saunan lauteet

miro

kannattaako laittaa kuusta,lämpökäsiteltyä mäntyä(n.30% kalliimpaa) vai apassia (n.50%)

9

8351

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saunoja

Lämpökäsitelty on väriltään ja puhtaanapidon kannalta parempi mutta vaatii erikoiskiinnityksen.

Kuusi on hyvä, miellyttävä ja tuoksuu hyvälle eikä vaadi erikoisia kiinnityksiä. On hyvä katsoa ettei ole lannoitusmetsän harvasyistä jolloin se imee kosteutta helposti vaan luonnollisesti kasvanutta tiheämpisyistä puuta.

Apassi on huokoinen ja tummuu liasta herkästi sekä haisee inhottavalta. En todellakaan tiedä yhtään järkisyytä käyttää sitä.

• Kepa

Mitä erikoista on lämpökäsitellyn kiinnittämisessä?'

Omaan mökkiin tuli talopaketin mukana hapaa, jos olisin ostanut itse, niin olisin laittanut kuusta.

• Leena
        Kepa kirjoitti:

Mitä erikoista on lämpökäsitellyn kiinnittämisessä?'

Omaan mökkiin tuli talopaketin mukana hapaa, jos olisin ostanut itse, niin olisin laittanut kuusta.

Ruuveilla kiinni ja esiporaus tarvitaan, muuten halkeaa helposti päästä.

• tomppa

eli tervaleppää,,helppohoitoinen,ei apassia se on sitä kusipuuta....

• orvo

Vetäse kuusta jos haluut perseen polttaa, haapa on hyvä perinteinen tummuu ajan myötä , sama vika abacissa muuten. Lämpö kasitellyt muoti lauteita tällä hetkellä

• lauteet??

älä vaan laita sitä kusipuuta.meillä on ollu noin 3-4vuotta ja ne haisee edelleen hirveelle.mikään pesuaine tai muut myrkyt ei auta.minäkin vaihdan apassin kuuseen tänä kesänä.

• Xan

Onko ihan pakko kusta sinne lauteille :)

Parikymmenta vuotta on ollut apassi lauteet
        kahdessa eri saunassa, enka ole hajuja huomannut.
        Kloriitilla pesu parikertaa vuodessa, ei muuta.

• Vanhempi suunnittelija

Ei meillä ole mitään kuusen kanssa. Laudeliina on joka tapauksessa käytössä. Joskus harvoin on laudeliinat pesussa eikä ole takapuoli ollut rakoilla silloinkaan. Mitään pihkan vuotoa ei ole näkynyt. Apatsi on sademetsien riistopuuta. Kuusi kotimaista ja kestävää. Minä otin periaatteesta kotimaista, kun kaikki jankuttivat apatsin puolesta.

• beastie

ehdottomasti. Kaikista parhaimman näköinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      239
      4613
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3055
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1703
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      79
      1451
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe