Muffinseja tein...

Kissan.emäntä

Ensimmäinen SunnuntaiMix-pussi on nyt kokeiltu. Tein muffinseja pussin ohjeen mukaan pieniin vuokiin, n. 14 kpl niitä tuli. Laitoin pienen nokareen Semper-mangososetta keskelle muffinsia tekemääni pieneen koloon ja sipottelin päälle mantelirouhetta. Ja sitten muffinsit uuniin ja itse vesi kielellä odottelemaan että mitähän herkkuja sieltä oikein syntyykään...

Onneksi muffinsit pysyivät vuoissa - usein aiemmilla muffinsiresepteillä muffinssitaikina lähti seikkailemaan vuoan ulkopuolelle ja jälki oli aika sottaista. Mutta niin ei tällä kertaa käynyt, hienoa!

Kahvit keitin muffinssien kanssa ja ihan maistuvia ne olivat. Mangosose on aika miedon makuista ja muffinsit ovat aika tumman suklaisia joten joku voimakkaamman makuinen hillo tai sose maistuisi enemmän - aloin miettiä miltä esim. vadelmasose maistuisi näissä muffinseissa, ehkäpä joskus kokeilen...

Ajattelin myös sellaista mahdollisuutta että pyöreään matalaan vuokaan tekisi piirakkapohjan osasta pussia ja siihen täytteeksi laittaisi jotakin hilloa tai hedelmäpaloja tai vaikka valmiiseen paistettuun pohjaan tekisi sellaisen nami-nami suklaakuorrutuksen pölysokerista ja voista, en nyt muista tuleeko siihen jotakin muuta. Niin ja onhan niitä valmiita suklaa- ja pähkinäsuklaalevitteitäkin olemassa... Niin ja yksi mikä voisi maistua hyvälle on toscakakun kuorrutus tällaisen suklaapiirakkapohjan päällä, NAM!

Hyvän makuista, suklaakakkukin varmaan tulee hyvää näistä aineksista. Tosi helppoa näillä ohjeilla saada aikaan herkkuja kahvipöytään ja tumpelompikin onnistuu.

Olen 48-v. kissan kanssa elävä nainen. Leiponut olen enemmän ja vähemmän elämäni aikana, nykyvuosina vähemmän. Enemmän tulee nykyisin leivottua rieskoja ja sämpylöitä, mutta kyllä joskus makeitakin leivonnaisia kun löytyy vaikka netistä joku kiinnostava ohje mitä pitää päästä testaamaan. On mukavaa että huomasin tämän testausryhmän, sillä en halua viettää pitkiä aikoja herkkujen valmistuksessa koska elämässä on niin monta muutakin mukavaa asiaa joihin soisi ajan riittävän. Yritän selvitä nykyään ruoanlaitosta ja leivonnasta aika yksinkertaisesti ja nopeasti ja nämä leivontamix-valmisteet ovat hyvin tervetulleita.

Olisin jo ostanut muitakin esim. sitä karpalo-kinuski-mixjauhetta, mutta lähikaupassa ei sellaista ollut.

Pitänee pakastaa loput muffinsit, etten liikaa niitä nautiskele, kun tuppaa tuo paino herkästi nousemaan tai oikeammin niin on jo käynyt...

0

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

        Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
        Ikävä
        69
        1305
      2. En tiedä..

        Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
        Ikävä
        106
        1217
      3. Suhde asiaa

        Miksi et halua suhdetta kanssani?
        Ikävä
        113
        1155
      4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

        tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
        Ikävä
        73
        1070
      5. Paras olisi vain unohtaa

        Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
        Ikävä
        58
        880
      6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

        Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
        Sanaristikot
        75
        751
      7. Oliko vähä sometettu taas vai?

        Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
        Kauhava
        9
        692
      8. Voisitko laittaa

        Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
        Ikävä
        41
        691
      9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

        Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
        Idän uskonnot
        362
        669
      10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

        Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
        Ikävä
        53
        656
      Aihe