kannattaako laittaa kuusta,lämpökäsiteltyä mäntyä(n.30% kalliimpaa) vai apassia (n.50%)
saunan lauteet
9
8351
Vastaukset
- saunoja
Lämpökäsitelty on väriltään ja puhtaanapidon kannalta parempi mutta vaatii erikoiskiinnityksen.
Kuusi on hyvä, miellyttävä ja tuoksuu hyvälle eikä vaadi erikoisia kiinnityksiä. On hyvä katsoa ettei ole lannoitusmetsän harvasyistä jolloin se imee kosteutta helposti vaan luonnollisesti kasvanutta tiheämpisyistä puuta.
Apassi on huokoinen ja tummuu liasta herkästi sekä haisee inhottavalta. En todellakaan tiedä yhtään järkisyytä käyttää sitä.- Kepa
Mitä erikoista on lämpökäsitellyn kiinnittämisessä?'
Omaan mökkiin tuli talopaketin mukana hapaa, jos olisin ostanut itse, niin olisin laittanut kuusta. - Leena
Kepa kirjoitti:
Mitä erikoista on lämpökäsitellyn kiinnittämisessä?'
Omaan mökkiin tuli talopaketin mukana hapaa, jos olisin ostanut itse, niin olisin laittanut kuusta.Ruuveilla kiinni ja esiporaus tarvitaan, muuten halkeaa helposti päästä.
- tomppa
eli tervaleppää,,helppohoitoinen,ei apassia se on sitä kusipuuta....
- orvo
Vetäse kuusta jos haluut perseen polttaa, haapa on hyvä perinteinen tummuu ajan myötä , sama vika abacissa muuten. Lämpö kasitellyt muoti lauteita tällä hetkellä
- lauteet??
älä vaan laita sitä kusipuuta.meillä on ollu noin 3-4vuotta ja ne haisee edelleen hirveelle.mikään pesuaine tai muut myrkyt ei auta.minäkin vaihdan apassin kuuseen tänä kesänä.
- Xan
Onko ihan pakko kusta sinne lauteille :)
Parikymmenta vuotta on ollut apassi lauteet
kahdessa eri saunassa, enka ole hajuja huomannut.
Kloriitilla pesu parikertaa vuodessa, ei muuta.
- Vanhempi suunnittelija
Ei meillä ole mitään kuusen kanssa. Laudeliina on joka tapauksessa käytössä. Joskus harvoin on laudeliinat pesussa eikä ole takapuoli ollut rakoilla silloinkaan. Mitään pihkan vuotoa ei ole näkynyt. Apatsi on sademetsien riistopuuta. Kuusi kotimaista ja kestävää. Minä otin periaatteesta kotimaista, kun kaikki jankuttivat apatsin puolesta.
- beastie
ehdottomasti. Kaikista parhaimman näköinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894