Brazil Brasiliassa

JL

parin, kolmen sivun otsikot ja juttuja lueskelin, mutt onko täällä käynyt vaan rantalomailijoita?
Eikö kukaan oo käyny Brasilian pääkaupungissa? ...Brazil:ssa? vai Brasil på finska ko pitäis kirjoittaa? ;)

Mua kiinnostais siellä Oscar Niemeyerin suunnittelemat monet kulttuuri ja hallintokohteet.

Miten sinne pääsee? ja mitä maksanee? eri vuodenaikoina?
Onko joku aika, jolloin esim sään vuoksi ei kantsi ajatella sinne menoa?
Entä majapaikat eli hotellit?
hinta- ja laatutaso?
ja tietty se turvallisuus?

10

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies Riosta

      No laitetaan pieni kuvaus.

      Olen kaksi kertaa kaynyt Brasiliassa (siis paakaupungissa) ja ihan heti en tajua miksi joku sinne haluaisi menna.
      Rakennukset kuin ita-Euroopassa/Venajalla 60-luvulla. Tiet leveita, kaikki paikat aivan samannakoisia. Ne Niemeyerin rakennukset on akkia katsottu.

      Riosta lento 400 realia ja ylospain per suunta.

      • JL

      • Mies Riosta
        JL kirjoitti:

        se kirkkokin ja ne hallintorakennuksetkin, jotka Niemeyer on suunnitellut vai?
        Ovatko nekin kuin venäläisiä?
        Siinä tapauksessa on Venäjällä tapahtunut melkoinen rak.tekniikan kehitys viime vuosikymmeninä.
        En oo siellä käynyt kylläkään kuin silloisessa Leningraadissa, jota Pietariksi taas nykyään kutsutaan.
        ...enkä siellä tällaisa luomuksia nähnyt:
        http://images.google.fi/images?q=Oscar Niemeyer&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi-FI:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&ei=R6hZS-...

        pointin.

        Ne pari kurjaa mokkia mitka Niemayer on suunnitellut ei siis ole mikaan syy menna sinne. Lentaminen on sen verran arvokasta. Tosin jos tekee niin etta jo Suomesta tullessa ottaa lennot Brasiliaan ja jatkaa siita matkaa niin miksikas ei.


      • JL
        Mies Riosta kirjoitti:

        pointin.

        Ne pari kurjaa mokkia mitka Niemayer on suunnitellut ei siis ole mikaan syy menna sinne. Lentaminen on sen verran arvokasta. Tosin jos tekee niin etta jo Suomesta tullessa ottaa lennot Brasiliaan ja jatkaa siita matkaa niin miksikas ei.

        no mehän voidaan olla ihan eri mieltä mikä on kurjaa ja mikä ei. Mutta kun rakennuksista puhutaan, niin uskoisin noiden Niemeyerin suunnittelemat ovat kyllä varsinaisia arkkitehtuurin helmiä ja todella kaukana kurjuudesta.

        Mutt niiden lukumäärästä tuossa pääkaupungissa mulla ei oo sen kummempaa tietoa kuin mitä oon kirjoista lukenut, että "hän on suunnitellut sen 'kokonaan'" - tarkoittaa tietty niitä kulttuuri- ja hallintorakennuksia, ym. - se kaupungin (lentokoneen) 'runko-osa'

        Kyllä minäkin tiedän, että sen kaunis lähtöajatus ei toteunut käytännössä, vaan slummia rakentui ympärille kyllä. Mutta eikös se keskustaale/väylä ja ainakin alut asunto'siivistä' ole hänen suunnittelemiaan?

        Kaupunkihan on lintuperspektiivistä katsoen lentokoneen mallinen. Siitä tuo 'runko' ja 'siivet'-sanontani.


      • Mies Riosta
        JL kirjoitti:

        no mehän voidaan olla ihan eri mieltä mikä on kurjaa ja mikä ei. Mutta kun rakennuksista puhutaan, niin uskoisin noiden Niemeyerin suunnittelemat ovat kyllä varsinaisia arkkitehtuurin helmiä ja todella kaukana kurjuudesta.

        Mutt niiden lukumäärästä tuossa pääkaupungissa mulla ei oo sen kummempaa tietoa kuin mitä oon kirjoista lukenut, että "hän on suunnitellut sen 'kokonaan'" - tarkoittaa tietty niitä kulttuuri- ja hallintorakennuksia, ym. - se kaupungin (lentokoneen) 'runko-osa'

        Kyllä minäkin tiedän, että sen kaunis lähtöajatus ei toteunut käytännössä, vaan slummia rakentui ympärille kyllä. Mutta eikös se keskustaale/väylä ja ainakin alut asunto'siivistä' ole hänen suunnittelemiaan?

        Kaupunkihan on lintuperspektiivistä katsoen lentokoneen mallinen. Siitä tuo 'runko' ja 'siivet'-sanontani.

        mitenkahan taman nyt oikein selittaisi....

        Brasilia, olkoonkin lintuperspektiivista lentokoneen nakoinen, on ihmisperspektiivista lahinna itasaksalainen betonilahio. Toki siella on muutama Niemeyerin suunnittelema torppakin, mutta noin yleisesti se on aika masentava kyla. Enka edes tarkoita mitaan slummeja.

        Mita kaupungin suunnitteluun noin yleisesti tulee niin eipa ainakaan minua hirveasti sykahdyttany. Kyla on jaettu kortteleihin, joista jokainen on toinen toisensa kopio. Nama korttelit jakautuvat viivasuorien autovaylien avulla. Kuka tahansa osaa piirtaa sellaisen pohjakaavan. Pahinta kaikessa on se etta lahestulkoon jokainen kortteli tosiaan on toinen toisensa kopio. Tasmalleen samannakoisia. Eli normaalit maamerkit puuttuvat lahes kokonaan.

        No, ymmarran etta on niitakin joiden mielesta identtiset betonikolossit ovat hienoja.


      • Vai mitä?
        Mies Riosta kirjoitti:

        mitenkahan taman nyt oikein selittaisi....

        Brasilia, olkoonkin lintuperspektiivista lentokoneen nakoinen, on ihmisperspektiivista lahinna itasaksalainen betonilahio. Toki siella on muutama Niemeyerin suunnittelema torppakin, mutta noin yleisesti se on aika masentava kyla. Enka edes tarkoita mitaan slummeja.

        Mita kaupungin suunnitteluun noin yleisesti tulee niin eipa ainakaan minua hirveasti sykahdyttany. Kyla on jaettu kortteleihin, joista jokainen on toinen toisensa kopio. Nama korttelit jakautuvat viivasuorien autovaylien avulla. Kuka tahansa osaa piirtaa sellaisen pohjakaavan. Pahinta kaikessa on se etta lahestulkoon jokainen kortteli tosiaan on toinen toisensa kopio. Tasmalleen samannakoisia. Eli normaalit maamerkit puuttuvat lahes kokonaan.

        No, ymmarran etta on niitakin joiden mielesta identtiset betonikolossit ovat hienoja.

        Kyllä karhutalo Töölöössä aina tuollaisen kylän voittaa!


    • fala inglês

      The capital of Brazil is Brasilia.

      • fala finlandes !

        se on Brasília ei mikaan Brazil. Brazil on englanniksi Brasilia, eli itse maa. Brasil se on sitten portugalin eli Brasilian aidinkielen kielella.

        paakaupunki ei mikaan ihmeellinen, pienemmat paikat mielenkiintoisempia, kuten Canoa Quebrada.


      • JL
        fala finlandes ! kirjoitti:

        se on Brasília ei mikaan Brazil. Brazil on englanniksi Brasilia, eli itse maa. Brasil se on sitten portugalin eli Brasilian aidinkielen kielella.

        paakaupunki ei mikaan ihmeellinen, pienemmat paikat mielenkiintoisempia, kuten Canoa Quebrada.

        juu maa on Brasilia minunkin tietääkseni, mutt niinkuin 'mies Riosta' tiesi, niin Brasiliallakin on pääkaupunki ja senkin nimi on sitt kaiketi Brasilia... vai Brasil, vai jotain muuta ja sinne pääkaupunkiin on mun mielenkiintoni kohdistunut.


      • Antijuntti
        fala finlandes ! kirjoitti:

        se on Brasília ei mikaan Brazil. Brazil on englanniksi Brasilia, eli itse maa. Brasil se on sitten portugalin eli Brasilian aidinkielen kielella.

        paakaupunki ei mikaan ihmeellinen, pienemmat paikat mielenkiintoisempia, kuten Canoa Quebrada.

        Canoe Quebrada on pikkukylä, jossa on yksi katu.

        Sopii hyvin pienten kylien miehille kuten Oululaisille..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe