berhandilainen

koiraa miettivä

Mitä mieltä olette berharndilaisesta? Kokemuksia?
Ovatko kovasti kuolaajia? Hyviä oppimaan?
Luonne?

18

9733

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piia

Kuolaavat. Tuttavieni koirissa suht paljon luonnevikoja... en osaa muuta sanoa. Kannattaa miettiä myös muita isoja rotuja :)

Newfoundlandilainen, Landseer, Berninpaimenkoira jne... Näitähän on.

• Koirien ystävä

Ovat aivan ihania koiria. En ole itse kuullut yhdestäkään luonnevikaisesta. Kuolaa paljon. On hyvä oppimaan. Meidän berharndilainen oli vilkas ja seurallinen, mutta luonnekuvaus väittää että ne ovat rauhallisia. Meidän koiralla oli todella paha ruoka-allergia. Ja isona rotuna ne eivät elä kovin montaa vuotta. Meidän koiran sydän petti 6 vuotiaana. Mutta ihana koira oli. Ainut ikävä puoli mielestäni oli se että koiramme oli pitkäkarvainen. Pitkäkarvaiset on vaikeampi hoitoisia kun lyhytkarvaiset. (Mutta tämä on vain minun mielipiteeni). Muista että koira on todella vahva.

• eri rotuisia koiria

AIVAN IHANIA OLISI IHANAA OMISTAA ERI ROTUSIA KOIRIA MM BERNHARDILAISIAKIN

• Berhandilainen <3

Berhandilaiset ovat ihan hyviä oppimaan mutta
      kuolaavat paljon.Minulla on kokemusta ystäväni berhandilaisisista ne olivat vahvoja koiria
      ne olivat ihan kilttejä mitään käytös vikaa ollut. =)

• MinÄ

Olen eri mieltä oasan kanssa berhandilaiset ovat isoja kuolaaavia hurttia ne ovat maailman kamalampia koiria mitä löytyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Aatu
        MinÄ kirjoitti:

Olen eri mieltä oasan kanssa berhandilaiset ovat isoja kuolaaavia hurttia ne ovat maailman kamalampia koiria mitä löytyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mielipiteensä kullakin!

Oma berhardilaiseni oli lyhyt karvainen, hyvin vähän kuolaava, erittäin lapsi ystävällinen. Se nukutettiin vanhuuden vaivojen takia 11-vuoden iässä. Meidän perheen seuraava koira on myös lyhytkarvainen bernhardilainen.

• Koira

ne ovat ihania ja isokokoisia.Ei ole kokemusta
      mutta olen lukenut niistä.ovat mielestäni kovia kuolaajia kun vastaan käveli berhandilainen
      kun olin lenkilä koirani kanssa berhandilaisen suusta valiu kuolaa se tuli tyköni omistaja antoi sit se, berhandilainen pyysi rapsutusta jotan rapsutin sitä sit sitä kuolaaa valui päälleni...eli on minun mielästäni kuolaa paljon!
      hyviä oppimaan mielestäni.luonne rauhallinen
      mielestäni,se berhandilainen joka tuli omistajansa kanssa minua vastaan niin se berhandilainen oli todella rauhallinen

• 7+2-9

OLISI UPEAA OLLA BERNHARDILAISEN OMISTAJA JA AINA KUN TULISI TÖISTÄ NIIN SELLAINEN JA KAKSI TANSKANDOGGIA OLISIVAT OVELLA VASTASSA JA 5 1-6 NÖFFIÄKIN JA USEITA ERI ROTUISIA KOIRIA JA RVA J < TY < AVOV KOIRA BICHON FRISE TUPU ja kaksi bernhardilaista ja sitten Italian muotovalio nöffi amadeus ja bernhardilainen rocco ja 7 1-8 nöffiä ja kaksi bernhardilaista < rocco ja amadeus ja berninpaimenkoira rocco ja neljä tanskandoggia

• koirahullu

moi en tiedä sun kysymyksistä paljoo, mut sen mä tiedän et ne kuolaa paljon. Haluun ison koiran, koska tykkään niistä

• ollut_omana

meillä oli berhandilainen, ja parempaa koiraa saa ettiä, oli lapsi ystävällinen, seurallinen ja muutenki tosi hyvä koira.. mutta jouduttiin pitämään kiinni kun naapurit pelkäs sitä, vaikka berhandilaisia ei sais pitää kiinni.. :s eli noin 12 vuotta kunnes se piti lopettaa kun alkoi mennä kuulo ja näkö... mutta vielä joskus hankin berhandilaisen, niin olen siihen rotuun rakastunut

• unelmakoiria

mun unelmakoiria ovat Myöskin bernhardilaiset < olisi upeaa omistaa bernhardilaisuroksia pitkäkarvaisia 5 2-7.ja lyhytkarvaisia 2 2-4
        ja pitkäkarvaisia 5 4-9 ja lyhytkarvaisia 2 3-5 ja pitkäkarvaisia 2 2-4 ja lyhytkarvaisia 2 2-4 ja sitten pihavahtina 2 2-4 ja Lyhytkarvaisia 1 1-2

• vrp

Siis se kuolamäärä on täysin koirakohtasta. Osa kuolaa paljon, osa ei juuri mitään. Bernhandilaisesta ei saa vihasta muutako tekemällä, eli kiusaamalla ja rajattomalla kasvatuksella.
      Eivät ole luonne-vikasia pätkääkään (hyvin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta). On muistettava että kyseessä on koira joka on hyvin tietonen omista voimistaan ja koostaan, osaten myös käyttää niitä.
      Täysjärkisin, rakastettavin koirarotu jonka kanssa olen ollut tekemisissä.

Puhun kokemuksella.

• nita..

Meille tuli kerran yks luonne vikanen mut sitä oli lyöty.. harmi ku oli komee koira ja mulle tosi ihana.. kumpaaki vanhempaa se sit puri ja se piti lopettaa. Mut koko mun pienen iän (17v) meillä on bertsuja ollu.. Kaikki tosi energisii, mutta ei ne meijän vauvat kyl omaa kokoaan tajuu.. mutta on ne sitten ihania

• -Kubla-
        nita.. kirjoitti:

Meille tuli kerran yks luonne vikanen mut sitä oli lyöty.. harmi ku oli komee koira ja mulle tosi ihana.. kumpaaki vanhempaa se sit puri ja se piti lopettaa. Mut koko mun pienen iän (17v) meillä on bertsuja ollu.. Kaikki tosi energisii, mutta ei ne meijän vauvat kyl omaa kokoaan tajuu.. mutta on ne sitten ihania

Itselläni on hoitokoirana berhandilainen ja on minusta aivan ihana koira!! Molemmat koirat kuolaavat jonkin verran, mutta ei nyt ihan älyttömästi. Berhandilaiset kulkevat nätisti hihnassa jos ne kouluttaa hyvin!

• JeRmU -.-

Meillä ainakin on berhandilainen ja se kuolaa ja siitä lähtee hirmisti karvaa! Meillä ei ainakaan opi ollenkaan mitään mutta villi on ja vetää niin hirmusti kun sitä vie lenkille.

• nina6

Hei järki käteen ! Nämä koirat ovat ihania kuten kaikki muutkin .suurin osa "käytös vioista" voi olla kiinni koulutuksesta. Ja onko tuolla moistakaan väliä jos koira kuolaa!? Meilkein jokaisessa keskustelu palstassa lukee "kuolaa paljon" ihmiset mitäväliä oikeasti? Mutta sanon vain omasta kokemuksesta että ihana koira voimakas ja tarvitsee runsaasti ruokaa ja liikuntaa ... Kovin monikaan ihmisistä ei voi tulla yleistämään että juuri nämä koirat eivät opi nopeasti. Ei pidä paikkaansa ! Koiran oppiminen ei aina ole kiinni koirasta vaan kpuluttajasta.näitä koiria kannattaa kouluttaa pienestä pitäen selkeillä,lempeillä mutta määrätietoisilla käskyillä.
      Ota myös huomioon että tämä hyväntahtoinen 80kg jätti tarvitsee isot tilat olla ja elää:)

• joskus tunsin

Minun entisellä kaverillani oli bernhardilainen kerrostaloyksiössä keskellä kaupunkia. Ihan rennosti se siellä aina makaili ja ystävällisesti käyttäytyi.

• Tyhmä oli
        joskus tunsin kirjoitti:

Minun entisellä kaverillani oli bernhardilainen kerrostaloyksiössä keskellä kaupunkia. Ihan rennosti se siellä aina makaili ja ystävällisesti käyttäytyi.

Mun siskolla oli kans tollainen.sekin asu silloin kaupungissa.hirveesti sekin pieri ja rohisi,mutta ei se purru,kiltti oli. Kuolasi litroittain päivässä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7790
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3983
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3195
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2913
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe