Millainen on tämä uusin malli, mitä vikoja ilmennyt?
Kestääkö 2010 malli. vikoja?
20
1182
Vastaukset
- Meganisti...
1.9 diesel, Sports Tourer, kilometreja takana noin 2000.
- nopeusmittari näyttää noin 4 kmh liian suurta nopeutta.
- navigaattorin liikennetiedotteiden vastaanotto ei toimi.
- käytettäessä integroitua bluetooth-handsdfreesarjaa hf menee pois päältä alle kymmenessä minuutissa auton sammuttamisen jälkeen vaikka puhelu on käynnissä.
- vaikka kulutus on kohtuullinen, ei kuitenkaan niin alhainen kuin ajotietokone väittää.
Kaikki nämä lienevät takuuhuollossa softalla korjattavissa
Ajo-ominaisuuksissa, hallintalaitteissa, tiloissa tai suorituskyvyssä ei toistaiseksi mitään huomautettavaa. Näiltä osin Megane on vastannut täydellisesti odotuksia.- Voihan p...e.
Kyllä naurattaa, että on taas................ ja varsinkin nämä kommentit.
"- nopeusmittari näyttää noin 4 kmh liian suurta nopeutta.
- vaikka kulutus on kohtuullinen, ei kuitenkaan niin alhainen kuin ajotietokone väittää."
Ha ha ha ha ha haaaaaaaaaaaaaaa, oikein tietäjän fakta lausahduksia. - Meganisti....
Voihan p...e. kirjoitti:
Kyllä naurattaa, että on taas................ ja varsinkin nämä kommentit.
"- nopeusmittari näyttää noin 4 kmh liian suurta nopeutta.
- vaikka kulutus on kohtuullinen, ei kuitenkaan niin alhainen kuin ajotietokone väittää."
Ha ha ha ha ha haaaaaaaaaaaaaaa, oikein tietäjän fakta lausahduksia.Mukavaa, että sain tuotettua iloa elämääsi.
Nopeusmittari todellakin näyttää liikaa, mikä ei ole mukavaa.
Myöskin ajotietokoneen lukeman olisi parempi vastata todellista kulutusta.
Olisi ihan kiva tietää, mkä näissä sinua niin kovasti nauratti?
"oikein tietäjän fakta lausahduksia"
Tätä en ymmärrä - jompikumpi meistä lienee vähän tyhmä. - Välitä
Meganisti.... kirjoitti:
Mukavaa, että sain tuotettua iloa elämääsi.
Nopeusmittari todellakin näyttää liikaa, mikä ei ole mukavaa.
Myöskin ajotietokoneen lukeman olisi parempi vastata todellista kulutusta.
Olisi ihan kiva tietää, mkä näissä sinua niin kovasti nauratti?
"oikein tietäjän fakta lausahduksia"
Tätä en ymmärrä - jompikumpi meistä lienee vähän tyhmä.Näistä järjen jättiläisistä mulla ei ole Renaulttia mutta olen katellut josko seuraavana ottaisi bensakoneisen Meganen koska on hyvän näköinen myös.Ja nykyään joka merkissä on jotain joskus että ei voi yksin sortaa yhtä tai kahtakaan merkkiä.
- piinattu rellu
Välitä kirjoitti:
Näistä järjen jättiläisistä mulla ei ole Renaulttia mutta olen katellut josko seuraavana ottaisi bensakoneisen Meganen koska on hyvän näköinen myös.Ja nykyään joka merkissä on jotain joskus että ei voi yksin sortaa yhtä tai kahtakaan merkkiä.
On syytä muistaa kuitenkin, että ranskalaisinsinöörin olis parempi pysytellä siellä parfyymisuunnittelussa.
Kyllä koneissa on sellaisia ratkaisuja jotka ei tänne pohjolaan sovellu.
Kaikki autot piiputtaa joskus mutta kyllä ranskikset ja niistä pösö ja rellu pahimpia.
Juuri olen taistellut meganen koneongelmien kanssa vaikka koneella ajettu vasta 180 tuhatta.
ainut hyvä puoli autossa on mielestäni jarrut.
Ajonesto on kans aivan omaperäistä ranskalaista ajattelua. Perrrrrrkl... - HAIJAA
piinattu rellu kirjoitti:
On syytä muistaa kuitenkin, että ranskalaisinsinöörin olis parempi pysytellä siellä parfyymisuunnittelussa.
Kyllä koneissa on sellaisia ratkaisuja jotka ei tänne pohjolaan sovellu.
Kaikki autot piiputtaa joskus mutta kyllä ranskikset ja niistä pösö ja rellu pahimpia.
Juuri olen taistellut meganen koneongelmien kanssa vaikka koneella ajettu vasta 180 tuhatta.
ainut hyvä puoli autossa on mielestäni jarrut.
Ajonesto on kans aivan omaperäistä ranskalaista ajattelua. Perrrrrrkl...Sitä vaan, että tässä keskustelun aiheena on uusi Megane III ja siinä mahdollisesti esiintyneet viat. Nythän on niin, että tämä uusi malli on käsittääkseni ollut myynnissä vasta vuoden 2009 alusta ja niitä lienee ostettu Suomessa semmoset 500 kpl ehkä...joten kokemukset Suomessa ovat vähäiset - tosin Euroopassa Megane III on monessa maassa segmentin suosituin auto viime vuonna ja ilmeisesti Länsi-Euroopassa kolmanneksi suosituin malli.
Megane II viat ovat tunnetut, joskin facelift mallit alkaen vuodesta 2006 lienevät paremmat, mutta onko sinulla Piinattu Rellu käyttökokemusta tästä uudesta Meganesta? - Puhut
HAIJAA kirjoitti:
Sitä vaan, että tässä keskustelun aiheena on uusi Megane III ja siinä mahdollisesti esiintyneet viat. Nythän on niin, että tämä uusi malli on käsittääkseni ollut myynnissä vasta vuoden 2009 alusta ja niitä lienee ostettu Suomessa semmoset 500 kpl ehkä...joten kokemukset Suomessa ovat vähäiset - tosin Euroopassa Megane III on monessa maassa segmentin suosituin auto viime vuonna ja ilmeisesti Länsi-Euroopassa kolmanneksi suosituin malli.
Megane II viat ovat tunnetut, joskin facelift mallit alkaen vuodesta 2006 lienevät paremmat, mutta onko sinulla Piinattu Rellu käyttökokemusta tästä uudesta Meganesta?Tämähän on niin tuore malli ettei siitä vielä ole vika tilastoa ja vaikka mulla ei olekkaan Renaulttia niin tykkään sen ulkonäöstä ja saattaa olla seuraava auto.Eikös ne testeissä kehunut sen ajoominaisuuksia ym?
- Voihan p...e
Meganisti.... kirjoitti:
Mukavaa, että sain tuotettua iloa elämääsi.
Nopeusmittari todellakin näyttää liikaa, mikä ei ole mukavaa.
Myöskin ajotietokoneen lukeman olisi parempi vastata todellista kulutusta.
Olisi ihan kiva tietää, mkä näissä sinua niin kovasti nauratti?
"oikein tietäjän fakta lausahduksia"
Tätä en ymmärrä - jompikumpi meistä lienee vähän tyhmä.No sehän tässä nauratti, että ihan 4 kilometriä/h;ssa liikaa näyttää nopeutta. Haitanneeko tuo mitään, etpähän matele alinopeutta. Yleensähän mittarit näyttää alle todellisen ja sitä korjataan ajamalla Esim; 80:n rajoituksella mittarin mukaan 85-90 km/h;ssa jolloin todellineen nopeus on tuo 80 km/h. Eihän sinunkaan nyt tarvitse tehdä muuta kuin ajat mittarin mukaan 85 niin todellinen nopeutesi on 81 km/h;ssa.
Milläpä muuten totesit ajotietokoneen näyttävän liian alhaista kulutusta?
JA vielä lopuksi:
"oikein tietäjän fakta lausahduksia"
Pyydän nöyrimmin anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata mutta selityksiä kaipailisin kyseisiin " vikoihin".
PS; Tyhmä saa olla jos sen itse tunnustaa. - nisu...
piinattu rellu kirjoitti:
On syytä muistaa kuitenkin, että ranskalaisinsinöörin olis parempi pysytellä siellä parfyymisuunnittelussa.
Kyllä koneissa on sellaisia ratkaisuja jotka ei tänne pohjolaan sovellu.
Kaikki autot piiputtaa joskus mutta kyllä ranskikset ja niistä pösö ja rellu pahimpia.
Juuri olen taistellut meganen koneongelmien kanssa vaikka koneella ajettu vasta 180 tuhatta.
ainut hyvä puoli autossa on mielestäni jarrut.
Ajonesto on kans aivan omaperäistä ranskalaista ajattelua. Perrrrrrkl...sama pask.. kuin rellu mutta sinähän sen tiedät
- Meganisti...
Voihan p...e kirjoitti:
No sehän tässä nauratti, että ihan 4 kilometriä/h;ssa liikaa näyttää nopeutta. Haitanneeko tuo mitään, etpähän matele alinopeutta. Yleensähän mittarit näyttää alle todellisen ja sitä korjataan ajamalla Esim; 80:n rajoituksella mittarin mukaan 85-90 km/h;ssa jolloin todellineen nopeus on tuo 80 km/h. Eihän sinunkaan nyt tarvitse tehdä muuta kuin ajat mittarin mukaan 85 niin todellinen nopeutesi on 81 km/h;ssa.
Milläpä muuten totesit ajotietokoneen näyttävän liian alhaista kulutusta?
JA vielä lopuksi:
"oikein tietäjän fakta lausahduksia"
Pyydän nöyrimmin anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata mutta selityksiä kaipailisin kyseisiin " vikoihin".
PS; Tyhmä saa olla jos sen itse tunnustaa.Meganen III mallissa nopeusmittari on digitaalinen, jossa väärä nopeuslukema häiritsee viisarimallia enemmän, varsinkin kun on tottunut edellisissä autossa navigaattorista saatuun tarkkaan nopeustietoon. Helppoahan se on mittarin mukaan ylinopeutta ajaa, mutta mieluiten katselisin tarkkaa näyttöä. Teknisesti nopeustieto olisi otettavissa Meganeen integroidulta navigaattorilta, mutta ilmeisesti nopeustieto ei sieltä tule vaan lienee jotenkin "perinteisemmin" toteutettu.
Ajotietokoneen kulutuslukema on helppo todeta vääräksi, kun vertaa sitä tankatun poltoaineen määrään ja tankkausvälillä ajettuihin kilometreihin. - Voihan p...e
Meganisti... kirjoitti:
Meganen III mallissa nopeusmittari on digitaalinen, jossa väärä nopeuslukema häiritsee viisarimallia enemmän, varsinkin kun on tottunut edellisissä autossa navigaattorista saatuun tarkkaan nopeustietoon. Helppoahan se on mittarin mukaan ylinopeutta ajaa, mutta mieluiten katselisin tarkkaa näyttöä. Teknisesti nopeustieto olisi otettavissa Meganeen integroidulta navigaattorilta, mutta ilmeisesti nopeustieto ei sieltä tule vaan lienee jotenkin "perinteisemmin" toteutettu.
Ajotietokoneen kulutuslukema on helppo todeta vääräksi, kun vertaa sitä tankatun poltoaineen määrään ja tankkausvälillä ajettuihin kilometreihin.Tuohon mittarivirheeseen en nyt kommentoi enempää.
Ajotietokoneen virheeseen sen verran, että samankaltaisia eroja on myös muidenkin merkkien kohdalla. Ja eikä tuo tankkaus periaatekaan ole luotettavimmasta päästä kulutuksen seurannassa. Paljonko löytyi tuota eroa tietokoneen ilmoituksen ja laskelmiesi välillä? - LLi
Voihan p...e kirjoitti:
No sehän tässä nauratti, että ihan 4 kilometriä/h;ssa liikaa näyttää nopeutta. Haitanneeko tuo mitään, etpähän matele alinopeutta. Yleensähän mittarit näyttää alle todellisen ja sitä korjataan ajamalla Esim; 80:n rajoituksella mittarin mukaan 85-90 km/h;ssa jolloin todellineen nopeus on tuo 80 km/h. Eihän sinunkaan nyt tarvitse tehdä muuta kuin ajat mittarin mukaan 85 niin todellinen nopeutesi on 81 km/h;ssa.
Milläpä muuten totesit ajotietokoneen näyttävän liian alhaista kulutusta?
JA vielä lopuksi:
"oikein tietäjän fakta lausahduksia"
Pyydän nöyrimmin anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata mutta selityksiä kaipailisin kyseisiin " vikoihin".
PS; Tyhmä saa olla jos sen itse tunnustaa."Yleensähän mittarit näyttää alle todellisen". Minä kun olen luullut että päinvastoin: jos auton mittari näyttää 80:a on todellinen nopeus pienempi esim 78-76km/h. Niinhän sinunkin perusteluissasi on todettu.
- Meganisti...
Voihan p...e kirjoitti:
Tuohon mittarivirheeseen en nyt kommentoi enempää.
Ajotietokoneen virheeseen sen verran, että samankaltaisia eroja on myös muidenkin merkkien kohdalla. Ja eikä tuo tankkaus periaatekaan ole luotettavimmasta päästä kulutuksen seurannassa. Paljonko löytyi tuota eroa tietokoneen ilmoituksen ja laskelmiesi välillä?Onhan se lähes kaikille automerkeille tyypillistä, että kulutuslukemaa vähtätellään, ei siinä mitään - esittelyautolle se varmastikin olisi haluttu ominaisuus ainakin automyyjän kannalta.
Kulutus on ajotietokoneen mukaan noin 10% pienempi kuin todellinen tankkauksista laskettu. Yhdellä tankkausvälillä ero oli noin 17%. Ero näyttää menevän pienenpään suuntaan - täytyy jatkaa seurantaa...
Eri paikoista on tankattu, eli ihan tarkka ei oma seuranta tietystikään ole, mutta koko ajan auto väittää todellista piempiä lukemia. - Voihan p...e
Meganisti... kirjoitti:
Onhan se lähes kaikille automerkeille tyypillistä, että kulutuslukemaa vähtätellään, ei siinä mitään - esittelyautolle se varmastikin olisi haluttu ominaisuus ainakin automyyjän kannalta.
Kulutus on ajotietokoneen mukaan noin 10% pienempi kuin todellinen tankkauksista laskettu. Yhdellä tankkausvälillä ero oli noin 17%. Ero näyttää menevän pienenpään suuntaan - täytyy jatkaa seurantaa...
Eri paikoista on tankattu, eli ihan tarkka ei oma seuranta tietystikään ole, mutta koko ajan auto väittää todellista piempiä lukemia.Jos vaikka ajatellaan Tietokoneen näyttäneen 7.0 l/100km niin 17;sta prosentin lisäyshän on peräti 1,19l, elikkä kulutus peräti 8,19 l/100km.
- Meganisti...
Voihan p...e kirjoitti:
Jos vaikka ajatellaan Tietokoneen näyttäneen 7.0 l/100km niin 17;sta prosentin lisäyshän on peräti 1,19l, elikkä kulutus peräti 8,19 l/100km.
Ajotietokone väitti kulutukseksi 4,9 l/100km.
Tankkausvälillä auton mielestä ainetta kului noin 47 litraa. Tankkiin kuitenkin upposi noin 55 litraa. Tästä laskettuna kulutus oli 5,7 l/100km. - Voihan p...e
Meganisti... kirjoitti:
Ajotietokone väitti kulutukseksi 4,9 l/100km.
Tankkausvälillä auton mielestä ainetta kului noin 47 litraa. Tankkiin kuitenkin upposi noin 55 litraa. Tästä laskettuna kulutus oli 5,7 l/100km.No jospa nuo kulutukset laskee ja mittaus tapojen välinen ero supistuu kunhan uuden auton tahmeus poistuu ja paikat "vetristyy". Oma meganeni 1,6 l bensiini vie sekalaisessa ajossa 7,2- 7,8 l/100km ja maantie ajossa 5,8 l/100km tietokoneen mukaan. Ettei tuo 5,7 litraa kauhean pahalta kuulosta 1,9 dieselillä
- Voihan p...e
LLi kirjoitti:
"Yleensähän mittarit näyttää alle todellisen". Minä kun olen luullut että päinvastoin: jos auton mittari näyttää 80:a on todellinen nopeus pienempi esim 78-76km/h. Niinhän sinunkin perusteluissasi on todettu.
Juu, näinhän se on. Mittari näyttää yli ja todellinen on alle mittarinäytön. Sori, minun moka.
- Meganisti...
Voihan p...e kirjoitti:
No jospa nuo kulutukset laskee ja mittaus tapojen välinen ero supistuu kunhan uuden auton tahmeus poistuu ja paikat "vetristyy". Oma meganeni 1,6 l bensiini vie sekalaisessa ajossa 7,2- 7,8 l/100km ja maantie ajossa 5,8 l/100km tietokoneen mukaan. Ettei tuo 5,7 litraa kauhean pahalta kuulosta 1,9 dieselillä
Kulutukseen olen ihan tyytyväinen. Alle 6 litraa dieseliä satasella kelpaa kylää minulle. Viimeisimmässä tankkauksessa auton ilmoittaman ja itse lasketun välillä olikin jo pienempi ero. Toivottavasti olet oikeassa ja mittaus vetristyy vastaamaan todellista tankkausmäärää.
- samoja kuin nissan
porukalta kysyy, käy kokeile ja tee omat päätöksesi. Itse kokeilen auton jos ei tunnu omalta seuraava merkki/malli.
21 gtx 2.0t eläkkellä..- Se
On että eikun kokeilemaan niin teen minäkin ja sitten päätän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851