Omaa tyhmyyttäni menin avaamaan tuntemattoman tiedoston ja koneeni ilmoitti saman tien, että siihen on tarttunut troijalainen. Mitenhän pääsen siitä eroon? Nyt koko kone toimii hitaasti ja kaatuilee jatkuvasti.
Käytössäni on AVG Anti-Virus Free. Ohjelma ilmoitti viruksesta ja laittoi sen automaattisesti karanteeniin. Kun avaan karanteeni-sivun (virus vault), näen karanteenissa olevan troijalaisen ja vaihtoehtoina on Restore, Restore As ja Delete. Tarkoittaako tuo delete koko tiedoston poistamista vai viruksen poistamista karanteenista? Ohjelmassa näkyy tiedosto, josta tartunta on tullut. Poistin koko tiedoston ja tyhjensin roskakorin.
Luulin, että karanteeni auttaisi ensihätään, mutta Windows Defender ilmoittaa edelleen jatkuvasti troijalaisesta. Valitsin toimenpiteen "poista", mutta saan vain virheilmoituksen. Sen sijaan karanteeniin laittaminen onnistuu. Kun avaan karanteeni-sivun, mitään ei kuitenkaan näy olevan karanteenissa. Defender ilmoittaa viruksen olevan "trojan downloader: win32/renos.JM"
Apua kaivataan! Ja mieluiten rautalangasta vääntäen, sillä koneen ääressä on ei niin paljon tietokoneista ymmärtävä naishenkilö.
Troijalaisen poistaminen?
adlsda
3
1711
Vastaukset
tarkoittaa avg:ssä nimenomaan sitä, että se poistaa sen viruksen.
yksi vaihtoehto poistaa on, työkalut/ kansion asetukset/ näytä piilotiedostot. sen jälkee menet c asemalle ja siellä näkyy himmeämpänä avg virusvault §§§§ tommosten merkkien ympäröimänä. klikkaat sen aktiiviseksi näppiksestä shiftl del ja enteriä perään.Normaalisti kone menee uudelleenasennukseen jos teit tuon pääkäyttäjänä tai jos käyttöjärjestelmän päivitykset on laiminlyöty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197