uni kuolleesta

mitä mieltä?

Isäni kuoli syksyllä pitkän sairastamisen jälkeen ja viime yönä näin todentuntuista unta, että hän tuli portista "tähän maailmaan". Juoksin tietysti halaamaan häntä ja kysyin missä hän ollut. Hän kertoi, ettei ole päässyt aiemmin luokseni.

En ole isäni kuoleman jälkeen nähnyt unta hänestä kertaakaan ennen viime yötä. Tulkitsin sitte uneni niin että hän kävi tervehtimässä minua ja kertomassa että hän voi hyvin ja näyttikin terveeltä. Eräs meedio kertoi minulle, että ihminen joka kuolee sairastamisen jälkeen, siirtyy henkimaailmassa keräämään voimia ja parantumaan ennenkuin voi olla yhteydessä taas meihin. Tämä parantumisvaihe saattaa kestää pitkäänkin.

Juttelinkohan siis oikeasti isäni kanssa? Vai olikohan vaan ihan normiuni?
Onko teillä muilla ollut samanlaisia kokemuksia?

6

1110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tetrahedron

      ...on käynyt samoin ystäväni kohdalla, joka kuoli vuosia kestäneeseen sairauteen. Kului noin kolme kuukautta hänen kuolemastaan, kun näin hänestä vastaavanlaista unta. Tiesin, etten ollut aikaisemmin valmis käsittelemään hänen kuolemaansa enkä siksi hyvästelemäänkään häntä.

      Aina täytyy ottaa huomioon, että kyseessä saattaa olla ihan tavallinen uni, mutta jos siitä seuraa hyvä olo ja tunne niin kannattaa nauttia siitä tunteesta. Omasta mielestäni se tunne on hyvin kaunis ja auttaa muistamaan kaikkia ihania hetkiä, jotka tämän kyseisen ihmisen kanssa ehti viettää. Tuohon sielun paranemisvaiheeseen en vielä osaa sanoa mitään. :)

      Pidän mahdollisena, että sinun tapauksessasi isäsi tosiaan kävi luonasi. :)

    • sunnyriver

      Raamattu varoittaa yhteydenotosta vainaja- ja tietäjähenkiin. Hyvin usein vainajan henkenä ilmestyvä
      henki on muu pettävä henki, joka aikaansaa siteitä tuonpuoleiseen maailmaan,
      Hyvä esimerkki on kuningas Saul, joka tottelemattomuutensa takia menetti Jumalan
      ohjauksen ja yritti saada tietoa vainajahengiltä:
      7 Silloin Saul sanoi palvelijoilleen: "Etsikää minulle nainen, joka pystyy manaamaan esiin vainajien henkiä, niin minä menen hänen luokseen ja pyydän neuvoa." Hänen palvelijansa vastasivat: "En- Dorissa on nainen, joka manaa henkiä."
      8 Saul pukeutui valepukuun ja lähti tuntemattomana matkaan kahden miehen kanssa. Hän tuli yöllä naisen luo ja pyysi: "Tee taikasi ja manaa minulle esiin sen miehen henki, jonka nimen sinulle sanon."
      9 Mutta nainen vastasi hänelle: "Tiedät varmaan, mitä Saul on tehnyt. Hän on hävittänyt maasta henkien manaajat ja enteiden selittäjät. Miksi yrität virittää ansaa pääni menoksi?"
      10 Silloin Saul vannoi hänelle valan Herran nimessä ja sanoi: "Niin totta kuin Herra elää, kukaan ei tule syyttämään sinua tästä."
      11 Nainen kysyi: "Kenet minun pitäisi manata esiin?" Saul vastasi: "Manaa Samuel."
      12 Kun nainen näki Samuelin, hän parkaisi ja sanoi Saulille: "Miksi petit minua? Sinähän olet Saul!"
      13 Mutta kuningas vastasi: "Ole rauhassa! Mitä sinä oikein näet?" Nainen sanoi: "Näen jumalolennon nousevan maasta."
      14 Saul kysyi: "Minkä näköinen hän on?" Nainen vastasi: "Sieltä nousee vanha mies. Hän on kääriytynyt viittaan." Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja hän kumartui kunnioittavasti maahan saakka.
      15 Samuel sanoi Saulille: "Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?" Saul vastasi: "Olen suuressa ahdingossa. Filistealaiset käyvät sotaa minua vastaan, ja Jumala on väistynyt minusta eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa. Minä kutsuin sinua, jotta ilmoittaisit, mitä minun pitää tehdä." [1. Sam. 18:12]
      16 Mutta Samuel sanoi: "Miksi sinä minulta kysyt neuvoa, kun Herra on jättänyt sinut ja tullut viholliseksesi? [1. Sam. 16:14]
      17 Herra on tehnyt sinulle niin kuin hän puhui minun kauttani: hän on repäissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja antanut sen toiselle miehelle, Daavidille. [1. Sam. 15:28; 1. Kun. 11:11]
      18 Sinä et totellut Herraa etkä tehnyt amalekilaisten maassa, mitä hänen vihansa vaati. Sen vuoksi Herra tekee nyt sinulle tämän. [1. Sam. 15:17-19]
      19 Herra antaa sinut ja Israelin filistealaisten käsiin, ja huomenna sekä sinä että poikasi olette minun luonani. Ja Israelin sotaväenkin Herra antaa filistealaisten käsiin." [1. Sam. 31:6,7; Sir. 46:20]
      20 Silloin Saul kaatui kauhistuneena maahan pitkin pituuttaan. Hän oli säikähtynyt Samuelin puheesta, ja hänen voimansa olivat lopussa, koska hän ei ollut syönyt leivän palaakaan koko sinä päivänä ja yönä.
      21 Nainen tuli Saulin luo ja näki, että tämä oli kauhun vallassa. Hän sanoi Saulille: "Minä, palvelijasi, tottelin sinua ja panin oman henkeni vaaraan noudattaessani sinun pyyntöäsi.
      22 Tottele sinä nyt palvelijaasi ja syö vähän leipää, jonka panen eteesi, niin saat voimia matkaasi varten."
      23 Saul ei suostunut vaan sanoi: "En syö." Mutta kun naisen lisäksi hänen omat palvelijansakin vaativat häntä syömään, hän taipui heidän tahtoonsa, nousi maasta ja istuutui vuoteelle.
      24 Naisella oli kotonaan juottovasikka. Hän teurasti sen kiireesti ja otti jauhoja, teki niistä taikinan ja paistoi happamattomia leipiä.
      25 Nämä ruoat hän toi Saulille ja hänen palvelijoilleen. He söivät ja lähtivät takaisin samana yönä.

    • sunnyriver

      Joskus olen nähnyt unessa kuolleita sukulaisiani,
      mutta mielestäni nillä on ollut tarkoitus varoittaa minua
      tietyistä piirteistä. joita suvussamme on riesana,
      esim. alhaisesta itsetunnosta, siitä, että ei välitä tarpeeksi
      itsestään.
      Eräs esimerkki: Näin unta, jossa isäni ja serkkuni tulivat
      ottamaan minua kädestä ja vetämään piiriin.
      Tajusin, ettäisiäni oli kuollut ja kiskaisin käteni irti
      hänen ja serkkuni kädestä, pakenin.
      Heräsin siihen ja valveilla mietin, että serkkunihan elää vielä,
      isä vain on kuollut.
      Kirjasin kuitenkin unen ja päivämäärän vihkoon,
      johon olen kerännyt kaikenlaisia Jumalalta saamiani
      ohjeita ja viestejä.
      Ja kun kerran myöhemmin selasin vihkoa,
      tajusin, että uni oli ollut tasan kymmenen vuotta
      ennen serkkuni kuolinpäivää.
      Hän oli ollut lonkkaleikkauksessa
      ja toipumalomalla kotona oli toinen jalka turvonnut.
      Ystävät olivat käskenee häntä menemään heti lääkäriin
      ja hän oli luvannutkin mennä,
      mutta olikin jäänyt kotiin
      ja hänet löydettiin veritulppaan kuolleena seuraavana aamuna.
      Tulkitsisin niin, että tuo uni oli varoituksena
      siitä, että minun on pidettävä hyvää huolta itsestäni.
      Mutta kaiken kaikkiaan Jumala tosiaan varoittaa
      kaikesta yhteydenpidosta rajan takana olevien kanssa.
      Omasta isästäni Jumala joskus sanoi,
      että me ihmiset olemme kuin prisma,
      meissä on monia särmiä.
      Muistakaamme toisistamme ne kirkkaat,
      hyvät puolet
      ja antakaamme raskaiden asioiden jäädä varjon puolelle,
      niin että emme niitä muistele emmekä katsele.
      Niitä hyviäkin puolia meissä kaikissa on riittämiin!
      Hyvää jatkoa sinulle!
      :) :) :)

    • alkuperäisen kirj.

      viime yönä näin taas unen. Tällä kertaa menin hiihtohissillä korkean mäen päälle ja siellä isäni oli, hän kertoi että hänelle oli syötetty pahoja ruokia jonkin aikaa ja ne olivat häntä auttaneet jotenki?? Muuta en juurikaan muista unesta... Eka unestani vielä sen verran, että kun kysyin häneltä silloin missä hän oli ollut, hän vastasi näin: en oo aiemmin pääsyt koska he eivät ole päästäneet. Muistin vasta myöhemmin tuon HE EIVÄT OLE PÄÄSTÄNEET kohdan... ketkä he?

      • Tetrahedron

        ...että tämä toinen uni on jo psykologinen, sillä olet varmasti tuota ensimmäistä untasi ehtinyt miettiä jonkin verran. Unissa käsittelemme paljon valvetilan asioita ja tapahtumia.

        "He" ovat todennäköisesti niitä korkeampia sieluenergioita, jotka kulkevat meidän rinnallamme. Jotkut niitä sanovat enkeleiksi. :) Niillä on suuri tietämys ja tuntemus, ja jos ovat "estäneet" isääsi käymästä aiemmin niin siihen on ollut jokin syy. Voi olla jopa, että tuon tarkoituksena on ollut antaa aikaa sinulle. Tulee nimittäin muistaa, että aika ei kulje astraalilla tasolla samoin kuin täällä.


    • unissa

      Nämä on jänniä unia, sitä yrittää itseään lohduttaa unimaailman kautta. Kun ikävä on suuri ja ei voi todellisuudessa jutella edesmenneiden rakkaiden kanssa, nii sitä sitten näkee tällaisia unia jotta saisi paremman mielen itselleen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8069
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4572
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2220
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe