ristiäisiin vieraaksi??

tinttttti

Heippa,
oon 16-vuotias tyttö, ja seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa nyt 5kk. Mulla olisi nyt kyseisen pojan siskon lapsen ristiäiset HUOMENNA (!) ja pelottaa etukäteen. En ole ollut ikinä ristiäisissä, jos nyt veljen ristiäisiä ei lasketa kun olin 3-vuotias :---D, joten en oikein tiedä miten tulisi menetellä? Millaista asua suosittelette? Mekko? Entä kuuluuko minun viedä jonkinlainen lahja? Olen jonkin verran ollut poikaystäväni siskon ja tämän perheen kanssa tekemisissä mm.vahtinut perheen vanhempaa lasta jne, mutta olen oikesti ihan pihalla! :-/
Apua tosiaan kaivataan! Kiitos, jos viitsit vastata :-)

1

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs vaan

Ristiisiin pukeudutaan yleensä juhlaviin ns juhlavaatteisiin ei kuitenkaan ns. iltapukun. Miehillä tummapuku tai suorat housut ja kauluspaita, naisilla esim. siisti mekko tai juhalava paita ja hame tai juhlahousut ja juhlava paita. Ei siis arkivaatteita tai farkkuja.

On kohteliasta muista vauvaa kastepäivänä. Sinun iässäsi muitamiseksi riittää korttikin, mutta halutessasi voit viedä myös lahjan. Varsinaiset muistolahjat (kummikehys, kummilusikka, kastevesipullo jne) ostavat yleensä kummit ja mahdollisesti isovanhemmat, joten sopiva muistaminen on vaate tai lelu, tai jos haluat viedä jotain pysyvämpää muistoa niin vauvakoru tai esim. valukuva-albumi ristiäis/vauvakuville.

Luontevaa olisi tietenkin, että veisitte yhteisen muistamisen poikakaverinne kanssa, mutta jos hän haluaa olla vielä mielummin mukana vanhempiensa kanssa samassa lahjassa/kortissa, niin vie oma muistaminen. Muistamisen ei tosiaankaan tarvitse olla kallis/hieno vaan tärkeämpää on että huomioit lapsen ensimmäisen juhlan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7790
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1989
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1930
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      929
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe