Epätavallisen lyhyt emätin?

Epätoivo iskee

Kun kuukupin käyttö ei onnistunut, aloin tutkailemaan alapäätä enemmän. Kuukuppi kun jäi auttamatta aivan liian alas. Kun pyörittelin sormeani kohdunnapukan ympäri, huomasin, että emättimen katto/takaseinämä/pohja/mikä se nyt onkaan tulee vastaan valehtelematta jo siinä vaiheessa, kun keskisormeni on sisällä hiukan yli ensimmäisen nikaman syvyydellä.

Siis.. ihan tosi. Olenko erehtynyt? Tuo mitta on etupuolelta, selän puolella tilaa on hieman enemmän, mutta ei sen verran, että tamponi mahtuisi sisälle hyvin. Näin 18-vuotiaana minusta tuntuu nyt siltä, että miten ikinä tulen toimeen tämän kanssa jonkun 70 vuotta. Jo se, että joudun käyttämään pelkkiä siteitä, tuntuu äärimmäisen rasittavalta. Entä sitten seksi (olen vielä neitsyt), miten ihmeessä se onnistuu?

Sanokaa please minulle, että olen vain erehtynyt.

5

3210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erehdys ehkä

Todennäköisesti olet erehtynyt.
      Emätin ei ole mikään iso onkalo, joka on aina pullollaan tyhjää. Se on hyvin joustava elin. Siksi sinne mahtuvat hyvin erikokoiset siittimet ja sitä kautta mahtuu vauvakin ulos. Tosin vauvan ulostuloa helpottavat hormonit.

Jos asia vaivaa, niin sitä kannattaa kysyä lääkäriltä. Tarvittaessa on varmasti joku leikkaus olemassa.

• hgfdd

Ei kannata vielä hermostua. Voi liittyä siihenkin, missä asennossa kokeilee. Varsinkin jos on kyykyssä, voi kohdunnapukka (se pyöreä patti) olla aika alhaalla, ja ehkä sormesi jotenkin törmää siihen. Muistelen lukeneeni, että se napukka voi myös olla vähän alempana tai ylempänä kuukautiskierron eri vaiheissa. Varmasti naiset ovat myös yksilöitä. Ja onkohan siinä virtsarakko vähän pullottanut tiellä? Mene jonkun järkevän naisgynen vastaanotolle ja kysy asiasta, tai kysy vaikka joltain nettitohtorilta (jos niistä nyt on ylipäätään hyötyä).

• .,.,.,.,.,

vähän sama ongelma. Mulla on lyhyt emätin, mutta kukaan gynekologi ei ole koskaan sanonut emättimestäni mitään. Minkä kokoista kuukuppia kokeilit? Onhan niitä varmasti pienempiäkin olemassa.. Kannattaa myös kokeilla kuukautissieniä, kun niistähän voi leikata minkä kokoisen haluaa.

Seksi kyllä onnistuu aivan varmasti. ainakin itselläni onnistui, ja emätin venyy reilusti seksin aikana. kuukautissuojien käytössä ne ongelmat sitten ilmenevät.

• :)
        .,.,.,.,., kirjoitti:

vähän sama ongelma. Mulla on lyhyt emätin, mutta kukaan gynekologi ei ole koskaan sanonut emättimestäni mitään. Minkä kokoista kuukuppia kokeilit? Onhan niitä varmasti pienempiäkin olemassa.. Kannattaa myös kokeilla kuukautissieniä, kun niistähän voi leikata minkä kokoisen haluaa.

Seksi kyllä onnistuu aivan varmasti. ainakin itselläni onnistui, ja emätin venyy reilusti seksin aikana. kuukautissuojien käytössä ne ongelmat sitten ilmenevät.

Pienempi Lunette tuolla naulassa roikkuu. Nyt olen katsellut MeLunaa netistä, kun tuo näyttäisi olevan reilusti lyhyempi. Tietääkö kukaan, onko MeLunan kupeissa palautusoikeus? Vaikka pitkän saksan lukija olenkin, en saanut kunnolla selvää, kun siitä löytyy teksti vain saksaksi.

Gynekologikäyntiä olenkin harkinnut. Kerran olen yleislääkärin tekemässä sisätutkimuksessa ollut, toisesta syystä tosin, mutta hän ei tästä mitään maininnut. Olisi kuitenkin kiva jutella tosiaan jonkun ihan ammattilaisen kanssa tästä kunnolla. Äh, olisi pitänyt vähän aikaisemmin lähteä liikkeelle, niin olisi ollut vielä nuo terveyskeskuskäynnit vielä maksuttomia, hah.

• sama homma

Mulla on aika samanlainen tilanne. Itelläni nimittäin myös aika lyhyt emätin (pohja tuntuu yleensä jo sormen puolivälissä) ja välillä oon ollu vähä huolissani että miten sitten on asian laita seksin kanssa (vielä olen neitsyt). Mut toistaiseksi oon tullu siihen tulokseen että eiköhän se sitten veny ihan riittävästi. Toivisin ainakin :D Ehkä kyllä kannattais käydä gynekologilla ihan varmuuden vuoksi tarkastuttamassa että kaikki on ok. Sitten ainakin vois saada mielenrauhan.
      Ainii piti sanoa vielä kuitenkin että pystyn kuitenkin käyttämään tamponia. Luulen kyllä etten saa sitä ihan niin syvälle kuin pitäisi, mutta sen verran sisälle sitä saa tungettua ettei käyttö häiritse. :D

• Anonyymi

Kyllä seemätin siitä laajenee kun naitte kaikki naiset,äilläkin mysyneillä jo varmaan nii nväljä että ei oo tosikaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe