Sädehoito/Palanut iho

maige

Sain viimeisen sädetyksen 19. tammikuuta 2010 ja nyt iho kaulassa ja kainalossa on ihan palanut, tumman punainen ja sattuu ja kirvelee. Rintakin on tietysti punainen, mutta ei niin kipeä. Hoidin aluetta vielä muutama päivä sitten suolaliuoskääreillä, mutta nyt se kirvelee niin paljon, että lopetin sen. Laitan Bepanthol Lotionia ja Bepanthen Salvaa useamman kerran päivässä. Onko vielä jotain lievittävää/parantavaa hoitokeinoa, käyn myös suihkussa päivittäin ja lutraan veden kanssa paloalueella reilummin.

50

6702

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+2

Aloe Vera-tuotteista.
      Toipumisia!

• maige

Kiitos tiedosta, onkin tuttu tuotemerkki entuudestaan ei vaan tullut mieleeni tässä yhteydessä. Kokeillaanpa.

• anemone3

Minulla kävi myös ikävästi muutama päivä sädetyksen jälkeen. Sädetyksen aikana hoitaja vielä kehui, että hyvin on kestäny. Mutta sitten iho repesi pahasti. Muistaakseni käytin ensin vain apteekista saatavia
        tulehdusta ehkäiseviä vihreitä liinoja (nimi kadoksissa, sori), ja siinä päällä sitten sidos.
        Sitten kun vähän parani sain jotain tehokasta ja kallista voidetta. Kannattaa kysyä vaikka hoitavalta sairaalalalta tai kirurgian polilta neuvoa.
        Jouduin vielä olemaan sairaslomalla ihonkin takia, kun ei voinut liivejä pitää ja kainaloa piti "tuulettaa".

• ira¤
        anemone3 kirjoitti:

Minulla kävi myös ikävästi muutama päivä sädetyksen jälkeen. Sädetyksen aikana hoitaja vielä kehui, että hyvin on kestäny. Mutta sitten iho repesi pahasti. Muistaakseni käytin ensin vain apteekista saatavia
        tulehdusta ehkäiseviä vihreitä liinoja (nimi kadoksissa, sori), ja siinä päällä sitten sidos.
        Sitten kun vähän parani sain jotain tehokasta ja kallista voidetta. Kannattaa kysyä vaikka hoitavalta sairaalalalta tai kirurgian polilta neuvoa.
        Jouduin vielä olemaan sairaslomalla ihonkin takia, kun ei voinut liivejä pitää ja kainaloa piti "tuulettaa".

minullakin meni iho rikki.Käskivät aluksi olematta voitelematta,vasta sitten kun iho on panainen.Onneksi se ei kestänyt kun kuukauden,ja syöpäläiset tuhoutuvat samalla.

• kyllä-me-tästä

Mä olen itse yli 10 v sitten rintasyövän sädetyksineen läpikäynyt. Iho pärjäsi kohtuu hyvin, mutta just B-vitamiinivoidetta käyttelin. Jälkeenpäin kuulin, ettei sitä olisi hyvä käyttää sädetyksen aikana, vaan vasta kun hoido loppunut, sillä se saattaa värjätä ihon (pigmentit) ruskeiksi; minulla vähän meni näin, mutta on sitten taas vaalentunut.

Yleensäkin ihoasioihin minä käyttelen vauvojen pyllyvoidetta = sinkkivoidetta ! Laitapa sitäkin, ei taatusti haittaa, sinkki hyvästä iholle. Myös käyttelen ihon hässäköihin apteekin A-Vitamiinivoidetta, se vanha tuttu notkea voide (siinä muistaakseni neuvotaan, että esim. ihon palamisiin ym. ärsytystiloihin). Ei taatusti ole haittaa tuostakaan, onhan se parempi kuin kortisonilla hoitelu, jota myös olen nuorempana ihottumaan käyttänyt ja vieläkin, jos ihossa tulehdusta.

Sädehoidosta minulla ei ilmeisesti mennyt noin pahaksi, kuin tässä kerrotte hauteista, lapuista, mutta sen muistan, että pidettävä ihoa ilmavasti ja voideltava notkeilla, hyvin imeytyvillä voiteilla. Voisitko välillä myös ns. kuoria ihoa, että voide imeytyy. Itse en peseytyisi tuommoista ekstraa, vaan antaisin ihon levätä kaikenlaisten vitamiinikylpyjen (!) kanssa. Entäs ihan rypsiöljy, hunaja yms. Ravintoa päälle ja sinun sisääsi myös. Voisit ostaa nieltäviäkin sinkkitabletteja. Tarkista myös, että B-, E- ja A-vitamiinitarpeesi kunnossa. Ihan kuurina vain voisi.

Toivotan hyvää ihosi paranemista, varmaan se tulee kuntoon. Yksi asia vielä: kun aurinko alkaa paremmin tulla, niin yritä viettää hetki antaen auringon paistaa tuoho kohtaan, ja tuulen käydä. Luonto auttaa!

• maige

Kiitos tiedoista. Soitin eilen Taysiin Oire-polille (uusi palvelu syöpäsairaille) ja siellä neuvottiin suihkutteleen paloaluetta ja 2-3 kertaa päivässä suolakääre iholle. Ei vielä tässä vaiheessa voiteita, kun iho on nyt jo mennyt rikki ja edelleen kovin kipeä, voi vielä kuulemma tulehtuakin, pitää seurailla, tulee sitten kuumettakin. Lääkäri sanoi, että aurinkoa ei enää tälle alueelle saa koskaan ottaa, kiintiö on jo täynnä. A-vitamiinia ja -voidetta käyn ostamassa, näin tulee ehkä pienemmät arvet. Luulen, että tästä jää pari isohkoa arpea, on niin pahan näköinen nyt. Ja tämä saatta kestää jopa kuukauden, huono homma kun on risteilymatka tilattu ja se on jo reilun viikon päästä.

• maige
        maige kirjoitti:

Kiitos tiedoista. Soitin eilen Taysiin Oire-polille (uusi palvelu syöpäsairaille) ja siellä neuvottiin suihkutteleen paloaluetta ja 2-3 kertaa päivässä suolakääre iholle. Ei vielä tässä vaiheessa voiteita, kun iho on nyt jo mennyt rikki ja edelleen kovin kipeä, voi vielä kuulemma tulehtuakin, pitää seurailla, tulee sitten kuumettakin. Lääkäri sanoi, että aurinkoa ei enää tälle alueelle saa koskaan ottaa, kiintiö on jo täynnä. A-vitamiinia ja -voidetta käyn ostamassa, näin tulee ehkä pienemmät arvet. Luulen, että tästä jää pari isohkoa arpea, on niin pahan näköinen nyt. Ja tämä saatta kestää jopa kuukauden, huono homma kun on risteilymatka tilattu ja se on jo reilun viikon päästä.

No nyt on iho ollut jo useamman päivän ihan hyvä, vähän punottaa, mutta ei taida jäädä edes arpia. Ja risteilylle lähden ihan kohta ja kaikki on oikein hyvin. Tsemppiä teille kaikille!

• Nelly62
        maige kirjoitti:

No nyt on iho ollut jo useamman päivän ihan hyvä, vähän punottaa, mutta ei taida jäädä edes arpia. Ja risteilylle lähden ihan kohta ja kaikki on oikein hyvin. Tsemppiä teille kaikille!

Sädehoitoni loppui 5.2. Viimeisen sädehoitoviikon aikana ihoni alkoi punoittaa ja hieman kutittaa. Käytin koko hoidon ajan iltaisin suihkun jälkeen Ceridal oljyä. Kutinaan laitan Hydrocortison 1 %. Minulla on monenvuoden ajan ollut kevyt rusketus osaksi ulkomailta tuotu ja osaksi solariumilla ylläpidetty. Tästä johtuen uskoin ihoni kestävän ja kestihän se. Odotan, että ihoni väri palautuu entiselleen aloitan taas solariumin käytön suojaan luonnollisesti rintani. Olen myös käyttänyt B,D vitamiineja ja kalaöljytabletteja.

• kyllä-me-tästä
        maige kirjoitti:

Hieno juttu. Ihokin voitettu !

• syy??
        Nelly62 kirjoitti:

Sädehoitoni loppui 5.2. Viimeisen sädehoitoviikon aikana ihoni alkoi punoittaa ja hieman kutittaa. Käytin koko hoidon ajan iltaisin suihkun jälkeen Ceridal oljyä. Kutinaan laitan Hydrocortison 1 %. Minulla on monenvuoden ajan ollut kevyt rusketus osaksi ulkomailta tuotu ja osaksi solariumilla ylläpidetty. Tästä johtuen uskoin ihoni kestävän ja kestihän se. Odotan, että ihoni väri palautuu entiselleen aloitan taas solariumin käytön suojaan luonnollisesti rintani. Olen myös käyttänyt B,D vitamiineja ja kalaöljytabletteja.

Miksi olett käynyt solariumissa ja aiot käydä vieläkin? Ihanko vain ulkonäkösyistä vai liittyykö siihen mielestäsi jotain terveydellisiä puolia? Minun mielestäni solarium ei koskaan, ei ikinä voi olla terveellinen tai vaaraton, ei ikinä. Ei tulisi mieleenikään ainakaan enää syöpähoitojen jälkeen mennä siihen lavitsalle grillattavaksi. Niin tämä on vain minun mielipiteeni.

• Nelly62
        syy?? kirjoitti:

Miksi olett käynyt solariumissa ja aiot käydä vieläkin? Ihanko vain ulkonäkösyistä vai liittyykö siihen mielestäsi jotain terveydellisiä puolia? Minun mielestäni solarium ei koskaan, ei ikinä voi olla terveellinen tai vaaraton, ei ikinä. Ei tulisi mieleenikään ainakaan enää syöpähoitojen jälkeen mennä siihen lavitsalle grillattavaksi. Niin tämä on vain minun mielipiteeni.

Olemmehan jo moneen kertaan todenneet kuinka erilaisia olemme niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Minä ei käy sinulle käykin minulle.

Olen ihminen, joka ei koskaan sano ei koskaan. Ihoni on pysynyt loistavassa kunnossa vuodesta 2005 kun aloitin kesän aikana saamani rusketuksen vahvistamisen solariumilla kerran kuukaudessa. Minulla on atooppinen iho. Aurinkoa suositellaan atooppisille ongelmaihoille. Aurinko pitää ihoni terveenä ja samalla ulkonäkökin saa osansa.

Ihoni oli aikaisemmin hilseilevä, laikukas sekä kyynärpääni ja kantapääni olivat auki ja rupiset. Vuoden 2005 jälkeen en ole kärsinyt noista oireista lainkaan. Nyt sairauteni aikana en ole saanut aurinkoa kuin syyskuun lopulla viikon ajan Saamoksella joten ihoni alkaa taas oireilemaan.

• Ei suositella
        Nelly62 kirjoitti:

Olemmehan jo moneen kertaan todenneet kuinka erilaisia olemme niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Minä ei käy sinulle käykin minulle.

Olen ihminen, joka ei koskaan sano ei koskaan. Ihoni on pysynyt loistavassa kunnossa vuodesta 2005 kun aloitin kesän aikana saamani rusketuksen vahvistamisen solariumilla kerran kuukaudessa. Minulla on atooppinen iho. Aurinkoa suositellaan atooppisille ongelmaihoille. Aurinko pitää ihoni terveenä ja samalla ulkonäkökin saa osansa.

Ihoni oli aikaisemmin hilseilevä, laikukas sekä kyynärpääni ja kantapääni olivat auki ja rupiset. Vuoden 2005 jälkeen en ole kärsinyt noista oireista lainkaan. Nyt sairauteni aikana en ole saanut aurinkoa kuin syyskuun lopulla viikon ajan Saamoksella joten ihoni alkaa taas oireilemaan.

Solariumia ei pidetä hoitomuotona, päin vastoin esim. ihotautilääkärit eivät solariumia suosittele, atooppisen ihon hoitomuotoja löytyy muitakin. Solariumista saat säteilyä, sen sädekertymän lisäksi, jonka olet saanut sädehoidossa ja auringossa viettämäsi ajan jälkeen. Iho muistaa joka ainoan säteilymäärän, joten solarium ei ole suositeltavaa.

• Melanooma
        Ei suositella kirjoitti:

Solariumia ei pidetä hoitomuotona, päin vastoin esim. ihotautilääkärit eivät solariumia suosittele, atooppisen ihon hoitomuotoja löytyy muitakin. Solariumista saat säteilyä, sen sädekertymän lisäksi, jonka olet saanut sädehoidossa ja auringossa viettämäsi ajan jälkeen. Iho muistaa joka ainoan säteilymäärän, joten solarium ei ole suositeltavaa.

Nii ja jos ulkonäön takia hankkii ympärivuotisen rusketuksen, se kyllä vanhemmuuttaan näkyy ihossa ennenaikaisena vanhenemisena ja varmaan ihosyöpäriskikin kasvaa?

• Nelly62
        Ei suositella kirjoitti:

Elämässämme on paljon kieltoja, tekemisiä ja syömisiä joita ei suositella. Älä käy saunassa, älä kanna raskaita esineitä, älä nauti alkoholia, älä mene paikkoihin joissa on paljon ihmisiä voit saada tautien tartuntoja, älä käytä solariumia saat säteilyä, älä syö sitä äläkä tätä koska se voi aiheuttaa syöpää.

On todettu, että Afrikasta pohjoismaihin tulleilla naisilla alkaa olla ongelmia. Hehän ovat oppineet peittämään kehonsa liiallisia auringonsäteitä vastaan. Tapa joka kulkee mukana synkkään pimeään kaamokseen.

D-vitamiinia syntyy ihossa auringonvalon vaikutuksesta. Terveydellisiä haittavaikutuksia syntyy mikäli ruokavaliokin on puutteelinen eikä sisällä riittävästi D-vitamiinia.

Mitä hoitomuotoja itse suosittelet atooppisen ihon hoitoon?

• Kysy hoitavalta lääk
        Nelly62 kirjoitti:

Elämässämme on paljon kieltoja, tekemisiä ja syömisiä joita ei suositella. Älä käy saunassa, älä kanna raskaita esineitä, älä nauti alkoholia, älä mene paikkoihin joissa on paljon ihmisiä voit saada tautien tartuntoja, älä käytä solariumia saat säteilyä, älä syö sitä äläkä tätä koska se voi aiheuttaa syöpää.

On todettu, että Afrikasta pohjoismaihin tulleilla naisilla alkaa olla ongelmia. Hehän ovat oppineet peittämään kehonsa liiallisia auringonsäteitä vastaan. Tapa joka kulkee mukana synkkään pimeään kaamokseen.

D-vitamiinia syntyy ihossa auringonvalon vaikutuksesta. Terveydellisiä haittavaikutuksia syntyy mikäli ruokavaliokin on puutteelinen eikä sisällä riittävästi D-vitamiinia.

Ilmeisesti olet Nelly62 esim.ihotautilääkärin tai muun hoitavan lääkärin luona saanut hoito-ohjeet, taatusti olet tietoinen aattooppisen ihon hoitomuodoista. Kehotan kääntymään hoitavan lääkärin puoleen.

• Nelly62
        Kysy hoitavalta lääk kirjoitti:

Ilmeisesti olet Nelly62 esim.ihotautilääkärin tai muun hoitavan lääkärin luona saanut hoito-ohjeet, taatusti olet tietoinen aattooppisen ihon hoitomuodoista. Kehotan kääntymään hoitavan lääkärin puoleen.

Kysyin sinulta koska olit hyvin kielteinen auringonvalon hoitavaan voimaan. Olen keskustellut ja olemme löytäneet hoitomuodon, joka on ollut hyvä iholleni. Luonnollisesti käytän auringon hoitavan voiman lisäksi kosteusvoiteita päivittäin.

• Ei solariumille
        Nelly62 kirjoitti:

Kysyin sinulta koska olit hyvin kielteinen auringonvalon hoitavaan voimaan. Olen keskustellut ja olemme löytäneet hoitomuodon, joka on ollut hyvä iholleni. Luonnollisesti käytän auringon hoitavan voiman lisäksi kosteusvoiteita päivittäin.

Nyt ymmärrät väärin, suhtaudun epäillen solariumissa käyntiin.

• vitamiini.
        Nelly62 kirjoitti:

Kertokaa minulle syntyykö D-vitamiinia solariumissa? Vastaako solarium oikeaa aurinkoa?

• Ei synny ei
        vitamiini. kirjoitti:

Kertokaa minulle syntyykö D-vitamiinia solariumissa? Vastaako solarium oikeaa aurinkoa?

Lyhyesti sanoen, ei synny D-vitamiinia, joka niin luulee, on väärässä.

• Jyrkkä EI
        Nelly62 kirjoitti:

Tässä säteilyturvakeskuksen sivuilta:

Ihosairauksia ei kannata yrittää hoitaa itse solariumissa. Kysy neuvoa ihotautilääkäriltä. Lääketieteellistä käyttöä varten on erityisiä UV-hoitolaitteita.
        www.stuk.fi/

• kysymys.
        Nelly62 kirjoitti:

Miten afrikkalaiset naiset ja D-vitamiini mielestäsi liittyvät solariumiin?

• suuresti
        Nelly62 kirjoitti:

Et taida sinäkään Nelly olla ihan niin viisas kuin itse luulet olevasi. Aikuinen akka makaa solariumissa. Uskoisi joltais pissikseltä mutta että ihminen, joka tällä jakaa viisaita neuvoja muille sairaille, käy solariumissa. Ei oikein järkevää.

• suvaitsevaisuutta:)
        suuresti kirjoitti:

Et taida sinäkään Nelly olla ihan niin viisas kuin itse luulet olevasi. Aikuinen akka makaa solariumissa. Uskoisi joltais pissikseltä mutta että ihminen, joka tällä jakaa viisaita neuvoja muille sairaille, käy solariumissa. Ei oikein järkevää.

tätä tällaista keskustelua,mitä ihmettä varten te aikuiset ihmiset noin annatte neuvoja toiselle aikuiselle ihmiselle??????
        On hänen ihan oma päätös,ottaako solariumia tai sitten ei.

Poltatko itse tupakkaa,kenties käytät alkoholia,kenties et syö terveellisesti,olet ehkä ylipainoinen?

Ehkä et liiku tarpeeksi,ehkä teet sitä ja ehkä teet tätä ja ehkä et tee sitä ja ehkä et tee tätä,se on ihan sinun oma asiasi,mitä teet tai jätät tekemättä.Saat ihan itse päättää.

Antakaa ihmisten elää kukin tavallaan ja tehkää te itse samoin
        Terveisin sytohoito potilas.

• on vapaa
        suvaitsevaisuutta:) kirjoitti:

tätä tällaista keskustelua,mitä ihmettä varten te aikuiset ihmiset noin annatte neuvoja toiselle aikuiselle ihmiselle??????

Poltatko itse tupakkaa,kenties käytät alkoholia,kenties et syö terveellisesti,olet ehkä ylipainoinen?

Ehkä et liiku tarpeeksi,ehkä teet sitä ja ehkä teet tätä ja ehkä et tee sitä ja ehkä et tee tätä,se on ihan sinun oma asiasi,mitä teet tai jätät tekemättä.Saat ihan itse päättää.

Miksi ei saisi sanoa omaa mielipidettä, olla erimieltä? Ei se ole aina riitelyä. Sitten tulee mommoinen täti tomera joka neuvoo miten pitää käyttäytyä. Nelly saa käydä solariumissa, grillata nahkaansa ihan miten tahtoo. Sit he, jotka pitävät sitä "hullun hommana" saavat myös sanoa mielipiteensä. Sana on vapaa kaikille.

• u n t u v i k k o
        on vapaa kirjoitti:

Miksi ei saisi sanoa omaa mielipidettä, olla erimieltä? Ei se ole aina riitelyä. Sitten tulee mommoinen täti tomera joka neuvoo miten pitää käyttäytyä. Nelly saa käydä solariumissa, grillata nahkaansa ihan miten tahtoo. Sit he, jotka pitävät sitä "hullun hommana" saavat myös sanoa mielipiteensä. Sana on vapaa kaikille.

rahoittukaas jo tämän saman aiheen jauhamiseen..Nelly on sanonut mielipiteensä - samoin sinä(moneen kertaan)
        Vaihdetaanko puheen aihetta?
        Kiinnostaa muiden kokemukset leikkauksesta,miten koitte narkoosin,siitä heräämisen ja pelottiko?

• lysu
        u n t u v i k k o kirjoitti:

rahoittukaas jo tämän saman aiheen jauhamiseen..Nelly on sanonut mielipiteensä - samoin sinä(moneen kertaan)
        Vaihdetaanko puheen aihetta?
        Kiinnostaa muiden kokemukset leikkauksesta,miten koitte narkoosin,siitä heräämisen ja pelottiko?

puheenaihetta. Olenkin ihmetellyt, miksi täällä niin vähän kerrotaan esim. sairaalakokemuksista. Kyllähän siellä osastollakin kaikenlaista sattui ja tapahtui, sekä hauskaa että ikävää.
        Minua nukutus on pelottanut joka kerta. Mutta narkoosista herääminen onkin sitten täynnä helpotusta ja ihmettelyä: nytkö se on ohi. Ensimmäisenä vilkaisee kelloa, kauanko leikkaus on kestänyt. Verenpaineeni laskee nukutus- ja kipulääkkeiden vaikutuksesta hyvin alas ja hengityskin pätkii, joten olen joutunut olemaan aina heräämössä monia tunteja. Heräämön henkilökunta on ollut ihanaa: heti on tullut pahoinvointilääkettä, kun on tarvinnut ja ihana lämpöpeitto, kun on iskenyt horkka.

• Oletko pissis
        Nelly62 kirjoitti:

Sinulle yli kuusikymppiselle"

Maailman terveysjärjestö on luokitellut solariumit aiempaa vaarallisemmiksi. Uudet tutkimukset todistavat aukottomasti, ettei ole enää epäilystäkään, etteikö keinotekoinen UV-valo lisäisi syöpäriskiä, WHO:n alainen syöpäjärjestö linjasi.

– Solariumin käyttö aiheuttaa ihmisille syöpää. Se aiheuttaa ihon melanoomaa ja melanoomaa silmille, sanoi uutta arviointia johtanut Vincent Cogliano.

Aiemmin solariumit luokiteltiin "todennäköisiksi" syövän aiheuttajiksi. Vaarallisen ihosyövän riski kasvaa jopa 75 prosenttia, jos solariumin käyttö aloitetaan alle 30-vuotiaana.

WHO ja syöpäjärjestöt ovat jo pitkään varoittaneet solariumrusketuksen vaaroista. Uusi linjaus saa tukea syöpälääkäreiltä, jotka vaativat miljardien eurojen rusketusteollisuuden suitsimista.

Solariumit ovat erityisen suosittuja pohjoisessa Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Tutkimusten mukaan jopa neljännes Ranskan, Saksan ja Ruotsin aikuisväestöstä hakee rusketusta aurinkolamppujen alta

• 3+12
        kyllä-me-tästä kirjoitti:

Hieno juttu. Ihokin voitettu !

monta tapaa elää,monta tapaa tehdä työnsä oikein, on monta tapaa lääkitä itseänsä.
        Ja loppu pelissä voi kaikki olla oikeassa tai väärässä, sietää erilaisuutta tai olla sietämättä,
        aukoo päätänsä tai olla aukomatta.Mutta loukata ei tahallaan saa yhtään ihmistä

• Tietämättömälle
        3+12 kirjoitti:

monta tapaa elää,monta tapaa tehdä työnsä oikein, on monta tapaa lääkitä itseänsä.
        Ja loppu pelissä voi kaikki olla oikeassa tai väärässä, sietää erilaisuutta tai olla sietämättä,

Maailman terveysjärjestö on luokitellut solariumit aiempaa vaarallisemmiksi. Uudet tutkimukset todistavat aukottomasti, ettei ole enää epäilystäkään, etteikö keinotekoinen UV-valo lisäisi syöpäriskiä, WHO:n alainen syöpäjärjestö linjasi.

-pakko on tietämätöntä opastaa!
        nelli olet pissis

• 61-vuotiaalle
        3+12 kirjoitti:

Mitä loukkaamista on jos laittaa selvää faktaa! Ihmetellä täytyy oli kuusikymppistä, yksi syöpä takana ja ei kun toista hakemaan! Suorasanainen varautukoon yhtä suoraan tekstiin!

• Saa mitä tilaa
        61-vuotiaalle kirjoitti:

Mitä loukkaamista on jos laittaa selvää faktaa! Ihmetellä täytyy oli kuusikymppistä, yksi syöpä takana ja ei kun toista hakemaan! Suorasanainen varautukoon yhtä suoraan tekstiin!

Niin, sitä saa mitä tilaa.

• Nelly62
        Nelly62 kirjoitti:

On uskomatonta kuinka sisäistätte viestejäni. Olen kertonut auringonvalon terveellisyydestä iholleni sekä, että käyn kerran kuukaudessa solariumissa (viimeksi joulukuussa).

Te revitte pelihousunne siitä yhdesta 20-minuutista kuukaudessa jolla hellin ihoani talviaikaan keskimäärin noin 5 kertaa vuodessa. Keväät vietän Keski-Euroopassa luonnollisesen auringon alla.

Ulkoilen paljon ja syön terveellisesti.

Olen saanut tämän mielipiteiden vaihdon aikana erilaisia henkilökohtaisia nimityksiä kuten pinnallinen teinityttö, aikuinen akka joka makaa solariumissa sekä kuusikymppinen pisses. Lisäksi on arvioitu, että en ole niin viisas kuin itse oletan.

Olette sanoneet mielipiteenne, mitäpä tuohon enää olisi lisättävää. Ei kun pipo tiiviisti silmille ja helmikuun hangille hiihtelemään, mutta varokaa auringon säteitä :))

• säteet
        Nelly62 kirjoitti:

On uskomatonta kuinka sisäistätte viestejäni. Olen kertonut auringonvalon terveellisyydestä iholleni sekä, että käyn kerran kuukaudessa solariumissa (viimeksi joulukuussa).

Te revitte pelihousunne siitä yhdesta 20-minuutista kuukaudessa jolla hellin ihoani talviaikaan keskimäärin noin 5 kertaa vuodessa. Keväät vietän Keski-Euroopassa luonnollisesen auringon alla.

Olen saanut tämän mielipiteiden vaihdon aikana erilaisia henkilökohtaisia nimityksiä kuten pinnallinen teinityttö, aikuinen akka joka makaa solariumissa sekä kuusikymppinen pisses. Lisäksi on arvioitu, että en ole niin viisas kuin itse oletan.

Olette sanoneet mielipiteenne, mitäpä tuohon enää olisi lisättävää. Ei kun pipo tiiviisti silmille ja helmikuun hangille hiihtelemään, mutta varokaa auringon säteitä :))

Auringon säteet on aivan eri asia kuin solarium ja toki voit siinä patjalla maata, ei kuulu muille. Onnea matkalle, minne lähdet tänä keväänä?

• ikä?
        Nelly62 kirjoitti:

Mitä toi 62 tarkoittaa, oletko 62 vuotta vanha vai oletko syntynyt vuonna 62?

• sivusta seurannut
        Nelly62 kirjoitti:

Hyvä lause tuo viimeinen...:)) minä olen palstaa seuraillut aikojen kuluessa ja aikani kuluksi niin tällaista täällä on aina ollut
        ja näyttää aina olevan:(
        Alusta alkaen ovat saaneet osansa "kaiken tietäviltä" ihme sopa kaikkien tuki samoin empaattinen muumiäiti .. l.polku,Seija sai osansa,käkönen,elisama.....j.n.e...

Että älä välitä NELLY 62,hengessä kanssasi:))

• Nelly62
        sivusta seurannut kirjoitti:

Hyvä lause tuo viimeinen...:)) minä olen palstaa seuraillut aikojen kuluessa ja aikani kuluksi niin tällaista täällä on aina ollut
        ja näyttää aina olevan:(
        Alusta alkaen ovat saaneet osansa "kaiken tietäviltä" ihme sopa kaikkien tuki samoin empaattinen muumiäiti .. l.polku,Seija sai osansa,käkönen,elisama.....j.n.e...

Että älä välitä NELLY 62,hengessä kanssasi:))

Täytyy sanoa, että en ole ihan keltanokka tietokoneen päätteellä, joten en pistä pahakseni saamiani arvonimiä. Nehän kertovat vain kirjoittajastaan ei suinkaan minusta. Kiitos jatketaan, tiedän että suurin osa on hyvää tarkoittavia kommentteja.

• Nelly62
        säteet kirjoitti:

Auringon säteet on aivan eri asia kuin solarium ja toki voit siinä patjalla maata, ei kuulu muille. Onnea matkalle, minne lähdet tänä keväänä?

Mitä se sinulle kuuluu minne menen, pistä vain patjalles pötkölleen :)

• Nelly62
        ikä? kirjoitti:

Mitä toi 62 tarkoittaa, oletko 62 vuotta vanha vai oletko syntynyt vuonna 62?

Kerropas minkä ikäinen itse olet?

• Nelly62
        suvaitsevaisuutta:) kirjoitti:

Ei voi sanoa, että tämä olisi keskustelua olet harvinaisen oikeassa.

Voimia sytöihin!

• Nelly62
        61-vuotiaalle kirjoitti:

Kerro faktat :)))) ja ne suorat tekstit, please?

• vitsit
        Nelly62 kirjoitti:

Mitä se sinulle kuuluu minne menen, pistä vain patjalles pötkölleen :)

...nyt tais mennä hermot...

• Lasit päähän
        Nelly62 kirjoitti:

Kai suojaat silmäsi kirkkaassa auringonpaisteessa, muutoin lisäät riskiä saada vaurioita silmän verkkokalvoille että ennenaikaisen kaihin riskiä.

• olen...
        Nelly62 kirjoitti:

Kerropas minkä ikäinen itse olet?

Minä olen 47 v. Se ei ole mikään salaisuus eikä kukaan tunnista minua sen tiedon perusteella. Anteeksi nelly että kysyin. Ei ollu tarkoitus loukata.

• Nelly62
        vitsit kirjoitti:

...nyt tais mennä hermot...

että kaltaisiesi takia hermojani alkaisin rassata, ei ystäväni... minä virnistelen ja nauraa pärskin täällä päätteelläni.

• Nelly62
        Lasit päähän kirjoitti:

Kai suojaat silmäsi kirkkaassa auringonpaisteessa, muutoin lisäät riskiä saada vaurioita silmän verkkokalvoille että ennenaikaisen kaihin riskiä.

Minä pidän laskettelulaseja rinteessä ja aurinkolaseja järvenjäällä. Ja joskus laitan isot kukkakakkulat kun pissistelen cityssä. Puutöissä käytän suojalaseja ja päätteellä punaisia lukulaseja.

• helpotusta
        Nelly62 kirjoitti:

Suomessa, niin kuin monessa muussa maassa ei ole mitään tutkimusta kuinka jälkihoito olisi parasta hoitaa. Jotkut säteilylääkärit puhuvat että 75% säteilyä kaula ja rinta-alueelle saaneista kärsii jälkioireista joista tällä palstalla valitellaan. Hollanissa ollaan aloitettu tutkimus jossa käytetään ALHYDRAN nimistä palovammojen jälkihoitoon tarkoitettua aloe-vera pohjaista geeliä. Muutama case report löytyy www.alhydran.com ja innovamedical.fi sivuilta.
        Ainoa geeli jolla on lääketieteellinen CE I merkintä.

• maige
        helpotusta kirjoitti:

Suomessa, niin kuin monessa muussa maassa ei ole mitään tutkimusta kuinka jälkihoito olisi parasta hoitaa. Jotkut säteilylääkärit puhuvat että 75% säteilyä kaula ja rinta-alueelle saaneista kärsii jälkioireista joista tällä palstalla valitellaan. Hollanissa ollaan aloitettu tutkimus jossa käytetään ALHYDRAN nimistä palovammojen jälkihoitoon tarkoitettua aloe-vera pohjaista geeliä. Muutama case report löytyy www.alhydran.com ja innovamedical.fi sivuilta.
        Ainoa geeli jolla on lääketieteellinen CE I merkintä.

Kiitos tiedosta, saakohan sitä Suomen apteekeista? Hoidoista on nyt kulunut 3 kk ja olin jälkitarkastuksessa. Kaikki hyvin, veri- ym. arvot oikein hyviä. Ihossa on todellakin arpikudosta
        ja muutenkin se on aika ryppyinen sädetysaluellta. Jospa Alhydran auttaisi. Tammikuussa
        seuraavaan tarkastuskäyntiin.

• Täältä saatavilla
        maige kirjoitti:

Kiitos tiedosta, saakohan sitä Suomen apteekeista? Hoidoista on nyt kulunut 3 kk ja olin jälkitarkastuksessa. Kaikki hyvin, veri- ym. arvot oikein hyviä. Ihossa on todellakin arpikudosta
        ja muutenkin se on aika ryppyinen sädetysaluellta. Jospa Alhydran auttaisi. Tammikuussa
        seuraavaan tarkastuskäyntiin.

ALHYDRAN saatavuus

TUOTTEEN SAATAVUUS
        Aldyhran voidetta voi tilata www.innovamedical.fi jolloin postituskulut lisätään tuotteen hintaan tai ostamalla tuote LaserTilkasta (ma,to 08-18;ti,ke,pe 08-18),Tilkka Mannerheimintie 164. www.Lasertilkka.fi

HINTA: 30ml 24,60 ja 100 ml 45,-
        www.innovamedical.fi

• Nelly62

puolestani, että mopo lähti käsistä. En kuitenkaan ota syytä niskaani sillä en antanut mitään ohjeita kerroin vain omista iho ongelmista ja kuinka olen ongelmani ratkaissut. Et ole ottanut kantaa joten ajattelin kirjoittaa tähän loppuun tämän viestini. Aloituksesi oli muuttunut toisessa ketjussa solarium-ketjuksi, mutta siitähän ei suinkaan ole kysymys.

Tuossa illan korvilla veljen vaimo soitti ja kertoi lähtevänsä tyttären kanssa Kanarialle aurinkoon tyttären atooppinen ihottumaa rauhoittamaan.

Hyvää yötä!

• ira¤

näyttämässä.Myöskin saat ilman reseptiä Sofra tullea.Se on palovammoihin tarkoitettu,mutta autta tuossakin.Ihonopeammin normalisoituu.Paranemisia sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3577
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2684
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      81
      2607
    4. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2408
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      91
      2337
    6. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      248
      2082
    7. Kaipaan sua, Ope

Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      43
      1902
    8. Tilanteesi nyt?

Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1759
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1471
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      149
      1408
    Aihe