ja hänellä oli omien töittensä lisäksi muutama muunkin taitelijan maalaus. En rahan puutteen/tietämättömyyteni vuoksi pystynyt ostamaan vaikka haluja ehkä olis ollut. Kiinnostavia tauluja oli useita ja yksi parhaista oli muistaakseni Eero Hirvelän maisemamaalaus mäntymetsästä. Kooltaan taulu oli jotain 70 x 80 cm. Minkähän verran tuollaisesta taulusta voisi maksaa?
Tänään kävi taulukauppias
8
6755
Vastaukset
- Tuntematon...
Vata kysymys: tarvitseeko ovelta ovelle taulu- ja mattokauppias kulkukauppa luvan vaiko saako sitä tehdä noin vain. Kun ei se Palmukaan enään kiertele kuulemma on sairastunut. Kysyjälle neuvoksi ja opiksi että sisustustauluja saa tavarataloista ja varmaan halvemmalla.
- .....9
Sisustustaulu on eri asia kuin taidetaulu. Sisustustaulut ovat yleensä sellaisia massakuvia, joilla pyritään tuomaan jotain pientä ilmettä olohuoneeseen. Sisustustaulun ei tarvitse olla henkevä, taidetaululla jokin henkevyys tai aiheen käsittely on plussaa.
No kyllä kai myyntiä saa alkaa tekemään noin vain, kunhan yrityksen (esim. toiminimen) asiat ovat kunnossa. - Tuntematon...
.....9 kirjoitti:
Sisustustaulu on eri asia kuin taidetaulu. Sisustustaulut ovat yleensä sellaisia massakuvia, joilla pyritään tuomaan jotain pientä ilmettä olohuoneeseen. Sisustustaulun ei tarvitse olla henkevä, taidetaululla jokin henkevyys tai aiheen käsittely on plussaa.
No kyllä kai myyntiä saa alkaa tekemään noin vain, kunhan yrityksen (esim. toiminimen) asiat ovat kunnossa.Tarkoitin tuolla tuntemattomalla että ei matrikkelissa joten ei arvoa eli samaan ryhmään kuin sisustetaulut. Kun perinnönjaossa tuollaiset tuntemattomat pannaan yleensä kahvipannua vastaavaan arvokasaan jotka sitten arvotaan. Kun taas matrikkelitaiteilijan työt pitää mainita perunkirjassa.
Verkkomatrikkelia on helppo katsoa niin välttyy ikäviltä yllätyksiltä noita maalausten hintoja punnitessa.
- jos taide näyttävää
Eero Hirvelän nimi ei ole matrikkelissa, mutta todellinen ja taitava taidemaalari on. Itseoppinut ja toiminut myös itse taideopettajana. Taideteoksia löytyy ympäri Suomea ja ulkomailla Kanadassa, Ruotsissa, Venäjällä ja Sveitsissä. Toiminut taiteilijana n. 30 vuotta ja tunnetaan romanttisen maiseman kuvaajana. Yksityisnäyttelyitä on ollut useita ja töitä löytyy yksityisistä ja julkisista kokoelmista, ulkomaita myöten. Näitä teoksia ei voi verrata sisustustauluihin, vaikka ei matrikkelissa olekaan. Hinnat näyttävät olevan koosta ja teoksesta riippuen 500-3000 euron välillä.
- Tuntematon...
on tuo tuntematon kuollut ja nimeä ei löydy kuin taulun nurkasta ja Wentcelkin vain räähkäsee että 50 euroa ja asiakas on maksanut 500 ecua. Taitaa olla vain yhden sukupolven taidetta ja perijät vaihtavat sen kahvipannuun kun ei löydy kirjoista eikä kansista? Totuutta ei pidä unohtaa vaikka luulee muuta.
- olivetree
Tuntematon... kirjoitti:
on tuo tuntematon kuollut ja nimeä ei löydy kuin taulun nurkasta ja Wentcelkin vain räähkäsee että 50 euroa ja asiakas on maksanut 500 ecua. Taitaa olla vain yhden sukupolven taidetta ja perijät vaihtavat sen kahvipannuun kun ei löydy kirjoista eikä kansista? Totuutta ei pidä unohtaa vaikka luulee muuta.
Mitä väliä sillä on jos itse pitää taulusta?
- Umbros
Tuntematon... kirjoitti:
Niin mitä väliä, vaikka taiteilija olisikin tuntematon.
Eihän kukaan, joka ei taidetta hanki pelkästään sijoitusmielessä, osta pelkän
taiteilijan nimen perusteella jotakin teosta.
Minulle taideteoksessa merkitsee enemmän se, millaisia tunteita se herättää.
Taulun aihe, tunnelma ja värimaisema merkitsee enemmän.
Kyllä sitä taulua katselee, eikä signeerausta. Toki sitä vilkaisee signeerauksen, että
tietää taiteilijan nimen.
Eero Hirvelä on jonkinverran tuttu nimi ja olen hänen töitä nähnyt
taideteoksia myyvien myyjien valikoimissa.
Minun mielestäni ovat laadukkaita ja hyviä maalauksia.
Kyllä tauluja saa kaupata ovelta ovelle, kunhan käyttäytyy asiallisesti, eikä syyllisty
pakkomyyntiin. Jos talossa ei olla kiinnostuneita, niin ei ala tuputtamaan.
Ei käyttäydytä kuten pölyimurin myyjät, jotka osaavat pakkomyynnin.
Ties kuinka moni vanhuskin on joutunut pakko-ostamaan pölyimurin tai osan
aiemmin myytyyn samaan imuriin.
Myyjä ei ole lähtenyt pois, vaan on ollut tuntikausia ja lopulta vanhus on pitkin hampain
joutunut ostamaan myyjältä, jotta tämä olisi lähtenyt pois.
- tunnetta arvostava
Taiteen tunnearvoa ei voi mitata rahassa! Vuosia sitten tilasin Eero Hirvelältä öljyvärimaalauksen vanhasta kotitilastani. Hän maalasi taulun vanhasta valokuvasta, johon lisättiin lapsuuden aikainen maisema. Tämä maalaus jää perikunnan tapeltavaksi, arvo on mittaamaton. Hän on valtavan taitava, pystyi muuttamaan taulua minun omien toiveiden mukaisesti. Tunnelataus on aivan valtavaa taulua katsoessa ja olen lapsilleni kertonut ihania tarinoita omasta lapsuudestani taulun äärellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986148KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495617Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522649Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042066Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071778- 1241717
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191613Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään33998