No. Tarinassa on kolme toimijaa, isä poika ja aasi.
Isä ratsasti aasilla, poika vikkeläkinttuisena seuraili perässä.
Ihmiset sanoivat: Sääliksi käy poika rassua, eikö poika saisi ratsastaa aasilla.
Tehtiin ihmisten mieliksi. Poika ratsasti, isä raahusti perässä.
Piloille hemmoteltu kakara, vanha isä saa kulkea jalan, että nuo nykynuoret voivat olla hävyttömiä...
Tarinan mukaan isä ja poika kantoivat aasia pehmustetuilla puuriu'uilla. Sekään ei ollut ihmisten mieleen.
Tulkaa katsomaan kylämme hölmöläisiä...näitä aasia paapovia.
Kenen tarina mahtoi olla?
5
247
Vastaukset
- Satujen lukija
Mutta hyvä tarina. Koskaan ei voi olla kaikille mieleen - saattaisi olla tarinan välittämä viesti.
- *Kukkahame*
Juuri noin, tuossa on koko karmea totuus, siis kaikkien mieliksi jos täällä taivaltaa se ei onnistu kuinkaan!
On oltava oma linja ja tapa, sanoopa sitten kuka mitä hyvänsä, fiksuimmat vaikenee tyhmät ääntelee.
Tuossa tarinassa mikään ei ollut hyvä ja toisilla ei sitä aasia edes ollut...
Näin päätteli Kukkahame Hän oli kai erityisesti eläinsatujen mestari. Saduilla on on aina ollut pysyvä sijansa myös arabialaisissa kulttuureissa. Unimaailmakin käyttää parhaimmillaan 'unimateriaalia' pitääkseen meitit tolkuissaan.
- *Kukkahame*
capt.cöpenick kirjoitti:
Hän oli kai erityisesti eläinsatujen mestari. Saduilla on on aina ollut pysyvä sijansa myös arabialaisissa kulttuureissa. Unimaailmakin käyttää parhaimmillaan 'unimateriaalia' pitääkseen meitit tolkuissaan.
Joskus minäkin haluaisin muistaa uneni, mutta kun ei.
Jokainen ihminen kuulemma näkee unia, harvemmat ihmiset eivät niitä muista, mutta enneunet joita ei monta ole ne muistan.
Lapset ovat kivoja kun ne kertoo unistaan, olen monesti keskustellut näistä erinomaisista unen näkijöistä.
mestari mielestäni, paljon hauskoja.
Joulusesonki on osaltani vasta nyt ohitse, sillä viimeiset vieraat kävivät tänään.
Huomenna alan kaikkien joulun valojen ja koristeiden pakkaamisen vuodeksi häkkikomeroon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2053833Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii622426Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912296- 472213
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561247
- 701157
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251126