kaksiota etsin 18v olen.

zero-...

Hei!

Elikkäs tarvitsisin kaksiota itselleni ja kissalleni ja koiralleni, yksiöön en muuta sillä olen sellaisessa asunut kissan kanssa vuosi sitten, ja se oli yhtä helvettiä kun kissat on yöeläimiä joten... yritä siinä itse nukkua. En myöskään luovu eläimistäni jos joku siellä jotain vikisee. Mutta opintotukea tulee vaan 200e ja asumistukea saisin sen 200e myös suunilleen.. Eli 400-450e suunilleen yhteensä.. No eihän sillä vuokraa maksa jossei töissä käy, ja töitä on vaikea saada kun ei ole koulutusta, ei avoimia paikkoja yms.. Millä ihmeellä saisin sen about 150-200e maksettua ? Antaako sossut mitään rahaa? Kotona en voi asua kauaa enää kun on sellainen tilanne enkä solukämppään kyllä muuta. Koitin saada muutamaa kaksiota tässä taannoin vuokraa oli n. 580-590e, noh.. eihän se täti tietenkään minulle vuokraa ja vielä huomautti että opiskelijan olisi hyvä asua "tuloillaan" yksiössä, noh tädille kiltisti jauhoin että koitappas itse rouva asua kahden eläimen kanssa yksiössä. Ei ne kyllä mitään näytä uskovan vaikka kuinka selitin että pystyn maksamaan vuokran ja selitin tilannetta perinpohjin.. ärsyttävää... Mitä sitä tekisi??? :/ Taitaa tämä ihminen löytyä kohta lemmikkeineen roskiksesta.

15

809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huh huh..

itse asuin 19-24 vuotiaana 23,5m2 yksiössä jopa kotieläimen kanssa. Sitten 38 m2 kaksiossa yksin ja myöhemmin kaksin sekä kissan kanssa, hyvin lyhyttä aikaa sen jälkeen 32 m2 yksiössä kaksin, sen jälkeen 40 m2 kaksiossa jossa poikakin syntyi ja asuttiin vielä vuoden. Nykyään kyllä riittävässä rivitalo omistusasunnossa ja koirakin tuli hankittua. Millä helvetin perusteella lluulet että voisit asua tulottomana suuressa asunnossa sen takia että sinulla on eläimiä. Ja vielä verorahojen kustantamana. Jos ei eläimille löydy tilaa niin on kaksi osoitetta. Vanhemmillesi tai sitten läääkärille lopetettavaksi. Juuri muita vaihtoehtoja ei ole.

• ölkijuhy

Et sinä mitään asumistukea saa, kun olet opiskelija ja ilmiselvästi lapseton etkä aio ostaa asuntoa.

Yleensä kun ihmisillä ei riitä rahat, he menevät töihin hankkimaan lisää rahaa.

• ...

Jos pimennät asuntosi kunnolla, kissa käy nukkumaan, jos sillä on siis hämärän aikaan ollut tarpeeksi virikkeitä.

• maisteriina

Kirjoitit:

"Ei ne kyllä mitään näytä uskovan vaikka kuinka selitin että pystyn maksamaan vuokran"

Ja lisäksi kirjoitit:

"Eli 400-450e suunilleen yhteensä.. No eihän sillä vuokraa maksa jossei töissä käy, ja töitä on vaikea saada kun ei ole koulutusta, ei avoimia paikkoja yms.. Millä ihmeellä saisin sen about 150-200e maksettua"

Huomaatko tuossa mitään ristiriitaa? Hmm?

• tiina r.

ai mitä sossun pitää maksaa? että saat isomman kämpän eläinverukkeella?

kuulostaa siltä että eläimes on jo häiriintyneet jos eivät erota yötä ja päivää,jos ovat olleet yksin kerrostaloasunnossa ja huonolla ravinnolla. ehdottomasti pitäis luopua eläimistä etteivät kärsi.

miksi ei ole koulutusta?

• zero-...

Ei sitä kannata vissiin suomi24 kirjottaa yhtään mitään kun aina tulee paskaa sieltä takasiin. Viekää ite lemmikkinne lopettavaksi aika tosi surkea neuvo, ja kissalla on jotain ongelmia riehuu ja maukuu ihan koko ajan. Teidän Ns. ristiriita on siitä että itselläni on säästöjä tilillä sen verran että jos saisi tukia 400e pystyisin sen loppusumman maksamaan jotain 3-4kk ja siinä ajassa kerkeisisi etsiä töitä joo okei olkaa hiljaa en tartte enää teidän neuvoja keksin jo ite ratkaisut, v*tuttaa tällänen aina kun tänne jotain kirjottaa niin paskaa sieltä tulee

• tiina r.

ilman koulutusta voit harjoittaa mm. vanhinta ammattia.
        jos vaan naama on ok.

• keskiaikaista

Tyhmään kysymykseen saa usein tyhmän vastauksen.

Mutta, kylläpä sinäkin joskus kasvat aikuiseksi.

• Roikkale

No todellakin! Kaikki vastaajat puhuivat ihan täyttä asiaa! Itsehän kysyit. Mitä ihmettä sitten kuvittelit saavasi vastaukseksi?

Varaudu muuten siihen, että et välttämättä saa töitä pitkiin aikoihin. Asenteesi on vähäsen pyllystä. Meidän pitäisi maksaa sinulle ylimääräisiä neliöitä eläinten vuoksi?

Yhteiskunnan ei todellakaan kuulu maksaa eläintukea. Jos sellainen olisi olemassa, paljon sinua tärkeämmin sitä tarvitsisivat liikuntarajoitteiset ratsastukseen, yksinäiset ikäihmiset kissan tai koiran pitämiseen, mielenterveysongelmaiset nuoret lemmikille ja monet muut!

• töitä on

Rupea vaikka jakamaan mainoksia tai sitten vaikkapa vartijakurssille ja kurssin jälkeen töihin

• Jeesus

Ryhdy vale-eläinlääkäriksi.

• Ei voi olla totta !

Et näköjään tiedä asiasta yhtään mitään, niin sinuna olisin jo tappanut itseni.
      Oletko muuten joku kasvi vai seniili, kun puhut asioista mistä et edes ole koskaan kuulutkaan ?

• ........

"Teidän Ns. ristiriita on siitä että itselläni on säästöjä tilillä sen verran että jos saisi tukia 400e pystyisin sen loppusumman maksamaan jotain 3-4kk..."

Oletko miettinyt, mitä kaikkia muitakin menoja asumisessa on, ette sinä ja lemmikkisi pelkällä pyhällä hengellä tuolla eläisi, vaikka vuokrarahat saisit joten kuten rämmittyä kasaan muutamaksi kuukaudeksi. Nuo 200 x 3-4 menisi jo kaksion takuuvuokraan. Suomessa on sangen ikävää elää talvisaikaan ilman sähköä, ja peseytyminenkin on useimmista varsin mukavaa puuhaa aina silloin tällöin;) Lemmikkien ruuat maksavat helposti enemmän kuin ihmisen, eli vaikka itse saisit syödä koululla ilmaiseksi, niin rahaa menee silti. Yksi mahdollisuus on tietty ottaa opintolainaa, muttei silläkään makseta kaksion vuokria ja muuta elämää kovin pitkälle. Lisäksi useimpiin kerrostaloihin ei edes huolita eläimiä, sekin aiheuttaa jo yksinään vuokranantajissa nihkeää suhtautumista, ja jos ei edes ole tuloja vuokranmaksun verran, niin pahalta näyttää.

ps. olen eläinrakas ihminen, ja siksi pidänkin lemmikin hankkimista lähes yhtä vakavana hankkeena kuin lasten saamista. ei ole varaa ottaa eläimiä, kun vuokraan menee se 600e/kk ja yhteistulot tonnin luokkaa meidän 2 hengen taloudessa nyt.

• "Lisäksi useimpiin kerrostaloihin ei edes huolita eläimiä, sekin aiheuttaa jo yksinään vuokranantajissa nihkeää suhtautumista"

Ehkä 0,001 % suomen kerrostaloista ovat allergiataloja, joissa lemmikkieläimiä ei saa pitää, muuten se on sallittua. Tuo lemikkikielto on tällä hetkellä "muoti-ilmiö" vuokranantajien keskuudessa, ei sen enempää.

Muuten olen kyllä samaa mieltä kirjoituksessasi esitetyistä mielipiteistä.

• isomman asunnon

Joo. Lähtisinpä minäkin tästä ostamaan sitten itselleni kissan, jos sillä verukkeella saisin isomman asunnon.

Jos rahat ei riitä tietyntyyppiseen elämään, niin sitten mietitään toisenlaista vaihtoehtoa.

Saanko minä sossulta tukea, jos haluan ostaa uudet pesukoneet, huonekalut, vaatteet, astiat ym.ym. Olen bakteerikammoinen, en voi käyttää vanhoja! :

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      612
      2256
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1108
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      26
      1096
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      5
      954
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      865
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      855
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      752
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65