"”Myös Apple Mac OS X:n käyttäjillä elää vielä sitkeä uskomus, että Maccia eivät troijalaiset saastuta. Tämän tietävät valitettavasti hakkeritkin”, Santa Monica Networksin tietoturvakonsultti Mikko Tammiruusu toteaa tiedotteessa.
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article366881.ece?s=r&wtm=tietoviikko/-21012010
Eli täytyykö nyt laittaa virustorjuntaa kehiin kun Mac on yhtä turvaton kuin Windows, herrojen mukaan
Vaara vaanii
5
383
Vastaukset
- Juupa juu
Tuota samaa on vuosikaudet toitotettu. Miksiköhän vain pari troijalaista on olemassa nekin sellaisia että käyttäjän täytyy ne asentaa.
Tuota laulua on vuosikaudet kuultu ja ainakin minä olen kyllästynyt siihen.
Olen käyttänyt Mac:a eri käyttöjärjestelmäversiolla vuodesta 1995 eikä vielä tähän mennessä koneeseeni ole tarttunut pöpöjä. Alkuaikoina minulla oli virustorjunta koneella mutta viimeiset kymmenen vuotta en ole sellaista tarvinnut. Useilla ystävilläni jolla on WinPc puolestaan on ollut viruksia ja troijalaisia koneella vaikka niissä on ollut virustorjunta.
Juu nyt sitten seuraava laulu, käyttäjiä niin vähän ettei haittaohjelmien tekijöitä kiinnosta. Luulisi että useamman miljoonan käyttäjän koneisiin murtautuva olisi tosi jehu noissa piireissä.
Nuo tietoturvakonsultit kertovat jatkuvasti OS X tarvitsevan virustorjuntaa. Täytyyhän niiden leipänsä eteen laulaa ja etsiä uusia markkina-alueita. >Mac on yhtä turvaton kuin Windows, herrojen mukaan
Missäs niin väitettiin?- MacPro
"Santa Monica Networks uskoo, että myös uusissa käyttöjärjestelmissä , kuten Microsoftin Windows 7:ssa, piilee omat uhkansa."
jos siis olisit lukenut koko tekstin olisit huomannut että tuolla uudella MS seiskalla ei voi turvallisesti surfata netissä. - 1stMacFinn
Helppo on puhua, jotta saisi firmansa palveluita myytyä.
Mutta missä ne todeliset uhat nyt sitten on? Niitä on koko 2000-luku luvattu. Ja mitä on toteutunut: pari laboratoriossa todettua proof-of-concept virusta, joita ei ole tavattu labran ulkopuolella, 2-4 troijalaista, jotka käyttäjän täytyy itse etsiä netistä ja asentaa. Pari noistakin pitää käyttäjän itse käynnistää...
Eli vastauksena kysymykseesi: virustorjuntaa ei tarvita kehiin Macin kanssa edelleenkään. - G4 MDD
se macin johon laittaisit.......
En tarvi edelleenkään omalle koneelle mitään höpöohjelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609235Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492829Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312607- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971935- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241806Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501341Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281201