Herkkua kahvipöytään

pikkuiida

Hei vaan, sain kokeiltavaksi Sunnuntai Leivontamixejä, suklaanmakuisia. Tein ihan perusohjeen mukaan muffinsseja pieniin muffinssivuokiin. Taikinasta tuli 15 muffinssia.

Tytär keksi, että lisätään muffienssitaikinan sekaan joululta ylijäänyttä suklaata pieninä murusina. Se oli hyvä idea, sillä suklaahiput sopivat muffinsseihin erinomaisesti. Kuvittelisin että marjat tai pähkinät sopisivat hyvin myös. Valmiiden jäähtyneiden "kuppikakkujen" pintaan laitoin vähän tomusokeria koristeeksi. Kuorruttaakin ne olisi voinut, mutta näinkin tuli ihan nättejä kahvipöydän kaunistuksia.

Olen todella tyytyväinen tuotteeseen. Valmistus on niin helppoa ja nopeaa, että edes jauhopeukaloa ei tarvita.

Tulen varmasti ostamaan leivontamixejä tulevaisuudessa. Ne ovat käteviä esim. yllätysvieraiden varalta.
Meillä kaikki pitivät muffinsseista; mies ja poika 18v varsinkin kehuivat kovasti. Tytär 16v on yleensä aika nirso, mutta nyt piti kyllä huolen, että varmasti saa oman osuutensa muffinsseista. Koirakin oli vahtimassa, josko hänellekin jotain jäisi.

Muffinssit ovat nyt aika muodikkaita leivonnaisia. Niitä voi koristella monella tavalla, vain mielikuvitus on rajana. Mietinkin tässä, että meillä on ylioppilasjuhlat tulossa keväällä ja niihin voisi tehdä myös muffinsseja jotenkin tilaisuuteen sopivalla tavalla koristeltuna. Onko kenelläkään ideoita?

Seuraavaksi kokeilen taikinasta jotain muuta. Sopisikohan se kääretorttutaikinaksi?

4

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi kokeile kääretorttua! Minä haluan nähdä mitä siitä tulee. Itse kun olen jo tekemässä muffinsseja tämän iltaiseen kokoukseen

• smahof

"Mietinkin tässä, että meillä on ylioppilasjuhlat tulossa keväällä ja niihin voisi tehdä myös muffinsseja jotenkin tilaisuuteen sopivalla tavalla koristeltuna. Onko kenelläkään ideoita?"

Pari ideaa yo-teemamuffineista voisi olla ensin kuorruttaa muffinssi joko perusmokkapalakuorrutteella tai mansikkatomusokerista tehdyllä kuorrutteella, eli joko ruskeaksi tai vaaleapunaiseksi. Sitten kuorrutteen kovetuttua tekee valkoisella tomusokerikuorrutteella ylioppilaslakin edestä tai sivusta kuvattuna, ja lakille sitten mustan osan lakumatosta tai -nauhasta ja lyyran keltaisesta nonparellista.

Tai sitten perusmokkapalakuorrute ja sen päälle sitten joko kaupassa valmiina myytävä sokeriruusu (näitä saa paketteja joissa on joku 12-16 pienehköä sokeriruusua) tai sitten itse marsipaanista askarreltu ruusu. Nuo kaupalliset ovat tosin juhlahässäkässä varmaan helpommat, ellei sitten askartele ruusuja jo aiemmin valmiiksi. Ruusun värin voi sitten valita hyvin juhlien teemavärin mukaan, jos sellainen on.

• mietin kanssa tuota kääretorttua kuinkahan onnistuisi, mutta miksi ei onnistuisi pitääpä muuten kokeilla itsekkin joku päivä

• pikkuiida

Kiitos vinkeistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      169
      6881
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      60
      2394
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2128
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      61
      1251
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      353
      1234
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      1224
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      14
      1111
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      960
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      958
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      947
    Aihe