Herkkua kahvipöytään

pikkuiida

Hei vaan, sain kokeiltavaksi Sunnuntai Leivontamixejä, suklaanmakuisia. Tein ihan perusohjeen mukaan muffinsseja pieniin muffinssivuokiin. Taikinasta tuli 15 muffinssia.

Tytär keksi, että lisätään muffienssitaikinan sekaan joululta ylijäänyttä suklaata pieninä murusina. Se oli hyvä idea, sillä suklaahiput sopivat muffinsseihin erinomaisesti. Kuvittelisin että marjat tai pähkinät sopisivat hyvin myös. Valmiiden jäähtyneiden "kuppikakkujen" pintaan laitoin vähän tomusokeria koristeeksi. Kuorruttaakin ne olisi voinut, mutta näinkin tuli ihan nättejä kahvipöydän kaunistuksia.

Olen todella tyytyväinen tuotteeseen. Valmistus on niin helppoa ja nopeaa, että edes jauhopeukaloa ei tarvita.

Tulen varmasti ostamaan leivontamixejä tulevaisuudessa. Ne ovat käteviä esim. yllätysvieraiden varalta.
Meillä kaikki pitivät muffinsseista; mies ja poika 18v varsinkin kehuivat kovasti. Tytär 16v on yleensä aika nirso, mutta nyt piti kyllä huolen, että varmasti saa oman osuutensa muffinsseista. Koirakin oli vahtimassa, josko hänellekin jotain jäisi.

Muffinssit ovat nyt aika muodikkaita leivonnaisia. Niitä voi koristella monella tavalla, vain mielikuvitus on rajana. Mietinkin tässä, että meillä on ylioppilasjuhlat tulossa keväällä ja niihin voisi tehdä myös muffinsseja jotenkin tilaisuuteen sopivalla tavalla koristeltuna. Onko kenelläkään ideoita?

Seuraavaksi kokeilen taikinasta jotain muuta. Sopisikohan se kääretorttutaikinaksi?

4

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi kokeile kääretorttua! Minä haluan nähdä mitä siitä tulee. Itse kun olen jo tekemässä muffinsseja tämän iltaiseen kokoukseen

    • smahof

      "Mietinkin tässä, että meillä on ylioppilasjuhlat tulossa keväällä ja niihin voisi tehdä myös muffinsseja jotenkin tilaisuuteen sopivalla tavalla koristeltuna. Onko kenelläkään ideoita?"

      Pari ideaa yo-teemamuffineista voisi olla ensin kuorruttaa muffinssi joko perusmokkapalakuorrutteella tai mansikkatomusokerista tehdyllä kuorrutteella, eli joko ruskeaksi tai vaaleapunaiseksi. Sitten kuorrutteen kovetuttua tekee valkoisella tomusokerikuorrutteella ylioppilaslakin edestä tai sivusta kuvattuna, ja lakille sitten mustan osan lakumatosta tai -nauhasta ja lyyran keltaisesta nonparellista.

      Tai sitten perusmokkapalakuorrute ja sen päälle sitten joko kaupassa valmiina myytävä sokeriruusu (näitä saa paketteja joissa on joku 12-16 pienehköä sokeriruusua) tai sitten itse marsipaanista askarreltu ruusu. Nuo kaupalliset ovat tosin juhlahässäkässä varmaan helpommat, ellei sitten askartele ruusuja jo aiemmin valmiiksi. Ruusun värin voi sitten valita hyvin juhlien teemavärin mukaan, jos sellainen on.

      • mietin kanssa tuota kääretorttua kuinkahan onnistuisi, mutta miksi ei onnistuisi pitääpä muuten kokeilla itsekkin joku päivä


      • pikkuiida

        Kiitos vinkeistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      58
      4274
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      92
      1705
    3. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1269
    4. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1119
    5. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      64
      1046
    6. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      92
      707
    7. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      40
      689
    8. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      73
      688
    9. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      32
      685
    10. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      6
      664
    Aihe