suksien osto eessä

asd_f

Nii että oon ostamassa suksia. Oon 12 vuotias ja 155 cm pitkä . Oon lasketellu noin 10 kertaa sellasessa pikkupaikassa.

Eli jotkut käytetyt vuokatista tai jostain ja semmoset halvat perus sukset. Hypin semmosista pikkuhyppyreistä(50cm-120cm)enkä tee mitään hirmu temppuja.

Toivottavasti joku auttaa.

3

2229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuhiimäniiii

      eli jos oot 155cm niin kannattaa ostaa ittensä pituset twin tipit TAI jokkut 140-150 senttiset sukset jos et ole vielä kovin kokenut :) muista että pidemmät twin tipit ovat vakaammat hypyn aikana mutta niillä on vaikeampi lasketella normaalisti, lyhyillä taas on vaikeampi hyppiä mutta helpompi lasketella normaalisti :) toivottavasti autto ...ite olen 13v 175cm ja twin tipit 172cm pitkät:) hyvät laskee

      • hfhfdhfd

        Kuules neropää twin tipeillä ei oo yhtää erilainen lasketella ku normaali suksilla. Ainakaa normaali maallikko ei eroa huomaa. Ite lasketellu twintipeillä 8 vuotta eikä joskus 11 vuotiaana ku vaihdoin normaali sukset twintipeihin ollu mitä ongelmaa niillä laskea. Eikä pitkillä suksilla kyllä vaikea ole lasketella ellei joihinkin bleideihin oo tottunu ja vaihtaa normi sukset. JA vielä semmoinen neuvo että jos twintipit ostaa nii ei kannata tehdä kuten jokuhiimäniii ja ostaa 3 cm itseään lyhyempiä suksia. Se menee jo melkee alppi laskemisen puolelle nii pitkillä. Olen ollu norjassa ja sveitsissä laskettelemassa parin todella kovan freestyle laskijan kanssa jotka molemmat sanoivat että jos twintipeillä temppuilla haluaa ja hyppiä niin ihanne mitta noin 10-15 cm itseään lyhyemmät. Ja sitten vielä kysymykseen että jos kuitenki vähän hypit pienistä hyppyreistä niin kannattaa ostaa twin tipit. Aloittelijalle paras vaihtoehto voisi olla jotkin head:in (esim mojo)
        taikka Armada coda junior sukset. Jos löydät vähän käytetyt tai vaikka käyttämättömät jotka ovat pari vuotta vanhoja niin kannattaa ostaa. Ne kestää hyvin perus hyppelyt.

        Sitten vielä jokuhiimäniiille että tietysti on vähän väärin sanoa ihanne suksen mittaa minkään pituiselle laskijalle koska kaikki ovat tottuneet erilaisiin tyyleihin ja tuntumiin. Mutta näin siis ammattilaiset sanoivat ja itsenikin kohdalla olen huomannut tuon mitan erittäin toimivaksi.


      • Anonyymi
        hfhfdhfd kirjoitti:

        Kuules neropää twin tipeillä ei oo yhtää erilainen lasketella ku normaali suksilla. Ainakaa normaali maallikko ei eroa huomaa. Ite lasketellu twintipeillä 8 vuotta eikä joskus 11 vuotiaana ku vaihdoin normaali sukset twintipeihin ollu mitä ongelmaa niillä laskea. Eikä pitkillä suksilla kyllä vaikea ole lasketella ellei joihinkin bleideihin oo tottunu ja vaihtaa normi sukset. JA vielä semmoinen neuvo että jos twintipit ostaa nii ei kannata tehdä kuten jokuhiimäniii ja ostaa 3 cm itseään lyhyempiä suksia. Se menee jo melkee alppi laskemisen puolelle nii pitkillä. Olen ollu norjassa ja sveitsissä laskettelemassa parin todella kovan freestyle laskijan kanssa jotka molemmat sanoivat että jos twintipeillä temppuilla haluaa ja hyppiä niin ihanne mitta noin 10-15 cm itseään lyhyemmät. Ja sitten vielä kysymykseen että jos kuitenki vähän hypit pienistä hyppyreistä niin kannattaa ostaa twin tipit. Aloittelijalle paras vaihtoehto voisi olla jotkin head:in (esim mojo)
        taikka Armada coda junior sukset. Jos löydät vähän käytetyt tai vaikka käyttämättömät jotka ovat pari vuotta vanhoja niin kannattaa ostaa. Ne kestää hyvin perus hyppelyt.

        Sitten vielä jokuhiimäniiille että tietysti on vähän väärin sanoa ihanne suksen mittaa minkään pituiselle laskijalle koska kaikki ovat tottuneet erilaisiin tyyleihin ja tuntumiin. Mutta näin siis ammattilaiset sanoivat ja itsenikin kohdalla olen huomannut tuon mitan erittäin toimivaksi.

        onko salomonin ripperit hyvät pituus 171 ja oma pituus 175 ku ne ei oo hirveen leveet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe