näytönohjainten jäähymallit

mää vaan

Ihan simppeli kysymys niille, jotka vaihtelee näytönohjainta alituiseen ja on hankkineet kokemusta... vertaillaan sellaista näytönohjainjäähyä, joka puhaltaa ilmaa näytönohjaimen päälle (ainakin näin näyttäisi kuvan perusteella tekevän) ja sellaista joka imee sitä kopasta ja puhaltaa koko piirilevyn yli kotelon takaosasta ulos (eli jäähdytin peittää koko piirilevyn).

Itselläni on kokemusta ainoastaan jälkimmäisestä, ja sitä aiemmat näytönohjaimet olleet passiivisia. Nyt kun olen hankkimassa HD5770:stä, niin kummantyyppisellä jäähyllä sitä suosittelette? Plussat ja miinukset melu, jäähdytysteho, pölynkestävyys, mitä nyt tuleekaan mieleen...

Kotelo tuulettuu yhdellä takatuulettimella ja prossutuuletin puhaltaa samaan suuntaan eli kotelon takaa pois.

3

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VaaaaapoooX

Jos se puhaltaisi näytönohjaimen päälle niin sehän keräisi tautisen määrän pölyä,eikö vain ?
      Jäähdytys rivat siis kuumenee ja tuuletin työntää lämmön ulospäin.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=49490
      Tota voi suositella.

Mulla on käytössä Sapphire HD 4870 Vapor-X 1GB malli ja täytyy sanoa että hyvin on toteutettu tuo jäähy,kaiken lisäksi tuuletin on hyvin hiljainen,leffoja kattellessa pidän 50% tuuletin nopeutta ja rasituksessa nostan 55-60% ,silloin tuulettimen juuri ja juuri erottaa.

Jos haluat itse modailla hiljaista ja tehokkaampaa jäähdytystä niin kato esim mitä verkkokaupassa on tarjolla.

• lämmöt?

???????

• joooooooo222
        lämmöt? kirjoitti:

???????

lämmöt surffailu käytössä -50c ja rasituksessa -60c

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe