kiinteistövälittäjän palkkiot

coeidkloi

Onko kiinteistövälittäjien palkkioissa suuria eroja ? Saisinko jotain vinkkejä kiitos ? Onko Kiinteistömaailman palkkiot millä tasolla ?

9

1361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys..

      Kyllähän se palkkio on pitkälti neuvottelukysymys.

      Yleisimmin palkkiot ovat haarukassa 2-4% asunnon myyntihinnasta.

      Mutta tärkeämpää kuin tuijottaa hintaa, on ottaa selvää, mitä sillä rahalla saa.

    • Jyrsijä

      Halvin on varmasti huonoin, kallein on todennäköisesti ahnein.
      Kiinteistömaailman palkkiot löytyy tuolta:
      http://www.kiinteistomaailma.fi/tietoa_etsimassa/palveluhinnasto/

      Yleensä ottaen neuvottelemalla saa palkkiota tingittyä, kyllä se välittäjä sanoo kun tulee raja vastaan. Joku 3% on ihan kohtuullinen ja välittäjällä saattaa vielä olla jotain motivaatiota tehdä töitäkin sillä palkalla. Kannattaa pyytää tarjous muutamalta ja valita sitten "paras" niistä.

      • juueii

        On se aika kammottavaa maksaa jo kaikkien muiden kulujen päälle vielä välittäjälle 200tuhannen talosta 4200e välityspalkkiota. Mitä sillä rahalla saa?? Pari lehti-ilmoitusta ja kauppakirjojen teon..
        Ostimme nykyisen talon muutama vuosisitten, olin yhteydessä myyjään joka ei ollut yhtään halukas taloa minulle esittelemään saatika kuulemaan tarjoustani! Myyjät oli tutun tuttuja joten sovimme kaupat keskenämme ja ilmoitimme koska voi tulla tekemään paperit ja noutamaan palkkionsa..
        Ihmisten pitäisi ymmärtää että ei se välittäjä todellakaan ole mikään laadun tae. Myyjä ja ostaja hyötyisivät kun välittäjä jätettäisiin pois sekaamasta, jakaisivat vaikka palkkion keskenään tai hommais vaikka kaupanpäälle etelänmatkan!


      • JUUEII
        juueii kirjoitti:

        On se aika kammottavaa maksaa jo kaikkien muiden kulujen päälle vielä välittäjälle 200tuhannen talosta 4200e välityspalkkiota. Mitä sillä rahalla saa?? Pari lehti-ilmoitusta ja kauppakirjojen teon..
        Ostimme nykyisen talon muutama vuosisitten, olin yhteydessä myyjään joka ei ollut yhtään halukas taloa minulle esittelemään saatika kuulemaan tarjoustani! Myyjät oli tutun tuttuja joten sovimme kaupat keskenämme ja ilmoitimme koska voi tulla tekemään paperit ja noutamaan palkkionsa..
        Ihmisten pitäisi ymmärtää että ei se välittäjä todellakaan ole mikään laadun tae. Myyjä ja ostaja hyötyisivät kun välittäjä jätettäisiin pois sekaamasta, jakaisivat vaikka palkkion keskenään tai hommais vaikka kaupanpäälle etelänmatkan!

        Plus alvi! oLI MUUTEN HALVIN VÄLITTÄJÄ.


      • ke.
        juueii kirjoitti:

        On se aika kammottavaa maksaa jo kaikkien muiden kulujen päälle vielä välittäjälle 200tuhannen talosta 4200e välityspalkkiota. Mitä sillä rahalla saa?? Pari lehti-ilmoitusta ja kauppakirjojen teon..
        Ostimme nykyisen talon muutama vuosisitten, olin yhteydessä myyjään joka ei ollut yhtään halukas taloa minulle esittelemään saatika kuulemaan tarjoustani! Myyjät oli tutun tuttuja joten sovimme kaupat keskenämme ja ilmoitimme koska voi tulla tekemään paperit ja noutamaan palkkionsa..
        Ihmisten pitäisi ymmärtää että ei se välittäjä todellakaan ole mikään laadun tae. Myyjä ja ostaja hyötyisivät kun välittäjä jätettäisiin pois sekaamasta, jakaisivat vaikka palkkion keskenään tai hommais vaikka kaupanpäälle etelänmatkan!

        "Mitä sillä rahalla saa?? Pari lehti-ilmoitusta ja kauppakirjojen teon.."

        totta,
        on kiva kun on yksityisiä myyjiä,
        heiltä saa yleensä edullisesti asuntoja, tinkivät reippaasti ja helpolla.

        seuraavaksi voi vielä "löytää vikaa" ja pyytää pientä myyjän vastantuloa korjaukseen, tai uhata oikeudessa tavataan, ensivuonna.

        juuri pari on ostettu ja myyty viime vuonna,
        molemmissa tuli puhdasta voittoa 2-4 kk asunnon omistamisen jälkeen 6 ja 8 %


    • ke

      palkkioissa on suuria eroja,
      pikkukaupungeissa alkaa 1000 € per asunto, suuremmissa on kai yli 4 % myyntihinnasta

      mutta on myös heidän hinnassaan ja myyntitehokkuudessa suuria eroja,
      halvin on yleensä huonoin, hänellä on jo huonoin maine myyjien kannalta,

      kannatta ainakin kolmelta kysyä arviohinta asunnosta ja kaikki kulut ja myyntiaika,
      ja ja ..aloittaa kysely siltä jota ei aio ainakaan välittäjäkseen ottaa,
      se on monelle hyvin vieras ala myydä asunto,

      • Ei-välittäjä

        Minimipalkkio täällä on 2440 - 3000 e.


      • arktiset
        Ei-välittäjä kirjoitti:

        Minimipalkkio täällä on 2440 - 3000 e.

        Myin ite hiljakkoin oman asunnon, kun välityspalkkiot on niin suolaset. Tietoo kaupan tekemiseen löyty ihan mukavasti monestaki paikasta. Netistä löysin nähtävästi suht uutena palveluna paikan jossa oli kaikki asuntokauppaan liittyvät jutut yhessä paikassa ja ainakin minun mielestä meleko selkeesti. Osote on www.easiakirjat.fi.


      • 2+4
        arktiset kirjoitti:

        Myin ite hiljakkoin oman asunnon, kun välityspalkkiot on niin suolaset. Tietoo kaupan tekemiseen löyty ihan mukavasti monestaki paikasta. Netistä löysin nähtävästi suht uutena palveluna paikan jossa oli kaikki asuntokauppaan liittyvät jutut yhessä paikassa ja ainakin minun mielestä meleko selkeesti. Osote on www.easiakirjat.fi.

        "Myin ite hiljakkoin oman asunnon, kun välityspalkkiot on niin suolaset."

        väitän että et osannut pyytää kunnon hintaa, ehkä myit alihintaan ?

        toiseksi hyvin usein ennen kuin on 2-vuotta kulunut tulee kaikenmaailman valituksia,
        toivottavasti osaat olla jämäkkä ja toivottavasti sinulla on asiantuntijoita jotka uskaltaa olla ostajaa kovempi.

        kun minä ostan ykstyideltä,oletan heti että saan yli 10 % yli 10 000 e edullisemmin kuin välittäkjältä ja niin on käynytkin,
        pari olen myynyt samana vuonna 15 000 € voitola pois


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      175
      7037
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      41
      4129
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2085
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1619
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1578
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe