kanin ikä???

kani

kuinka vanhaksi kanit suunnilleen elää???
sillä haluisin pienen kanin mutta en tiiä niistä paljon mitään mue oon ettinyt tietoo netistä.. niin eli kiitos kaikille vastanneille... :)
(en tiiä kyl saanko mut mulla on akvaario ja hamsteri vaikka ei se tänne kuulukkaan...)

62

14436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kattis

      meillä nimittäin.se oli pienenpieni kääpiökanityttö,sellanen tosi pieni.se oli niin kiltti että sai olla koko elämänsa ensimmäistä viikkoa lukuunottamatta vapaana.siinä meni kerran yksi johto josta tuli niin mojova isku että niihin ei enää kantsinut koskea.huonekalut eivät maistuneet hyvältä koska kupissa oli paljon parempaa herkkuruokaa.kaverina oli kaksi koiraa joita se sillointällöin höykytti.tämä pieni pupunen eli vähän yli kahdeksan vuotiaaksi.lopulta se sairastui ja kaksi päivää myöhemmin se kauli syliini,kirkaisi kerran ja nukahti.Vaikka eläinkaupassa sanottiin että kanit elävät n3-4 vuotiaiksi,niin tämäpä eli noin pitkään ja olen myöhemmin kuullut että monet kanit elävät aika pitkään.

      • kattis

        tulipa pieniä kirjoitusvirheitä..heh


      • kani
        kattis kirjoitti:

        tulipa pieniä kirjoitusvirheitä..heh

        okei kiitti tiedosta ja harmi et se kuoli.... =(


      • Liina

        Vai että kani elää 3-4 vuotta? Taitavat sekoittaa todella pahasti johonkin toiseen.. Rottaan vaikka.. Kanien elinikä kun on helposti tuolla 7 vuoden iässä.. Vanhin kani mistä itse olen kuullut eli 15-vuotiaaksi.. Omat kanini ovat eläneet siinä 8-10-vuotiaiksi.. Eli siis 3-4-vuotiaalla kanilla on jotain vikaa jos se kuolee..


      • kurrnappi

        niin ei kanimikään lyhyt ikänen eläin ole. et kuulemma 5-8vuotta
        oma vanhin kanini on tällähetkellä 4vuotias ja todella pirteä


      • Hepohullu96
        kurrnappi kirjoitti:

        niin ei kanimikään lyhyt ikänen eläin ole. et kuulemma 5-8vuotta
        oma vanhin kanini on tällähetkellä 4vuotias ja todella pirteä

        Minulla oli 2 kääpiökania Toinen (joka kuoli jo) oli sen toisen kanin äiti ja se eli 5 vuotiaaks. Nyt sen
        poikanen (4v.) on vielä elossa ja sekin lopetetaan lähipäivinä (varmaan.) Eli kääpiökanit elää yleensä 4 vuotiaaks tai siitä vanhemmaksi.


      • Puput
        Liina kirjoitti:

        Vai että kani elää 3-4 vuotta? Taitavat sekoittaa todella pahasti johonkin toiseen.. Rottaan vaikka.. Kanien elinikä kun on helposti tuolla 7 vuoden iässä.. Vanhin kani mistä itse olen kuullut eli 15-vuotiaaksi.. Omat kanini ovat eläneet siinä 8-10-vuotiaiksi.. Eli siis 3-4-vuotiaalla kanilla on jotain vikaa jos se kuolee..

        Kesyrotta elää korkeintaan 3 vuotta. Mut kaneista, omani on ilmeisesti jo 10 v. ja kuin nuori poika ainakin käytökseltään. tosin silmä- ja hammasoireet on pitänyt hoitaa. Sen jälkeen koki uuden nuoruuden. Naaraskanini eli n. 8 v. Tuottaako uroskani jälkeläisiä vielä 10 iässä?


      • Anonyymi

        Ai kaniko 3-4 vuotiaaksi elää. Kanit elävät 8-10 vuotta siinä vähän tietoa.


      • Anonyymi
        Puput kirjoitti:

        Kesyrotta elää korkeintaan 3 vuotta. Mut kaneista, omani on ilmeisesti jo 10 v. ja kuin nuori poika ainakin käytökseltään. tosin silmä- ja hammasoireet on pitänyt hoitaa. Sen jälkeen koki uuden nuoruuden. Naaraskanini eli n. 8 v. Tuottaako uroskani jälkeläisiä vielä 10 iässä?

        Ymmärtääkseni elämänsä loppuun asti voi lisääntyä kuten pikkujyrsijäurokset.


    • Metanol

      pienet kanin(kuten esim. hermeliiini) ovat pitkäikäisempiä kuin suuremmat kanit. Niin kuin on jo sanottu ne voivat elää hyvällä hoidolla jopa 10-vuotiaaksi. Suuremmat(kuten belgianjättis) voi elää 5-vuotiaaksi. ja sekin hyvällä hoidolla vieläkin vanhemmaksi. Hermeliinit voivat myös olla äksympiä kuin isommat kanit.(Tiedot luettu Puput.netistä)

    • ???????????????????????????

      Anteeksi mä häluasin tietää kuinka vanhaksi hamsteri elää. ja onko mitään eläintä joka elää noin 2-4vuotta?

      • Hepohullu96

        Itselläni on ollut Kääpiöhamsereita yhteensä 4kpl ja
        ne jotka kuolivat vanhuuteen/syöpään elivät vähän yli 2 vuotiaaks. (Oon hankkimassa taas 2 uutta xD)


      • KatruW``

        Hamsteri elää yleensä n. 2 vuotiaaks, tai alle. voi olla jopa yli kaksi vuotias hamsu, mutta se ei voi elää kolme vuotiaaksi.


      • Night-Devil
        KatruW`` kirjoitti:

        Hamsteri elää yleensä n. 2 vuotiaaks, tai alle. voi olla jopa yli kaksi vuotias hamsu, mutta se ei voi elää kolme vuotiaaksi.

        Itselläni on ollut useampi venäjänkääpiöhamseri suurin osa meillä on elänyt ainakin 2.5 vuoden ikään 1 hiljattain pois mennyt kuoli kuukautta ennen kuin olisi täyttänyt 3


      • rusina hamsteri
        KatruW`` kirjoitti:

        Hamsteri elää yleensä n. 2 vuotiaaks, tai alle. voi olla jopa yli kaksi vuotias hamsu, mutta se ei voi elää kolme vuotiaaksi.

        kyllä hamsteritkin voi elää 3 vuotiaaksi!! Kultahamsterini eli 3 vuotta ja yhden viikon.


      • Mila pupu

        Rotta, näin ainakin entinen enkun openi sanoi


      • Anonyymi

        Hamsterit elävät yleensä 1-3 vuotta, riippuu rodusta. Kääpiöhamsterit elävät yleensä 1-3 vuotta ja Syyrialaiset/Kultahamsterit elävät noin 2-2,5 vuotta. Kultahamsterit ja Syyrialaiset tarkoittavat samaa lajia, joten käytän niistä nyt nimeä Kultahamsteri. Kultahamsterit ovat suurempikokoisempia ja Kääpiöhamsterit ovat huomattavasti pienempiä. Minulla oli Kultahamsteri joka kuoli lähiaikoina noin 2 vuotiaana ja nyt minulla on Kääpiöhamsteri. Kääpiöhamstereita on eri lajeja ja eri värejä samoin Kultahamstereilla.


      • Anonyymi

        Kaverin hamsteri eli 3v ja sillä on nyt kaksi hasteria jotak ovat 1v eli sanoisin että ne elää 1-3vuotiaiksi. Voi varmaan elää 4vuotiaaksikin


    • HemuliLoww

      Oma hamsterini eli vähän alle 5 vuotiaaksi :o

    • susbee

      Mulla ja mun pikkusiskolla on kaks kania, molemmat leijonaharjaksia. Vanhempi on seitsemän vuotias (joskus helmikuussa syntynyt, tuli meille 2004) ja nuorempi neljä (syntynyt heinäkuussa, tuli meille 2007) :). Terveitä ovat molemmat, nuorempi on vaan tosi säikky :(. Johtunee varmaan siitä että toi vanhempi ehti olla yksistään 3-vuotiaaks asti ja tottu siihen että se on ainoo kani. No sitten kun tuli sille kaveri nii se varmaan pelästy, että se vie sen paikan "johtajana" ja rupes sitten vähän ojentaan sitä. Ei se sitä satuta, ajaa vaan takaa sun muuta. Kavereita ovat kuitenkin, makoilevat toistensa vieressä yms. Samassa häkissä ei voi kuitenkaan pitää kun niillä alkaa tää takaa-ajo leikki aina .. :D.

    • bdfghrfgbR

      Kanit elävät helposti 6-8 vuotiaiksi, jopa 10 vuotiaaksi. Riippuu paljon terveydestäkin tietenkin. :)

      Olen kuullut, että kääpiörodut ja pienet kanit elävät hieman kauemmin kuin erittäin suurikokoiset. Suurikokoisille 5-8 vuotta alkaa olla jo paljon ikää. Tarkoitan siis jättirotuja, ranskan luppia ja belgian jättejä jne.

    • pupujenemäntä

      No meidän kanisakin vanhin on nyt 6-vuotias leijonanharjas. On hyväkuntoinen, mutta hiukan on meno hidastunut nuoruusvuosista. Ei enää niin hirveästi riehu, ja vetäytyy välillä omaan rauhaansa, pois nuorison riehumisen kesketlä.
      Sen pari, pieni hermeliininaaras, kuoli vain 4-vuotiaana tapaturmaisesti ;(. Kaikille kaneille syötetään Genesis-pellettejä, ei mitään moskaa. Porkkanoita tulee päivittäin, ja omenoita silloin tällöin lisäksi.

      • Anonyymi

        Mulla on 2 Leijonaharjas kania toinen 9v toine pääsiäisenä 11


    • kan'i

      Hamsterit elävät yleensä 2-2,5v, mutta minun toinen oma hamsteri kuoli kasvaimeen 1,5v ja toinen vanhuuteen 2,7v. Kanit elävät 5-8v, mutta jotkut voivat elää jopa yli 10v.

    • Hyvässä hoidossa

      Meillä on kotona 14.2.2013 jo 12 vuotta täyttävä leijonaharjapupu. Elelee vielä ihan kivasti, tosin vanhuus vaivaa. Syö, juo eikä vaikuta kärsivän. Vatsan seudulla tosin ulkoneva kasvain ollut loppukesästä saakka.
      Pupulla on ollut kahdet poikaset. Samaan aikaan otettu uroskani eli reilu viisi vuotiaaksi. Puput samasta poikueesta!
      Mietimme jo, pääsisikö kanimme Guinnessin ennätysten kirjaan, mutta eipä taida :D

    • kanitieto

      kanit elävät keskimäärin 7-10 vuotiaiksi rodusta riippuen.
      Mitä suurempi kanirotu, sitä lyhytikäisempi, sillä hermeliini voi elää jopa 12-vuotiaaksi, kun taas belgian jätti harvoin yli 7-vuotta ;)

      vai että kani muka elää 3-4 vuotta!! Taidat sekoittaa marsuun...
      Kanit ovat melko pitkä ikäisiä..

      Maailman vanhin kani kuoli muistaakseni 15-vuotiaana ;)

    • rakastankaneja<3

      mulla on kaksi kania ja ne ovat jo yhdeksän vuotiaita IHMISTEN IÄSSÄ eli mä oon nyt 13 ja sain ne 4 vuotiaana

    • jee9

      en oo varma mut olikse niin et 1 vuosi kanilla on 7 ihmisen vuotta

      • Likliiik

        1 vuosi koiralla on 7 ihmisen vuotta.


    • kanihullu1

      Haluaisin kanin mut en tiiä mistä niitä saa ja näin

    • tietoa.kaneist

      Ikä riippuu paljolti rodusta, sekä periomästä. Keskiverto ikä haarukka kaneille on 5-7v, mutta esim. belgianjätit ovat lyhyt ikäisempiä (n.3-5v).

    • Kanit best

      kani elää noin 9-11 vuotta ja mun oma kani on 10vuotta

    • Mila pupu

      5-10 vuotta on oikein hoidetulle, terveelle yms. kanille normaali

    • Pinja r

      Miul on tällä hetkellä 8-vuotias kani, joka tuli miulle puolitoistavuotiaana. Sen aikana miul on ollu kaks naarasta, nyt siis kolmas. Ensimmäinen naaras oli ihan pieni poikanen. Se oli meillä 3 vuotta, jonka jälkeen menehtyi kanin pahimpaan viholliseen: tukokseen. Tukos on kanien yksi yleisimmistä taudeista, ja niitä on kolme eri laista; suolet solmusaa, karvat jumissa suolissa ja viimeistä en muista. Meillä naaraalla oli tuon uroksen karvat sen kurkussa, kun tuolta urokselta lähti sitä karvaa niin paljon. Toinen menehtyi samalla tavalla. Itse tuo uros on meinannut muös menehtyä samaiseen tautiin, mutta se selvisi. Miksikö? Osasimme reagoida ajoissa ja muutenkin, se oli paljon isompi, joten sillä oli myös suuremmat suolet. Päätimme, ettemme enään tuon uroksen aikana ottaisi kania, mutta muutaman vuoden päästä otimme kuitenkin. Se piristikin tuota vanhusta. Suosittelen, että jos otat kanin, niin ei kannata heti ekaksi kaniksi ottaa sellaista, jolta pöllyäisi karvaa kamalasti!

      Niin ja sitten siihen kanin ikään. Eli kanin ikä riippuu kanin rodusta ja koosta. Pienet kanit elävät vähemmän ja suuremmat pidenpään. Tietysti myös rotu vaikuttaa huomattavasti asiaan. En ole ihan varma, mitkä rodut elävät pidenpään kun toiset, mutta koko ainakin vaikuttaa. Tietysti myös yksilö on aina yksilö, eli ei voi sanoa suoraan, että tuo kani elää pitkään ja tuo ei, mutta yleensä näin.

      • Anonyymi

        Mun toisella kanilla on melkein joka karvan lähtö aikana suoli tukos just oli yks nyt se on ruvennut potkii ilmaa jostain syystä oon miettiny miks ja googletellu en oo saanu vastausta vieläkään.


    • hermeliini1

      Meillä on ollut 6 hermeliiniä ja ovat kuolleet siinä 8-12v iässä. Tällä hetkellä on 1 hermeliini on vielä kyllä ihan penska. Täyttää kohta 2

      • Kanifani2

        Minun ruskeasoopelin värinen hermeliini-kanini täytti nyt marraskuussa 12 vuotta. On leikattu poika-kani. On tosi hyväkarvainen ja virkeä. Syö monipuolisesti ja asustelee melkein kaikki päivät vapaana omassa huoneessaan ja tykkää "remontteerata" pahvilaatikkomökkiään. Ei ole sairastanut moneen vuoteen edes vatsanpurujakaan.


    • Ellunen!

      Todellakin kanit voivat elää hyvinkin paljon yli 10 vuotiaiksi;) Minäkin kanin ajattelin hankkia joskus joulun jälkeen:) Oon tosi innoissani;) Jos vain viitsitte voisitteko kertoa omia kani kokemuksianne;) Odottelen ilolla;D

      • Kanifani2

        Meillä on ollut yhteensä 3 kania, sekarotuinen luppakorva ja 2 hermeliiniä. Nyt siis 1 hermeliini-kani vielä elossa. Nuorena kanit ovat yleensä iloisia ja vilkkaita. Niiden vauhdikasta juoksua ympäri asuntoa ei voi nauramatta katsoa.Yksikään meidän kani ei ole suostunut talutushihnaan, vaikka hieman on kokeiltukin. Kanien luonteissa on tosiaan paljon eroja. Jotkut ovat arkoja ja varovaisia ja toiset luottavaisia. Ainakin meillä hermeliinit ovat olleet vilkkaita, mutta aika varautuneita. Ovat kyllä sylissä aika kauankin, mutta saattavat yhtäkkiä ponkaista pois, joten pitää olla varuillaan, ettei siinä jalkakin katkea. Vanha kani on kova kerjäämään silittelyjä ja tulee keittiöön vain kun sillä on nälkä, eikä satu olemaan ruokaa tarjolla. Meidän kanit ovat pissinneet aina häkissä varattuun paikkaan, vain "vauvana" tullut vahinko muualle. Papanoita sen sijaan saattaa olla joitakin lattiallakin, mutta niistä ei ole stressiä, kun ne eivät tahraa ja ne voi ottaaa helposti roskiin. Pääruokana aina hyvää heinää, vettä, kesällä herkkua voikukan lehdet, niitä voi kuivata talveksikin. Jotain kaupan pelletti-sekoitusta ja tuoreruokaa, porkkanaa, tuorekurkkua, joskus hiukan banaania. Kun lähdet matkalle, kani voi tilapäisesti olla häkissäkin ilman juoksutusta ( jos ei ole halukas päästämään häkistä)ja hoitaja voi käydä antamassa ruoan ohjeen mukaan. Taikka jos menee tuttuun paikkaan, voi ottaaa mukaan kantohäkissä. Häkin siivous ainakin kerran viikossa ja kynsien leikkaus muutaman kuukauden välein. Kani tunnistaa hoitajansa. Vieraiden ei kannata mennä työntämään kättä kanin häkkiin. Meidän kani ainakin antaa "varoituksen" eli salaman nopeasti näykkäsee kädestä taitavasti juuri ja juuri nähtävän nirhauman ihoon. :)


    • miau vuh

      paljonko kanin ikä on ihmisten iässä

    • Talvikko24

      Kanit elää parhaimillaan jopa 8 vuotta☺

    • Talvikko24

      Niin ja noin 4-9 vuotiaaksi riippuu rodusta ja hoitajasta

    • Kanini eli vain vuoden, sitten se nukahti syliini.

    • Braveheartbunny

      Hei!
      Meillä on pieni hermeliini-kani, jolla on ikää jo muutaman kuukauden yli 13 vuotta. Asustelee ihan vapaana huoneistossa, todella viisas ja kiltti kani.
      Taitaa olla ikänsä puolesta aika harvinainen!

    • Pupupu

      Juu meilläkin on 12-vuotias leijonaharjas naaras ja hyvin porskuttaa vieläkin. Kyllä ne vaan on pitkäikäisiä ja siihen on syytä varautua.

    • Eläinhullu

      No meidän hermeliini on iältään 14 vutta vanha!!Ois kiva tietää kuka on maailman vanhin kani?Se asusti vuos sitten marsun kans,mut sit se kuoli 9 vuotiaana:'(Muuten se asusta kopissaan ja kesäpäivisin pihalla ja on aika laiha :-\

      • rikro

        Et kai pitänyt marsua ja kania yhdessä!?!? Kani ja marsu puhuu ihan eri kieliä eikä ymmärrä toisiaan vaikka siltä vaikuttaisikin. (Ja vaikka nyt parhaimmat ystävät olisivatkin niin en silti viitsisi niitä sillä tavalla pitää...) Mutta maailman vanhin kani Do, eli 17 vuotiaaksi ja 2 viikkoa.


      • Anonyymi

        Ois ollut kiva tietää enemmänkin lemmikkien hoidosta, mitä ruokaa saivat yms.
        Varmasti olet hyvää huolta pitänyt kuten muutkin palstan eläinten ystävät omistaan mutta varmasti lemmikeillä ollut myös hyvät geenit sekä hyvää onnea ettei mitään haitallista tapahtunut.
        (Muistelen jossaki olleen ettei pupuja ja marsuja sais pitää samassa aitauksessa jonkin marsulle haitallisen bakteerin takia.)
        Hyvää kevättä kaikille!


    • kanitelääpitkään

      Ensimäinen kani kuoli ehkä 5 tai 6 vuotiaana, sillä oli joku synnynnäinen tulehdusvika jaloissa. Toinen kani kuoli ehkä 8 vuotiaana ja kolmas eli kymmenvuotiaaksi.

    • pupurakas

      Mun mielestä kanin pitäisi elää noin 15-18 vuotiaaks.
      Eli se on melkein harvinaista.
      Mut suunnilleen 10-13 vuotiaaks. Itelläni on noin 8v. Vuotiaat kanit nimeltä luna ja rosa. Mut viis nimistä. Ne ei kuulu tähän asiaan.

    • miunkanieniät

      Mun ranskanlupparisteytys eli 9 vuotiaaksi ja kääpiöluppa 11 vuotiaaksi, leijonaharjas eli sekin noin 11 vuotiaaksi. Hollantilainen eli 5 vuotiaaksi, viikon päästä kuolemasta olis ollu 6v. Hermeliini kuoli 3 vuotiaana sairauden takia.

    • Kanifani

      Mun tutun kani eli 12.v. Kuoli toissa päivänä 😭💖

      • Anonyymi

        On ollu suuri surunpäivä silloin. :(


    • Kylläneelää

      Olen itse eniten sitä kuullut että kanit elävät yleensä n. 6-8 vuotiaiksi ja tietysti hyvällä hoidolla ja ilman sairauksia elävät hyvinkin 10 vuotias ja selvästi joidenkin puput pidempäänkin. Pienemmät kanirodut elävät usein suuria ja jättikanirotuja pidempään. Meidän kääpiöluppa uros menehtyi 7 ja puolen vuoden ikäisenä.

    • Isopupu

      Jos tarkoitat "kanilla" miespuolista, niin olen 57 ja yhä vauhdissa. Vain lanneliike on nivelreuman myötä hiukka hidastunut

    • Herkkujenherrkkua

      Kanit ovat parhaimmillaan uunissa haudutettuna : ) hyvien röstiperunoiden pippurikastikkeen sekä raikkaan salaatin kera' suosittelen Nami'nami

    • pupsi96

      Se kuinka pitkään kani elää riippuu todella monesta asiasta.
      Tässäpä muutama:
      1.Kanin koko eli pienemmät voivat elää jopa 11vuotiaiksi ja suuremmat rodut 4-8v
      2.Kanin suku vaikuttaa myös kanin elämän pituuteen.
      3. Ruokinta,oikeanlainen ruokavalio voi pidentää kanin ikää ja pitää kanin terveenä kun taas vääränlainen ruokinta lyhentää kanin ikää ja aiheuttaa erinlaisia sairauksia kanille.
      4. Lajitoveri,kanit joilla on lajitoveri elävät keskimääräistä pidempään kun taas yksinäiset kanit eivät elä niin pitkään.

    • pööhh

      Noin 5-8v mutta meidän kani on 12v

    • Anonyymi

      no mulla on 3kania ja vanhin niistä on kääpiö joka lopetetaan huomenna. Mutta pienet känit elää yleensä 10vuotiaaseen tai pidenpään ja isommat 5-8v.

    • Anonyymi

      ja se vanhin kani on 12-13v nyt

    • Anonyymi

      Minulla oli koulussa kaniini joka oli kääpiö ja eli lähes 12 vuotta

    • Anonyymi

      Minulla on kaksi kania ja hyväkuntoinen ja reipas ja iloinen ja eli 5 vuotta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1173
    Aihe