Äänenvaimennin

Villoja

Niin että mistä sais villat äänenvaimentajaan ??

23

5598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villa-housut

      sieltä saa vaimennin villaa.

    • >>TurbotOn<<

      Menet johonkin tavarataloon ja ostat kiilloitusvillaa sellaisissa pienissä rullissa. saat vähintään yhtä hyvää villaa kuin erikoistarvikkeena myytynä mp-kaupoista. Yks pussi maksaa varmaan pari Euroa. Turha maksaa liikaa turhasta tavarasta!

      • että mitä häh

        että kannattaako aukaista sitä sanaista arkkua, jos ei mistään mitään tiedä?


      • >>TurbotOn<<
        että mitä häh kirjoitti:

        että kannattaako aukaista sitä sanaista arkkua, jos ei mistään mitään tiedä?

        Itse ostin aikanaan 12R-Kawaan kertomaani villaa Tarjoustalosta. Villa oli ison sormen paksuisissa rullissa,muistaakseni 50 rullaa per pussi. Nämä rullat kun aukaisi ja pyöritteli ne tiiviisti vaimentimen "sisähylsyn" ympärille ja rautalangalla ne paketoi tiiviiksi tuli Muzzyn vaimentajasta hiljaisempi kuin se alkuperäisenä oli. On aivan turhaa ostaa moninkertaisella hinnalla "oikeaa" villaa joka käytännössä pysyy huonommin paikallaan kuin kertomani halpa villa koska on tätä pehmeämpää.

        Oletko koskaan itse miettinyt että jos jollain on muita keinoja tehdä asioita kuin sinulla,jopa paremmin ja halvemmalla niin olisiko SINUN mahdollisesti mahdollisuuksia olla osallistumatta keskusteluun lainkaan??! Jos kuvittelee tietävänsä kaikki ja muita paremmin asioita kuten sinä niin ei SINUN kannata suurta nerouttasi täällä Suoli24:lla haaskata. Minä olen harrastanut ja rakennellut pyöriä 19 vuotta enkä edelleenkään väitä että tietäisin ja osaisin kaikki mitä pyöristä voi. Aina jollain on parempia keinoja ja tapoja tehdä asioita. Siksi en tule tällaiselle foorumille vittuilemaan kenellekään. Eteenkään en sitä tee jos itse en pysty kertomaan mitään parempaa konstia. Vittuilemaan nimimerkin takana pystyy kuka tahansa. Asiallista keskustelua kaltaistesi kanssa on turha yrittää!


      • villahousut
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Itse ostin aikanaan 12R-Kawaan kertomaani villaa Tarjoustalosta. Villa oli ison sormen paksuisissa rullissa,muistaakseni 50 rullaa per pussi. Nämä rullat kun aukaisi ja pyöritteli ne tiiviisti vaimentimen "sisähylsyn" ympärille ja rautalangalla ne paketoi tiiviiksi tuli Muzzyn vaimentajasta hiljaisempi kuin se alkuperäisenä oli. On aivan turhaa ostaa moninkertaisella hinnalla "oikeaa" villaa joka käytännössä pysyy huonommin paikallaan kuin kertomani halpa villa koska on tätä pehmeämpää.

        Oletko koskaan itse miettinyt että jos jollain on muita keinoja tehdä asioita kuin sinulla,jopa paremmin ja halvemmalla niin olisiko SINUN mahdollisesti mahdollisuuksia olla osallistumatta keskusteluun lainkaan??! Jos kuvittelee tietävänsä kaikki ja muita paremmin asioita kuten sinä niin ei SINUN kannata suurta nerouttasi täällä Suoli24:lla haaskata. Minä olen harrastanut ja rakennellut pyöriä 19 vuotta enkä edelleenkään väitä että tietäisin ja osaisin kaikki mitä pyöristä voi. Aina jollain on parempia keinoja ja tapoja tehdä asioita. Siksi en tule tällaiselle foorumille vittuilemaan kenellekään. Eteenkään en sitä tee jos itse en pysty kertomaan mitään parempaa konstia. Vittuilemaan nimimerkin takana pystyy kuka tahansa. Asiallista keskustelua kaltaistesi kanssa on turha yrittää!

        kestikö se villa kuumuutta??? lasikuituteipillä saa myös tiukan paketin villasta. ne mp liikkeen villat ovat sellaisen kankaan sisällä, tavallaan pussissa. ei ne kyllä huonoa olleet.


      • >>TurbotOn<<
        villahousut kirjoitti:

        kestikö se villa kuumuutta??? lasikuituteipillä saa myös tiukan paketin villasta. ne mp liikkeen villat ovat sellaisen kankaan sisällä, tavallaan pussissa. ei ne kyllä huonoa olleet.

        Kyseessä on siis teräsvilla!


      • lasi- ja tesärsvilla
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Kyseessä on siis teräsvilla!

        punainen liekki putken päässä, kun alkaa lämmöt nousemaan vaimentimessa.


      • ei turpoa
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Kyseessä on siis teräsvilla!

        Eiköhän sitä ole joka jamppa kerenny mopoaikanaan kokeileen tuota teräsvillaa äänenvaimentimessa. Ei vimpan päälle hyvä, mutta ei kai mikään kestä ikuisuutta.


      • laittanut
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Kyseessä on siis teräsvilla!

        paikalleen saippualla ja vedellä niin saat kivan kuplakoneen?

        Hei, haloo teräsvilla palaa / kautta ruostuu hetkessä pois, mutta kuten sanoit sinulla on oma näkemys paremmasta niin tee kuten haluat!

        Suosittelen kuitenkin sitä ihan oikeata vaimenninvillaa ja miksiköhän se on keksitty kun teräsvilla on halvempaakin ja sitä saa melkein jokapaikasta, kustannus ei liene suurin mp harrastuksessa ja ei tarvitse lisätä jatkuvasti!


      • >>TurbotOn<<
        laittanut kirjoitti:

        paikalleen saippualla ja vedellä niin saat kivan kuplakoneen?

        Hei, haloo teräsvilla palaa / kautta ruostuu hetkessä pois, mutta kuten sanoit sinulla on oma näkemys paremmasta niin tee kuten haluat!

        Suosittelen kuitenkin sitä ihan oikeata vaimenninvillaa ja miksiköhän se on keksitty kun teräsvilla on halvempaakin ja sitä saa melkein jokapaikasta, kustannus ei liene suurin mp harrastuksessa ja ei tarvitse lisätä jatkuvasti!

        Nykyisessä turbotetussa fighterissani on teräsvillaa ollut putkessa yli 6 vuotta. Vaimentajan alkupäästä se tietenkin palaa nopeammin pois mutta n.75% vaimentaja pituudesta tämä TERÄSVILLA on pysynyt paikallaan em. 6 kesää. Tuo puuttuva osa villoista ei vaikuta juuri lainkaan äänenvoimakkuuteen mutta ahdin myös vaimentaa jonkunverran ääntä. Toisaalta mikään villa ei pysy vaimentajassa kokomatkalta kovinkaan pitkään johtuen kovasta ja kuumasta pakokaasunvirtauksesta. Olen edelleen sitä mieltä että on turhaa maksaa special-villoista ties kuinkamoninkertaista hintaa kun saman saa halvemmallakin. On selvää että harrastus maksaa eikä moottoripyöräilyssä päällimmäinen asia ole säästäminen mutta tässäkin pätee se sanonta että on tyhmää maksaa liikaa!


      • NoTurboYet
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Nykyisessä turbotetussa fighterissani on teräsvillaa ollut putkessa yli 6 vuotta. Vaimentajan alkupäästä se tietenkin palaa nopeammin pois mutta n.75% vaimentaja pituudesta tämä TERÄSVILLA on pysynyt paikallaan em. 6 kesää. Tuo puuttuva osa villoista ei vaikuta juuri lainkaan äänenvoimakkuuteen mutta ahdin myös vaimentaa jonkunverran ääntä. Toisaalta mikään villa ei pysy vaimentajassa kokomatkalta kovinkaan pitkään johtuen kovasta ja kuumasta pakokaasunvirtauksesta. Olen edelleen sitä mieltä että on turhaa maksaa special-villoista ties kuinkamoninkertaista hintaa kun saman saa halvemmallakin. On selvää että harrastus maksaa eikä moottoripyöräilyssä päällimmäinen asia ole säästäminen mutta tässäkin pätee se sanonta että on tyhmää maksaa liikaa!

        Mahtaakohan tuota teräsvillaa vielä saada Tarjoustalosta?
        Onko joku muu täällä kokeillut?

        Itse ajattelin tehdä samanlaisen setin, nyt kun vaimentimet on korkattu auki lakkaamista varten. Vaimentimen kuoren sisäpinnalle ajattelin kiinnittää alumiinifoliopinnoitteisen äänieristematon (1cm paksu, saa motonetista) eristämään lämmön siirtymistä pakokaasusta itse kuoreen, jotta lakka pysyisi paremmin.

        Kuinkahan paljon tuota teräsvillaa siihen reikäputken ympärille kannattaa laittaa?


      • >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Itse ostin aikanaan 12R-Kawaan kertomaani villaa Tarjoustalosta. Villa oli ison sormen paksuisissa rullissa,muistaakseni 50 rullaa per pussi. Nämä rullat kun aukaisi ja pyöritteli ne tiiviisti vaimentimen "sisähylsyn" ympärille ja rautalangalla ne paketoi tiiviiksi tuli Muzzyn vaimentajasta hiljaisempi kuin se alkuperäisenä oli. On aivan turhaa ostaa moninkertaisella hinnalla "oikeaa" villaa joka käytännössä pysyy huonommin paikallaan kuin kertomani halpa villa koska on tätä pehmeämpää.

        Oletko koskaan itse miettinyt että jos jollain on muita keinoja tehdä asioita kuin sinulla,jopa paremmin ja halvemmalla niin olisiko SINUN mahdollisesti mahdollisuuksia olla osallistumatta keskusteluun lainkaan??! Jos kuvittelee tietävänsä kaikki ja muita paremmin asioita kuten sinä niin ei SINUN kannata suurta nerouttasi täällä Suoli24:lla haaskata. Minä olen harrastanut ja rakennellut pyöriä 19 vuotta enkä edelleenkään väitä että tietäisin ja osaisin kaikki mitä pyöristä voi. Aina jollain on parempia keinoja ja tapoja tehdä asioita. Siksi en tule tällaiselle foorumille vittuilemaan kenellekään. Eteenkään en sitä tee jos itse en pysty kertomaan mitään parempaa konstia. Vittuilemaan nimimerkin takana pystyy kuka tahansa. Asiallista keskustelua kaltaistesi kanssa on turha yrittää!

        Samaa mielipuolta, lapsellisella vittuiluilla ei voita mitään, saa vaan ääliön leiman. Täytyy tsekata tuota villaa netistä, voisi vaihtaa äänten hiljentämiseksi, joku myös todennut että jos poraa sen reikäputken reikiä isommaksi ja hyvät uudet villat, niin hiljenee huomattavasti, ei ole kokemusta, mutta voisi kokeilla.


    • Käryppä

      Lasivillaa, toimii. Joo joo, käryää se oman aikansa, iso väli.

      • Hiphurraahaa

        sitä villaa saa!


    • Mut ääntä pitää olla

      Älä laita teräsvillaa... se tosiaan joko palaa tai ruostuu. Motonetistä tai Biltemasta saa ihan oikeaa ja aitoa äänenvaimennin villaa ja kuumankestäviä nauhoja, ym. Eikä ole edes kalliita. Kun tekee kunnolla, niin ei tartte joka kesä niitä uudelleen rakennella.

      • >>TurboOn<<

        Niin kuten aikanaan kerroin minulla on teräsvilla pysynyt Acran vaimentimessa jo kuusi vuotta että onko se sitten kovin huonosti? Mene ja tiedä. 216 hv takapyörällä olevasta pyörän moottorista kyllä jonkinmoinen pakokaasujen virtauskin syntyy että kyse on vielä keskivertoa tehokkaammasta pyörästä. Bilteman vaimenninvilloja joskus kokeilleen huomasin että ne pöllähtelevät vaimentajasta ulos ihan kuin voisi luulla että kananpoikanen olisi moottorista tulossa ulos höyhenet vain pöllyten!


      • turpoton
        >>TurboOn<< kirjoitti:

        Niin kuten aikanaan kerroin minulla on teräsvilla pysynyt Acran vaimentimessa jo kuusi vuotta että onko se sitten kovin huonosti? Mene ja tiedä. 216 hv takapyörällä olevasta pyörän moottorista kyllä jonkinmoinen pakokaasujen virtauskin syntyy että kyse on vielä keskivertoa tehokkaammasta pyörästä. Bilteman vaimenninvilloja joskus kokeilleen huomasin että ne pöllähtelevät vaimentajasta ulos ihan kuin voisi luulla että kananpoikanen olisi moottorista tulossa ulos höyhenet vain pöllyten!

        Sitä villaa on erilaista 2-tahtiseen ja 4-tahtiseen. Ei ehkä kylläkään em. putiikissa.


    • vitsi..

      osta magroflexiä purkki ja sumuta putki täyteen siitä, niin hiljenee aika hyvin ei pauku eikä törise..vitsi..vitsi..

    • Ksymypähänvaan

      Kyllä tuo teräsvilla tuntuu vähän oudolta. Jos se on halpaa ja vaimentaa paremmin kuin äänenvaimenninvilla, niin miksi vaimentimien valmistajat eivät käytä sitä jo tehtaalla? Itse ainakin laittaisin vaimentimiin tarkoitettua villaa, mutta jokainen tavallaan

    • Orimattilam

      Itse käytän lampaan alusvillaa, siis villan saa samasta paikasta kun seksin! Helppoa, halpaa ja kestävää!

      • PuheetPuheina

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.com/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • NarsistinToimintaa
        PuheetPuheina kirjoitti:

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.com/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

        Miksi vuodesta toiseen tyrkytät täällä vanhoja vermeitäsi muille? Miksi ketään kiinnostaisi ihan moottoripyöriesi kuvat kun ne näyttävät olevan aivan peruslaitteita? Ei kukaan muukaan tyrkytä omia, ihan peruspyörien kuvia muille katsottavaksi. Ymmärtäisin jos pyörissäsi olisi jotain erikoista niin niitä voisi esitellä mutta että joku Gixxeri Suzuki, joita löytyy tuhansia maastamme, olisi jotenkin esittelyn arvoinen. En ymmärrä.


      • PuheetPuheina
        NarsistinToimintaa kirjoitti:

        Miksi vuodesta toiseen tyrkytät täällä vanhoja vermeitäsi muille? Miksi ketään kiinnostaisi ihan moottoripyöriesi kuvat kun ne näyttävät olevan aivan peruslaitteita? Ei kukaan muukaan tyrkytä omia, ihan peruspyörien kuvia muille katsottavaksi. Ymmärtäisin jos pyörissäsi olisi jotain erikoista niin niitä voisi esitellä mutta että joku Gixxeri Suzuki, joita löytyy tuhansia maastamme, olisi jotenkin esittelyn arvoinen. En ymmärrä.

        Suoraan sanottuna itse katselisin mieluusti kuvia muiden vermeistä jutustelun lomassa, ja mieluummin perus gixxereistä tai muista kuin turmelluista joissa on vaihdettu täysin toimiva vakio putkisto ilman säätöjä "tehoputkeen" ta pahimmassa tapauksessa pelkkä slipari (Ilman säätöjä tietenkin).

        Tai aerodynamiikan pilaava tuplakupla tai muu vastaava.

        Noista putki hommista vielä että monet niistä laskevat tehoa/vääntöä vaikka kuinka säätäisi ja nekin jotka kehittäisi pyörää niin pitäisi säätää ettei voima vähene. Eli jos lähtee putkittamaan niin pitää ottaa asioista selvää ja tehdä homma loppuun asti.

        Sitten on sekin että noita linkkejä on pyörinyt täällä koko vuosikymmenen joten ne on vähän niin kuin jo klassikko josta moni saa hyvät naurut, ja toki niitä moni on klikkaillut ja pyöriä katsellut. Se on ihan oikeasti kiva katsella palstalaisten vermeitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe