Latasin suomenkielisen openofficen ja aloin käyttämään exceliä. Olen etsinyt ja etsinyt excelistä euromuuntaja painiketta mutta en ole löytänyt. Olen katsonut ohjeitakin joissa sanottiin että sen pitäisi löytyä työkalurivin näkyvät painikkeet kohdassa josta sen voisi laittaa näkyviin mutta enpä euromuuntajaa sieltä löytänyt. Tietääkö kukaan mistä euromuuntajan saa näkyviin tai ylipäätään saisin sitä käytettyä?
missä euromuuntaja painike openofficessa?
6
542
Vastaukset
- hölöttäjä2010
nyt en oikein honaa mitä meinaa euromuuntimella...
Mutta ainakin se keltainen kasa kolikkoja on
lukumuoto -> valuutta
ja kun siihen klikkasin niin ekassa solussa kirjoitettu 12 tuotti tuloksen 12,00€ .... Toki pitää valita ensin ne kaikki solut joihin eurot tulee...
:) Vaikka puhut excelistä, oletan sinun tarkoittavan Calcia. Jos veikkasin väärin, niin tässä ohjeet Exceliin:
http://office.microsoft.com/fi-fi/excel/HP052909811035.aspx
Niin Calcissa Työkalut-palkin ohjeissahan tuo on esitelty, vaan niistä ohjeista ainakin tuolta kohtaa puuttuu maininta palkin valikon Näkyvät painikkeet -valikkorivin käyttämisestä. Sieltä se Euromuunnin löytyy.
Palkin valikko on piilotettu siihen pieneen mustaan kärkikolmioon X-sulje-kuvakkeen vieressä.- ?
Juu sori meinasin juur calcia. Katoin sieltä näkyvistä painikkeista ja etin euromuunninta että saisin sen näkyviin mut en löydä sitä koko näkyvistä painikkeista kohtaa! Oon selannu sitä ylös ja alas mutta ei näy. Kyllähän se siellä pitäis olla mutta ei vaan löydy. Apua!!!
? kirjoitti:
Juu sori meinasin juur calcia. Katoin sieltä näkyvistä painikkeista ja etin euromuunninta että saisin sen näkyviin mut en löydä sitä koko näkyvistä painikkeista kohtaa! Oon selannu sitä ylös ja alas mutta ei näy. Kyllähän se siellä pitäis olla mutta ei vaan löydy. Apua!!!
Kun tässä ei näe mitä sinä näet, niin paha mennä sanomaan, mutta pistetäänpä muutama kysymys:
1) Mikä versio OO.o:sta on käytössäsi?
2) Näkyykö näyttöalueellasi Teksti "Työkalut" ja monessako kohdassa?
3) Jos sinulla on Työkalut-niminen työkalurivi eli -palkki auki, niin mitkä siinä ovat nyt näkyvien painikkeiden nimet?
Jos sinua yhtään helpottaa, niin minun havaintojeni mukaan Euromuunnin löytyy versioista OO.o Calcin 3.01, 3.1.1 ja 3.2 Vistassa, Ubuntussa ja Windows 7:ssä.- ?
tuttumies kirjoitti:
Kun tässä ei näe mitä sinä näet, niin paha mennä sanomaan, mutta pistetäänpä muutama kysymys:
1) Mikä versio OO.o:sta on käytössäsi?
2) Näkyykö näyttöalueellasi Teksti "Työkalut" ja monessako kohdassa?
3) Jos sinulla on Työkalut-niminen työkalurivi eli -palkki auki, niin mitkä siinä ovat nyt näkyvien painikkeiden nimet?
Jos sinua yhtään helpottaa, niin minun havaintojeni mukaan Euromuunnin löytyy versioista OO.o Calcin 3.01, 3.1.1 ja 3.2 Vistassa, Ubuntussa ja Windows 7:ssä.Versio on 3.1 ja näytöllä on 2 palkkia. Teksti työkalut lukee vain siellä ylhäällä missä lukee myös tiedosto. muokkaa yms. Ylimmässä palkissa on painikkeet avaa, tallenna, asiakirja sähköpostina, muokkaa tiedostoa, vie heti PDF:änä, tulosta heti, esikatselu, oikoluku, automaattinen oikoluku, leikkaa, kopioi, liitä, muotoilu, ei voi kumota, ei voi palauttaa, hyperlinkki, nouseva lajittelu, laskeva lajittelu, kaavio, näytä piirrostoiminnot, etsi ja korvaa, rakenneselain, galleria, tietolähteet, zoomaus, openoffice.org ohje ja sitten on se nuoli. Alemmassa palkissa on tyylit ja muotoilu, sitten on ne perus fontin nimi kohta, fonttikoko ja lihavoitu, kursivoitu ja alleviivaa, tasaa vasemmalle, keskitä vaakatasossa, tasaa oikealle ja tasattu, sen jälkeen on yhdistä solut, lukumuoto:valuutta, lukumuoto:prosenttia, lukumuoto:vakio, lukumuoto:lisää desimaaleja, lukumuoto:poista desimaali, vähennä sisennystä, lisää sisennystä, reunat, taustaväri, fontinväri ja sitten on taas samanlainen nuoli ku ylemmässä palkissa ja kun siitä painaa tulee samat vaihtoehdot kumpaankin eli näkyvät painikkeet, muokkaa työkaluriviä, kiinnitä työkalurivi, kiinnitä kaikki työkalurivit, lukitse työkalurivin sijainti ja sulje työkalurivi
? kirjoitti:
Versio on 3.1 ja näytöllä on 2 palkkia. Teksti työkalut lukee vain siellä ylhäällä missä lukee myös tiedosto. muokkaa yms. Ylimmässä palkissa on painikkeet avaa, tallenna, asiakirja sähköpostina, muokkaa tiedostoa, vie heti PDF:änä, tulosta heti, esikatselu, oikoluku, automaattinen oikoluku, leikkaa, kopioi, liitä, muotoilu, ei voi kumota, ei voi palauttaa, hyperlinkki, nouseva lajittelu, laskeva lajittelu, kaavio, näytä piirrostoiminnot, etsi ja korvaa, rakenneselain, galleria, tietolähteet, zoomaus, openoffice.org ohje ja sitten on se nuoli. Alemmassa palkissa on tyylit ja muotoilu, sitten on ne perus fontin nimi kohta, fonttikoko ja lihavoitu, kursivoitu ja alleviivaa, tasaa vasemmalle, keskitä vaakatasossa, tasaa oikealle ja tasattu, sen jälkeen on yhdistä solut, lukumuoto:valuutta, lukumuoto:prosenttia, lukumuoto:vakio, lukumuoto:lisää desimaaleja, lukumuoto:poista desimaali, vähennä sisennystä, lisää sisennystä, reunat, taustaväri, fontinväri ja sitten on taas samanlainen nuoli ku ylemmässä palkissa ja kun siitä painaa tulee samat vaihtoehdot kumpaankin eli näkyvät painikkeet, muokkaa työkaluriviä, kiinnitä työkalurivi, kiinnitä kaikki työkalurivit, lukitse työkalurivin sijainti ja sulje työkalurivi
Näytä - Työkalurivit - Työkalut
Näin saat edes esille sen, mistä puhutaan. Sitten aiemmista viesteistä löytynee tietoa lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391