Apua tyhmälle, pliis

Tyhymä

Aloitin juuri opiskelut ja mun täytyisi tehdä paljon kirjallisia töitä annetun kirjallisen työn ohjeen mukaan...esim sivun reunukset, kappaleasetukset, ylä- ja alatunnisteet jne..voiko joku neuvoa mistä saisin opastusta, koska en oikein tajua noista officen ohjeista mitään..eikä ole ketään kuka auttaisi..esim.rivinväliä en saanut vaihdettua, kun vaihdoin sen ykkösestä puoleksitoista, se ei pysynyt, vaan on edelleen yksi...olen aiemmin tehnyt kirjallisia töitä wordilla (hyvin vähän) ja silloin siihen saatiin koulusta selkeät ohjeet: paina sitä, ja sitten sitä jne...älysin silloin mut tän officen käyttö toivotonta...että jos joku voisi tolloa auttaa olisin erittäin kiitollinen

7

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhhfghfghldfgk

      marginaalit, tehdä siellä Muotoilu - Sivu - Marginaalit, sinne lykkäät oikeat luvut, ja lopuksi OK. Samaten Muotoilu - Kappale - Sisennykset ja välit sinne lykkäät oikean rivinvälin ja OK.

      Eikös pitäisi toimia.

      Ja jos esim. mittayksiköissä ongelmaa: Työkalut - Asetukset - Writer - Yleistä ..... Kannattaa vähän tutkia ohjelmaa ja kokeilla.

      Ja se, että muutos tulee voimaan, vaatii sen että painat ikkunassa lopuksi OK.

      • Tyhymä

        Olen kyllä tutkinut ja kokeillut tuntikausia...tyhmä kun olen tietokoneen kanssa ja muutenkin.. mut esim. rivinvälin vaihtokaan ei tällä tollolla onnistunut: vaikka laitoin ok...eli kannataskohan mun harkita ensin jotain atk-koulutusta.....menee turhan paljon aikaa näitten asetusten laittamiseen...


      • porvottaa
        Tyhymä kirjoitti:

        Olen kyllä tutkinut ja kokeillut tuntikausia...tyhmä kun olen tietokoneen kanssa ja muutenkin.. mut esim. rivinvälin vaihtokaan ei tällä tollolla onnistunut: vaikka laitoin ok...eli kannataskohan mun harkita ensin jotain atk-koulutusta.....menee turhan paljon aikaa näitten asetusten laittamiseen...

        että ottaisit sinne työkaluriveille näkyviin painikkeet rivinvälille - arvaas miten se tehdään? No, en viitti kertoo, kun ne näyttää ne rivinväli (ei kun riviväli) näppäimen olevan aika epäselvät ja menevät muitten kanssa sekaisin. Mutta sieltähän se olis helppo riviväliä vaihdella aina kun huvittaa.

        Porvoilemisiin...........


    • Samsung osaa
    • Kyllä kannattaa mennä kurssille. Kysy työväenopistoista yms.

      Mutta sitä en täysin käsitä, mikä siinä on ettei rivivälisi säily. Sitten ei ehkä auta kuin tehdä sillä rivivälillä ne kappaleet kuin kone antaa ja sitten valita ("maalata") ne kappaleet joille määrittää uuden rivivälin ja valita sopiva esim. hiiren kakkospainikkeella.

      Jos teet asiat kovin pahasti pieleen, niin jokainen rivisi onkin oma kappaleensa tms. Silloin rivivälisäätö ei vaikuta kappaleväleihin, joiden kuvittelet olevan rivivälejä.

      Ohjelman suomenkielisistä ohjeista löytänet lisätietoja.

      • tyhymä

        Kiitoksia kommentoinnista...No kokeilin ja väänsin ja käänsin viime yön, ja lopulta sain ainakin rivivälin(opin myös et se on riviväli, ei rivinväli, kuten joku sitä kommentoikin...)pysymään, en kyl enää tiiä et miten...Eli näköjään kun tarpeeks vaan tutkii niin ehkäpä sielt taas jotain aukeaaa...hope so..


    • Klikkaa oikealla sivua ja sitten valikosta Sivu...
      Marginaalit, ylä- ja alatunnisteen löytyy täältä.

      Klikkaa oikealla sivua ja sitten valikosta Kappale.
      Sisennykset ja rivivälit läytyy täältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe