nokkela, käyttäessäni sananmuunnosta eli munan saannosta nimimerkkinä!?
Se oli paha töppäys näin viksulta leskimieheltä...Juu, juttele sinä vaan täällä sinut tunnetaan, vaikk' itseäs viksuksi kehuisit, sitt et ole laisinkaan.
ps. eivät olleet oikein fiksuja nuo eiliset puhelinäänestäjätkään viisuehdokkaita valitessaan minun mielestäni. Onneksi Maria Lund pääsi silti finaaliin.
- Tanssijavaan
Tottakai löytyy vastauksia, esimerkiksi ettei muka voida suoraan.
Suoraan ja suoraan voin vastata että luultaisiin et ollaan asiasta jyvällä.
Hihii, nyt luullaan että suuntaututnut en on tällä mutta en todellakaan ole suuntautunut.
Suoraltakädeltä tuli mieleen kaikista pahin kun nainen sanoi en ikänä ole tanssinut näin huonosti. Yhyy.- *Kukkahame*
8+6 kirjoitti:
Yritän kuunnella vaan ei kuulu mitään, ei ainakaan tule väärin ymmärrystä ;-DDD!
En tarkoita tuota linkkiä, Romanssin kuuntelin jo, kaunista, herkkää, liikuttavaa... mitä vielä?
Tuli mieleen ne Kankkulan Kaivolla ohjelmat, ja toinen on Baskervillen Koira, ne voisivat tulla uusintoina, tietty on paljon muutakin, nuo nyt putkahti mieleeni.
Kanavia on kyllä ja uusintoja tulee sielläkin, kun on tarpeeksi vanha uusinta se kuulostaisi hyvältä.
Vai mitä mieltä Kansanradion 'johto' on? - pilvi*
*Kukkahame* kirjoitti:
Yritän kuunnella vaan ei kuulu mitään, ei ainakaan tule väärin ymmärrystä ;-DDD!
En tarkoita tuota linkkiä, Romanssin kuuntelin jo, kaunista, herkkää, liikuttavaa... mitä vielä?
Tuli mieleen ne Kankkulan Kaivolla ohjelmat, ja toinen on Baskervillen Koira, ne voisivat tulla uusintoina, tietty on paljon muutakin, nuo nyt putkahti mieleeni.
Kanavia on kyllä ja uusintoja tulee sielläkin, kun on tarpeeksi vanha uusinta se kuulostaisi hyvältä.
Vai mitä mieltä Kansanradion 'johto' on?Huolimatta 21 ast. ei tuule aurinko tulvii yli tienoon:D Kiinittelin rasvapalloja k.omenapuun oksille pikkutipusille ihan oksien kärkiin, ettei oravaveijari kaikkia syödä mutustele. Ei palellut hyppyset, vaikka niin luulin, se on tuo kuiva, tuuleton pakkasilma mukavan tuntuista:)
Kävellessä kyllä häikäistyy silmät, voi tulla lumisokeuskin., kun maa on niin puhtaan valkoinen, paitsi teiden reunat. Ihana talvi! - Katleija yksi
*Kukkahame* kirjoitti:
Vai mitä mieltä Kansanradion 'johto' on?Vastaanhan minä sinulel, kun tässä koneella nyt olen. Mitä telepatiaa tämä nyt on ihmettelin kun Baskervillen koiran (engl. The Hound of the Baskervilles) mainitsit. Juurihan eilen siitä kuulin mainittavan puheradiossa. Siellä arvosteltii elokuvaensi-iltoja ja brittiläisen kirjailijan Sir Arthur Conan Doylen kirjoittamasta Sherlock Holmes kirjasta tehtyä elokuvaa. Holmes oli kuulema niin nykyaikaistettu, että poissa oli hienostunut brittietsivä, tilalle oli tullut nyrkkejä käyttävä rambo. No se siitä.
Kysyit mielipidettäni uusinnoista. Nykyään tv ykköseltä ja kakkoselta tulee rutosti pikauusintoja jopa neljäkin kertaa lyhyen ajan sisällä. Ei hätää jos jää katsomatta, niin aina ehtii. Tosin nykyiset tallennusmahdollisuudet ovat niin hyvät, että ilman lähiuusintoja pärjäisi hyvin.
Mutta vanhoissa uusinnoissa on välillä helmiä. Minä olin nuoruudessani Elokuva-aitan lukija ja kiinnostunut filmitähdistä. Siksi ne vanhat Hollywood-filmit ovat minulle aarteita. Luontodokumentteihin ei koskaan kyllästy ja sitten nämä kiertomatkakuvaukset eri puolilla maapalloa, Tiibetti, Nepal ja Kiina ym.
Kansanradion soisi olevan uusintana entisen veroinen, eikä niinkään joidenkin kaksimielisten vitsien kokoelma. - BB
Katleija yksi kirjoitti:
Vastaanhan minä sinulel, kun tässä koneella nyt olen. Mitä telepatiaa tämä nyt on ihmettelin kun Baskervillen koiran (engl. The Hound of the Baskervilles) mainitsit. Juurihan eilen siitä kuulin mainittavan puheradiossa. Siellä arvosteltii elokuvaensi-iltoja ja brittiläisen kirjailijan Sir Arthur Conan Doylen kirjoittamasta Sherlock Holmes kirjasta tehtyä elokuvaa. Holmes oli kuulema niin nykyaikaistettu, että poissa oli hienostunut brittietsivä, tilalle oli tullut nyrkkejä käyttävä rambo. No se siitä.
Kysyit mielipidettäni uusinnoista. Nykyään tv ykköseltä ja kakkoselta tulee rutosti pikauusintoja jopa neljäkin kertaa lyhyen ajan sisällä. Ei hätää jos jää katsomatta, niin aina ehtii. Tosin nykyiset tallennusmahdollisuudet ovat niin hyvät, että ilman lähiuusintoja pärjäisi hyvin.
Mutta vanhoissa uusinnoissa on välillä helmiä. Minä olin nuoruudessani Elokuva-aitan lukija ja kiinnostunut filmitähdistä. Siksi ne vanhat Hollywood-filmit ovat minulle aarteita. Luontodokumentteihin ei koskaan kyllästy ja sitten nämä kiertomatkakuvaukset eri puolilla maapalloa, Tiibetti, Nepal ja Kiina ym.
Kansanradion soisi olevan uusintana entisen veroinen, eikä niinkään joidenkin kaksimielisten vitsien kokoelma.ja tosi kaunis tuo Sibeliuksen Romanssi,kiitos!
- jjoutava
BB kirjoitti:
ja tosi kaunis tuo Sibeliuksen Romanssi,kiitos!
olisinko sittenkin hieman musikaalinen kun tuo sävel alkaa soimaan korvissani kun näen sanat
Sibeliuksen romanssi.
Kansanradioon saa kirjoittaa niin olen käsittänyt ja jokainen voi lukea mitä kansanradiosta kuuluu.
Niin se vaan teknika kehittyy.
Puristahan minun pitäisi mutta kun elän niin yksinkertaista elämää että revi siitä nyt sitten jotakin puristavaa.
Laihtunutkin olen joten vaatteetkaan ei enää purista.
Hyvää iltaa toivotan kansanradioon. - pilvi*
jjoutava kirjoitti:
olisinko sittenkin hieman musikaalinen kun tuo sävel alkaa soimaan korvissani kun näen sanat
Sibeliuksen romanssi.
Kansanradioon saa kirjoittaa niin olen käsittänyt ja jokainen voi lukea mitä kansanradiosta kuuluu.
Puristahan minun pitäisi mutta kun elän niin yksinkertaista elämää että revi siitä nyt sitten jotakin puristavaa.
Hyvää iltaa toivotan kansanradioon.http://www.youtube.com/watch?v=bPvAQxZsgpQ
Hyvää yötä! - Katleija yksi
jjoutava kirjoitti:
Sibeliuksen romanssi.
Hyvää iltaa toivotan kansanradioon.Se lihominen on yleisempää kuin laihtuminen, siksi aina höristän korviani ja kysyn syyn laihtumiseesi. Oikeinko olet tehnyt muutoksia ruokailu- ja liikuntatottumuksiin. Jos ilman aikojaan laihtuu, pittää männä sinne TK:een kertomaan lekurille.
- katl..eija
pilvi* kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=bPvAQxZsgpQ
Hyvää yötä!Hyvää yötä ja kiitos upeasta Pavarottin Ave Mariasta.
- mahtavaaaa
katl..eija kirjoitti:
Hyvää yötä ja kiitos upeasta Pavarottin Ave Mariasta.
saatu aave marian säveltäjä tänne.
- jjoutava
Katleija yksi kirjoitti:
Se lihominen on yleisempää kuin laihtuminen, siksi aina höristän korviani ja kysyn syyn laihtumiseesi. Oikeinko olet tehnyt muutoksia ruokailu- ja liikuntatottumuksiin. Jos ilman aikojaan laihtuu, pittää männä sinne TK:een kertomaan lekurille.
Muutoksiapa hyvinkin, olen nykyisin solakka, harteikas, tiukkapep.. lihaksikas vanhus.
TK ssa käyn vain kerran 5iidessä vuodessa ajokortin takia.
Tuo kaikki tarkoittaa että olen samanlainen kuin kaikki muutkin täällä kirjoittavat miehet, - ja naiset. jjoutava kirjoitti:
Muutoksiapa hyvinkin, olen nykyisin solakka, harteikas, tiukkapep.. lihaksikas vanhus.
Tuo kaikki tarkoittaa että olen samanlainen kuin kaikki muutkin täällä kirjoittavat miehet, - ja naiset.nopeesti . Oli tosi mukavaa seuraa ,siinä se. Ja ne ihanat musiikkikappaleetkin. Ei tarvitse viedä Jerryäkään enään ulos ,poika kävi ja vei jerryn pika keikalle.
Näin ollen sanonkin hyvää yötä ja kauniita unia. Natti,natti.
Se pyörii vieläkin se lähetä ,mutta kai se siitä.- Katleija yksi
mahtavaaaa kirjoitti:
saatu aave marian säveltäjä tänne.
Sinä olet tosi fiksu, minulta kun jäi tuo sana -esittämä- siitä välistä pois unenpöpperössä. Mutta onko se Ave Maria aave maria.
- katleija yksi
jjoutava kirjoitti:
Tuo kaikki tarkoittaa että olen samanlainen kuin kaikki muutkin täällä kirjoittavat miehet, - ja naiset.En ole tuolla Monikan laihdutusketjua käynyt lainkaan lukemassa ja vilkaistessani sinne huomasin jjoutava sinun nimesi siellä. Taitaa siellä olla muitakin onnistuneita, onneksi olkoon tiimille.
- Yx leski vaan
pärjäävätkä leskeksi jäänee miehet yksin?
Kyllä pärjää ja hyvin. Oikeastaan meillä meni just tosin päin.
Kyllä vaimo ne keittiöhommat hoiti, mutta vähänkään miesmäisistä hommista ei tullut mitään.
Hyvin pärjään nykyisin yksin. Osaan vähäiset keittiöhommatkin.
Miksi ottaisin uuden?- Katleija yksi
No ei oo miehellä peukalo keskellä kämmentä, mukava kuulla että pärjäät. Uuden ottaminen/löytyminen, jos etsii/kohdalle sattuminen/kohtalo,,se olisikin ihan oma aiheensa. Onhan se kuitenkin aika intiimi ja yksityinen asia tuoda palstalle.
Miehiltä se ottaminen kokemuksen mukaan helpommin käy kuin naisilta. - Seku
Katleija yksi kirjoitti:
No ei oo miehellä peukalo keskellä kämmentä, mukava kuulla että pärjäät. Uuden ottaminen/löytyminen, jos etsii/kohdalle sattuminen/kohtalo,,se olisikin ihan oma aiheensa. Onhan se kuitenkin aika intiimi ja yksityinen asia tuoda palstalle.
Miehiltä se ottaminen kokemuksen mukaan helpommin käy kuin naisilta.Meidän ikäluokkamme miehistä useimmat taitavat osata valmistaa ruokansa itse.
Työssä käyvä kiireinen vaimo delegoi kotitöitä miehellekin, joka, tapaukseta riippuen toi mielellään kortensa yhteiseen kekoon.
Äitiemme ikäpolven miehet taas olivat vain "miehiä", eivät akkojen hommiin puuttuneet.
Valmiiseen pöytään, ja jos ruoka ei maistunut, tekijässä oli vika.
Entiseen ei ole onneksi enää paluuta.
Minulla on mies, joka on aina pitänyt ruoanlaitosta, tekee jopa parempaa ruokaa kuin minä. Hän kokeilee ennakkoluulottomasti uusia reseptejä, maustaa rohkeasti.....ja kyllä sitten tahtoo kuulla kehujakin.
Minähän kehun ja kiitän, kuten ruokavieraammekin. Seku kirjoitti:
Meidän ikäluokkamme miehistä useimmat taitavat osata valmistaa ruokansa itse.
Työssä käyvä kiireinen vaimo delegoi kotitöitä miehellekin, joka, tapaukseta riippuen toi mielellään kortensa yhteiseen kekoon.
Äitiemme ikäpolven miehet taas olivat vain "miehiä", eivät akkojen hommiin puuttuneet.
Minulla on mies, joka on aina pitänyt ruoanlaitosta, tekee jopa parempaa ruokaa kuin minä. Hän kokeilee ennakkoluulottomasti uusia reseptejä, maustaa rohkeasti.....ja kyllä sitten tahtoo kuulla kehujakin.
Minähän kehun ja kiitän, kuten ruokavieraammekin.että me miehet olemme muuttuneet tasa-arvoisemmiksi, kuin naiset.
Nykyisin useimma miehet osaavat ns. naisten työt kotitalouksissa, mutta naiset eivät jostain syystä pistä näppejään ns. miesten töihin ja se ei aina ole voimista kiinni.
Onhan sekin jonkinlaista tasa-arvoa.- Katleija yksi
Jopel kirjoitti:
että me miehet olemme muuttuneet tasa-arvoisemmiksi, kuin naiset.
Nykyisin useimma miehet osaavat ns. naisten työt kotitalouksissa, mutta naiset eivät jostain syystä pistä näppejään ns. miesten töihin ja se ei aina ole voimista kiinni.
Onhan sekin jonkinlaista tasa-arvoa.Kaikkea ihminen oppii kuin vaan haluaa, eikä tee siitä sen suurempaa numeroa. Viisaat äidit opettavat poikansa ja tyttönsä jo nuorena tekemään arkiaskareita kotona ja huolehtimaan oman osansa niistä. Pojat ovat yleensä innokkaita ruoanlaittajia ja leipojia määrätyssä iässä. Siitä miniät ja vävyt kiittävät.
Laiskuus on paha asia. Laiska töitänsä luettelee, sanoo sananlaskukin. Aivan kamalaa on kotitöistä riidellä, luulisi puhumalla pärjättävän. Nykyisin lapsilla on jo omat huoneet ja siinä voi sitten harjoitella siivousta ja järjestyksen pitoa.
Näin naisyksineläjänä kaupunkioloissa ei niitä miesten töitä huushollissa ole. Ainoa on, uuden valaisimen kiinnittäminen kattoon. Nyt kun minäkin olen saanut vaihdettua ne sokeripalat pikku pistokkaisiin, niin on helppo siihen uusi valaisinjohto tökkäistä. Niin ja selaiset tikkaat ostin, jossa on se kaide, josta saa tuen, etten suin päin lattialle suistu.
Autostakin olen luopunut, mutta ainahan siihenkin itse renkaat vaihdoin ja öljyn mittasin. - Seku
Katleija yksi kirjoitti:
Kaikkea ihminen oppii kuin vaan haluaa, eikä tee siitä sen suurempaa numeroa. Viisaat äidit opettavat poikansa ja tyttönsä jo nuorena tekemään arkiaskareita kotona ja huolehtimaan oman osansa niistä. Pojat ovat yleensä innokkaita ruoanlaittajia ja leipojia määrätyssä iässä. Siitä miniät ja vävyt kiittävät.
Laiskuus on paha asia. Laiska töitänsä luettelee, sanoo sananlaskukin. Aivan kamalaa on kotitöistä riidellä, luulisi puhumalla pärjättävän. Nykyisin lapsilla on jo omat huoneet ja siinä voi sitten harjoitella siivousta ja järjestyksen pitoa.
Näin naisyksineläjänä kaupunkioloissa ei niitä miesten töitä huushollissa ole. Ainoa on, uuden valaisimen kiinnittäminen kattoon. Nyt kun minäkin olen saanut vaihdettua ne sokeripalat pikku pistokkaisiin, niin on helppo siihen uusi valaisinjohto tökkäistä. Niin ja selaiset tikkaat ostin, jossa on se kaide, josta saa tuen, etten suin päin lattialle suistu.
Autostakin olen luopunut, mutta ainahan siihenkin itse renkaat vaihdoin ja öljyn mittasin."Oppia ikä kaikki", sanotaan, eli vanhalla iälläkin pystyy oppimaan uutta.
Monet ikäntyneet ihmiset ovat vain urautuneet vanhoihin tapoihinsa ja tottumuksiinsa, eikä mikään uusi pääse saamaan tilaa heidän toimissaan.
Luulen, että aivotoimintakin pysyy virkeänä, kun aivojaan käyttää. Ristisanatehtävät ovat hyvää aivovoimistelua, samoin bingohallissa gingon peluu. Tuon viimeisen "totuuden" kertoi minulle edesmennyt anoppini. Mummo istui tuntikausia päivässä gingohallissa ja voitti mielestään aina. Hän oli saanut bingovoittona saunan uuninkin. Mihinköhän sekin joutui, kun mummo siirtyi pois tästä ajasta!
Pienellä äänellä täytyisi mummon pelihimosta puhua kun itsekin teen joka päivä kenorivejä.
Täytyyhän elämässä olla jännitystäkin!:) - sinikynä ekv
Seku kirjoitti:
Meidän ikäluokkamme miehistä useimmat taitavat osata valmistaa ruokansa itse.
Minähän kehun ja kiitän, kuten ruokavieraammekin.Tänään aamulla oli Studio 55:ssä eräs vaihtoehtolääketieteen "lääkäri", joka puhui erityisesti ravinnon merkityksestä hyvinvoinnille.
Sehän ei sinänsä ole uutta, että ravinto on tärkeä tekijä meille immeisille.
Se mikä sai minut heristelemään kuuloelimiä oli hirssipuuro. Se on kuulemma monin verroin parempaa, kuin Markus-sedän suosima kaurapuuro.
Olenkin syönyt kaurapuuroa lähes joka aamu jo kymmeniä vuosia, mutta nyt taidan kokeilla hirssipuuroa.
No annas olla! Tänään siis vaan kauppaan ja sieltä mukaan hirssiryynejä. Ne peijakkaat olivatkin ulkolaisia. Eikö Suomessa viljellä hirssejä?
Vilkaisu pussin kylkeen ja voi peijooni. Ei voikaan valmistaa puuroa mikrossa, niin kuin kaurapuuroa.
Mikä neuvoksi? Täytyykö opetella sekin taito, kun olen yksineläjä? Vai pitääkö mennä hirsipuuhun?
Viimeisenä keinona vetoan nyt palstan naisväkeen. Jospa joku viitsisi neuvoa meikämannea hirsipuuron keitossa. Mutta se pitäisi olla sellainen helppo tekomalli, please! - *Kukkahame*
sinikynä ekv kirjoitti:
Tänään aamulla oli Studio 55:ssä eräs vaihtoehtolääketieteen "lääkäri", joka puhui erityisesti ravinnon merkityksestä hyvinvoinnille.
Se mikä sai minut heristelemään kuuloelimiä oli hirssipuuro. Se on kuulemma monin verroin parempaa, kuin Markus-sedän suosima kaurapuuro.
Olenkin syönyt kaurapuuroa lähes joka aamu jo kymmeniä vuosia, mutta nyt taidan kokeilla hirssipuuroa.
No annas olla! Tänään siis vaan kauppaan ja sieltä mukaan hirssiryynejä. Ne peijakkaat olivatkin ulkolaisia. Eikö Suomessa viljellä hirssejä?
Vilkaisu pussin kylkeen ja voi peijooni. Ei voikaan valmistaa puuroa mikrossa, niin kuin kaurapuuroa.
Mikä neuvoksi? Täytyykö opetella sekin taito, kun olen yksineläjä? Vai pitääkö mennä hirsipuuhun?
Viimeisenä keinona vetoan nyt palstan naisväkeen. Jospa joku viitsisi neuvoa meikämannea hirsipuuron keitossa. Mutta se pitäisi olla sellainen helppo tekomalli, please!Kun kirjoitat googlelle hirssipuuro, tulee paljon vaihtoehtoja, sieltä minäkin olen kokeillut jo muutaman, tässä kuitenkin yksi tuota mehupohjaista olen kokeillut.
http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/puurot/gluteenittomat_puurot/hirssipuuro/
Valmistus on aivan yhtä helppoa kuin kaurapuuron jos on teflonkattila ei se maitokaan pohjaan pala, ja valmiina jonkun aikaa kannen alla 'lepäämässä'
Mukavia puurotuokioita Sinulle.. - Ramoona*
sinikynä ekv kirjoitti:
Tänään aamulla oli Studio 55:ssä eräs vaihtoehtolääketieteen "lääkäri", joka puhui erityisesti ravinnon merkityksestä hyvinvoinnille.
Viimeisenä keinona vetoan nyt palstan naisväkeen. Jospa joku viitsisi neuvoa meikämannea hirsipuuron keitossa. Mutta se pitäisi olla sellainen helppo tekomalli, please!Joka-aamuisen puuron keittäjänä hirssi on tullut tutuksi minullekin. Siitä saa erinomaisen uunipuuron, mutta se pitäisi nähdäkseni tehdä maitoon ja melko suuri annos, ettei kuivu vuoan seinämiin. Voisihan sitä tietysti yksineläjä lämmitellä viikon mittaan mikrossa - ei tunnu kyllä houkuttelevalta, vaihteluahan ihminen kaipaa. Vesihaudekattilassa saa minkä tahansa puuron onnistumaan, siinä se valmistuu kuin itsestään.
Hirssiä voi keittää vaikka liharuuan lisäkkeeksi, korvata sillä riisin. Googletustaitoisena löydät varmasti vesihaudekattilasta tietoa ja kattilakaupan myyjätär neuvoo auliisti myös. Hirssi ei ainakaan puusa kasva, en tiedä, viljelläänkö Suomessa. - Seku
Ramoona* kirjoitti:
Joka-aamuisen puuron keittäjänä hirssi on tullut tutuksi minullekin. Siitä saa erinomaisen uunipuuron, mutta se pitäisi nähdäkseni tehdä maitoon ja melko suuri annos, ettei kuivu vuoan seinämiin. Voisihan sitä tietysti yksineläjä lämmitellä viikon mittaan mikrossa - ei tunnu kyllä houkuttelevalta, vaihteluahan ihminen kaipaa. Vesihaudekattilassa saa minkä tahansa puuron onnistumaan, siinä se valmistuu kuin itsestään.
Hirssiä voi keittää vaikka liharuuan lisäkkeeksi, korvata sillä riisin. Googletustaitoisena löydät varmasti vesihaudekattilasta tietoa ja kattilakaupan myyjätär neuvoo auliisti myös. Hirssi ei ainakaan puusa kasva, en tiedä, viljelläänkö Suomessa.Olen tekaissut puuron aina mikrossa. Se on nopea ja helppo tapaa valmistaa puuroa, mutta kannattaisi varmaan nähdä vähän enemmän vaivaa tehdessään puuroa.
Uunissa haudutettu olisi ehkä paremman , tai ainakin eri makuista.
Sitä vaan on tullut niin mukavuutta rakastavaksi, etten sanoisi laiskaksi.
Pakkanen vaan jatkuu ulkona, joten ei tee mieli kävelyllekään.
Tekemistä riittäisi vaikka kuinka paljon näissä sisätiloissakin, muttaj okin saamattomuus vaivaa, eikä ole halua ryhtyä oikein mihinkään. Kaamosaikaa vielä eletään, mutta eiköhän ensi kuussa jo aurinko ole niin korkealle, että tarmo ja reippaus asioiden suorittamiseen lisääntyy.
Sanoin miehelleni, että juuri tälläisenä pysähtyneenä talviaikana olisi mukava lähteä kotoa johonkin pikkuisen tuulettumaan. Hän oli samaa mieltä, ehkä, sillä vaitiolohan on myöntymisen merkki.
- Katleija yksi
Tämä kuuluu töppäysten sarjaan ja jatkoksi puurojuttuihin. Ensimmäinen askar aamulla on tietysti aamukahvin keitto. Mutta mitä, hanasta ei tullutkaan vettä. Nyt oli päivävaatteet puettava ja mentävä ala-aulaan ilmoitustaululle katsomaan onko vesikatkoksesta ilmoitettu. Olihan ulko-ovessa lappu, että yhtiössä on tänään lämmönsiirtimen uusiminen ja vesi on poissa puoli viiteen asti. Kun en eilen ulko-ovesta kertaakaan kulkenut, en tiennyt tästä ja vedet jäi varaamatta. Voi itku. Näköään kerran päivässä on kämpästä lähdettävä.
Olin laittanut illalla luomukauraryynit veteen, jotta puuro kypsyisi aamulla nopeammin. Vesi oli imeytynyt aika tarkkaan, mutta yritin kuitenkin puuron keittää, sillä tuloksella että se paloi pohjaan. Siirsin sen toiseen kattilaan ja ohensin maidolla, joten hyvä puuro siitä tuli. Kahvi jäi kuitenkin saamatta.
Pitää käydä kaupasta ostamassa vesipullo.
Tuntuvat nuo patteritkin olevan kylmiä.- Seku
Tästä pakkaskaudesta ilmeisesti johtuu, että monissa kerrostaloissakin on vesijohtotöitä.
Kaupungissa asuva ystäväni kertoi, että heillä oli vesi poikki kahdeksan tuntia.
Tämä Kansanradio on mukava keskusteluketju. Sensuurista, niinkuin radiossa yleensä, johtunee, ettei häiritseviltä "aalloiltakaan" ole tullut viestejä.
Nyt heti koputtamaan maalaamatonta puuta :( - Katl..
Seku kirjoitti:
Tästä pakkaskaudesta ilmeisesti johtuu, että monissa kerrostaloissakin on vesijohtotöitä.
Kaupungissa asuva ystäväni kertoi, että heillä oli vesi poikki kahdeksan tuntia.
Tämä Kansanradio on mukava keskusteluketju. Sensuurista, niinkuin radiossa yleensä, johtunee, ettei häiritseviltä "aalloiltakaan" ole tullut viestejä.
Nyt heti koputtamaan maalaamatonta puuta :(Yhtiössämme tämä työ oli suunnitelmissa, joten meillä ei mitään jäätymisongelmia ole, elleivät nyt sitten jäädy päivän aikana, mutta huoltomies minua kyllä rauhoitteli.
Seku kirjoitti:
Nyt heti koputtamaan maalaamatonta puuta :(ja vedet meni poikki.
Käytiin kaupasta ostamassa tuollainen 5 l lähdevesipullo.
Kun se meni sitten tyhjäksi ja vettä taas tuli, niin täytettiin se pullo hanavedellä.
Tuolla nurkassa se on jököttänyt. Silloin tällöin ollaan vesi vaihdettu. Ei se paljon tilaa vie.
Ei sitä koskaan tiedä näin kaupungissa.- niittykukkoilija
sanaan: luomu...Kysynkin, tiedätkö muuta näistä luomujutuista, kuin maininnan luomu ja hinta huomattavasti kalliimpi?
Huijataan meitä näillä luomujutuilla, siitähän on ollut tutkittuja juttuja. Monet tuotteet ovat samaa tavaraa, ilman sanaa: luomu. Onko vesi luonnonmukaista, kahvi luomua, ulkomailta tuotettua, ulkomailta tuodaan viljaa, ehkä juuri kauraakin. Viljely tuskin onnistuu nykyään ilman lisäaineita, joita on joka elintarvikkeessa ja me nautitaan niistä hyvillä mielin, ilman enempiä epäluuloja. - Katleija yksi
niittykukkoilija kirjoitti:
sanaan: luomu...Kysynkin, tiedätkö muuta näistä luomujutuista, kuin maininnan luomu ja hinta huomattavasti kalliimpi?
Huijataan meitä näillä luomujutuilla, siitähän on ollut tutkittuja juttuja. Monet tuotteet ovat samaa tavaraa, ilman sanaa: luomu. Onko vesi luonnonmukaista, kahvi luomua, ulkomailta tuotettua, ulkomailta tuodaan viljaa, ehkä juuri kauraakin. Viljely tuskin onnistuu nykyään ilman lisäaineita, joita on joka elintarvikkeessa ja me nautitaan niistä hyvillä mielin, ilman enempiä epäluuloja.Juu tuosta jutustani voi saada käsityksen, että käytän luomutuotteita enemmänkin. Oikeastaan en osta luomutuotteita lainkaan, mutta nämä ostamani neljän viljan hiutaleet huomasin luomuiksi vasta kotona. Olisiko ne tehty ilman keinolannoiteita kasvatetusta viljasta. Ihan yhtä hyvää puuroa niistä tuli kuin tavallisistakin hiutaleista. En osaa nyt suoralta kädeltä sanoa, mikä tuote olisi luomuna parempaa.
Luontoa säästävämpää tuo luomuviljely on kuin tehoviljely. Sen puoleen hyvä asia ja kalliimpia tuotteet, koska tuottavuus on vähäisempää.
Valinnan varaa on mahdottomasti elintarvikkeissakin. On monia, jotka ihan ideologisista syistä käyttävät pelkästään luomutuotteita. Minä en. - niittykukkoilija
Katleija yksi kirjoitti:
Juu tuosta jutustani voi saada käsityksen, että käytän luomutuotteita enemmänkin. Oikeastaan en osta luomutuotteita lainkaan, mutta nämä ostamani neljän viljan hiutaleet huomasin luomuiksi vasta kotona. Olisiko ne tehty ilman keinolannoiteita kasvatetusta viljasta. Ihan yhtä hyvää puuroa niistä tuli kuin tavallisistakin hiutaleista. En osaa nyt suoralta kädeltä sanoa, mikä tuote olisi luomuna parempaa.
Luontoa säästävämpää tuo luomuviljely on kuin tehoviljely. Sen puoleen hyvä asia ja kalliimpia tuotteet, koska tuottavuus on vähäisempää.
Valinnan varaa on mahdottomasti elintarvikkeissakin. On monia, jotka ihan ideologisista syistä käyttävät pelkästään luomutuotteita. Minä en.Äskettäin oli telkussa näistä esim. kevyt tuotteista, vaikka ny jogurtti: siihen lisätään vettä, jolloin saadaan " kevyempää. " Näin ollen ymmärrän, että muihinkin kevyt tuotteisiin lisätään nestettä ja hintaa lisää. Kyllä meitä huijataan kaikilla kevyt tuotteilla, ne ei maistu miltään ja ovat ainakin samanhintaisia kuin muutkin. Nuoret ihmiset, joiden nakunautinnot on vielä hakusessa, käyttävät kevyt tuotteita ja laihduttajat. Minä ikääntyneenä, en ostele mauttomia kevyt tuotteita, en minä niitä enää haudassa tarvii, jonne tästä kaikki lähdetään. Harmittaa vielä sielläkin, ettei tullut parempia makuja syötyä!
- Katleija yksi
niittykukkoilija kirjoitti:
Äskettäin oli telkussa näistä esim. kevyt tuotteista, vaikka ny jogurtti: siihen lisätään vettä, jolloin saadaan " kevyempää. " Näin ollen ymmärrän, että muihinkin kevyt tuotteisiin lisätään nestettä ja hintaa lisää. Kyllä meitä huijataan kaikilla kevyt tuotteilla, ne ei maistu miltään ja ovat ainakin samanhintaisia kuin muutkin. Nuoret ihmiset, joiden nakunautinnot on vielä hakusessa, käyttävät kevyt tuotteita ja laihduttajat. Minä ikääntyneenä, en ostele mauttomia kevyt tuotteita, en minä niitä enää haudassa tarvii, jonne tästä kaikki lähdetään. Harmittaa vielä sielläkin, ettei tullut parempia makuja syötyä!
Näyttää menevän kaksinpuheluksi, no sama se. Kyllä tuo tuotekehittely on mennyt huippuunsa. Jos on kysymys leivästä, jogurteista, rasvoista, maidostakin, niin valitse siinä sitten kymmenistä vaihtoehdoista. Kaikenlaisia kastikkeita ja makusörsseleitä onkin sitten kymmeniä hyllymetrejä. Meikä osaa valita ja oikean tiedon seuloa, ettei lankea mainosmiesten totuuksiin. Harvemmin ostan edes puolivalmisteita, sillä aikaa riittää valmistaa ruoka alkutekijöistä alkaen maukasta kotiruokaa. Eihän enää pieniä kauppoja voi olla, sillä tilaa tuollainen lajikevalikoima kysyy kaupalta. Marketit suurenevat suurenemistaan.
- JoBel
Katleija yksi kirjoitti:
Näyttää menevän kaksinpuheluksi, no sama se. Kyllä tuo tuotekehittely on mennyt huippuunsa. Jos on kysymys leivästä, jogurteista, rasvoista, maidostakin, niin valitse siinä sitten kymmenistä vaihtoehdoista. Kaikenlaisia kastikkeita ja makusörsseleitä onkin sitten kymmeniä hyllymetrejä. Meikä osaa valita ja oikean tiedon seuloa, ettei lankea mainosmiesten totuuksiin. Harvemmin ostan edes puolivalmisteita, sillä aikaa riittää valmistaa ruoka alkutekijöistä alkaen maukasta kotiruokaa. Eihän enää pieniä kauppoja voi olla, sillä tilaa tuollainen lajikevalikoima kysyy kaupalta. Marketit suurenevat suurenemistaan.
En osta kevytjuustoa, vaan ihan oikeeta.
Jos kevytjuustoa kaipaan, niin katson vahat kengät kaapista ja otan niistä pohjat irti.
Siinä se ostos ja ilman kauppa reissua. - Lorena*
JoBel kirjoitti:
En osta kevytjuustoa, vaan ihan oikeeta.
Jos kevytjuustoa kaipaan, niin katson vahat kengät kaapista ja otan niistä pohjat irti.
Siinä se ostos ja ilman kauppa reissua.Onko lukutaidossani jotain pielessä vai missä on vika. Aamulla kun avaan lehdet, kaikki suoltavat vain onnetonta moskaa, murhia, riitoja, tappeluita, ripulia Tampereella, onko Noro virus vai mikä.Syyttelyitä, miten Obaman suosio on laskussa, Vanhanen on jälleen median hampaissa, (painostuksella jota hän saa jatkuvasti niskaansa, ihme paineensieto kyky täytyy miehellä olla että kestää). Mummo löytyy sohvalta ollut yli 2v kuolleena - kukaan ei kaipaa. Käykö yksinäisten kohdalla useinkin näin, "kun sielu taivaaseen vilahtaa, kyllä piru pitää perijöistä huolen.
Tässä vain pintaliipaisuja negatiivisista uutisista. TV on siis väylä turhan mainosmoskan ihan kuin postiluukku ovessa.Eipä ihme kun ei kiinnosta enää hallitus, yhteiskunta, politiikka, lama ei sitten mikään, kun on kiinnostus mennyt, se on.
Paikallinen lehti oli uudistanut sivustonsa, olihan sinne tullut nakki- ja madekeitto ohjeet. Jotakin positiivista viestintää urheilu ja kulttuuri sivustoilla.
Kuka jaksaa uskoa enää mihinkään, mistä saa luotettavaa tietoa, kuvaruutukin näyttää kliseitänsä, mieti siinä sitten, voitko luottaa uutisiin ja dokumentteihin - usein ei.
Olen saanut tarpeeksi negatiivisista uutisista, odotan josko tulisi jotain myönteistä luettavaa lehdistä tai TV:stä. Onneksi on kirjat, luen parhaillaan Joyce Carol Oatesin Putous. Onneksi on elämänhalu vielä tallella, pitänee pakata sukset ja painua Lapin hangille, ei kuitenkaan Riumuliiterin iloihin, samaan Lapin noidilta uutta pontta päiviin. - uzma
Lorena* kirjoitti:
Onko lukutaidossani jotain pielessä vai missä on vika. Aamulla kun avaan lehdet, kaikki suoltavat vain onnetonta moskaa, murhia, riitoja, tappeluita, ripulia Tampereella, onko Noro virus vai mikä.Syyttelyitä, miten Obaman suosio on laskussa, Vanhanen on jälleen median hampaissa, (painostuksella jota hän saa jatkuvasti niskaansa, ihme paineensieto kyky täytyy miehellä olla että kestää). Mummo löytyy sohvalta ollut yli 2v kuolleena - kukaan ei kaipaa. Käykö yksinäisten kohdalla useinkin näin, "kun sielu taivaaseen vilahtaa, kyllä piru pitää perijöistä huolen.
Tässä vain pintaliipaisuja negatiivisista uutisista. TV on siis väylä turhan mainosmoskan ihan kuin postiluukku ovessa.Eipä ihme kun ei kiinnosta enää hallitus, yhteiskunta, politiikka, lama ei sitten mikään, kun on kiinnostus mennyt, se on.
Paikallinen lehti oli uudistanut sivustonsa, olihan sinne tullut nakki- ja madekeitto ohjeet. Jotakin positiivista viestintää urheilu ja kulttuuri sivustoilla.
Kuka jaksaa uskoa enää mihinkään, mistä saa luotettavaa tietoa, kuvaruutukin näyttää kliseitänsä, mieti siinä sitten, voitko luottaa uutisiin ja dokumentteihin - usein ei.
Olen saanut tarpeeksi negatiivisista uutisista, odotan josko tulisi jotain myönteistä luettavaa lehdistä tai TV:stä. Onneksi on kirjat, luen parhaillaan Joyce Carol Oatesin Putous. Onneksi on elämänhalu vielä tallella, pitänee pakata sukset ja painua Lapin hangille, ei kuitenkaan Riumuliiterin iloihin, samaan Lapin noidilta uutta pontta päiviin.Myrsky mylvi ja ukkonen jyrahteli mahtavasti,kansa varmaan nousi iloisena katsomaan tata yollista naytelmaa,vihdoinkin saatiin sadetta 5kk kuivuuden jalkeen,nyt meille tulee kevat,keltaiset yasmiinit kukkivat jo ne ovat kevaan airuet.
Oneksi meilla ei ole muuta kuin luomu tuotteita,muita saa noista rikkaiten kaupoista ulkomailta tuotuja ,no antaa rikkaiden syoda ittensa kipeeksi.
Parhaillaan on menossa appelsiini,omena ja banani sesonki,suoraan puista kauppoihin.
Noi suomen uutiset ovat niin mietoja,avaappas lehden taalla,ihmetella pitaa vakiluku senkun kasvaa vaikka sita harvennetaan paivittain.
Katleijalle ja muillekin kaunista pakkaspaiva,koska oli viimeiset suojakelit? - Katleija yksi
Lorena* kirjoitti:
Onko lukutaidossani jotain pielessä vai missä on vika. Aamulla kun avaan lehdet, kaikki suoltavat vain onnetonta moskaa, murhia, riitoja, tappeluita, ripulia Tampereella, onko Noro virus vai mikä.Syyttelyitä, miten Obaman suosio on laskussa, Vanhanen on jälleen median hampaissa, (painostuksella jota hän saa jatkuvasti niskaansa, ihme paineensieto kyky täytyy miehellä olla että kestää). Mummo löytyy sohvalta ollut yli 2v kuolleena - kukaan ei kaipaa. Käykö yksinäisten kohdalla useinkin näin, "kun sielu taivaaseen vilahtaa, kyllä piru pitää perijöistä huolen.
Olen saanut tarpeeksi negatiivisista uutisista, odotan josko tulisi jotain myönteistä luettavaa lehdistä tai TV:stä. Onneksi on kirjat, luen parhaillaan Joyce Carol Oatesin Putous. Onneksi on elämänhalu vielä tallella, pitänee pakata sukset ja painua Lapin hangille, ei kuitenkaan Riumuliiterin iloihin, samaan Lapin noidilta uutta pontta päiviin.Pienen pieni tyttövauva,jolla oli kiire tulla kuukautta liian aikaisin maailmaan, sellainen oli tänään sylissäni. Ensimmäinen neljännestä polvesta. Kahdessa viikossa oli painoa tullut 200 grammaa lisää, nyt jo 2 ja puolikiloinen. Mutta voi kuinka pieni ja kaikki jo valmiina, kevyt kuin höyhen. Käsivarrelleni päästyään pää kääntyy rintaani päin ja suu hamuaa. Voi ei, ei täältä enää ruokaa heru, se on tuo äiti tuossa sohvalla, sieltä saat kohta. Kahden tunnin välein hän ruokaa tarvitsee ja sitten taas unta, unta.
Hoivaa, rakkautta ja huolenpitoa tämäkin ihmistaimi tarvitsee vuosia. Kaikkea hyvää pienelle ihmeelle toivon.
On hyvä tuo isyysloma. Tosi tervetullut, että isä on mukana alusta asti ja yhdessä äidin kanssa lastaan hoitavat. - Atolfia
Katleija yksi kirjoitti:
Pienen pieni tyttövauva,jolla oli kiire tulla kuukautta liian aikaisin maailmaan, sellainen oli tänään sylissäni. Ensimmäinen neljännestä polvesta. Kahdessa viikossa oli painoa tullut 200 grammaa lisää, nyt jo 2 ja puolikiloinen. Mutta voi kuinka pieni ja kaikki jo valmiina, kevyt kuin höyhen. Käsivarrelleni päästyään pää kääntyy rintaani päin ja suu hamuaa. Voi ei, ei täältä enää ruokaa heru, se on tuo äiti tuossa sohvalla, sieltä saat kohta. Kahden tunnin välein hän ruokaa tarvitsee ja sitten taas unta, unta.
Hoivaa, rakkautta ja huolenpitoa tämäkin ihmistaimi tarvitsee vuosia. Kaikkea hyvää pienelle ihmeelle toivon.
On hyvä tuo isyysloma. Tosi tervetullut, että isä on mukana alusta asti ja yhdessä äidin kanssa lastaan hoitavat.Katleija-1 ensimmäisestä lapsenlapsenlapsesta,(näinkö se meni). Olet nyt kunnia-arvoisa iso-mummi. Ihanaa pitää vielä sylissä sellaista pientä kääröä. Vaikka eihän ne nykyään enää kääröjä ole, kapaloita kun ei käytetä. Ovat heti ihan oikeissa vaatteissa.
Asiasta toiseen. Mikä kumman muoti tuo iso huivi kaulaan kiedottuna aivan leuan alle on. Tänään PressiKlubissa oli lihavalla naistoimittajalla paksun, lyhyen kaulansa ympärillä sellainen paksu huivi. Aivan kamalan ruma. Saman näin Uutisvuodossa Maria G-R:lla. Aivan kamala tyyli on tullut. Ellei nyt ihmisellä ole pakko peittää jotain jälkiä kaulassaan niin tuollainen pitäisi kieltää. No jaa, vitsi, vitsi. Tuo minua kuitenkin kummastuttaa. Luulisi naisihmisen haluavan kaunistua eikä tehdä itseään rumemmaksi pukeutumisella. Pitkä kaula on naisen kaunistus.
Tämä areenahan oli kaikenlaiselle viestinnälle, niin nyt tuli sitten tällaista rutinaa.
Hyvää Yötä!!! - Hintriika*
Atolfia kirjoitti:
Katleija-1 ensimmäisestä lapsenlapsenlapsesta,(näinkö se meni). Olet nyt kunnia-arvoisa iso-mummi. Ihanaa pitää vielä sylissä sellaista pientä kääröä. Vaikka eihän ne nykyään enää kääröjä ole, kapaloita kun ei käytetä. Ovat heti ihan oikeissa vaatteissa.
Asiasta toiseen. Mikä kumman muoti tuo iso huivi kaulaan kiedottuna aivan leuan alle on. Tänään PressiKlubissa oli lihavalla naistoimittajalla paksun, lyhyen kaulansa ympärillä sellainen paksu huivi. Aivan kamalan ruma. Saman näin Uutisvuodossa Maria G-R:lla. Aivan kamala tyyli on tullut. Ellei nyt ihmisellä ole pakko peittää jotain jälkiä kaulassaan niin tuollainen pitäisi kieltää. No jaa, vitsi, vitsi. Tuo minua kuitenkin kummastuttaa. Luulisi naisihmisen haluavan kaunistua eikä tehdä itseään rumemmaksi pukeutumisella. Pitkä kaula on naisen kaunistus.
Tämä areenahan oli kaikenlaiselle viestinnälle, niin nyt tuli sitten tällaista rutinaa.
Hyvää Yötä!!!Rupesi vallan mietityttämään, mistä sen pitkän kaulan koristuksekseen saisi! Mutta samaa mietin Uutisvuotoa katsellessa. Eikö moinen kaulavaate ahdista? Muoti on muotia, mutta kaikkea ei millään ymmärrä.
Nykyisin, kun katselen vaatekauppojen valikoimia, niin oikein helpottaa, ettei tarvitse panna rahaa niihin - ovat niin rumia, etten huolisi, vaikka olisi vielä kaksikymppisen vartalo (jonka on hukannut vuosikymmeniä sitten). - Katleija-yksi
Olen pyytänyt viestisi poistoa.
Perustelut: ilkeilymielessä kirjoitettu ja saman linkin olet jo toiseen ketjuun laittanut ilm. samalla motiivilla. - Katleija-yksi
Hintriika* kirjoitti:
Rupesi vallan mietityttämään, mistä sen pitkän kaulan koristuksekseen saisi! Mutta samaa mietin Uutisvuotoa katsellessa. Eikö moinen kaulavaate ahdista? Muoti on muotia, mutta kaikkea ei millään ymmärrä.
Nykyisin, kun katselen vaatekauppojen valikoimia, niin oikein helpottaa, ettei tarvitse panna rahaa niihin - ovat niin rumia, etten huolisi, vaikka olisi vielä kaksikymppisen vartalo (jonka on hukannut vuosikymmeniä sitten).Lyhyeen kaulaan on minunkin tyytyminen ja siitäkö se sitten johtuukin, että huiveista en pidä. Ostellut kyllä niitä olen ja joskus kai olen sentään niitä paria (musta ja tummanpunainen) ohutta pitkää huivia jakkupuvun kanssa käyttänyt. Hankalia ovat huivit kaiken kaikkiaanYksi korillinen huiveja on vaatekomeron ylähyllyllä. Jos kaulan lämmikettä tarvitsen, niinkuin nyt näillä pakkasilla, kauluri on parempi tai korkeakauluksinen villajumpperi.
Toissa talvena kun nuorilla oli vielä se muoti, että keskivartalo oli paljaana, oli jotenkin koomisen näköistä kun kaulalla valtava huivikäärö ja päällä oleva lyhyt pusakka ja pillifarkut jättivät melkein navankin paljaaksi. Mutta muoti mikä muoti milloinkin.
Pahus kun en saa mieleen sitä, miksi sitä olkapäällä pidettävää pitkää huivia sanotaan. Tarja Halonenhan sitä aina käyttää noilla ulkomaanmatkoillaan, varsinkin puhujapöntöissä vieraillessaan.
Miten se siinä pysyy, lieko jotenkin kiinnitetty. - xxxxxxxx
Katleija-yksi kirjoitti:
Olen pyytänyt viestisi poistoa.
Perustelut: ilkeilymielessä kirjoitettu ja saman linkin olet jo toiseen ketjuun laittanut ilm. samalla motiivilla.Eihän kaikki lue kaikkea. Jos et olisi noin perus kiltti saattaisi Kananen suutua sinuun. Olen kyllä kertonut opinnoistani minäkin ja laitoinkin sen ensimmäisen linkin ystävänä. Olen valmis puolustamaan Pilvi Kanasen näkemystä. Vielä tähdennän että, tämä kyseinen lääkärikeskus maksaa mainostilasta Suomi 24;jälle.
Tämä sama linkki on aiemmin annettu samalle Lorenalle hänen vihjaillessa kysymyksessä olevan "Valelääkärin".
Voithan tuon tarkistaa avaamalla linkin onko kyseessä Lorenan vihjaama valelääkäri vaiko todella oikea lääkäri.
Katsoppas monilaan ei aina tiedosta omaa tilaansa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2137506- 582943
- 1932357
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101773Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1711728Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke201406- 751261
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381173Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä271165Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501029