MITÄ MIELTÄ????

vilperi57

Tapojensa mukaan allekirjoittanut on taas keksinyt mielestään loistavan idean tuoda julki "omia" sivujaan! :)
(tää oli se kevennys)
Mutta ihan tosipuheessa heräsi mieleen tuossa kun misska nosti tuon vanhan "Inglesiin" ketjun pöydälle ja siellä on monien kirjoittajien toimesta tuotu hyviä vinkkejä kaikille Granille matkaaville, että miten jos noita tietoja yrittäis vähän kerätä yhden otsakkeen alle. Siinä mielessä aukaisin tuonne:
http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewtopic.php?p=141#141
oman osion näille 24:lla julkaistuille mielestäni hyville vinkeille.
Tuossa on sen sivun esipuhe:
"Tälle osiolle on tarkoitus kerätä ihan asiatietoa suoraan kopsattuna lähteet mainiten Suomi 24:lla jaetusta Granin vinkeistä. Olisi helpommin löydettävissä täältä ja siten saaresta kiinostuneille hyvää tietoa. Kun sitä osiota seuraan jatkuvasti niin paljon hyvää asiallista tietoa katoaa sinne keskustelujen syövereihin ja samoja kysymyksiä esitetään yhä uudelleen. Korkeintaan muokkaan sieltä henkilöihin kohdistuvia osia pois ja sen vuoksi voin joutua joitakin lauserakenteita muuttamaan. Ilmoitan tämän tekemiseni myös Suomi 24:lla joten jokainen joka tuntee persoonansa loukatun voi sitten ilmoittaa siellä tai tämän osion alla että hänen antamiaan vinkkejä ei saa levittää eteenpäin. Sinällään tämä on täysin laillista toimintaa koska netissä julkaistu tieto on julkista silloin kun lähde mainitaan. Mun kopsaamat jutut ovat sitten vain minun mielestäni hyviä vinkkejä saarella kävijöille ja sen vuoksi toivonkin että muutkin osallistuvat tämän osion kehittämiseen. Jos ja kun tämä osio täyttyy hyvistä vinkeistä, niin niistä voisi sitten koota vaikka eräänlaisen oppaan Graninkävijöille esim. PDF muodossa jolloin aineistoa tiivistämällä saataisiin vaikka tulostettava versio mukaanotettavaksi ensikertalaisille ja miksei näille enemmänkin saarella kävijöille. Tarkoitus on hyvä, mutta jos paljon vastustusta herättää niin poistan tsydeemin heti kättelyssä.
T. Vilperi alias Kari Lumivirta "

Joten heitetäänkö bittiavaruuteen vai jatketaanko??!!

44

1464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jori23

      tietoa kuukkeloimalla. Kauniaisilla on hyvät kotisivut, ja sieltä kyllä löytyy kaikkea.

      • vilperi57

        Olishan tuo pitänyt arvata että ensimmäinen vastaaja on taas näiltä Kauniaisissa asuvilta tai olevinaan sen nimen "väärinkäyttöä" vastustavalta henkilöltä!! :)
        Google on hyvä väline eri tiedon hakemiseen mutta kun sekin hyvä tieto mitä Granilta haluaa on monen linkin takana. Päivään, pariin en aio tuohon sivuun koskea, korkeintaan lisään erikseen tuon "tarjeta insular" kortin saatavuuden osion erikseen oman otsikkonsa alle; tuo tieto on onneksi sellaista että täällä 24:lla olleet vinkit voi noutaa ohjeiden mukaan netistä (kiitos sille vastaajalle jonka nimmaria en nyt muista) ja mä voin täydentää hommaa parilla valokuvalla ja mahdollisesti tuon seuraavan reissun jälkeen on taas omakohtaista kokemustakin saatavuudesta.


    • don luis

      jos omia erheitä ja kokemuksia voi kääntää neuvoiksi niin minun puolesta kyllä.

      • typeriä kyselevä

        Kunpa joku tekisi saman myös Teneriffan osalta, matka nimittäin jo varattuna!


      • TF :)

      • vilperi57
        typeriä kyselevä kirjoitti:

        Kunpa joku tekisi saman myös Teneriffan osalta, matka nimittäin jo varattuna!

        Ollukka on avannut sivuston nimeltään "Matkailijan Teneriffa". Löytyy tuolta:
        http://p1.foorumi.info/matkailijanteneriffa/
        Joten siitä vaan vinkkejä Ollukalle. Tämä idea on täysin vapaasti käytettävissä ja mitä useampi kantaa kortensa kekoon niin sen parempaa infoa immeiset saa.
        "TF" oli jo kerkinyt tämän sivuston tuomaan julki sillä aikaa kun mä tätä viestiä olen rustannut! :)

        Tuossa kun vilkaisin etusivua, niin joku oli lyönyt "peukun" ylös eli tää äänestyskin toimisi täällä 24:lla joten toivomus niille jotka käyvät vain lukemassa niin pankaas näppäillen raksi ruutuun ylös/alas. Antaisi sekin jotain viitettä siitä että hylätäänkö vai jatketaanko. Onhan tuolle sivustollekin se äänestysmahdollisuus laitettavissa mutta kun on vain muutama rekkautunut henkilö koko sivustolla, niin en katsonut sitä tässä vaiheessa tarpeelliseksi.
        Yrityksen ja erehdyksen kautta minäkin olen näiltä reissuilta kokemusta saanut ja jos joillekin sen reissaamisen voi vähän helpommaksi tehdä, niin mielelläni omalta osaltani autan. Paljonkin on tuonne onttoon aivokoteloon tietoa tarttunut, mutta sen tiedon saadakseen pitää jonkun esittää jopa yksilöity kyssäri ennenkuin se sieltä kotelosta löytyy.


      • vilperi57
        typeriä kyselevä kirjoitti:

        Kunpa joku tekisi saman myös Teneriffan osalta, matka nimittäin jo varattuna!

        Ei nuo munkaan ylläpitämäni sivut ole tarkoitettu pelkästään Grania koskeviksi, joten jos jollakin on kiinnostusta laittaa sinne Teneriffasta tietoa, niin ihan vapaaehtoisesti voin perustaa sinne erillisen Tenriffaa käsittelevän osion. Tuolle "matkailu" osiollekin saa sitä tietoa laittaa kunhan mainitsee otsikossa että Teneriffasta on kyse. Aivan samoin kaikkia muita saaria koskeva tietous on tervetullutta. Old Holland on avannut Fuertea koskevan osion joten siitä vaan skrivailemaan hyviä vinkkejä tai tietoutta Kanarian saarista.
        Kirjoitteleepi yks, joka ei saa unenpäästä kiinni! :(


      • vilperi57 kirjoitti:

        Ei nuo munkaan ylläpitämäni sivut ole tarkoitettu pelkästään Grania koskeviksi, joten jos jollakin on kiinnostusta laittaa sinne Teneriffasta tietoa, niin ihan vapaaehtoisesti voin perustaa sinne erillisen Tenriffaa käsittelevän osion. Tuolle "matkailu" osiollekin saa sitä tietoa laittaa kunhan mainitsee otsikossa että Teneriffasta on kyse. Aivan samoin kaikkia muita saaria koskeva tietous on tervetullutta. Old Holland on avannut Fuertea koskevan osion joten siitä vaan skrivailemaan hyviä vinkkejä tai tietoutta Kanarian saarista.
        Kirjoitteleepi yks, joka ei saa unenpäästä kiinni! :(

        Niin kauan kuin pysytaan aiheessa "matkailu Gran Canarialla/Teneriffalla", kannatan lampimasti. Palaan aiheeseen tarkemmin, kunhan ensi viikolla kotiudun sinne pakkasiin...


      • vilperi57
        Sotavento kirjoitti:

        Niin kauan kuin pysytaan aiheessa "matkailu Gran Canarialla/Teneriffalla", kannatan lampimasti. Palaan aiheeseen tarkemmin, kunhan ensi viikolla kotiudun sinne pakkasiin...

        Ja mä vuorostaan lähden sinnepäin lämmittelemään täältä pakkasista. :)


    • fi

      kannatetaan, olisi tosi hyvä saada tietopaketti

    • maimun

      heitetä bittiavaruuteen. Todella hyvä idea. Itsekin käyn paljon Gran Canarialla, mutta paljon asioita kokematta, näkemättä. Sieltä saa hyviä vinkkejä esim. ravintolat ym reissut. Tykkään tosi paljonl Hyvä vilperi57. Olen samaa hyvää vuosikertaa jos 57 tarkoittaa syntymävuotta?

      • vilperi57

        Jotain piti aikanaan keksiä lisää kun nimimerkki Vilperi oli varattu. :)


      • vilperi57
        vilperi57 kirjoitti:

        Jotain piti aikanaan keksiä lisää kun nimimerkki Vilperi oli varattu. :)

        ei ole kuulunut ensimmäistäkään, niin heitin sinne taas muutaman kopsatun tiedonjyväsen ja alan katsomaan näitä muitakin vastauksia "sillä silmällä" että mitkä olisivat hyödyllistä yleistietoa. Ja laittakaa nyt muutkin sinne niitä vinkkejä! Ei tuon nyt pitäis niin vaikeeta olla!??
        Hyvää päivänjatkoa; T. Vilperi


      • granifani
        vilperi57 kirjoitti:

        ei ole kuulunut ensimmäistäkään, niin heitin sinne taas muutaman kopsatun tiedonjyväsen ja alan katsomaan näitä muitakin vastauksia "sillä silmällä" että mitkä olisivat hyödyllistä yleistietoa. Ja laittakaa nyt muutkin sinne niitä vinkkejä! Ei tuon nyt pitäis niin vaikeeta olla!??
        Hyvää päivänjatkoa; T. Vilperi

        Kävin katsomassa sivujasi. Oikein hyvää asiatietoa sinne on jo koottu. Mutta nyt kysymys.
        Voitko adminina tehdä jotain sivun ulkoasulle. Tekstifontti voisi mielestäni olla hieman suurempi. Välistys myöskin. Ne pitkät kappaleet siellä keskellä voisi jakaa pienempiin kappaleisiin, kaikki tämä siis tähtää helpompaan lukemiseen. Palstanleveyskin on aika suuri.


      • Talviasukas
        vilperi57 kirjoitti:

        ei ole kuulunut ensimmäistäkään, niin heitin sinne taas muutaman kopsatun tiedonjyväsen ja alan katsomaan näitä muitakin vastauksia "sillä silmällä" että mitkä olisivat hyödyllistä yleistietoa. Ja laittakaa nyt muutkin sinne niitä vinkkejä! Ei tuon nyt pitäis niin vaikeeta olla!??
        Hyvää päivänjatkoa; T. Vilperi

        Ehdotan, että vaihtaisit nyt tässä vaiheessa uuden osoitteen. Suomikerhon nimi ei liity millään tavalla vilperi57:n kotisivuihin ja vain sotkee kaksi eri asiaa. Toivon, että otat kokonaan uuden domainin näille "Granin" neuvoille. Muuten kyllä kannatan ideaa.


      • vilperi57
        Talviasukas kirjoitti:

        Ehdotan, että vaihtaisit nyt tässä vaiheessa uuden osoitteen. Suomikerhon nimi ei liity millään tavalla vilperi57:n kotisivuihin ja vain sotkee kaksi eri asiaa. Toivon, että otat kokonaan uuden domainin näille "Granin" neuvoille. Muuten kyllä kannatan ideaa.

        Se on asia mihin en voi vaikuttaa. Aikanaan mua pyydettiin kerhon toimesta rakentamaan heille sivusto ja kun se sitten kuitenkin tyrmättiin, niin mä muutin kaiken muun, mutta osoitetta en pysty vaihtamaan. Olen siitä pahoillani. Ja uutta sivustoa en ala perustamaan kun tämänkin käyttäjämäärä on vähintään riittävän alhainen.

        Granifanille: Mun tietsikkataidot ovat vähintäänkin puutteelliset joten tuskin osaan tuollaisia muutoksia tehdä. Nuo leveydet ja fontit ovat tuon softan alkuperäisasetuksia eli sivuston ulkonäkö on samanlainen kuin esim. Eralle.net on.
        Noihin kappalejakoihin tietenkin vois vaikuttaa katkaisemalla niitä ja mä voin niitä vilkaista jossain raossa vähän tarkemmin.


      • joppe553
        vilperi57 kirjoitti:

        Se on asia mihin en voi vaikuttaa. Aikanaan mua pyydettiin kerhon toimesta rakentamaan heille sivusto ja kun se sitten kuitenkin tyrmättiin, niin mä muutin kaiken muun, mutta osoitetta en pysty vaihtamaan. Olen siitä pahoillani. Ja uutta sivustoa en ala perustamaan kun tämänkin käyttäjämäärä on vähintään riittävän alhainen.

        Granifanille: Mun tietsikkataidot ovat vähintäänkin puutteelliset joten tuskin osaan tuollaisia muutoksia tehdä. Nuo leveydet ja fontit ovat tuon softan alkuperäisasetuksia eli sivuston ulkonäkö on samanlainen kuin esim. Eralle.net on.
        Noihin kappalejakoihin tietenkin vois vaikuttaa katkaisemalla niitä ja mä voin niitä vilkaista jossain raossa vähän tarkemmin.

        suomikerho Kauniaisiin. Tämä on jotain ihmesekoilua taas.


      • sirppu2
        joppe553 kirjoitti:

        suomikerho Kauniaisiin. Tämä on jotain ihmesekoilua taas.

        Kauniaisen sivut ovat hyvät ja toimivat. Tässä minunmielipiteeni.


      • vilperi57
        sirppu2 kirjoitti:

        Kauniaisen sivut ovat hyvät ja toimivat. Tässä minunmielipiteeni.

        Kiitoksia sirppu2!
        Mitä mä olen nyt muutaman vuoden eri foorumeille kirjoittanut ja seurannut joidenkin foorumien elämää vain lukijana, niin aina löytyy haukkujia varsinkin niiltä foorumeilta joille voi kirjoittaa nimettömänä. Sen vuoksi tuollakin sivustolla on rekkautumispakko tietääkseni voimassa että voidaan välttyä useinkin täysin aiheettomalta mollaamiselta(lue; provoilijoilta).
        Rekkautuneet taas voivat antaa ehdotuksia että miten sivustoa voisi kehittää siihen suuntaan että se palvelisi mahdollisimman hyvin kaikkia saarista nauttivien ihmisten tiedonhalua ja antaa myös avoin keskustelupalsta samanhenkisille immeisille jotka saarilla käyvät. Yleisellä tasolla katsottuna niin foorumeilla on Kanarian saarten mentävä aukko jota tämän foorumin on tarkoitus on tukkia! :)
        Mä tunnen vain 4 foorumia joissa saaritietoutta tuodaan edes jotenkin esille myös kävijöiden taholta tuon "mun" foorumin lisäksi.
        Talviasukas nimitti tuota sivustoa "Vilperi57 kotisivuiksi". Se ei pidä paikkaansa; mulla ei ole kotisivuja olemassakaan, tosin on joskus ollut mielessä niidenkin avaaminen, mutta ei ainakaan toistaiseksi näin tule tapahtumaan. Se että mä olen avannut jonkun yleisölle avoimen foorumin mielipiteidensä vaihtoon, reissutarinoidensa julkaisemiseen, kuvallisen tarjonnan lisäämiseen, etc, etc, ei tee sivustosta mun kotisivuja. Kotisivut ovat aivan eriasia foorumeihin verrattuna.
        Talviasukkaalle tiedoksi; olen ollut yhteydessä ylläpitoon että saataisiin poistettua tuo viittaus : http://p2.foorumi.info/suomikerho/index.php
        osoitteen osalta ja se ehkä on mahdollista sillä tavalla että sivusto siirretään toisen osoitteen alle; (http://p2.foorumi.info/kanariansaarten/index.php ), mutta vahvistus asialle puuttuu ja se, koska mahdollinen muutos tulisi voimaan, niin ei hajuakaan vielä! :)
        Sen verran olen saanut tietoa, että jos ja kun muutos tulee, niin vanhat tallennetut viittaukset näille "mun" sivustoille lakkaavat toimimasta ja mä joudun aloittamaan uudestaan taas tämän mainostamisen!! :(
        Granifani; tämä phpBB2 formaatti on vähitellen jäämässä pois käytöstä, joten ylläpitokaan ei tee enää muutoksia sivujen rakenteisiin. Mä jatkan sivuston ylläpitämistä tässä formaatissa niinkauan kuin se on mahdollista koska tykkään sen rakennemuodosta ja jospa joskus löytyis sellainen kaveri joka näitä ohjelmointi ym. muita tietotaitoja hallitsisi, niin valtuuttaisin tälläiselle henkilölle ilomielin tuon sivuston muokkamisen enemmän käyttäjäystävälliseen muotoon tai koko sivuston siirtämisen phpBB3:n alle.
        Mä olen täysin väärä henkilö johonkin sivustojen muokkaamiseen kun jopa tytär osaa sen paremmin. Ymmärrystä pyydän lukijoilta!
        Reissu lähenee ja saas näkee mikä on sitten tauon pituus kun aikanaan saarelta skrivaillaan jotain infoa! :) (3 yötä jäljellä)


      • Ärsyttää
        vilperi57 kirjoitti:

        Kiitoksia sirppu2!
        Mitä mä olen nyt muutaman vuoden eri foorumeille kirjoittanut ja seurannut joidenkin foorumien elämää vain lukijana, niin aina löytyy haukkujia varsinkin niiltä foorumeilta joille voi kirjoittaa nimettömänä. Sen vuoksi tuollakin sivustolla on rekkautumispakko tietääkseni voimassa että voidaan välttyä useinkin täysin aiheettomalta mollaamiselta(lue; provoilijoilta).
        Rekkautuneet taas voivat antaa ehdotuksia että miten sivustoa voisi kehittää siihen suuntaan että se palvelisi mahdollisimman hyvin kaikkia saarista nauttivien ihmisten tiedonhalua ja antaa myös avoin keskustelupalsta samanhenkisille immeisille jotka saarilla käyvät. Yleisellä tasolla katsottuna niin foorumeilla on Kanarian saarten mentävä aukko jota tämän foorumin on tarkoitus on tukkia! :)
        Mä tunnen vain 4 foorumia joissa saaritietoutta tuodaan edes jotenkin esille myös kävijöiden taholta tuon "mun" foorumin lisäksi.
        Talviasukas nimitti tuota sivustoa "Vilperi57 kotisivuiksi". Se ei pidä paikkaansa; mulla ei ole kotisivuja olemassakaan, tosin on joskus ollut mielessä niidenkin avaaminen, mutta ei ainakaan toistaiseksi näin tule tapahtumaan. Se että mä olen avannut jonkun yleisölle avoimen foorumin mielipiteidensä vaihtoon, reissutarinoidensa julkaisemiseen, kuvallisen tarjonnan lisäämiseen, etc, etc, ei tee sivustosta mun kotisivuja. Kotisivut ovat aivan eriasia foorumeihin verrattuna.
        Talviasukkaalle tiedoksi; olen ollut yhteydessä ylläpitoon että saataisiin poistettua tuo viittaus : http://p2.foorumi.info/suomikerho/index.php
        osoitteen osalta ja se ehkä on mahdollista sillä tavalla että sivusto siirretään toisen osoitteen alle; (http://p2.foorumi.info/kanariansaarten/index.php ), mutta vahvistus asialle puuttuu ja se, koska mahdollinen muutos tulisi voimaan, niin ei hajuakaan vielä! :)
        Sen verran olen saanut tietoa, että jos ja kun muutos tulee, niin vanhat tallennetut viittaukset näille "mun" sivustoille lakkaavat toimimasta ja mä joudun aloittamaan uudestaan taas tämän mainostamisen!! :(
        Granifani; tämä phpBB2 formaatti on vähitellen jäämässä pois käytöstä, joten ylläpitokaan ei tee enää muutoksia sivujen rakenteisiin. Mä jatkan sivuston ylläpitämistä tässä formaatissa niinkauan kuin se on mahdollista koska tykkään sen rakennemuodosta ja jospa joskus löytyis sellainen kaveri joka näitä ohjelmointi ym. muita tietotaitoja hallitsisi, niin valtuuttaisin tälläiselle henkilölle ilomielin tuon sivuston muokkamisen enemmän käyttäjäystävälliseen muotoon tai koko sivuston siirtämisen phpBB3:n alle.
        Mä olen täysin väärä henkilö johonkin sivustojen muokkaamiseen kun jopa tytär osaa sen paremmin. Ymmärrystä pyydän lukijoilta!
        Reissu lähenee ja saas näkee mikä on sitten tauon pituus kun aikanaan saarelta skrivaillaan jotain infoa! :) (3 yötä jäljellä)

        Hyvä kiltti Vilperi! Lakkaa lanseeraamasta Grani nimitystä Gran Kanariasta. Oikein koskee korvaan ja sun juttujasi ei viitsi lukea tuon nimityksen johdosta. Pitääkö olla olevinaan joku suurikin Kanarian tuntija, kun keksit ihan omia nimityksiä?


      • Henkselivaimo
        Ärsyttää kirjoitti:

        Hyvä kiltti Vilperi! Lakkaa lanseeraamasta Grani nimitystä Gran Kanariasta. Oikein koskee korvaan ja sun juttujasi ei viitsi lukea tuon nimityksen johdosta. Pitääkö olla olevinaan joku suurikin Kanarian tuntija, kun keksit ihan omia nimityksiä?

        Nimittäin sinä, ja tuo saatanan Kauniais-mussutus.Grani on looginen ja fiksu tapa ilmaista kahdella tavulla tarkempi sijainti kanarialla, jokainen tietää mistä saaresta on kyse. GRAN CA-NA-RIA. Siinä on turhan paljon tavuja, varsinkin kun puhutaan kanariansaarista, pitäisi jokaisen hoksata, ettei tarkoiteta Kauniaisia.Sitä paitsi Granissa tarkoittaa Kauniaisissa ja Granilla Gran Canarialla.
        Ja kun ollaan SUOMALAISELLA keskustelupalstalla, puhutaan suomea, eikä mitään saatanan hurreilta lainattua stadi-kieltä. Hyi helvetti.


      • vilperi57
        Ärsyttää kirjoitti:

        Hyvä kiltti Vilperi! Lakkaa lanseeraamasta Grani nimitystä Gran Kanariasta. Oikein koskee korvaan ja sun juttujasi ei viitsi lukea tuon nimityksen johdosta. Pitääkö olla olevinaan joku suurikin Kanarian tuntija, kun keksit ihan omia nimityksiä?

        Yks mun suurimpia ilojani on ollut jo muutaman vuoden ajan näiden immeisten "valitukset" tuon nimen käytöstä Gran Canariaa koskien ja siitä on jopa eri foorumeilla käyty "pienimuotoista" väittelyäkin sen sopivuudesta yleiseen keskusteluun käsiteltäessä Gran Canariaa.! :)
        Muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta on käsitys ollut, että hyvin sopii Grani lyhenteeksi silloin kun puhutaan Gran Canariasta ja paljon inehmoiset myös käyttävät nykyään sitä nimeä Isosta Koirasaaresta puhuessaan! :)
        Jos asiaa katsotaan ihan kieliopillisesti niin sana Grani on pirun kaukana Kauniaisista/Grankullasta ja senkin puolesta sopii paremmin Gran Canariaan.
        Muutamat henkilöt eivät vain voi näköjään sitä hyväksyä että nk. "vakiintunut" nimitys voi koskea jotain toistakin paikkaa ja tässä tapauksessa vielä paljon suurempaakin paikkaa kuin joku "vähäpätöinen" kylä Espoon sisällä. (tiedän että se on "kaupunki" kaupungin sisällä)
        Kun muutkin jo minun lisäkseni tuota nimeä käyttävät, niin tulen jatkamaan tällä linjalla niin kauan kuin minä näille foorumeille kirjoitan ja pahasti näyttää siltä että tuo "lanseeraus" voi jatkua mun jälkeenikin! (Jääpähän minustakin siten edes jotain jäljelle foorumien tietokantaan. :) )


      • jormas45
        vilperi57 kirjoitti:

        Yks mun suurimpia ilojani on ollut jo muutaman vuoden ajan näiden immeisten "valitukset" tuon nimen käytöstä Gran Canariaa koskien ja siitä on jopa eri foorumeilla käyty "pienimuotoista" väittelyäkin sen sopivuudesta yleiseen keskusteluun käsiteltäessä Gran Canariaa.! :)
        Muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta on käsitys ollut, että hyvin sopii Grani lyhenteeksi silloin kun puhutaan Gran Canariasta ja paljon inehmoiset myös käyttävät nykyään sitä nimeä Isosta Koirasaaresta puhuessaan! :)
        Jos asiaa katsotaan ihan kieliopillisesti niin sana Grani on pirun kaukana Kauniaisista/Grankullasta ja senkin puolesta sopii paremmin Gran Canariaan.
        Muutamat henkilöt eivät vain voi näköjään sitä hyväksyä että nk. "vakiintunut" nimitys voi koskea jotain toistakin paikkaa ja tässä tapauksessa vielä paljon suurempaakin paikkaa kuin joku "vähäpätöinen" kylä Espoon sisällä. (tiedän että se on "kaupunki" kaupungin sisällä)
        Kun muutkin jo minun lisäkseni tuota nimeä käyttävät, niin tulen jatkamaan tällä linjalla niin kauan kuin minä näille foorumeille kirjoitan ja pahasti näyttää siltä että tuo "lanseeraus" voi jatkua mun jälkeenikin! (Jääpähän minustakin siten edes jotain jäljelle foorumien tietokantaan. :) )

        Helsingborg on Hesa jne. Älä hyvä mies vedä herneitä nenään, taitaa olla tässä tapauksessa suorastaan herneenpalkoja huutomerkeistä päätellen.

        Meitä tosiaan vain huvittaa suuresti tämä 'suuri Kanarian asiantuntija', joka on oikein lanseeramassa uutta minitystä saarille. Hyvehän se yksinkertaisuus on....


      • ihmettelijä.
        jormas45 kirjoitti:

        Helsingborg on Hesa jne. Älä hyvä mies vedä herneitä nenään, taitaa olla tässä tapauksessa suorastaan herneenpalkoja huutomerkeistä päätellen.

        Meitä tosiaan vain huvittaa suuresti tämä 'suuri Kanarian asiantuntija', joka on oikein lanseeramassa uutta minitystä saarille. Hyvehän se yksinkertaisuus on....

        riittää hyvin yhdet sivut. Ei kannata päällekkäin rakentaa toisia.


      • Henkselivaimo
        ihmettelijä. kirjoitti:

        riittää hyvin yhdet sivut. Ei kannata päällekkäin rakentaa toisia.

        Grani tarkoittaa SUOMEN kielessä Gran Canariaa. Ainoastaan stadin pellet kutsuvat Espoon sisällä olevaa, entistä paremman väen kylää sillä nimellä. Menepä keskisuomeen puhumaan jotain granista, kukaan ei tiedä mistä puhut. Ellei sitten valveutunut kanarian-kävijä hoksaa, että Gran Canariasta on kyse.
        Tämä palsta on SUOMI24, ei mikään stadi24.
        Menikö jakeluun pellet?
        Jokainen kokenut kanariankävijä käyttää tätä lyhennettä, ihmettelijä ja jormas45 taitavat seikkailla väärällä palstalla. Ettette vaan olisi nittä Thaivaankävijä-urpoja?


      • Arkihenkseli
        Henkselivaimo kirjoitti:

        Grani tarkoittaa SUOMEN kielessä Gran Canariaa. Ainoastaan stadin pellet kutsuvat Espoon sisällä olevaa, entistä paremman väen kylää sillä nimellä. Menepä keskisuomeen puhumaan jotain granista, kukaan ei tiedä mistä puhut. Ellei sitten valveutunut kanarian-kävijä hoksaa, että Gran Canariasta on kyse.
        Tämä palsta on SUOMI24, ei mikään stadi24.
        Menikö jakeluun pellet?
        Jokainen kokenut kanariankävijä käyttää tätä lyhennettä, ihmettelijä ja jormas45 taitavat seikkailla väärällä palstalla. Ettette vaan olisi nittä Thaivaankävijä-urpoja?

        Minä ainakin puhun Gran Canariasta nimellä Grani niin kauan kuin jaksan. Voin luopua lempinimen käytöstä jos Kauniaisten presidentti sitä kirjallisesti pyytää.

        GRANKULLA SUCK HÅRDER!!!


      • vilperi57
        jormas45 kirjoitti:

        Helsingborg on Hesa jne. Älä hyvä mies vedä herneitä nenään, taitaa olla tässä tapauksessa suorastaan herneenpalkoja huutomerkeistä päätellen.

        Meitä tosiaan vain huvittaa suuresti tämä 'suuri Kanarian asiantuntija', joka on oikein lanseeramassa uutta minitystä saarille. Hyvehän se yksinkertaisuus on....

        Mikä keleen Hesa? Kyllä mun kielenkäytössä se on aina ollut Stadi, tosin sisemmällä suomenmaassa siitäkin on ollut pieniä ymmärrysvaikeuksia. Mee ny jossain Kangasalalla puhumaan Stadista niin ne luulee sun tarkoittavan Tamperetta. :)


      • kauniaisten presiden
        Arkihenkseli kirjoitti:

        Minä ainakin puhun Gran Canariasta nimellä Grani niin kauan kuin jaksan. Voin luopua lempinimen käytöstä jos Kauniaisten presidentti sitä kirjallisesti pyytää.

        GRANKULLA SUCK HÅRDER!!!

        kun kerran lupasit,kirje tulee osoittella poste restaurante!!


      • kaarina122
        vilperi57 kirjoitti:

        Mikä keleen Hesa? Kyllä mun kielenkäytössä se on aina ollut Stadi, tosin sisemmällä suomenmaassa siitäkin on ollut pieniä ymmärrysvaikeuksia. Mee ny jossain Kangasalalla puhumaan Stadista niin ne luulee sun tarkoittavan Tamperetta. :)

        vilborilla olla sama numro äö:nä ja kengännumerona.

        O tempora o mores!


      • keep smile
        kaarina122 kirjoitti:

        vilborilla olla sama numro äö:nä ja kengännumerona.

        O tempora o mores!

        Kangasalalla puhumaan Granista, niin ne luukee sitä Kanariansaareksi. Muualla Grani on Kauniainen ja piste.


      • vilperi57
        kaarina122 kirjoitti:

        vilborilla olla sama numro äö:nä ja kengännumerona.

        O tempora o mores!

        Älykkyysosamäärästä mä olen jäävi puhumaan mitään; se on lukijoiden tehtävä se. :)
        Pitää kiittää näitä nimikeskustelun aloittajia; ihan mukavasti raksuttaa tuo kävijälaskuri noilla "mun" sivuilla kun aina joskus joku utelias käy niitä vilkuilemassa.
        Ne "pirulaiset" kun osaavat löytää tuon linkin takaa sivut! :)
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewforum.php?f=16
        Pitäkäähän tarinaa yllä niin mun ei tartte noita sivuja enenpää mainostaa. :)


      • lopettakaa jo
        vilperi57 kirjoitti:

        Älykkyysosamäärästä mä olen jäävi puhumaan mitään; se on lukijoiden tehtävä se. :)
        Pitää kiittää näitä nimikeskustelun aloittajia; ihan mukavasti raksuttaa tuo kävijälaskuri noilla "mun" sivuilla kun aina joskus joku utelias käy niitä vilkuilemassa.
        Ne "pirulaiset" kun osaavat löytää tuon linkin takaa sivut! :)
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewforum.php?f=16
        Pitäkäähän tarinaa yllä niin mun ei tartte noita sivuja enenpää mainostaa. :)

        Kauniaisen sivut. Hyvät ja toimivat! Mitä se tämä jankkaaminen on?? Onko tekeillä 'varjosivut' Kauniaisille tyylin 'espanja-info' ja 'orkki'.


      • Arkihenkseli
        vilperi57 kirjoitti:

        Älykkyysosamäärästä mä olen jäävi puhumaan mitään; se on lukijoiden tehtävä se. :)
        Pitää kiittää näitä nimikeskustelun aloittajia; ihan mukavasti raksuttaa tuo kävijälaskuri noilla "mun" sivuilla kun aina joskus joku utelias käy niitä vilkuilemassa.
        Ne "pirulaiset" kun osaavat löytää tuon linkin takaa sivut! :)
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/viewforum.php?f=16
        Pitäkäähän tarinaa yllä niin mun ei tartte noita sivuja enenpää mainostaa. :)

        Helsinki on snadi stadi, mut istanbuli on buli stadi.

        Gresakin meinaan ruohoa ja ruoholahden kaupunginosaa, eikä kukaan ole vielä mennyt sekaisin. Kyllä tähän kieleen kaksi Grania sopii ihan mainiosti.

        Varsinkin kun taivutusmuodot ovat erilaiset.

        ps. Jollen ole palstan fiksuin, niin ainakin fiksumpi kuin Vilperi. Oma kengännro nääs 45 !


      • paljasjalkainen
        Arkihenkseli kirjoitti:

        Helsinki on snadi stadi, mut istanbuli on buli stadi.

        Gresakin meinaan ruohoa ja ruoholahden kaupunginosaa, eikä kukaan ole vielä mennyt sekaisin. Kyllä tähän kieleen kaksi Grania sopii ihan mainiosti.

        Varsinkin kun taivutusmuodot ovat erilaiset.

        ps. Jollen ole palstan fiksuin, niin ainakin fiksumpi kuin Vilperi. Oma kengännro nääs 45 !

        tuo nyt sitten on


      • vilperi57
        lopettakaa jo kirjoitti:

        Kauniaisen sivut. Hyvät ja toimivat! Mitä se tämä jankkaaminen on?? Onko tekeillä 'varjosivut' Kauniaisille tyylin 'espanja-info' ja 'orkki'.

        Kun menee etusivulle:
        http://p2.foorumi.info/suomikerho/index.php
        Niin siellä lukee aivan selvästi: "Kanarian saarten sivusto" ,"Kaikille Kanariasta pitäville henkilöille." Siis, onko tässä jotain epäselvää!!?? Mun nähdäkseni on lukutaidottomuutta ellei osaa noita otsakkeita yhdistää Kanarian saariin.
        'espanja-info' ja 'orkki' ovat ihan ok kun itsekin niihin joskus kirjoittelen, mutta me koirasaarista pitävät ollaan vähän niinkuin paitsiossa siellä koska molemmat sivustot ovat "keskittyneet" paremminkin mannerespanjan asioiden käsittelemiseen tosin saahan niihinkin kirjoitella saarten kuulumisia.
        Mun tarkoitus oli kuitenkin vähän tarkentaa kategoriaa sillä tavalla että se kohdistuisi paremmin näille Kanarian saarten ystäville. Jos tuo keikka kusee pahasti allensa, niin ei siinä montaa näppäimen painallusta tarvita kun koko sivusto on bittiavaruudessa! :)
        Toistaiseksi kuitenkin jatkan tuota "ylläpitoa" ja sivusto joko kasvaa tai kuolee omaan mahdottomuuteensa. Mitää tuloja tai menoja ei tuon ylläpidosta aiheudu, kunhan pari kertaa vuoteen lisään sinne jotain tekstiä tai kuvaa, niin sitä ei silloin poisteta YLLÄPIDON toimesta.


      • järki käteen
        paljasjalkainen kirjoitti:

        tuo nyt sitten on

        Onko järkeä perustaa kilpailevaa sivustoa;). Näkihän sen jo
        näillä Espanja-saiteilla, aktiivista/kommentoivaa/kirjoittavaa lukija kuntaa ei riitä molemmille. Vilperi hyvä, anna panoksesi ja tukesi jo olemassaoleville Kauniaisen sivustoille.


      • vilperi57
        järki käteen kirjoitti:

        Onko järkeä perustaa kilpailevaa sivustoa;). Näkihän sen jo
        näillä Espanja-saiteilla, aktiivista/kommentoivaa/kirjoittavaa lukija kuntaa ei riitä molemmille. Vilperi hyvä, anna panoksesi ja tukesi jo olemassaoleville Kauniaisen sivustoille.

        Nyt on syytä kommentoida; nämä nk. "mun sivut" oli ennen Espanja.infoa ja taas Orkki tökkii tuon tavallisen kuvaliitännän suhteen! :(
        Ja kun seuraan tuota lukijamäärää tällä aloittamallani "blogilla", niin saaria koskevalla tiedolla on "kysyntää" ja se on paljon helpommin löydettävissä täältä "pikkusivustosta" ja kysyäkin voi vapaasti ja tietämyksen mukaan myös vastataan, tosin saahan noilta toisiltakin sivuilta vastauksia, mutta harvoin saaria koskevaa. Kun mäkin olen rekkautunut monellekin foorumille ihan rehellisesti omilla nickeilläni, niin jonkunlainen asiatieto on taattu.
        Aikaisemminkin olen sanonut: Ellei sivustolla ole mitään annettavaa, niin se kuolee omaan mahdottomuuteensa ja jos lukijakunta toteaa siitä jotain iloa/hyötyä/vinkkejä etc. saavansa, niin silloin sivusto pysyy yllä jo pelkästään lukijamäärällä; ei virallinen ylläpito poista sellaisia sivustoja joilla liikennettä tapahtuu!!

        Tää oli muuten viimeinen vastaus niille lukuisille henkilöille jotka viittaavat Kauniaisiin!!!
        Oppikaa elämään muuttuvassa yhteiskunnassa ja lopettakaa tuo pilkunnussiminen!!!!!


      • Senoritaksi kutsutaa
        vilperi57 kirjoitti:

        Nyt on syytä kommentoida; nämä nk. "mun sivut" oli ennen Espanja.infoa ja taas Orkki tökkii tuon tavallisen kuvaliitännän suhteen! :(
        Ja kun seuraan tuota lukijamäärää tällä aloittamallani "blogilla", niin saaria koskevalla tiedolla on "kysyntää" ja se on paljon helpommin löydettävissä täältä "pikkusivustosta" ja kysyäkin voi vapaasti ja tietämyksen mukaan myös vastataan, tosin saahan noilta toisiltakin sivuilta vastauksia, mutta harvoin saaria koskevaa. Kun mäkin olen rekkautunut monellekin foorumille ihan rehellisesti omilla nickeilläni, niin jonkunlainen asiatieto on taattu.
        Aikaisemminkin olen sanonut: Ellei sivustolla ole mitään annettavaa, niin se kuolee omaan mahdottomuuteensa ja jos lukijakunta toteaa siitä jotain iloa/hyötyä/vinkkejä etc. saavansa, niin silloin sivusto pysyy yllä jo pelkästään lukijamäärällä; ei virallinen ylläpito poista sellaisia sivustoja joilla liikennettä tapahtuu!!

        Tää oli muuten viimeinen vastaus niille lukuisille henkilöille jotka viittaavat Kauniaisiin!!!
        Oppikaa elämään muuttuvassa yhteiskunnassa ja lopettakaa tuo pilkunnussiminen!!!!!

        Hei Vilperi, on hauskaa matkakertomusta. Kovin näytti meri ankean näköiseltä, samanlaista oli viime reissullamme Teneriffalla marraskuussa kun oli ne kunnon myräkät. Pian ne ilmat sitten muuttuivat taas hyviksi.
        Jo ihan kohtuulliselta näytti päivä olevan jo noissa sinun viimeisissä kuvissa. Täällä tarvotaan lumen seassa, lumitöitä piisaa.
        Kiinnostaa tietää paljonko tuolla Granin reissu 29.01-12.02.2010 Kanarian saarten sivustolla on ollut lukijoita, näetkö sinä sen?
        Mukavia reissupäiviä sinulle edelleenkin!


      • Senoritaksi kutsutaa
        Senoritaksi kutsutaa kirjoitti:

        Hei Vilperi, on hauskaa matkakertomusta. Kovin näytti meri ankean näköiseltä, samanlaista oli viime reissullamme Teneriffalla marraskuussa kun oli ne kunnon myräkät. Pian ne ilmat sitten muuttuivat taas hyviksi.
        Jo ihan kohtuulliselta näytti päivä olevan jo noissa sinun viimeisissä kuvissa. Täällä tarvotaan lumen seassa, lumitöitä piisaa.
        Kiinnostaa tietää paljonko tuolla Granin reissu 29.01-12.02.2010 Kanarian saarten sivustolla on ollut lukijoita, näetkö sinä sen?
        Mukavia reissupäiviä sinulle edelleenkin!

        No löysinhän sen tuolta , kävijämäärän, ihan mukavasti näin pienellä aikavälillä!


      • vilperi57
        Senoritaksi kutsutaa kirjoitti:

        No löysinhän sen tuolta , kävijämäärän, ihan mukavasti näin pienellä aikavälillä!

        katsottuna 1700 meni rikki, joten mä olen ylppe ny!!! Kiitokset lukijoille ja tuostakin määrästä todella näkee sen, että en mä turhaan sitä sivustoa päivitä!!
        Olenhan mä sitä hehkuttanutkin melkei kaikilla foorumeilla missä kirjoitan ja se on ainakin toistaiseksi myös ainoa foorumi missä sen julkaisen, mutta lisää rekkautunutta porukkaa toivoisin vaihtamaan mielipiteitä tarinasta tai ihan siitä, että miten sivustoa voisi kehittää paremmaksi, niin että se palvelisi mahdollisimman hyvin kaikkia saarista pitäviä henkilöitä.
        Nythän se on ollut melkoista yksinpuhelua viime vuoden loppuun asti ja tän vuoden puolella on pientä vilkastumista havaittavissa.
        Tarinaa kuitenkin jatketaan ja porukka äänestää "jaloillaan" kysynnän ja tarjonnan mukaan ja minä tyydyn siihen. :)


      • vilperi57
        Senoritaksi kutsutaa kirjoitti:

        Hei Vilperi, on hauskaa matkakertomusta. Kovin näytti meri ankean näköiseltä, samanlaista oli viime reissullamme Teneriffalla marraskuussa kun oli ne kunnon myräkät. Pian ne ilmat sitten muuttuivat taas hyviksi.
        Jo ihan kohtuulliselta näytti päivä olevan jo noissa sinun viimeisissä kuvissa. Täällä tarvotaan lumen seassa, lumitöitä piisaa.
        Kiinnostaa tietää paljonko tuolla Granin reissu 29.01-12.02.2010 Kanarian saarten sivustolla on ollut lukijoita, näetkö sinä sen?
        Mukavia reissupäiviä sinulle edelleenkin!

        pahemmin hehkuttaa noiden kelien puolesta; hyvä kun tää mökki ei lähde tuulen mukana liikenteeseen!! :) Siitä huolimatta tää on Grani ja nyt on vaan lievästi sanottuna vähän surkeemman puoleiset ilmat, joten turha valitus pois! Saari on niin monet kerrat näyttänyt ne parhaat puolensa, joten tää on siinä mielessä mielenkiintoista, että kuten "blogissakin" näkyy, niin vettä joskus virtaa Puerto Ricossakin ihan luonnossa; ensimmäistä kertaa mun saarelle osumisen aikana ja mä olen käynyt täällä 90 luvulta lähtien. Tätä kirjoittaessani, niin vaihteeksi tulee vettä taivaan täydeltä, että pitäiskö virittää pyyhe tuon oviaukon kohille ettei vettä tuu tupaan, niinkuin toissayönä!!?? :)


        Jätin vähäks aikaa tekstin kesken kun tosiaan kävin pyyhkeen virittämässä oven eteen ja nyt putos lämpötilakin tuonne 18 pykälän tuntumaan!
        Sen verran tuosta lukijamäärästä; mä pystyn senkin nostamaan kun laitoin parit kuvat sinne eniten kirjoittamaani sivustoon, eli :
        http://forum.eralle.net/viewtopic.php?p=854741#854741
        Ja: http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=29663&start=930

        Kukas kissan hännän nostaa ellei kissa ite??!! :)


      • lumikki23
        vilperi57 kirjoitti:

        pahemmin hehkuttaa noiden kelien puolesta; hyvä kun tää mökki ei lähde tuulen mukana liikenteeseen!! :) Siitä huolimatta tää on Grani ja nyt on vaan lievästi sanottuna vähän surkeemman puoleiset ilmat, joten turha valitus pois! Saari on niin monet kerrat näyttänyt ne parhaat puolensa, joten tää on siinä mielessä mielenkiintoista, että kuten "blogissakin" näkyy, niin vettä joskus virtaa Puerto Ricossakin ihan luonnossa; ensimmäistä kertaa mun saarelle osumisen aikana ja mä olen käynyt täällä 90 luvulta lähtien. Tätä kirjoittaessani, niin vaihteeksi tulee vettä taivaan täydeltä, että pitäiskö virittää pyyhe tuon oviaukon kohille ettei vettä tuu tupaan, niinkuin toissayönä!!?? :)


        Jätin vähäks aikaa tekstin kesken kun tosiaan kävin pyyhkeen virittämässä oven eteen ja nyt putos lämpötilakin tuonne 18 pykälän tuntumaan!
        Sen verran tuosta lukijamäärästä; mä pystyn senkin nostamaan kun laitoin parit kuvat sinne eniten kirjoittamaani sivustoon, eli :
        http://forum.eralle.net/viewtopic.php?p=854741#854741
        Ja: http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=29663&start=930

        Kukas kissan hännän nostaa ellei kissa ite??!! :)

        näytettiin tänäkin aamuna lumisia kuvia. Tosin olivat Helsingistä. Lienee Kauniaisissakin sama tilanne;) Kyllä se siitä, sanoi mummo lumessa:)


      • 299
        lumikki23 kirjoitti:

        näytettiin tänäkin aamuna lumisia kuvia. Tosin olivat Helsingistä. Lienee Kauniaisissakin sama tilanne;) Kyllä se siitä, sanoi mummo lumessa:)

        nyt riehuu espanjasaiteilla. Ihme tyyppi!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        299 kirjoitti:

        nyt riehuu espanjasaiteilla. Ihme tyyppi!!!!!!!!!!

        Ihan maahotonta menoa taas, ihan mahotonta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe