Apua tyhmälle, pliis

Tyhymä

Aloitin juuri opiskelut ja mun täytyisi tehdä paljon kirjallisia töitä annetun kirjallisen työn ohjeen mukaan...esim sivun reunukset, kappaleasetukset, ylä- ja alatunnisteet jne..voiko joku neuvoa mistä saisin opastusta, koska en oikein tajua noista officen ohjeista mitään..eikä ole ketään kuka auttaisi..esim.rivinväliä en saanut vaihdettua, kun vaihdoin sen ykkösestä puoleksitoista, se ei pysynyt, vaan on edelleen yksi...olen aiemmin tehnyt kirjallisia töitä wordilla (hyvin vähän) ja silloin siihen saatiin koulusta selkeät ohjeet: paina sitä, ja sitten sitä jne...älysin silloin mut tän officen käyttö toivotonta...että jos joku voisi tolloa auttaa olisin erittäin kiitollinen

7

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhhfghfghldfgk

      marginaalit, tehdä siellä Muotoilu - Sivu - Marginaalit, sinne lykkäät oikeat luvut, ja lopuksi OK. Samaten Muotoilu - Kappale - Sisennykset ja välit sinne lykkäät oikean rivinvälin ja OK.

      Eikös pitäisi toimia.

      Ja jos esim. mittayksiköissä ongelmaa: Työkalut - Asetukset - Writer - Yleistä ..... Kannattaa vähän tutkia ohjelmaa ja kokeilla.

      Ja se, että muutos tulee voimaan, vaatii sen että painat ikkunassa lopuksi OK.

      • Tyhymä

        Olen kyllä tutkinut ja kokeillut tuntikausia...tyhmä kun olen tietokoneen kanssa ja muutenkin.. mut esim. rivinvälin vaihtokaan ei tällä tollolla onnistunut: vaikka laitoin ok...eli kannataskohan mun harkita ensin jotain atk-koulutusta.....menee turhan paljon aikaa näitten asetusten laittamiseen...


      • porvottaa
        Tyhymä kirjoitti:

        Olen kyllä tutkinut ja kokeillut tuntikausia...tyhmä kun olen tietokoneen kanssa ja muutenkin.. mut esim. rivinvälin vaihtokaan ei tällä tollolla onnistunut: vaikka laitoin ok...eli kannataskohan mun harkita ensin jotain atk-koulutusta.....menee turhan paljon aikaa näitten asetusten laittamiseen...

        että ottaisit sinne työkaluriveille näkyviin painikkeet rivinvälille - arvaas miten se tehdään? No, en viitti kertoo, kun ne näyttää ne rivinväli (ei kun riviväli) näppäimen olevan aika epäselvät ja menevät muitten kanssa sekaisin. Mutta sieltähän se olis helppo riviväliä vaihdella aina kun huvittaa.

        Porvoilemisiin...........


    • Samsung osaa
    • Kyllä kannattaa mennä kurssille. Kysy työväenopistoista yms.

      Mutta sitä en täysin käsitä, mikä siinä on ettei rivivälisi säily. Sitten ei ehkä auta kuin tehdä sillä rivivälillä ne kappaleet kuin kone antaa ja sitten valita ("maalata") ne kappaleet joille määrittää uuden rivivälin ja valita sopiva esim. hiiren kakkospainikkeella.

      Jos teet asiat kovin pahasti pieleen, niin jokainen rivisi onkin oma kappaleensa tms. Silloin rivivälisäätö ei vaikuta kappaleväleihin, joiden kuvittelet olevan rivivälejä.

      Ohjelman suomenkielisistä ohjeista löytänet lisätietoja.

      • tyhymä

        Kiitoksia kommentoinnista...No kokeilin ja väänsin ja käänsin viime yön, ja lopulta sain ainakin rivivälin(opin myös et se on riviväli, ei rivinväli, kuten joku sitä kommentoikin...)pysymään, en kyl enää tiiä et miten...Eli näköjään kun tarpeeks vaan tutkii niin ehkäpä sielt taas jotain aukeaaa...hope so..


    • Klikkaa oikealla sivua ja sitten valikosta Sivu...
      Marginaalit, ylä- ja alatunnisteen löytyy täältä.

      Klikkaa oikealla sivua ja sitten valikosta Kappale.
      Sisennykset ja rivivälit läytyy täältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe