Heippa,
oon 16-vuotias tyttö, ja seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa nyt 5kk. Mulla olisi nyt kyseisen pojan siskon lapsen ristiäiset HUOMENNA (!) ja pelottaa etukäteen. En ole ollut ikinä ristiäisissä, jos nyt veljen ristiäisiä ei lasketa kun olin 3-vuotias :---D, joten en oikein tiedä miten tulisi menetellä? Millaista asua suosittelette? Mekko? Entä kuuluuko minun viedä jonkinlainen lahja? Olen jonkin verran ollut poikaystäväni siskon ja tämän perheen kanssa tekemisissä mm.vahtinut perheen vanhempaa lasta jne, mutta olen oikesti ihan pihalla! :-/
Apua tosiaan kaivataan! Kiitos, jos viitsit vastata :-)
ristiäisiin vieraaksi??
1
607
Vastaukset
- eräs vaan
Ristiisiin pukeudutaan yleensä juhlaviin ns juhlavaatteisiin ei kuitenkaan ns. iltapukun. Miehillä tummapuku tai suorat housut ja kauluspaita, naisilla esim. siisti mekko tai juhalava paita ja hame tai juhlahousut ja juhlava paita. Ei siis arkivaatteita tai farkkuja.
On kohteliasta muista vauvaa kastepäivänä. Sinun iässäsi muitamiseksi riittää korttikin, mutta halutessasi voit viedä myös lahjan. Varsinaiset muistolahjat (kummikehys, kummilusikka, kastevesipullo jne) ostavat yleensä kummit ja mahdollisesti isovanhemmat, joten sopiva muistaminen on vaate tai lelu, tai jos haluat viedä jotain pysyvämpää muistoa niin vauvakoru tai esim. valukuva-albumi ristiäis/vauvakuville.
Luontevaa olisi tietenkin, että veisitte yhteisen muistamisen poikakaverinne kanssa, mutta jos hän haluaa olla vielä mielummin mukana vanhempiensa kanssa samassa lahjassa/kortissa, niin vie oma muistaminen. Muistamisen ei tosiaankaan tarvitse olla kallis/hieno vaan tärkeämpää on että huomioit lapsen ensimmäisen juhlan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732795
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229