Luin tossa äsken ihan vanhimpia RuneScape keskusteluja täällä Suomi24:ssa ja tuli mieleen että onpa ikävä vanhoja aikoja. Kaikkia ihan järettömiä kysymyksiä tuli esiin vaikka, mistä löytää Maple puita F2P alueella ;D
Tuli ikävä vanhoja noob aikoja ku rune oli vielä "uusi peli". Muisteleppa vanhaa Varrockin ison pankin häsellystä 1 worldissä. "Selling Rune G 750k!" sun muuta... Kirjoita tänne kaikkia vanhoja muistoja mitä muistat.
Mun muistoja: Aloitin 30.5.2005, kaverini lupasi takoa minulle bronze medin ja antaa vähän rahaa ;) En päässyt Tutorial Islandia läpi kun jäin siihen kohtaan missä pitää juosta en tajunnut ;) Kaverini näytti oman ukon jolla oli tasan 10 000gp ja Iron Fullit ja eri värisiä capeja bankissa, ihailin sita banaa ;) ...Olin pelannut ehkä 2kk ja kaveri sai rune legs, kite, 2h maasta kun joku yritti siirtää kamoja omalle acolle ;) 2006 lopulla tein oman RS klaanin ja siihen liittyi 82 jäsentä kunnes 2007 kesällä klaani lopetettiin. 10 12 2007 wildy meni ja siihe loppu hyvät muistot!
~ Old RuneScape ~
45
1854
Vastaukset
- Joku Wnb Pure
Ihania aikoja, kun scammasin suomi24 porukoita jakamalla ukkoani ja recottamalla takaisin :D
Mut olinhan silloin 4 vuotta nuorempi :) - noobishhh
Mun muistoja: No ekana päivänä eksyin Al Kharidiin ja löysin tyypin Riku H99 sanoin sille et voitko antaa kamaa. se tako mulle iron fullit ja steel longin, sit se sano et trade, en eka tajunnu sit se kerto miten päästiin trade ikkunaa se laitto siihe ne kamat ja painoin decline, en tienny kumpaa painaa ja painoin tietenki väärää ;) Sit se trades ja trades ja en tradennu vastaa ja se chat window oli tradeja täynä ;) sit se sano et paina tota punasta tekstiä (tarkotti sitä pinkkiä Trade teksii siel chatis) otin trade vastaa ja painoin decline ku se oli punane ;) Fail, no lopulta se droppas ne maaha ja sain ehkä puolet niist ku joku toine äki ne siin maas ja otti kans osan ;)
- ScammedNub
olin saanu kaverilta joka oli lopettanu joku 100k rahaa. se oli mulle sillon nii paljo! leijuin sil kavereillekki!
no olin ostamassa rune scimiä ja joku scammer tradetti. laitto tietenki scimin notelle ja vaihto iron scimii. en huomannu eroo mut sinne meni 30k. aikoin tehä sitä samaa et san rahat takas xD. mut eka piti hommata rune scim. no en saanu scammittyy kun en löytäny noobei ja keräsin 30k takas rune essul ku kamut sano et hyvä tapa.- Joku Wnb Pure
Siin tarvi taitoo.
- ScammedNub
Joku Wnb Pure kirjoitti:
Siin tarvi taitoo.
Niin mut en mää sitä tajunnu ku vasta vuode pääst ku katoin youtubesta scamming videoita xD
ja testasin kamulle niin se meni siihe mut annoin takas. ja sain 3 päiv ennen sitä limittii 1m kaverilta xD - Drag0nz slay
ScammedNub kirjoitti:
Niin mut en mää sitä tajunnu ku vasta vuode pääst ku katoin youtubesta scamming videoita xD
ja testasin kamulle niin se meni siihe mut annoin takas. ja sain 3 päiv ennen sitä limittii 1m kaverilta xDAinoat muistot joita kaipaan todella on..
Vanha wilderness ja Pk tyyli.
Sekä sitä että siellä oli VÄHÄN vanhempaakin porukkaa/viisaampaa kuin nykypäivän Retardit.
Myös se että jokainen fanitti Lord Timppaa.
=] - Joku Wnb Pure
Drag0nz slay kirjoitti:
Ainoat muistot joita kaipaan todella on..
Sekä sitä että siellä oli VÄHÄN vanhempaakin porukkaa/viisaampaa kuin nykypäivän Retardit.
=]Nah, not really.
- LORDTIMPPAKO
Drag0nz slay kirjoitti:
=]LORD TIMPPAA!!! OOTKO NÄÄ SE OLITKO YHES KLAANIS MUN KAA!?!
- elossaa ollaan
Drag0nz slay kirjoitti:
=]Parhaat muistot on klaani pk-retkiltä vuodelta 2005-2006, se oikeastaan kruunas koko runescapen peluun. Paljosta olisin jäänyt paitsi jos en olis kokeillut hetken mielijohteesta future of old style klaania, joka damage inc klaanin tavoin koitti taistella lisääntyvää 1-itemer massoja vastaan. Kunnes sitten Jagex korjasi ja korjasi PvP-säätöjä usemman kerran.
Nykyisellääkin on edelleen mahdollista harrastaa mukavaa illanviettoa klaani pk:n merkeissä.
Mikä parasta, niin suomenkielellä. Tsekkaa:
http://foolsjr.dy.fi - greehka
elossaa ollaan kirjoitti:
Parhaat muistot on klaani pk-retkiltä vuodelta 2005-2006, se oikeastaan kruunas koko runescapen peluun. Paljosta olisin jäänyt paitsi jos en olis kokeillut hetken mielijohteesta future of old style klaania, joka damage inc klaanin tavoin koitti taistella lisääntyvää 1-itemer massoja vastaan. Kunnes sitten Jagex korjasi ja korjasi PvP-säätöjä usemman kerran.
Nykyisellääkin on edelleen mahdollista harrastaa mukavaa illanviettoa klaani pk:n merkeissä.
Mikä parasta, niin suomenkielellä. Tsekkaa:
http://foolsjr.dy.fimie kaipaan noita vanhoja aseita ku ne oli hienompia ku nykyiset...
- runee2005
greehka kirjoitti:
mie kaipaan noita vanhoja aseita ku ne oli hienompia ku nykyiset...
tulee kyl muistot mielii ku pelasin aina iha innoissani ja kehitin statsei et pääsin pk =) oli mahtavaa aikaa...
nykyää peli on pilattu kaikel mahdollisel =( - tauno225
runee2005 kirjoitti:
tulee kyl muistot mielii ku pelasin aina iha innoissani ja kehitin statsei et pääsin pk =) oli mahtavaa aikaa...
nykyää peli on pilattu kaikel mahdollisel =(oli surkeita! Jäin kaipaamaan vain trade limitin pois olemista! Muuten nyt on kaikki hyvin!!( anteeksi kirjoitusvirheet ho etukäteen)
- paras vallu
tauno225 kirjoitti:
oli surkeita! Jäin kaipaamaan vain trade limitin pois olemista! Muuten nyt on kaikki hyvin!!( anteeksi kirjoitusvirheet ho etukäteen)
Olin serkulla, hän pelasi runescapea taisteli lampaita vastaan normaalilla staffilla oli pelannu varmaan 2-4 vikkoo ennen mua. Muistaakseni serkulla oli joku 6-10 lvl accountti.
Tein serkulla sitten ekan runescape accountin. Ja pääsin siihen cooking kohtaan jota en päässy läpi kun en tajunnut. no ei serkkukaan muistanut, hänen isoveljensä näytti mitä piti tehdä niin pääsin cooking kohdan. Justiin silloin piti lähtee serkuilta. Heti kun kotia pääsin menin tietokoneelle ja runescapeen. Juoksu kohta oli vaikea siinä mutta yrittämällä sit onnistuin, onneksi osasin pikkasen enkkuu. Pelasin mining paikkaan, kunnes piti katsoa mitä rautaa tämä on, eli tinaa ja kuparia.Yritin mutten tienyt että piti painaa oikeaa hiiren nappia ja sieltä toiseksi alin. Sanoin isoveljelle, että koita pelata tätä sanoin ett' on hyvä peli.
Isoveli sitten koitti.Itselläni oli suunitelma katsoa, että miten se mining kohta pääsee.
Isoveli pääsi ja meni tutoriallin läpi kunnes sanoi paska peli. Ja loggas ulos.
Menin itse pelaamaan. Menin Tutoriallin läpi. Pankin etsiminen oli vaikeaa kun ei tienyt yhtään. Kysyin ja joku vei minut lumbridgen bankkiin. Sillan yli menin tappamaan goblinneja ja kuolin kun ruokaa ei ollu ja menetin bronze daggerin ja loggasin ulos.
Seuraavana päivänä menin bankkiin ja otin ruokaa ja bronze swordin, taistelin gobliineja vastaan cb viiteen. Kunnes etsin ruokaa maasta scrimppei tai mitä onkaan löytyi pari.
Löysin iron scimitarin maasta ja olin onnellinen. Juoksi bankkiin ja loggasin ilosta ulos.
Oli mulla jotain 50-100 rahaa. Pelailin kunnes opin kouluttaa magee.. Tai oikeastaan kaveri näytti että magic akalta joka oli lumbridgessa sai 30 mind ja 30 air runee. Treenasin iskin 3 olin onnellinen siitä iskusta kun oli niin iso. earth strikee en käyttänyt. Joku tuli ja sanoi "miksi sinulla ei ole staff" sitten keksin että ne ei kuluta runeja. Mind runet oli mulle arvokkaita niitä yritin etsiä sekalaisesta kaupasta. Pari niitä sain ja ostin water staffin ja käytin water bolttii. sillä sain hankittua luultavasi johonki "13" silloin näin tytöllä black staffin ja sanoin sille vaihetaanko staffeja vaihto onnistui. Aattelin että se ei kuluta mind runeja. Mutta huomasin että siitä ei ollu hyötyä :(. Tuo oli varrocin ase kaupan vieressä.
olin luultavasti joku 10-15 lvl serkku ihaili mun accounttia ekaa kertaa olin katsos menny sen lvl yli. XD. Nopeasti tuli musta parempi, mitä serkusta. Lähdin seikkailemaan lumbridgesta daynoriin, otin parhaat kamat iron scim ja taikoja ja ruokaa. Kunnes hyökkäsi daynorin vartia kimppuun ja kuolin. Harmitti tosi paljon. Juoksin varrociin kysyin kamaa. Kunnes kävelin faladoriin. Ja eksyin halusin takaisin lumbridgeen enkä löytänyt pankkia falasta saavuin sinne ritareitten luo ja tapoin siinä kanoja. Jotku taisteli ritareita vastaan ja löysin jonku kaman maasta olikohan iron tai steel. tai mitä aseita ne droppaa. Ihan saman en jaksa kirjoittaa enempää jatkan joskus. Tästä voisi jo tulla pikku kirja XD - ssssssssssssssssssss
paras vallu kirjoitti:
Olin serkulla, hän pelasi runescapea taisteli lampaita vastaan normaalilla staffilla oli pelannu varmaan 2-4 vikkoo ennen mua. Muistaakseni serkulla oli joku 6-10 lvl accountti.
Tein serkulla sitten ekan runescape accountin. Ja pääsin siihen cooking kohtaan jota en päässy läpi kun en tajunnut. no ei serkkukaan muistanut, hänen isoveljensä näytti mitä piti tehdä niin pääsin cooking kohdan. Justiin silloin piti lähtee serkuilta. Heti kun kotia pääsin menin tietokoneelle ja runescapeen. Juoksu kohta oli vaikea siinä mutta yrittämällä sit onnistuin, onneksi osasin pikkasen enkkuu. Pelasin mining paikkaan, kunnes piti katsoa mitä rautaa tämä on, eli tinaa ja kuparia.Yritin mutten tienyt että piti painaa oikeaa hiiren nappia ja sieltä toiseksi alin. Sanoin isoveljelle, että koita pelata tätä sanoin ett' on hyvä peli.
Isoveli sitten koitti.Itselläni oli suunitelma katsoa, että miten se mining kohta pääsee.
Isoveli pääsi ja meni tutoriallin läpi kunnes sanoi paska peli. Ja loggas ulos.
Menin itse pelaamaan. Menin Tutoriallin läpi. Pankin etsiminen oli vaikeaa kun ei tienyt yhtään. Kysyin ja joku vei minut lumbridgen bankkiin. Sillan yli menin tappamaan goblinneja ja kuolin kun ruokaa ei ollu ja menetin bronze daggerin ja loggasin ulos.
Seuraavana päivänä menin bankkiin ja otin ruokaa ja bronze swordin, taistelin gobliineja vastaan cb viiteen. Kunnes etsin ruokaa maasta scrimppei tai mitä onkaan löytyi pari.
Löysin iron scimitarin maasta ja olin onnellinen. Juoksi bankkiin ja loggasin ilosta ulos.
Oli mulla jotain 50-100 rahaa. Pelailin kunnes opin kouluttaa magee.. Tai oikeastaan kaveri näytti että magic akalta joka oli lumbridgessa sai 30 mind ja 30 air runee. Treenasin iskin 3 olin onnellinen siitä iskusta kun oli niin iso. earth strikee en käyttänyt. Joku tuli ja sanoi "miksi sinulla ei ole staff" sitten keksin että ne ei kuluta runeja. Mind runet oli mulle arvokkaita niitä yritin etsiä sekalaisesta kaupasta. Pari niitä sain ja ostin water staffin ja käytin water bolttii. sillä sain hankittua luultavasi johonki "13" silloin näin tytöllä black staffin ja sanoin sille vaihetaanko staffeja vaihto onnistui. Aattelin että se ei kuluta mind runeja. Mutta huomasin että siitä ei ollu hyötyä :(. Tuo oli varrocin ase kaupan vieressä.
olin luultavasti joku 10-15 lvl serkku ihaili mun accounttia ekaa kertaa olin katsos menny sen lvl yli. XD. Nopeasti tuli musta parempi, mitä serkusta. Lähdin seikkailemaan lumbridgesta daynoriin, otin parhaat kamat iron scim ja taikoja ja ruokaa. Kunnes hyökkäsi daynorin vartia kimppuun ja kuolin. Harmitti tosi paljon. Juoksin varrociin kysyin kamaa. Kunnes kävelin faladoriin. Ja eksyin halusin takaisin lumbridgeen enkä löytänyt pankkia falasta saavuin sinne ritareitten luo ja tapoin siinä kanoja. Jotku taisteli ritareita vastaan ja löysin jonku kaman maasta olikohan iron tai steel. tai mitä aseita ne droppaa. Ihan saman en jaksa kirjoittaa enempää jatkan joskus. Tästä voisi jo tulla pikku kirja XDcool story bro^
- ihme hiihtäjä
greehka kirjoitti:
mie kaipaan noita vanhoja aseita ku ne oli hienompia ku nykyiset...
Nykynen dragon long sword on rumempi mitä ennen.
- jere.hopiavuori
Minun ihanat muistot oli silloin kun vielä pääsi sinne luolaan goblienien vieressä siellä voi ainakin treenata miningiä ja kaikkee muuta kunnes se sortu niin sitte vitutti ja vituttaa vieläki. Ja vaikka vanhassa runessa olikin huonot krafiikat niin ei se haitannu mutta nyt krafiikat on muuttunu mutta rune on muuten ihan paska peli kun se muuttu. Onhan mulla kuitenkin 60 lvlinen jo mutta ei mua oikeen kiinnosta enää kun runesta on tullu ihan pazka. Ei pahalla jagex :(
- lololololololololol
pk 03-06
- RS2004-2006<3!
lololololololololol kirjoitti:
pk 03-06
korjaus :) RS2 tuli 2004
- Herblore
Mä alotin runescpaen joskus tossa 2006 Alkupaikkeil.. Muistan viel ku jäin tutorial islandin ekaan aitaukseen ku en tajunnu et pitää sytyttää se tuli :D Sitte ku oltii serkulla.. nii se autto mua ja mun pikkuveljee pääsemään pois sielt ja tako meille iron fullit =) Mutta joskus tossa 2008 keskivälis se mun serkku lopetti runen ja anto tyyppinsä meille siitä asti oon pelannu sil.. Nyt se on pöllitty =(
- Herblore
Muistan viellä ku minä ja mun pikkuveli ei tajuttu sillo 2006 vuon mite pääsee al-kharidii.. mut sit ku pääsin sinne nii oltii sille omfg :D
- Herblore
Pk:sta tuli mielee että ku mun luokkalainen pksi ihan aina ku oli koneel ja jankutin sille kokoaja et tee nyt muutaki ku vaa pk.. sitte se sano jtn et tuu sä testaa... no sitte menin ja jäin pkhon koukkuun totaallisesti =)
- joku1323123
No joskus olin ostamassa big boneseja joltakin tietenkin ne oli notella ja siinä oli eka ne big bonesit mutta tietenkin traden jälkeen huomasin että olin ostanut normaaleja boneseja. Siinä sitten meni turhaan ne kovalla työllä ansaitut rahat ;) Toinen oli kun joku huuteli että antaa ukkonsa ilmaseksi, tietenkin oli se "luottamustesti" eli eka annetaan jotain krääsää ja sit joku arvokas kama, minä hölmö menin antamaan sille rune platebodyni ja se huijari teletti muualle. Olen myös mennyt semmoiseen huijaukseen että olin jotain 70 levelinen ja joku tarjosi 90 levelistä ukkoa jolla oli hirveästi omaisuutta ja kovat statsit. Pääsin ekaksi ukolle, sitten kun myöhemmin päivällä olin menossa näyttämään kavereille uutta ukkoa se olikin recotettu takaisin, hyvä kun omalla ukolla ei ollu recoja niin mikäs siinä. Silloinhan tämä kusettaminen vitutti paljon mutta näin jälkeenpäin on mukava nauraa kun on ollut joskus niin hölmö. :) Vanhat rune ajat takaisin, silloin jaksoi pelata paljon mutta nykyään ei innosta kun kaikki on kustu esim. Wildu :( Voi niitä aikoja kun kehattiin low level pureja ja saatiin toisen kamat eikä mitään arvotonta roskaa!
- gf
ilmanen membu käykää ei viiruksii ei mitää ei! tänne http://www.RunescapePinGenerator.com/?me=106529
- hehooo ,
itse joskus 2006 amerikkalainen kaveri pyys tulee varrokkiin ,, sitten piti kysyä et mikä on varrock
Toinen kun ihan alus kaveri käski addaamaan , no addasin sen ja aloin ihmettelmään et miks en nää enää kun se puhuu .,., 5 min jälkeen tajusin et laitoin sen vahingos ingoreen. - Druid9999
joku wnbe pure
tuo on sääntöjen vataista... ei saa jakaa ukkoi.. niist tulee bannit.. - 1234325 342
Hienoa. Vuoden vanhaan tekstiin menee kommentoimaan. ÄÄLIÖ!
- OldDaysPleasee
2006... huoh :)
- kuvatonpistekom
http://adf.ly/2UmYC
huikeita kuvia 2008 rune ;pppp
en ymmärrä miks adf linkissä... - Vanha pelaaja
Muistan runescapesta sen kun nyyppäsin gooblineita bronze daggerilla ja kuolin lehmälle, en osannu tradettaa... kaikkee kivaa! uusia elämyksiä koko ajan mutta sitten kun sain membun toista kertaa huomasin että tää nykyinen uudistettu paska on vaan grindausta grindausta grindausta ja grindausta!!
OLD RUNESCAPE BACK!!!!!!! - pera91
haistappa v*ttu jne. pentu.
- pera91
Olen pera91 ilmoitan että olen jomo ja odotan että joku panee minua
- pera91
Siis olen homoooooooooooooooooooooooooo
- pera91
ootko p*ska? pentu.
- Old school....
mun muisto on joskus vuodelt 04-05 ku kaverit puhu jostai runescapesta sit muaki alko kiinnostaa se mut eihä meijä mutsi antanu konettansa käyttää no siinä meni joku aika ja kaverin anssa ku penskoi oltii ni keksittii ku oltii hänen kotona yksin koulu jälkee ni tehää siellä rune ukot se oli kyl nii kultast aikaa.. :,( .....ja vanhat aseet....ja se oli kyl hienoo ku sain ekan kerran 1k iha itte kasaa se oli mahtavaa!:D ja sit vuonna 07 ku wildu lähti ni taisin olla yks niist harvoist ketkä jäi viel pelaa runee mut kyl mki sit siin 08-09 aloin lopettaa ja tää nykyne rune...aivan paska..
- Old RS!
Tutorial Island
- pera91
ootko p*ska? pentu.
- OLD RS BACK!
NYT rune on muuttunut siis vielä enemmän paskaksi joksuksi combatiksi!! minäkin muistan kun kaverini kanssa tehtiin minulle rune ukko ja pelasin vielä silloin runea lähes joka päivä n.2h voi niitä aikoja. Siten ekojen isojen päivitysten jälkeen totesin että tämä on täyttä paskaa ja olin silloin joku n.60cb. ja nyt pari viikkoa sitten kävin kokeilemassa runea TÄYTTÄ PASKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD RUNESCAPE BACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ps.olisiko jtn. vanhan runen kopioita olemassa?- Anonyymi
oli vanhan runen kopio 2007 elokuulta ja se on kyllä peisetti
- ReflexPanda
nykynen rune on ihan paska mut muistan kun alotin runen ja olin koko ajan goblineil sit kaveri anto mulle 1k rahaa ja vedin att 30 sitte menin ostaan black scimitarin aavikolta sitte mää lähin goblineilt pios ja löysin G.E sanoin kaverille et oon löytäny sen ja olin ihan ihmeissään kun sielä näky 50 levusii jätkii sitte rupesin kehittää mun ukkoo urakalla ja kun olin 70lvl se pöllittii sitte aloin pelaa ps3 world at war sitte black ops ja si kaikkee mut voishan sitä vie pelatakki sitä runee jos ois vaikka 2007 vuoden rune tullu takas :(
- pera911
haistappa v*ttu jne. pentu.
- jonttu6
ite muistan kun kusetin saradomin setil jotai noboi ketkä ei sitä viel tienny:D ite en koskaa menny tähän paskaa scämmii::DD
- jees:)
Vanha rune on tullut takas :) tarvii vaa memberin D:
- Kaipaan runesinua :)
Ite Kaipaan runee paljon, se oli kuin toinen elämä jota elin :D se oli jotain sanoinkuvaamatonta :) kaikki ne ihanat kokemukset ja nää :D , Noh aika on menny ja itse en ole jaksanu enää vuotee pelailla :) Paras muisto on kun kaveri kerran veti hometeleportin ja luulin että se lähti menee, joten itekki loggasin ja lopetin pelaamisen sinä iltana :) Propsit runelle 2005-2012 :)
- paska.
paska.
- Vanhaa rs ikävä.
on niitä hyviä aikoja.
eoc jälkeen on niitä todella paskoja aikoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1307768- 555788
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803283Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091610Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3301323Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071