eurythmy goetheanum

Mika el Toro

21

1041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulueukasta
    • Stalkkaaja

      Tuolta se näyttää staikussakin :D Muistoja, muistoja... Oli ne kyllä mukavia aikoja.

      • Mika el Toro

        että piditkö eurytmiasta ja miksi?


      • Stalkkaaja
        Mika el Toro kirjoitti:

        että piditkö eurytmiasta ja miksi?

        Juu, kyllä mä siitä tykkäsin. Koulussa istumisesta tuli hirveän helposti jännitystä niskaan ja sitä kautta päänsärkyjä, mutta eukkaaminen auttoi. Vaikka siis olisihan tietysti esim. joogakin auttanut. Mutta koordinaatiokykyä se ainakin paransi.


      • tyytyväinen steineri
        Mika el Toro kirjoitti:

        että piditkö eurytmiasta ja miksi?

        Eurytmia avasi minulle uuden elämän ja sitä kautta sain myös tietää aikaisemmista elämistäni. Olen hyvin onnellinen, että vanhempani laittoivat minut aikanaan steinerkouluun. Ilman sitä olisin ollut tuomittu syntymään seuraavassa elämässä alenevaan inkarnaatioon.


      • 11+10=21
        tyytyväinen steineri kirjoitti:

        Eurytmia avasi minulle uuden elämän ja sitä kautta sain myös tietää aikaisemmista elämistäni. Olen hyvin onnellinen, että vanhempani laittoivat minut aikanaan steinerkouluun. Ilman sitä olisin ollut tuomittu syntymään seuraavassa elämässä alenevaan inkarnaatioon.

        "Ilman sitä olisin ollut tuomittu syntymään seuraavassa elämässä alenevaan inkarnaatioon."

        Kiinnostaisi tietää, että minkä oppisuunnan mukaista tällainen ajattelu on? En tunne nimittäin yhtäkään jälleensyntymiseen liittyvää filosofiaa, jossa ajateltaisiin näin. Tarkennan siis vielä, että myös antroposofia on minulle tuttua huttua.


      • Saatana.
        11+10=21 kirjoitti:

        "Ilman sitä olisin ollut tuomittu syntymään seuraavassa elämässä alenevaan inkarnaatioon."

        Kiinnostaisi tietää, että minkä oppisuunnan mukaista tällainen ajattelu on? En tunne nimittäin yhtäkään jälleensyntymiseen liittyvää filosofiaa, jossa ajateltaisiin näin. Tarkennan siis vielä, että myös antroposofia on minulle tuttua huttua.

        Filosofia, jonka perusteella mikä tahansa aihe on sen arvoinen, että sitä kannatta pilkata. Trollogian kannattajat ovat 12-18 -vuotiaita ja harrastavat "trollaamiseksi" kutsuttua toimintaa lähinnä verkon keskustelupalstoilla. Tarkoitus on ärsyttää ja johtaa harhaan mahdollisimman monta ns. runkkaria, joita ovat trollausta harrastavalle "trollille" kaikki muut ihmiset.


      • exsteiner
        11+10=21 kirjoitti:

        "Ilman sitä olisin ollut tuomittu syntymään seuraavassa elämässä alenevaan inkarnaatioon."

        Kiinnostaisi tietää, että minkä oppisuunnan mukaista tällainen ajattelu on? En tunne nimittäin yhtäkään jälleensyntymiseen liittyvää filosofiaa, jossa ajateltaisiin näin. Tarkennan siis vielä, että myös antroposofia on minulle tuttua huttua.

        seinäjoella antroposofiaan liitetään olennaisena osana uskominen jälleensyntymiseen. opin tämän steinerkoulussa jossa lapseni oli.


      • ihan oikeasti !
        exsteiner kirjoitti:

        seinäjoella antroposofiaan liitetään olennaisena osana uskominen jälleensyntymiseen. opin tämän steinerkoulussa jossa lapseni oli.

        niinhän kai pitäisi kaikkien ihmisten uskoa > etteivät saastuttaisi tulevaa
        asuinpaikkaansa > kuten nyt yhä kiihtyvällä tahdilla jatkuu > siis ihan
        sikana !!!!!
        steinerkoulu tekee arvokasta kasvatustyötä !!!!!!


      • 19+8=27
        exsteiner kirjoitti:

        seinäjoella antroposofiaan liitetään olennaisena osana uskominen jälleensyntymiseen. opin tämän steinerkoulussa jossa lapseni oli.

        Antroposofiaan liitetään varmasti olennaisena osana jälleensyntyminen - niin Seinäjoelle kuin Tohmajärvelläkin. Mutta ei ole silti antroposofisesti perusteltua, että syntyisi "alenevaan inkarnaatioon", jollei olisi törmännyt steinerkouluun elämänsä aikana. Tosin en tiedä onko alkuoperäisen viestin (viittaan siis nimimerkkiin "tyytyväinen steineri") kirjoittaja antroposofi vai kannattaako hän jotakin muuta uskonnollista suuntausta.


    • Ynos

      Heh.. Ensiksi kiitos Mikalle tyhmempääkin steinerkoulua kritisoivaa lukijaa, toivottavasti, valaisevasta(!) :-D linkistä. Kun katsoo tuota liihottelua, rentoa liikuntaa musiikin tahdissa, kuka esiintyjistä enemmän kuka vähemmän täsmällisesti mukana, ei voi välttyä ihmettelemästä miksi, väitetysti, eurytmian kuvitellaan kehittävän selvännäkökykyä kun edes yksinkertainen rytmitaju ei ole kaikilla eurytmisteillä hallussa. :-D

      -Tuokaa eteeni eurytmialla selvännäkökyvyn saanut ihminen, tuon eteenne kymmenen selvännäkökyvykästä balettitanssijaa.

      En pitänyt minäkään eurytmiasta mutta lopputunnista oli toisinaan luvalla kivaa leikkiä hippaa. :-)

      • arvostakaa ihmisiä

        toisen ihmisen arvostamista. Toivon, että steinerkoulun piirissä olevat aikuiset antavat lapsille tällaista esimerkkiä. Oli sitten opetettavat aineet mitä tahansa. Jos joukossa on aikuisia, jotka halveksivat toisia, ei mitään hyvää saada aikaiseksi. Pohja on poissa.


      • Steinerfaija.
        arvostakaa ihmisiä kirjoitti:

        toisen ihmisen arvostamista. Toivon, että steinerkoulun piirissä olevat aikuiset antavat lapsille tällaista esimerkkiä. Oli sitten opetettavat aineet mitä tahansa. Jos joukossa on aikuisia, jotka halveksivat toisia, ei mitään hyvää saada aikaiseksi. Pohja on poissa.

        "Rouva" taas mielessä?


      • kuka rouva?
        Steinerfaija. kirjoitti:

        "Rouva" taas mielessä?

        Kirjoitin sen kyllä ihan rouville ja herroille. Mutta jos joku sellainen on sinun mielelssäsi, ei voi mitään. Ehkäpä sitten aihetta on. Taitaa olla läheinenkin - tuo sinun rouvasi! Ettei ihan samalla tontilla...?


      • muna vai kukko?
        kuka rouva? kirjoitti:

        Kirjoitin sen kyllä ihan rouville ja herroille. Mutta jos joku sellainen on sinun mielelssäsi, ei voi mitään. Ehkäpä sitten aihetta on. Taitaa olla läheinenkin - tuo sinun rouvasi! Ettei ihan samalla tontilla...?

        Eikös Raija K:n arveltu olevan steinerfaijan toinen persoon - joku siis arveli. Joten ei kai sitten kummallista, että steinerfaija olisikin rouva. Sopii kai hyvin kuvaan tellä erikoisella kirjoituspalstalla.


      • kukkonen kana
        muna vai kukko? kirjoitti:

        Eikös Raija K:n arveltu olevan steinerfaijan toinen persoon - joku siis arveli. Joten ei kai sitten kummallista, että steinerfaija olisikin rouva. Sopii kai hyvin kuvaan tellä erikoisella kirjoituspalstalla.

        Taiteellista porukaa nää steinerit ja muut Maiju Lassilat. Rouvat ja steinerfaijat ja heidän yhteinen Raija Koolla höystetty liittonsa. Lähestyvätkö juhlapäivät? Teillä on niitä erityisherkkuja.


      • rauha ilmaista
        kukkonen kana kirjoitti:

        Taiteellista porukaa nää steinerit ja muut Maiju Lassilat. Rouvat ja steinerfaijat ja heidän yhteinen Raija Koolla höystetty liittonsa. Lähestyvätkö juhlapäivät? Teillä on niitä erityisherkkuja.

        steinerkoulut ja niiden hallinnan? Tällainen kuva on kieltämättä välillä tullut. Tällä keskustelupalstalla mafioi aivan selvästi eräs tällainen "koulun omistaja". Hän siis omistaa ja terrorisoi koko koulua ja siihen päälle keskustelupalstaa. Enää en tiedä, missä hän esiintyy rouvana ja missä herrana - ameebamainen sukeltaja vaikutta olevan. Annahan ihmisten sanoa rauhassa mielipiteitään. Sinun ei tarvitse puuttua jokaiseen asiaan - vaikka tuntuu läheltä liipaisevankin.

        Vai pelottaako, että kaikki tekemiset ja teklemättä jättämiset tulevat julki. Näin voi käydä!


      • ottakaa selvää
        rauha ilmaista kirjoitti:

        steinerkoulut ja niiden hallinnan? Tällainen kuva on kieltämättä välillä tullut. Tällä keskustelupalstalla mafioi aivan selvästi eräs tällainen "koulun omistaja". Hän siis omistaa ja terrorisoi koko koulua ja siihen päälle keskustelupalstaa. Enää en tiedä, missä hän esiintyy rouvana ja missä herrana - ameebamainen sukeltaja vaikutta olevan. Annahan ihmisten sanoa rauhassa mielipiteitään. Sinun ei tarvitse puuttua jokaiseen asiaan - vaikka tuntuu läheltä liipaisevankin.

        Vai pelottaako, että kaikki tekemiset ja teklemättä jättämiset tulevat julki. Näin voi käydä!

        Kokemukseni mukaan steinerkoulut ovat julkisivultaan ja sisäpiiriltään aivan toista. Eräässä koulussa hallinnoi sisäpiiri, joka valvoo, hyväksytäänkö ihmiset koulun piiriin vaiko ei. Jos et ole jonkun sisäpiiriläisen mielestä "hyvä tyyppi", hän ei siis tykkää sinusta, tulet näkemään sen koulun tilaisuuksissa ja muualla.

        Joten harkitakaa tarkasti. Ja selvittäkää millainen sisäpiiri koululla on. Kuka pitää valtaa? Ja ketkä kaikki kumartavat tuota vallanpitäjää? Siellä on hyvät puolustusmekanismit, jos yrität saada apua tai oikeutta törkeään kohteluun. Jostain syystä, kun joutuu halveksituksi, sinua vainotaan keskustelupalkstallakin. Joten harkitkaa ja ottakaa selvää - kuka todellisuudessa koulua hallinnoi. Kenelle vanhemmat ja opettajat ovat luovuttaneet vallan koulussa. Joukossa voi olla hyvin vallanhimoisia ja "mediankipeitä" tyyppejä. Suorastaan hyviä ihmisiä! Liian hyviä!


      • Mika el Toro

        lausahdus, melkein aforismi tuo nimim. Ynosen:

        "Tuokaa eteeni eurytmialla selvännäkökyvyn saanut ihminen, tuon eteenne kymmenen selvännäkökyvykästä balettitanssijaa. "

        - hei eurytmikkäät steinerfanit: itseironiaa sekä huumoria kiireesti peliin! Vielä olisi mahdollisuus tehdä steinerkouluissa ns. euskonpuhdistus ja rahdata näyttävästi kaikki euroskat ja antropahvit pihalle omiin kierrätysastioihinsa ja jäljelle voisi jäädä jotakin aitoa ja läpinäkyvää tilaa edistykselle..

        http://www.youtube.com/watch?v=3qZwCJGYlgY


      • eukkaa sisämaahan
        Mika el Toro kirjoitti:

        lausahdus, melkein aforismi tuo nimim. Ynosen:

        "Tuokaa eteeni eurytmialla selvännäkökyvyn saanut ihminen, tuon eteenne kymmenen selvännäkökyvykästä balettitanssijaa. "

        - hei eurytmikkäät steinerfanit: itseironiaa sekä huumoria kiireesti peliin! Vielä olisi mahdollisuus tehdä steinerkouluissa ns. euskonpuhdistus ja rahdata näyttävästi kaikki euroskat ja antropahvit pihalle omiin kierrätysastioihinsa ja jäljelle voisi jäädä jotakin aitoa ja läpinäkyvää tilaa edistykselle..

        http://www.youtube.com/watch?v=3qZwCJGYlgY

        luokanopettajaa ja eukanopettajaa Jyväskylän steinerkouluun. Siellä on ollut vakava puute, kun selvännäköisyyttä ei ole harjoiteltu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe