Onko raadilla kokemuksia kuormajousista farkkukopassa?
Ainakin Lesjöfors valmistaa HD jousia corollaan. Vakiojousilla ongelmana olematon kuormankantamiskyky. Perä niiaa useita senttejä jo sadan kilon painosta takapenkillä. Maavara käy riittämättömäksi heti kun takana on kuormaa. Kuorma heikentää ajo-ominaisuuksia todella tuntuvasti. Olisiko HD-jousista apua?
Kuormajouset E12 farkkuun
10
2928
Vastaukset
- (:)
Toyota myy jämäkämpiä takajousia corollaan.Laitoin vahvistetut jouset -05 farkkuun heti uutena ja kuormankantokyky parani het huomattavasti,eikä jousitus muuttunut liian kovaksi ja perä nousi n.2 cm ylemmäksi.Mielestäni nuo vahvistetut jouset oli todella onnistunut ostos.
- 11+12
Ostitko jouset asennettuna?
- (:)
11+12 kirjoitti:
Ostitko jouset asennettuna?
Hintaa en muista ihan varmasti mutta semmoinen muistikuva on että olis olleet jotain 60-70 € kappale.Jouset asensin itse.Autotallissani on "rasvamonttu",joten tuo jousien vaihto oli varsin simppeli homma.
- Corollaaman
Muuttukohan auto suorituskyky mitenkää ku ne asentaa?
Paljon ne maksaa ja onko 2cm korkeusero kovin näkyvää?
- - ex ave -
Katsoppa osoitteesta www.vallilantakomo.fi
Tuolta on saanut vankempia jousia ainakin avensikseen. Noita Vallilan Takomon jousia on joskus kuulema myyty merkkiliikkeenkin kautta.
Avessa oli mulla nuo vallilan jouset. Jäykemmät jouset korottavat auton perää 2 - 3 cm. Sen joutuu hyväksymään, mutta paremman näköinen sekin on kuin lintallaan oleva perä. Lastin kanssa selvästi parempi ajaa, tyhjänä aavistuksen kovan oloinen.- tehtaalta
Tämä on yleinen heikkous. Mikä rekisteröidään autot 5 henkilölle, kun on vain 3 hengen jousitus. Tämä vaiva oli kaikissa työpaikan Corolloissa. Niitä ei korjattu koskaan vaan annettiin vaan jousituksen reilusti pohjata.
Omassa masassa vaihdettiin jouset molempiin päihin . Eteen tavalliset ja taakse sikajäykät (siis jäykemmät kuin ns. kuormajouset) Autosta tuli ihan hel....n hyvä. Loikkaa korotetun suojatien yli kuin pantteri.
Useisiin autoihin vaan ei saa jäykkiä, joten mullekin tulee nykyisen auton kanssa reissu sinne Vallilan takomoon. - ile D4-D
-01 Avessa edellen takana Vallilan Takomon jouset. Perä nousi sen 2-3 cm ja kantavuus arviolta 150 kg. Aluksi ilman kuormaa vähän kivireki, mutta ajan kanssa paranee. Nyt 110 tkm ajettuina perä laskeutunut melkein alkuperäiseen korkeuteen ilman, että jämäkkyys olisi jousista mihinkään kadonnut.
Ja siihen pitää varautua, että iskaritesti antaa "superjousilla" surkean tuloksen.
Ja hinta taisi olla vain vähän yli tarvikejousien (Lesjöfors).
- rautapyöräkärryillä
vessapaperipaketti kaupasta kun pitää kuormajouset laittaa.
- wwrwrwrw
jäykemmät jouset vaikutta paljon, tuuliherkkyys pienenee ja ajaminen muuttuu muutenkin jämäkämmäksi, ja tuntuu kuin ohjauspararni huomattavasti ja kiemurtelu pieneni. Tosin mukulakivellä ei menen enää ihan niin tasaiseti, sekä tietyömaan asfaltin reunat lyö terävämmin läpi, muttaa kokonaisuus on silti patempi kuin veltoimmillla jousilla.
- jos ei koita eivoita
Vaihdoin farkkucorollaan verson jouset ja hyvä tuli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358