Backpacking matkalle Ausseihin, Järjestö vai ei?

a.

Olen suunnitellut lähteväni reissuun ensimmäistä kertaa ja mietin, että kannattaakohan taustalle ottaa järjestön apu. Onko Ausseissa käyneillä ihmisillä millaisia kokemuksia? Olen myös miettinyt järjestöksi Work&Travel Companya, onko kokemuksia kyseisestä firmasta?

13

1079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aussieboy

      G'Day mate! Olen nytten ollut taalla pallon paremmalla puolella ja neuvon sinua ilomielin. Mielestani ei kannata ottaa taustalle jarjestoa, koska ne ovat pelkkaa rahastusta, etka saa vastinetta rahoillesi. Viisumin saat helposti ja edullisemmin hommattua itse netista, australialaisen pankkitilin avaaminen onnistuu kans vaivattomasti netissa tai paikan paalla menet mihin tahansa pankkikonttoriin ja ilmoitat haluavasi paikallisen pankkitilin, kannykan simkortteja saa hommattua kaikista lehtikioskeita yms supermarketeista, hostellit saat buukattua netista, verokortin paikallisesta verotoimistosta tai suoraan netista ja edullisimmat lentoliput vertailemalla netin hintoja. Eli tekemalla kaiken itse saastat satoja euroja.

      • aussiejack

        jätkä
        kun tulet Cairnsiin niin soita 40632863


      • a.
        aussiejack kirjoitti:

        jätkä
        kun tulet Cairnsiin niin soita 40632863

        Voi olla, että menee vielä tovi ennenku Cairnsiin, ku suunnittelin reissuun lähteväni vasta elokuussa ;D


      • aussiejack
        aussiejack kirjoitti:

        jätkä
        kun tulet Cairnsiin niin soita 40632863

        Aika hyvin pelaa koska seuraavana päivänä kolme kaveria kävi moikkaamassa. Jatkavat vielä ominpäin ympäri ja ristiin Australiassa omalla autolla joskus töitäkin hakien. Banaanin taivuttamista ei ole aina saatavissa, mutta onhan mansikoita ja kirsikoita omenia jne eri paikkakunnilla.
        Toivottavasti nähdään ennen joulua!


    • leena1000

      Suosittelen lähtemään yksin, maksat aivan turhasta jos lähden järjestön kautta!!
      Siellä on tuhansia muitakin jotka matkaa yksin joilta saa neuvoa ja apua kun vain kysyy. Itse reissasin vuoden yksin ilman järjestöä ja se oli todella helppoa. Apuja saa myös backpacker-lehdistä joita saa matkatoimistoista ja hostelleista, niistä löytyy asuntoja, töitä ja yleisiä neuvoja.
      Säästä järjestö kulut ja matkusta pidempään tai vaikka samalla maailman ympäri ! =)

      • a.

        Kiitos, taidanpa tutkiskella enemmän, että miten ne järjestelyt ihan ite hoidettuna toimisi ja paljonko siinä oikeestaan sitte säästäis. :) Voihan se olla, että loppujen lopuksi en sielä ausseissa enää järjestön apua ees tulis tarvitsemaan/hyödyntämään.


      • leena1000
        a. kirjoitti:

        Kiitos, taidanpa tutkiskella enemmän, että miten ne järjestelyt ihan ite hoidettuna toimisi ja paljonko siinä oikeestaan sitte säästäis. :) Voihan se olla, että loppujen lopuksi en sielä ausseissa enää järjestön apua ees tulis tarvitsemaan/hyödyntämään.

        Minun järjestelyt ennen lähtöä oli lentolippu, netistä hankittu viisumi ja hostelli varattuna viikoksi, siinä kaikki!

        Perille päästyäni aloin vasta miettimään että mitä siellä voisi tehdä ja sain loistavia vinkkejä/neuvoja muilta reissaajilta. Jos lähdet yksin matkaan niin suosittelen ettet tee tarkkaa matkasuunnitelmaa vaan "go with the flow" koska tapaat niin paljon muita reissajia joiden kanssa voit halutessasi jatkaa matkaa yhdessä. Itselleni kävi juuri näin.

        Koska itselläni ei ollut järjestöä niin en tiedä mitä he tarjoavat mutta töitä, asunto, neuvoja ja kavereita löytyy ilman järjestöäkin. Ja olen melkein 100% että jos lähdet järjestön kautta ja kun olet ollut Ausseissa vähän aikaa niin sua alkaa harmittamaan että maksoit järjestölle kun huomaat että tuhannet muut reissaajat ovat ilman järjestöä ja matkustaa sillä rahalla pidempään.


      • a.
        leena1000 kirjoitti:

        Minun järjestelyt ennen lähtöä oli lentolippu, netistä hankittu viisumi ja hostelli varattuna viikoksi, siinä kaikki!

        Perille päästyäni aloin vasta miettimään että mitä siellä voisi tehdä ja sain loistavia vinkkejä/neuvoja muilta reissaajilta. Jos lähdet yksin matkaan niin suosittelen ettet tee tarkkaa matkasuunnitelmaa vaan "go with the flow" koska tapaat niin paljon muita reissajia joiden kanssa voit halutessasi jatkaa matkaa yhdessä. Itselleni kävi juuri näin.

        Koska itselläni ei ollut järjestöä niin en tiedä mitä he tarjoavat mutta töitä, asunto, neuvoja ja kavereita löytyy ilman järjestöäkin. Ja olen melkein 100% että jos lähdet järjestön kautta ja kun olet ollut Ausseissa vähän aikaa niin sua alkaa harmittamaan että maksoit järjestölle kun huomaat että tuhannet muut reissaajat ovat ilman järjestöä ja matkustaa sillä rahalla pidempään.

        Juu.. aattelinki, että teen alustavia suunnitelmia, mutta muuten meen sitte ihan fiiliksen mukaan :) Eikä ne alustavat siis tarkota sitä, että niitä pitää noudattaa :D Pitää kyllä tutkii noi asiat, että kuinka paljo siinä säästää, jos meen itekseni :) Ja täältä näyttää ainaki ihan kiitettävästi löytyvän neuvojia, mikäli apua jossain asiassa tarvii :)


      • johanna123
        a. kirjoitti:

        Juu.. aattelinki, että teen alustavia suunnitelmia, mutta muuten meen sitte ihan fiiliksen mukaan :) Eikä ne alustavat siis tarkota sitä, että niitä pitää noudattaa :D Pitää kyllä tutkii noi asiat, että kuinka paljo siinä säästää, jos meen itekseni :) Ja täältä näyttää ainaki ihan kiitettävästi löytyvän neuvojia, mikäli apua jossain asiassa tarvii :)

        Oon miettiny samaa et järjestön kautta vai ei. Jos huomaat lisää plussia joko järjestön puolesta tai ilman järjestöä, niin kirjoittele ihmeessä! Itsellä vielä avoinna sekin, että Australia vai Uusi-Seelanti, kumpikin kun kiinnostaa!


      • Timo80
        johanna123 kirjoitti:

        Oon miettiny samaa et järjestön kautta vai ei. Jos huomaat lisää plussia joko järjestön puolesta tai ilman järjestöä, niin kirjoittele ihmeessä! Itsellä vielä avoinna sekin, että Australia vai Uusi-Seelanti, kumpikin kun kiinnostaa!

        Terve, itse olen juuri kyseisen Work @ travelin kautta lähdössä 1.6 ausseihin ja tarkoitus olisi olla siellä vuosi..katso =>

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8871691

        Ainakaan tähän mennessä ei vielä ole mitään valittamista asiaan vaikkakin sähköposteihin heillä tuntuu hetken kestävän vastata :)


      • a.
        Timo80 kirjoitti:

        Terve, itse olen juuri kyseisen Work @ travelin kautta lähdössä 1.6 ausseihin ja tarkoitus olisi olla siellä vuosi..katso =>

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8871691

        Ainakaan tähän mennessä ei vielä ole mitään valittamista asiaan vaikkakin sähköposteihin heillä tuntuu hetken kestävän vastata :)

        Joo ite kans rupesin vähä skeptiseksi ton firman suhteen, ku oon laittanu 2 sähköpostia, eikä mitää oo kuulunu :D sit ku pääset ausseihin asti ni kerro vähä kokemuksia, miten homma toimi sieläki päässä :) Tosin siihen mennessä oon kyllä jo ilmottautunu ohjelmaan mikäli järjestön kannalle käännyn :)

        Miten muuten sielä ausseissa jo olevat.. voisitteko kertoo rehellisiä mielipiteitä työllisyystilanteesta sielä päässä tällä hetkellä? :)


      • vain hölmöjä vastauk
        a. kirjoitti:

        Joo ite kans rupesin vähä skeptiseksi ton firman suhteen, ku oon laittanu 2 sähköpostia, eikä mitää oo kuulunu :D sit ku pääset ausseihin asti ni kerro vähä kokemuksia, miten homma toimi sieläki päässä :) Tosin siihen mennessä oon kyllä jo ilmottautunu ohjelmaan mikäli järjestön kannalle käännyn :)

        Miten muuten sielä ausseissa jo olevat.. voisitteko kertoo rehellisiä mielipiteitä työllisyystilanteesta sielä päässä tällä hetkellä? :)

        Ehkä melkoisen hölmö kysymys, mutta kysymällä oppii. :)
        Jos hankkii viisumin netistä onko se sama kuin järjestön kautta? Että saa olla max vuoden ja saa tehdä töitä korkeintaan 3kk samassa työpaikassa? Vai täytyykö hankkia erikseen jokin työviisumi?


      • a.
        vain hölmöjä vastauk kirjoitti:

        Ehkä melkoisen hölmö kysymys, mutta kysymällä oppii. :)
        Jos hankkii viisumin netistä onko se sama kuin järjestön kautta? Että saa olla max vuoden ja saa tehdä töitä korkeintaan 3kk samassa työpaikassa? Vai täytyykö hankkia erikseen jokin työviisumi?

        öö.. en nyt oo ihan varma mitä tarkotit, mutta siis hankkimalla working&holiday viisumin netistä tai järjestön kautta, on se aina samanlainen eli siis vuoden voimassa ja töitä saa tehä, mutta ausseissa max. 6kk samassa paikassa. uudessa-seelannissa max 3kk :) Jos hommaat tavallisen turistiviisumin, ei töitä saa tehdä. Ja työviisumi taas on ihan asia erikseen ja melko hankala saada kuulemma, eli tarvii vähä isommat perusteet jo. Mutta siis W&H viisumi on aina sama :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1316
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      52
      884
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      799
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      752
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      750
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      744
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      737
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe