Hei,
me pohdimme kihlattuni kanssa,etta missa meidan kannattaisi menna naimisiin. Asumme talla hetkella Kreikassa,mutta mieheni on Aasiasta kotoisin. Han on opiskelija viisumilla Kreikassa,joka on voimassa ensi syksyyn asti. Olemme asuneet yhdessa maaliskuusta asti taalla ja nyt mietimme,etta mika olisi paras paikka menna naimisiin? Missa oleskelulupa heltiaisi nopeimmiten? Olen virkavapaalla toistani ja minun taytyy palata takaisin Suomeen toihin alkukesalla. Emme halua olla erossa eli haluamme odottaa oleskelulupaa joka tapauksessa samassa maassa. Olisiko parempi hakea turistiviisumia Suomeen ja menna siella naimisiin ja silloinhan kihlattuni voi odottaa Suomessa paatosta. Olemme myos ajatelleet etta menisimme kihlattuni kotimaassa naimisiin ja odottaisimme siella paatosta. Ainut mika pelottaa on,etta luvan saanti kestaisi niin kauan etta minun olisi palattava takaisin toihin.. Onko kokemuksia, kumpi olisi parempi?
Missa naimisiin? Suomessa vai ulkomailla?
3
754
Vastaukset
- 6+1
Paperisota taitaa sujua helpommin Suomessa kuin Kreikassa. Osaat kieltä todennäköisesti paremminkin.
Suomi on yhdistysten luvattu maa, joten uskoisin että Suomesta löytyy jokin Aasian maan ystävyysseura josta voi saada hyviä vinkkejä.
Tämän hetkinen työllisyystilanne on tosin melko heikko, mutta tiedän ainakin muutaman bangladeshilaisen jotka ovat perustaneet ravintolan josta saadulla tulolla sitten elävät.
Tulevaisuudessa taitaa Iso-Britannia vetää puoleensa, sillä esim. Lontoo on kaupunki, joka vetää puoleensa aasialaisia siellä on paljon siirtolaisia ja kansainvälinen tunnelma.- zizai
Olen itse naimisissa Intialaisen kanssa, tällä hetkellä olemme muualla Euroopassa, mutta koska miehellä on Schengen viisumi työnsä puolesta niin oleilimme pari viikkoa vanhemmillani ja hoidimme Suomessa Intian suurlähetystön kautta paperit kuntoon. Kesti muutaman päivän. Maistraatissa oma esteettömyystodistukseni kesti viikon, jonka jälkeen menimme naimisiin. Säästypähän monilta murheilta jos joskus takaisin mielii muuttaa.. Eikä tarvinnut mitään papereita käännättää eikä virallistaa jne. Suosittelen oman (entisen) kotipaikan maistraattia, ainakin meillä asiat sujuivat tosi mutkattomasti.
- Kreikasta minakin
zizai kirjoitti:
Olen itse naimisissa Intialaisen kanssa, tällä hetkellä olemme muualla Euroopassa, mutta koska miehellä on Schengen viisumi työnsä puolesta niin oleilimme pari viikkoa vanhemmillani ja hoidimme Suomessa Intian suurlähetystön kautta paperit kuntoon. Kesti muutaman päivän. Maistraatissa oma esteettömyystodistukseni kesti viikon, jonka jälkeen menimme naimisiin. Säästypähän monilta murheilta jos joskus takaisin mielii muuttaa.. Eikä tarvinnut mitään papereita käännättää eikä virallistaa jne. Suosittelen oman (entisen) kotipaikan maistraattia, ainakin meillä asiat sujuivat tosi mutkattomasti.
Itse asuin Kreikassa vakituisesti, eli olin siella "kirjoilla". Menin naimisiin ulkomaalaisen kanssa hanen kotimaassaan, olipa kauhea paperisota. Siis mun piti hankkia papereita SEKA Kreikasta ja sen jalkeen Suomesta (esim. esteettomyystodistus). Rikosrekisterin ote myos tuli kahdesta eri maasta mulle.
Ehdottaisin etta menisitte avioliittoon Suomessa, kun kerran olet Suomen kansalainen. Ota yhteys heti maistraattiin ja kerro tapauksesi, he antavat sinulle yksityiskohtaisia tietoja mita papereita tarvitset ja miten menetella. En tieda, pitaako sinulla on "pysyva osoite" Suomessa eli olet rekisteroity kirjoihin taalla. Miehesi tarvitsee myos esteettomyystodistuksen kotimaastaan, plus muita dokumentteja.
Mun tapaus oli viela monimutkainen kun takana avioero joka otettu kahdesta eri maasta lain takia. Ja ne oli yksi suomeksi, toinen englanniksi, kolmas ranskaksi, jne.
Paapaperit oli ko. esteett.todistus (varmista etta se on laillisesti APOSTILLE allekirjoitettu), rikos-rekisteri nolla, syntymatodistus = virkatodistus.
Maistraatti auttaa, soita heti ! Lykkya tyko!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341708- 401638
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631390- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091134Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2761091- 701083
- 74955
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19948Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888