Minulta otettiin ajokortti pois syksyllä 2007 ja jos muistan oikein niin poliisi taisi höpistä jotain kahden vuoden ajokiellosta. Nyt siitä on jo kulunut yli kaksi vuotta ja en ole saanut korttiani takaisin.
Onko asia niin että poliisi ei oma-aloitteisesti palauta korttiani vaan minun on mentävä itse poliisiasemalle kyselemään sitä?
Jotkut ovat arvelleet että rikkeeni on sen verran vakava että minun on suoritettava inssiajo uudestaan saadakseni kortin takaisin. Onko minun siis ilmoittauduttava autokouluun ja sitten autokoulun autolla suoritettava inssiajo?
Alkoholilla, huumeilla tai lääkeaineilla ei ollut osuutta asiaan.
Ajokortin saaminen takaisin
11
4578
Vastaukset
- Helmunt Schwein
Valehtelet, sillä poliisi ei voi määrätä kahden vuoden ajokieltoa, ainoastaan 1-6 kk. Tätä pidemmän ajokiellon määrää oikeus. Ei sinne poliisiasemalle henkilökohtaisesti ole pakko mennä, koska puhelimetkin on jo keksitty.
Inssi menee ilman muuta uusiksi, mutta kaikkein ensiksi kannattaa soittaa poliisille. He tarkistavat koneiltaan, mikä on tilanne ja kertovat miten pitää jatkossa menetellä.- kortiton tyyppi
Asun melko lähellä poliisiasemaa joten ei ole iso vaiva mennä paikan päälle. Taidan mennä siis sinne kyselemään jossain vaiheessa.
- kyykkyjuhani
Sanot, että inssi menee ilman muuta uusiksi. En nyt löydä säädöspohjaa, mihin se perustuu. Kerro mullekin.
- Helmunt Schwein
kyykkyjuhani kirjoitti:
Sanot, että inssi menee ilman muuta uusiksi. En nyt löydä säädöspohjaa, mihin se perustuu. Kerro mullekin.
Heikot näyttävät olevan tietosi.
74 § (3.8.1990/676)
Uuteen kuljettajantutkintoon määrääminen
Poliisi voi määrätä kuljettajan uuteen kuljettajantutkintoon jne - kyykkyjuhani
Helmunt Schwein kirjoitti:
Heikot näyttävät olevan tietosi.
74 § (3.8.1990/676)
Uuteen kuljettajantutkintoon määrääminen
Poliisi voi määrätä kuljettajan uuteen kuljettajantutkintoon jneNiin miksi se inssi menee ilman muuta uusiksi? TLL 74:sessa sanotaan, että jos on toistuvasti syyllistynyt jne tai muutoin on todennäköistä syytä epäillä, ettei ole säilyttänyt ajotaitoaan.
Kysyjältähän oli otettu kortti pois 2007. Ei hän ole toistuvasti syyllistynyt ja mites se on ilman muuta selvä, että ajotaito on mennyt?
Olikos kysyjä joutunut inssiin? - Helmunt Schwein
kyykkyjuhani kirjoitti:
Niin miksi se inssi menee ilman muuta uusiksi? TLL 74:sessa sanotaan, että jos on toistuvasti syyllistynyt jne tai muutoin on todennäköistä syytä epäillä, ettei ole säilyttänyt ajotaitoaan.
Kysyjältähän oli otettu kortti pois 2007. Ei hän ole toistuvasti syyllistynyt ja mites se on ilman muuta selvä, että ajotaito on mennyt?
Olikos kysyjä joutunut inssiin?Tietosi ovat edelleen surkeat. Ei missään lainkohdassa kerrota, että poliisin on määrättävä uuteen kuljettajantutkintooon vaan, että poliisilla on oikeus määrätä. Koska se on hallinnollinen toimenpide, niin tapaukset harkitaan aina tapauskohtaisesti.
Asiasta on varmaan olemassa tuhansia sivuja tietoa, mutta tässä nyt yksi esimerkin vuoksi.
http://www.kho.fi/paatokset/46384.htm
- kortiton tyyppi
Rohkenin sitten mennä poliisiasemalle kyselemään ajokortistani. Virkailija kysyi henkilötunnustani ja näpytteli hetken tietokonettansa. Sitten hän kaivoi ajokorttini esille jostain kansiosta ja antoi sen minulle. En siis joutunut uusimaan ajokoetta.
Asiantila on siis niin kuten ensimmäisessä viestissä epäilin eli poliisi ei oma-aloitteisesti palauta korttiani vaan sitä pitää mennä itse kyselemään.
Onpahan nyt joku henkilöllisyystodistus jos haluaa ostaa jotain Visa Electron-kortilla ja voi todistaa henkilöllisyytensä kun menee vaikka eduskuntavaaleissa äänestämään.
Nimimerkkini "kortiton tyyppi" ei siis enää pidä paikkaansa.- Space Cadet
"Asiantila on siis niin kuten ensimmäisessä viestissä epäilin eli poliisi ei oma-aloitteisesti palauta korttiani vaan sitä pitää mennä itse kyselemään"
No ei tietenkään palauta oma-aloitteisesti. Kuvittelitko muka niin? - kortiton tyyppi
Space Cadet kirjoitti:
"Asiantila on siis niin kuten ensimmäisessä viestissä epäilin eli poliisi ei oma-aloitteisesti palauta korttiani vaan sitä pitää mennä itse kyselemään"
No ei tietenkään palauta oma-aloitteisesti. Kuvittelitko muka niin?Kuvittelin että poliisiasemalta tulee joku kirje jossa kehotetaan hakemaan ajokortti poliisiasemalta sitten kun ajokielto on päättynyt.
- Anonyymi
jos ajokortti on hyllyllä jää uudestaa kiinni kortiton ajo siirtykö kortin saanti
- Anonyymi
Siirtyy siten, että jokaisesta kärystä määrätään aina ajokielto, vaikka korttia ei periaatteessa ole. Ajokiellot voivat menevät yli sen ajankohdan, jolloin kortti olisi pitänyt saada. Ei poliisi määrättömästi jakele ajokieltoja ja anna sakkoja. Tarpeeksi monta, 7-8 käryä vuoden sisällä, niin kortitta-ajot siirtyvät oikeuteen, sieltä tulee vankeutta ja ajokieltoa mahdollisesti useamman vuoden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2261603- 991478
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1731251Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori381214Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks131067- 51964
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_188916Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric284892- 48827
- 25818