Onko kokemuksia kihloista, jotka jäivät vain kihloiksi?

kosintaa vailla

Tarkoitan sitä, kun kihlaus on kestänyt jo vuosia, mutta mies vaan vetkuttaa ja lupaa, että joo joo, kyllä me sitten aikanaan naimisiinkin mennään...

Onko joku kokenut tämän ja lopettanut koko suhteen sen vuoksi, kun avioliittoa ei vaan kuulu, ja kauanko odotit?

8

1407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avoliitossa

      suhde oli hyvin nuorena aloitettu, kihloihin mentiin hyvin ylimalkaisista syistä parin vuoden seurustelun ja yhdessä asumisen jälkeen.

      Mies osoittautui täysin avioliittovastaiseksi, vaikka kihlasormukset hankki! Nyt on erottu, ex on ollut vuosia uudessa suhteessa ja ei aikomustakaan naimisiin uudenkaan kanssa. Itse olen taas kihloissa ja taas odotan sitä isoa kysymystä...

      • ..

        Mitä isoa kysymystä ootat? kosittuhan sua jo on jos kerta kihloissa oot..


      • hääpäivää
        .. kirjoitti:

        Mitä isoa kysymystä ootat? kosittuhan sua jo on jos kerta kihloissa oot..

        odotan toteutuvaksi. Ei meillä ole päivistä sovittu. Aivan kuin ei ensimmäisessä avoliitossakaan, joka sitten olikin vain loputonta kihlausta.


      • odottelun
        hääpäivää kirjoitti:

        odotan toteutuvaksi. Ei meillä ole päivistä sovittu. Aivan kuin ei ensimmäisessä avoliitossakaan, joka sitten olikin vain loputonta kihlausta.

        takia minä ainakin halua, että kun rakkaani kosii päätämme hääpäivän mahdollisimman pian sen jälkeen. Naimisiinhan ei tarvitse heti mennä ja hääpäivähän voi olla vaikka 3 vuoden päässä...


    • päin...

      olen nainen, joka ikävä kyllä vetkuttaa naimisiin menon kanssa. Menimme kihloihin hyvin nopeasti seurustelun alettua, eikä kumpikaan halunnut silloin samantien naimisiin. (Kuka haluaisi nykyisin siinä tilanteessa, jos ei ole asuttu yhdessä, koettu vielä ns. vastoinkäymisiä ja huomattu, millainen toinen on arjessa. Sekä monia muita asioita.)

      Oletteko keskustelleet miehen kanssa noista syistä? Ettei hänestä vain olisi tuntunut siltä aikoinaan, että jätät hänet, ellei hän kihlaa sinua? Mistä syistä sinä haluaisit naimisiin/entä miehesi/miksei haluaisi? Entä millaiset häät mies haluaisi/millaiset omat vaatimuksesi ovat, oletko tuonut ne esiin? Voihan olla, ettei mies esim. halua isoja häitä ja ajattelee, että sinä haluaisit? Toisia tuollaisetkin tilaisuudet ahdistaa ihan älyttömästi, meillä kumpikin on esim. sitä mieltä, että juhlien järkkäämiseen liittyvä stressi olisi paljon suurempi kuin sen tuoma ilo. Miksi pitäisi toisia ihmisiä varten mennä naimisiin suureellisesti? Minä olen lisäksi pitkälti järki-ihmisiä sen suhteen, millaisen rahanmenon naimisiinmeno joka tapauksessa tuo. En halua opiskeluaikana ottaa lainaa esim. häämatkoja varten, ne rahat pitää tienata ensin. Kun haluaa kuitenkin tehdä jotakin ikimuistoista, eikä vain kirkon kautta mäkkäriin tms:D Voipa olla yksi vaihtoehto myös se, että miehesi ei liiemmin arvosta kirkkoa instituutiona ja pitää naimisiin menoa vähän "turhana", eihän se mitään teidän liittonne aikana tavallaan vaikuta. Eikös avioliiton näkyvät vaikutukset astu voimaan lähinnä siinä, kenen nimen lapset saavat, muutoin vain eron sattuessa, ellei ole tehty avioehtoa.

      Nämä syyt eivät välttämättä koske teitä, mutta tämän oli tarkoitus osoittaa, kuinka monenlaisia syitä sitä saattaa olla, vaikka oikeasti rakastaa toista ja haluaa jakaa elämänsä toisen kanssa. Eli keskustelkaa ainakin ennen kuin kylmästi ilmoitat, että nyt oot lähdössä!

      • kosintaa vailla

        avioliitto olisi jo toinen, siinä voi olla syy, ettei hän niin kauheasti halua häärumbaa toiste kokea. Oikeastaan hän on maistraatin suuntaan vihjannutkin. Minulle avioliitto olisi ensimmäinen, joten hiukan hassulta sitä tuntuisi vain pikavisiitillä tuomarin pakeilla käydä. Olen jo miehelleni sanonut, etten aio loputtomiin olla kihloissa, mutta eihän sitä niin vain pysty toista jättämään yhden ainoan syyn takia. Sen vuoksi olisinkin kiinnostunut kuulemaan, onko kukaan itse asiassa saanut tehtyä moista päätöstä, jos näyttää siltä, ettei haave avioliitosta ehkä koskaan toteudukaan?


      • aviossa vihdoin
        kosintaa vailla kirjoitti:

        avioliitto olisi jo toinen, siinä voi olla syy, ettei hän niin kauheasti halua häärumbaa toiste kokea. Oikeastaan hän on maistraatin suuntaan vihjannutkin. Minulle avioliitto olisi ensimmäinen, joten hiukan hassulta sitä tuntuisi vain pikavisiitillä tuomarin pakeilla käydä. Olen jo miehelleni sanonut, etten aio loputtomiin olla kihloissa, mutta eihän sitä niin vain pysty toista jättämään yhden ainoan syyn takia. Sen vuoksi olisinkin kiinnostunut kuulemaan, onko kukaan itse asiassa saanut tehtyä moista päätöstä, jos näyttää siltä, ettei haave avioliitosta ehkä koskaan toteudukaan?

        Me aloimme seurustella tosi nuorina seurusteltuamme 1v menimme kihloihin 10vuotta odotin että mieheni ottaisi naimisiin menon puheeksi.. sitä ei kuulunut 10vuoteen joten aloin oma ehtoisesti ostamaan hää lehtiä ja puhumaan "Oliskohan isot häät vai pienet... ketäköhän sitä kutsuis" mieheni ilmeestä huomasi hänen jännittävän jotain... tai salaavan.. Otin aiheen seuraavana päivänä hieno tunteisesti esille ja kuinka ollakkaan mieheni jännitti sitä kauheeta hälinää ja kirkko häitä.
        Joten päätimme mennä Maistraatissa naimisiin ja sen jälkeen pidimme keski kokoiset juhlat vuokratulla juhla paikalla ja oli todella ikimuistoiset.


      • kosintaa vailla
        aviossa vihdoin kirjoitti:

        Me aloimme seurustella tosi nuorina seurusteltuamme 1v menimme kihloihin 10vuotta odotin että mieheni ottaisi naimisiin menon puheeksi.. sitä ei kuulunut 10vuoteen joten aloin oma ehtoisesti ostamaan hää lehtiä ja puhumaan "Oliskohan isot häät vai pienet... ketäköhän sitä kutsuis" mieheni ilmeestä huomasi hänen jännittävän jotain... tai salaavan.. Otin aiheen seuraavana päivänä hieno tunteisesti esille ja kuinka ollakkaan mieheni jännitti sitä kauheeta hälinää ja kirkko häitä.
        Joten päätimme mennä Maistraatissa naimisiin ja sen jälkeen pidimme keski kokoiset juhlat vuokratulla juhla paikalla ja oli todella ikimuistoiset.

        jotka odottavat ja odottavat. Kyllä sinäkin tosi pitkämielisesti odotit, täytyy myöntää. Minulle tulee viisi vuotta odottamista. Lisäksi minua häiritsee se, että mieheni kyllä meni ensimmäiseen avioliittoonsa vain noin vuoden seurustelun jälkeen, oli ollut komeat tanssihäät ja satoja vieraita. Olenko siis sittenkään hänen mielestään sen arvoinen, että naimisiin kannattaisi mennä, sitä en voi olla miettimättä odotellessani.

        Tiedän, että myös vanhempani odottavat sitä, että saisivat olla lastensa häissä. Niin ei ole kenenkään kohdalla käynyt. Arvostan avioliittoa mm. siksi, että vanhempani ovat vuosikymmeniä pysyneet liitossaan.

        Mutta vieläkään ei ole ilmaantunut kuin yksi sellainen, joka on koko kihlauksensa ja suhteensa päättänyt, koska avioliittoa ei vain näy eikä kuulu. Onko muka näin hyvin suomalaisnaisten tilanne tässä asiassa? Olen itse luullut enemmistöä suomalaismiehistä avioliittovastaiseksi. Taitavat vain puhua.

        Onko miehiä, jotka selittäisivät minulle, miksei mies avioidu, vaikka kihlautuu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe