suksien osto eessä

asd_f

Nii että oon ostamassa suksia. Oon 12 vuotias ja 155 cm pitkä . Oon lasketellu noin 10 kertaa sellasessa pikkupaikassa.

Eli jotkut käytetyt vuokatista tai jostain ja semmoset halvat perus sukset. Hypin semmosista pikkuhyppyreistä(50cm-120cm)enkä tee mitään hirmu temppuja.

Toivottavasti joku auttaa.

3

1976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuhiimäniiii

      eli jos oot 155cm niin kannattaa ostaa ittensä pituset twin tipit TAI jokkut 140-150 senttiset sukset jos et ole vielä kovin kokenut :) muista että pidemmät twin tipit ovat vakaammat hypyn aikana mutta niillä on vaikeampi lasketella normaalisti, lyhyillä taas on vaikeampi hyppiä mutta helpompi lasketella normaalisti :) toivottavasti autto ...ite olen 13v 175cm ja twin tipit 172cm pitkät:) hyvät laskee

      • hfhfdhfd

        Kuules neropää twin tipeillä ei oo yhtää erilainen lasketella ku normaali suksilla. Ainakaa normaali maallikko ei eroa huomaa. Ite lasketellu twintipeillä 8 vuotta eikä joskus 11 vuotiaana ku vaihdoin normaali sukset twintipeihin ollu mitä ongelmaa niillä laskea. Eikä pitkillä suksilla kyllä vaikea ole lasketella ellei joihinkin bleideihin oo tottunu ja vaihtaa normi sukset. JA vielä semmoinen neuvo että jos twintipit ostaa nii ei kannata tehdä kuten jokuhiimäniii ja ostaa 3 cm itseään lyhyempiä suksia. Se menee jo melkee alppi laskemisen puolelle nii pitkillä. Olen ollu norjassa ja sveitsissä laskettelemassa parin todella kovan freestyle laskijan kanssa jotka molemmat sanoivat että jos twintipeillä temppuilla haluaa ja hyppiä niin ihanne mitta noin 10-15 cm itseään lyhyemmät. Ja sitten vielä kysymykseen että jos kuitenki vähän hypit pienistä hyppyreistä niin kannattaa ostaa twin tipit. Aloittelijalle paras vaihtoehto voisi olla jotkin head:in (esim mojo)
        taikka Armada coda junior sukset. Jos löydät vähän käytetyt tai vaikka käyttämättömät jotka ovat pari vuotta vanhoja niin kannattaa ostaa. Ne kestää hyvin perus hyppelyt.

        Sitten vielä jokuhiimäniiille että tietysti on vähän väärin sanoa ihanne suksen mittaa minkään pituiselle laskijalle koska kaikki ovat tottuneet erilaisiin tyyleihin ja tuntumiin. Mutta näin siis ammattilaiset sanoivat ja itsenikin kohdalla olen huomannut tuon mitan erittäin toimivaksi.


      • Anonyymi
        hfhfdhfd kirjoitti:

        Kuules neropää twin tipeillä ei oo yhtää erilainen lasketella ku normaali suksilla. Ainakaa normaali maallikko ei eroa huomaa. Ite lasketellu twintipeillä 8 vuotta eikä joskus 11 vuotiaana ku vaihdoin normaali sukset twintipeihin ollu mitä ongelmaa niillä laskea. Eikä pitkillä suksilla kyllä vaikea ole lasketella ellei joihinkin bleideihin oo tottunu ja vaihtaa normi sukset. JA vielä semmoinen neuvo että jos twintipit ostaa nii ei kannata tehdä kuten jokuhiimäniii ja ostaa 3 cm itseään lyhyempiä suksia. Se menee jo melkee alppi laskemisen puolelle nii pitkillä. Olen ollu norjassa ja sveitsissä laskettelemassa parin todella kovan freestyle laskijan kanssa jotka molemmat sanoivat että jos twintipeillä temppuilla haluaa ja hyppiä niin ihanne mitta noin 10-15 cm itseään lyhyemmät. Ja sitten vielä kysymykseen että jos kuitenki vähän hypit pienistä hyppyreistä niin kannattaa ostaa twin tipit. Aloittelijalle paras vaihtoehto voisi olla jotkin head:in (esim mojo)
        taikka Armada coda junior sukset. Jos löydät vähän käytetyt tai vaikka käyttämättömät jotka ovat pari vuotta vanhoja niin kannattaa ostaa. Ne kestää hyvin perus hyppelyt.

        Sitten vielä jokuhiimäniiille että tietysti on vähän väärin sanoa ihanne suksen mittaa minkään pituiselle laskijalle koska kaikki ovat tottuneet erilaisiin tyyleihin ja tuntumiin. Mutta näin siis ammattilaiset sanoivat ja itsenikin kohdalla olen huomannut tuon mitan erittäin toimivaksi.

        onko salomonin ripperit hyvät pituus 171 ja oma pituus 175 ku ne ei oo hirveen leveet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe