näytönohjainten jäähymallit

mää vaan

Ihan simppeli kysymys niille, jotka vaihtelee näytönohjainta alituiseen ja on hankkineet kokemusta... vertaillaan sellaista näytönohjainjäähyä, joka puhaltaa ilmaa näytönohjaimen päälle (ainakin näin näyttäisi kuvan perusteella tekevän) ja sellaista joka imee sitä kopasta ja puhaltaa koko piirilevyn yli kotelon takaosasta ulos (eli jäähdytin peittää koko piirilevyn).

Itselläni on kokemusta ainoastaan jälkimmäisestä, ja sitä aiemmat näytönohjaimet olleet passiivisia. Nyt kun olen hankkimassa HD5770:stä, niin kummantyyppisellä jäähyllä sitä suosittelette? Plussat ja miinukset melu, jäähdytysteho, pölynkestävyys, mitä nyt tuleekaan mieleen...

Kotelo tuulettuu yhdellä takatuulettimella ja prossutuuletin puhaltaa samaan suuntaan eli kotelon takaa pois.

3

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VaaaaapoooX

      Jos se puhaltaisi näytönohjaimen päälle niin sehän keräisi tautisen määrän pölyä,eikö vain ?
      Jäähdytys rivat siis kuumenee ja tuuletin työntää lämmön ulospäin.

      http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=49490
      Tota voi suositella.

      Mulla on käytössä Sapphire HD 4870 Vapor-X 1GB malli ja täytyy sanoa että hyvin on toteutettu tuo jäähy,kaiken lisäksi tuuletin on hyvin hiljainen,leffoja kattellessa pidän 50% tuuletin nopeutta ja rasituksessa nostan 55-60% ,silloin tuulettimen juuri ja juuri erottaa.

      Jos haluat itse modailla hiljaista ja tehokkaampaa jäähdytystä niin kato esim mitä verkkokaupassa on tarjolla.

      • lämmöt?

        ???????


      • joooooooo222
        lämmöt? kirjoitti:

        ???????

        lämmöt surffailu käytössä -50c ja rasituksessa -60c


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      323
      2668
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2012
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1124
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      69
      981
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      953
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      910
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      853
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      275
      789
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      714
    Aihe